Skocz do zawartości

[E64] KUJONA 650i cabrio german daily


KUJON

Rekomendowane odpowiedzi

Buda wyjechała z komory końcem zeszłego tygodnia, chciałem kłaść powłokę zaraz przez zlotem to by był odstęp około 3 tygodni ale teraz to chyba mi nie grozi bo raczej nie zdążę tego zrobić, a co jest powodem tej miesięcznej przerwy między lakierowaniem a aplikacją powłoki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiąze się to z utwardzaniem lakieru i odparowywanie rozpuszczalników jesli dobrze pamiętam. Zbyt wczesne połozenie ceramiki moze spodować reakcje z nowym lakierem. Orientuje się w temacie czysto hobbystycznie więc po dokładniejsze informacje warto było się zgłosic do jakiegos eksperta ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej napisał  Hazel, wiąże się to z utwardzeniem lakieru i odparowaniem rozpuszczalników. Jak za szybko zamkniesz powłoke lakieru, może się wszystko zgazować i wyjdzie ci jakaś ospa w lakierze albo się odparzy. Więc radzę z tym uważać :)  

Podpytaj jeszcze fachowców, ale na pewno powiedzą to samo.

 

6ka świetna, rób ja po swojemu i dawkuj emocje mimo iz prace są juz do przodu B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, KUJON napisał:

a co jest powodem tej miesięcznej przerwy między lakierowaniem a aplikacją powłoki ? 

Powłoka "zamyka" lakier . Na starym się nic nie dzieje bo jest już wiadomo- wygrzany itp itd. A z nowym ..przez kilka tygodni po lakierowaniu gazuje czyli odparowują wszystkie rozpuszczalniki, całe to gówno które dodaje lakiernik itp . Zamkniesz za wcześnie to duże prawdopodobieństwo że będzie "bąbelkować" albo go odparzy
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie żadnej chemii nie powinno się kłaść chociaz przez pierwsze 2 tygodnie- nie myć gąbkami, i karcherami lakieru, dać mu czas na utwardzenie . Później taka lekka chemia mu nie zaszkodzi. Ja przynajmniej się trzymam tej zasady i tak samo radzę ludziom którym lakierowałem wozy i do tej pory nikomu nic złego się  nie działo .

A jak zapłaciłeś sporo hajsu za to lakierowanie a po fotach na to wyglada to szkoda było by to niszczyć. Auto jeszcze zdążysz wychuchać po złożeniu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak malowałem E46 cabrio u tego samoego lakeirnika 7 lat temu to przez 2 tygodnie nie myłem auta od odbioru i z lakierem miałem spokoj bo przez te 7 lat nie było żadnych poprawek itp tutaj pewnie pierwsze mycie przed samym GF jak zdążę poskładać, a pierwsza chemia na miesiąc po wyjechaniu z komory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że nie zrobią krzywdy, powłoka w zasadzie też, ale biorąc pod uwagę, że coś siądzie to szkoda później to zdzierać polerką ;)

Lakier można polerować w zasadzie po wyschnięciu- w tym zjechać ewentualne syfki papierem (takie cos robi się przed wydaniem auta klientowi), także mówienie o tym, że przez jakiś czas nie można tego dotykać jest komiczne :)

Jedyna rzecz jakiej trzeba unikać to silne rozpuszczalniki i kwasy, ale to już temat rzeka i prawdę mówiąc na malowanym aucie mogą zaszkodzić zawsze, bo to już nigdy nie to co fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra lecimy z kolejnym odcinkiem tej produkcji bo przed Wami jeszcze jest ich sporo, a przede mną jeszcze sporo pracy zanim samochód będzie gotowy.

Jak już wcześniej wspominałem moja koncepcja na to cabrio to przód zderzak M6, a tył zderzak poliftowy. Najładniejsze połączenie w E63/64 w co każdy celuje i tutaj nie ma sensu łamać sprawdzonych schematów. U mnie zderzak przedni był już wcześniej założony od M6 ale dosłownie założony bo brakowało mu wszystkiego: ori kratki środkowej, tunelów powietrza M6, osłon dolnych M6, nadkoli M6 i całej reszty mniejszych pierdół. Oczywiście wszystko w M6 jest inne jak w serii od razu zaznaczam. 

Przypominam jak było

12.jpg

A tak było od dołu

30.jpg

Jak Pan Adam u którego lakieruje samochód powiedział że będziemy walczyć o uratowanie mojego przedniego zderzaka to wiedziałem że to się musi udać i zacząłem kompletować cały brakujący przód w tym samochodzie. Skompletowanie wszystkich plastików z M6 jak ktoś by kiedyś planował to od razu zapraszam do ASO z grubym portfelem bo fanty niektóre potrafią kosztować sporo mimo że ich jakość jest jak sie zaraz przekonacie bardzo przeciętna a miejscami powiedziałbym słaba. Dostępność używek jest prawie żadna, a jak coś się pojawi na Allegro to praktycznie w cenie w jakiej ja kupuje w ASO na max rabatach.

Nowe tunele, kanały powietrza M6 między zderzakiem a hamulcami 

22.jpg

25.jpg

Kratka środkowa zderzaka M6 o dziwo ona jest w ASO śmiesznie tania bo tylko 140zł, gdzie te tunele powietrza powyżej są 2x droższe ;)

17.jpg

Nowe mocowania czujników parkowania do zderzaka M6 poniżej porównanie stare vs. nowe

72.jpg

14.jpg

Dolna osłona silnika M6, która do tanich nie należy wygląda tak

7.jpg

I za tyle hajsu dostajecie osłonę z ASO, która dziurę w środku ma wyciętą chyba sekatorem i wygląda to z bliska tak :shock: M6 nówka sztuka BMW ASO

 30.jpg

Do tej osłony dolnej są jeszcze potrzebne takie trójkąty boczne 

18.jpg

Do kompletu niezbędne są jeszcze nadkola przednie M6 z osłonami termicznymi, które są dłuższe od zwykłych nadkoli, więc jak ktoś chce mieć to tak jak w oryginalne a nie szparę na kilka cm w nadkolu to trzeba kupić nowe w ASO 900zł sztuka zamienniki i używki nieosiągalne ja sie z tym tematem bujałem 2,5 miesiąca i tematu nadkoli M6 mam dość.

33.jpg

Do nadkoli poszedł komplet nowych podkładek i wszystkie nowe śruby do skręcania tego

32.jpg

10.jpg

I jeszcze kupiłem nowy komplet śrub do przykręcania zderzaka od góry od strony maski bo tamte były zmodrowane i nowe śruby do przykręcania przednich błotników

5.jpg

24.jpg

Jak już poszło zamówienie do ASO to od razu wziąłem tam inne konieczne części do poskładania samochodu jak należy ;)

 

2.jpg

4.jpg

Stare zajechane podszybie będzie musiało ustąpić miejsca nowemu

40.jpg

12.jpg

Obmalowana i niezbyt zdrowo wyglądająca uszczelka przedniej szyby zostanie wymieniona na nową

44.jpg

26.jpg

Również obmalowanie, spłowiałe i parujące przednie kierunki boczne zostaną zastąpione nowymi oryginalnymi 

21.jpg

29.jpg

Stary emblemat nie był tragiczny ale nowy to nowy ;) 

36.jpg

Brakowało też zaślepki awaryjnego otwierania dachu, to już nie będzie brakować ;)

25.jpg

37.jpg

Jakieś tam zaślepki w drzwi, które były zamalowanie na biało

11.jpg

Wszystkie nowe kołki do nakładek progowych 

16.jpg

Nowe wycieraczki szyby przedniej

23.jpg

Pewnie jeszcze jakieś inne detale zostały kupione i wymienione, o których zapomniałem albo nie robiłem fotek. Mam nadzieję że podobał Wam się odcinek, w następnych postępy i kolejne odkrycia u lakiernika oraz pokaże koło które wyląduje na 650i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moment w którym po setnej wizycie w aso myślisz sobie czy napewno tak tanio ją kupiłem xd haha 

A na poważnie sztos w  ch**, wizyty w ASO z jednej strony bolą ale z drugiej nowe to nowe. Przykręcasz  i musi pasować :)

Powinieneś robić sceny po napisach jak Marvel xd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, goryl napisał:

ciekaw jestem jak będzie z "domknięciem" zaplanowanego budżetu :-D:-D

 

 

też jestem ciekaw, na razie nie liczę ale zbieram na wszystko faktury, podliczę początkiem czerwca ile wyszło to nie będzie żadna tajemnica, więc jakieś zestawienie wydatków mogę przedstawić w osobnym odcinku ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru ukrywać stanu auta jak to wiele osób ma w zwyczaju, koszty to też nie jest tajemnica bo niby czemu ? Zawsze uważałem, że lepsza najgorsza prawda niż najlepsze kłamstwo szkoda tylko, że nie każdy tej zasady się trzyma ;) 

Moją największą porażką na scenie BMW byłoby gdybym ten samochód skończył i pokazał wszystkim gotowca wciskając kit że taka lala tylko lakier odświeżyłem. Przecież świat jest mały, prędzej, czy później zaczęłyby wychodzić niewygodne fakty z życia auta i jego odbudowy, przecież ludzie się znają w branży. A tak odgruzowuje samochód z czystym sumieniem i wg mojej wiedzy i doświadczenia uważam że wyprowadzimy go do stanu 5+ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • KUJON zmienił tytuł na [E64] KUJONA 650i cabrio german daily

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...