Skocz do zawartości

[E38] JDM 740i Sport Cosmosschwarz - Mario


Mario C.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. :-)

 

Mam na imię Mario, mam 20 lat, pół Polski pół Cypriotem, mieszkam w Londynie chciałbym przedstawicz mój projekt (I codzienny samochód) E38 740i Sport. Samochód pochodzi oryginalnie z Japonii, jestem drugim właścicielem i został sprowadzony w 2016, gdzie stał do kupienia w Kwietniu 2018.

 

Nie ma wystarczająco dużo odpowiednio zmodyfikowanych static E38 w Wielkiej Brytanii, tylko jedna Scarabgrun który ma mój przyjaciel Radek. Zdecydowałem się więc zrobić kolejny, aby zbudować jeden z najlepszych w Europie. Samochód zostanie zbudowany absolutnie w German Style, z osobistymi akcentami.

 

46841789041_85464ced56_c.jpg

45927384635_5c8529a03a_c.jpg 46841788151_f72b734f70_c.jpg 

 

Aby to zrobić, zdecydowałem że chcę mieć mocną platformę. Musiał to być czarny model Sport z ciemnym wnętrzem, a najlepiej z dobrym nadwoziem i bez rdzy. Angielskie drogi są całkowicie pokryte solą w zimie, więc nie było to łatwe zadanie. Na szczęście znalazłem idealny samochód przez przypadek, gdy przyjaciel przysłał mi srebrno-kolorowy SE, a ja zadzwoniłem do krupiera, aby dowiedzieć się więcej o samochodzie. Kiedy rozmawiałem z dealerem o tym czego szukałem, kazał mi przyjść i rzucić okiem na samochód który siedział przez kilka lat, co mogłem polubić.

 

32965103598_ee3b69be4c_c.jpg

39875573423_b9793e1ae4_c.jpg

31899244717_ca7923636c_c.jpg

46840681181_e3ac0e0e32_c.jpg

46840680971_4cc54c4bc8_c.jpg 

46115448054_df279c96c2_c.jpg

32965045548_a93e222fe6_c.jpg

 

Trzy tygodnie później zamieniłem swoje Audi i byłem teraz drugim właścicielem Japońska specyfikacja, nierdzewne, 64-tys km, praworeczny, 2001 740i Sport w Cosmos Black z wewnętrzną Anthrazit nappa leder/alcantara I drewno Birke Anthrazit.  Lista specyfikacji:

 

Type Code GG82
E Series E38
Series 7
Type LIM
Model 740I FACELIFT (EUR)
Steering RL
Doors 4
Engine M62/TU
Displacement 4.40
Power 210
Drive HECK
Transmission AUT
Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Upholstery ALCANTARA/W.N.LEDER/ANTHRAZIT (G4AT)
Prod Date 2001-07-17
L807A National version japan
P337A M Sports package
S202A Steptronic
S204A Drive layout, export
S210A Dynamic stability control
S216A Hydro steering-servotronic
S245A Steering wheel column adjustment,electr.
S261A Side airbags for rear passengers
S339A Shadow-Line
S341A Bumpers completely in body colour
S354A Green windscreen, green shade band
S403A Glass roof, electrical
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S496A Seat heating, rear
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S602A On-board monitor with TV
S609A Navigation system Professional
S640A Preparation f tel.installation universal
S672A CD changer for 6 CDs
S676A HiFi speaker system
S694A Provisions for BMW 6 CD changer
S704A M Sports suspension
S710A M sports steering wheel, multifunction
S739A Fine wood trim
S775A Headlining anthracite
S780A BMW LA wheel, M parallel spoke
S785A White direction indicator lights
S818A Battery master switch
S823A Hot-climate version
S845A Acoustic belt warning
S853A Language version English
S875A Infrared remote control
S925A Dummy-SALAPA
S992A Control of number-plate attachment
 
To tak, specyfikacja jest prawie idealna dla mnie, a przewaga z posiadania japońskiego importu są takie że nie solą swoich dróg, więc samochód nie ma rdzy. Był czyste i miał niski przebieg, ale nie był (jescze nie jest ...) idealne. Nie czekałem długo aby zacząć wprowadzać niewielkie usprawnienia ponieważ miałem duże plany. Pierwszą rzeczą którą musiałem się zająć były żółte reflektory. Były jak świece w słoikach zamiast reflektorów ksenonowych. Oczywiście wyglądali też ohydne! :lol:

 

46840635771_fae9a28f56_c.jpg 46840636131_44f3b54249_c.jpg 

46840640591_0824c187a1_c.jpg

46788400292_df5f552cbc_c.jpg

 

Próbowałem sam czyścić i leczyć soczewki, ale nie byłem zadowolony z wyniku, więc zamiast tego kupiłem soczewki zastępcze, które były idealnie czyste. Zastąpienie ich było również bardzo łatwe i było to w tym samym czasie, kiedy znalazłem parę wskaźników "plasterka cytryny" USDM ktory potrzebowali również sprzątania, ale były tylko tymczasowe dopóki nie znalazłem zestawu wędzonych kryształowo wskaźników Depo, ponieważ chciałem żeby samochód miał groźną obecność, bez koloru. Szukałem też przedniej wargi AC Schnitzer zanim jeszcze posiadałem samochód, ale jest tylko jeden którego znam w Anglii, a właściciel k***s mi go nie sprzedaje. Używa go tylko jako dekoracji w swoim magazynie ... W takim razie na razie zdecydowałem się na wargę Musk Customs, dopóki nie znajdę prawdziwego produktu. Poszedłbym do Alpiny, ale zbyt wiele E38 w Anglii je maja i nie cierpię mieć tego samego co inni ludzie. <_<

 

Zarejestrowałem tez moją prywatną tablicę rejestracyjną na samochodzie która opisuje agresywną postawę na którą buduję moje samochody. "H8 WPN" po Angielsku brzmi jako "Hate Weapon", która po Polsku zostaje przetłumaczona jako "Broń Nienawiści" :mrgreen: 8) . Niektórzy ludzie to uwielbiają, niektórzy go nienawidzą (doskonała haha), ale myślę że idealnie pasuje do samochodu.

 

32965045288_55e7dc80a1_c.jpg 39875526303_efa8247f42_c.jpg

32979891278_e3342e2f86_c.jpg

32979891518_c7009a6186_c.jpg

 

Jeśli chcesz komedii, opowiem wam historię o tym jak pomalowałem wargę. Jak kupiłem samochód miałem 19 lat I studiowałem Engineering Motorsportu, więc nie miałem zbyt dużo miejsca do pracy przy samochodzie. W rzeczywistości nie pozwalano nam na przechowywanie części samochodowych w naszych pokojach ... więc oczywiście miałem cały zestaw części samochodowych i cały zestaw narzędzi w moim pokoju! :lol: Próba zaoszczędzenia pieniędzy jako student oznaczał że sam spróbowałem pomalować wargę ... w mojej łazience, którą zamieniłem w kabinę natryskową, używając poręczy prysznicowej jako podparcia i zakrywając prysznic gazetą! Okazuje się że zapach farba i lakieru był tak silny że przenikał przez ścianę do pokoju dziewczyny obok i skarżyła się na mnie. :mrgreen:

 

31899235477_d078f14a05_c.jpg

31899235237_10ecd81fff_c.jpg 32965103108_a8dd721e74_c.jpg

 

Aha, I na koniec farba była absolutnie okropna, więc postanowiłem dać ją profesjonalistce.

 

Oczywiście, nie pisałbym tutaj jeśli moje interesy byly tylko utrzymywanie samochód w czystości I standardowy, więc porozmawiajmy o odpowiednich modyfikacjach. E38 ma piękny kształt, więc wszystko czego naprawdę potrzebuje aby uzyskać maksymalny efekt, to duża kropla i dobre felgi 3tlg. Kiedy doszło do zawieszenia wiedziałem że chcę BC Racing Extra Low, oni byli dla mnie jedynym wyborem, ale jeśli chodzi o felgi, była to jednak znacznie trudniejsza decyzja.

 

39891016693_e97b8dd080_c.jpg

39876657983_95d85d4793_c.jpg

31900381337_e75e3a36ef_c.jpg

45927234735_ca8b8c6b73_c.jpg

32966205878_6a5a5dfcb5_c.jpg 32966204848_b054d0e4ef_c.jpg 

 

Uwielbiam klasyczne wybory na E38; Styling 32 20 ", Alpina Softline, AC Schnitzer Type 2/3 Racing, RH, Kerscher, Hamman PG1 ... wpadłeś na pomysł, wszystkie wyglądają niesamowicie na E38, ale chciałem czegoś rzadziej, coś, czego nie widziałem wcześniej prawidłowo na E38. Mój pierwszy pomysł to OZ Mito przebudowany zgodnie z moimi specyfikacjami, ale zaczęli być coraz bardziej popularni w Anglii I to mnie zniechęciło.

 

Potem pojawiły się idealny zestaw felg do sprzedaży w Polsce którego nie widziałem na sprzedaż nigdzie indziej na świecie, I który nigdy nie widziałem w Wielkiej Brytanii. Ktoś sprzedał zestaw OZ Galileo III w 19 cali i wiedziałem że muszę je mieć. Wkrótce byli już w domu i już planowałem odbudować je aby pasowały idealnie do E38. Dla mnie rotory pasują do sportowej natury mojego modelu I są odpowiednie również dla mojego późnego modelu. Na razie używam podkładek dystansowych (ja wiem :angry:) dla lepszego dopasowania, ale jest to tymczasowe, dopóki nie zbuduję nowe wargi custom o wiele więcej szerokości. 8)

 

46803833792_08b03e2ef5_c.jpg

39891017273_02819da40b_c.jpg

39891016923_a3a95cf891_c.jpg 46803833762_01404b6fda_c.jpg

32966259018_1ccbbefa67_c.jpg

 

I na razie prawie wszystko.

Następne rzeczy będą:

Ramiona camber do tyłu
Nowe wargi kół
System wydechowy
Odtworzenie farby
Rozdzielacz M60B40
Duże hamulce
Supercharger (Sprężarka?)

Mam jeszcze długą listę rzeczy do zrobienia, najlepiej chcę jechać z Anglii do Chotowej na Germanfest w tym roku, a potem do Białegostoku skąd jestem w Polsce. Przepraszam jeśli nie jest najlepiej napisane, jest w tym więcej polskiego napisu niż kiedykolwiek wcześniej napisałem w moim życiu! :lol: Niedługo zrobię kolejny post z tym co przegapiłem w tym. Zapraszam do zadawania pytań, a ja dołożę wszelkich starań, aby na nie odpowiedzieć, a oto więcej zdjęć samochodu.

 

Dzięki, Mario.

 piwo

 

(@mc_wpn na Instagramie)

 

32966259668_8901dd67bc_c.jpg

46841783091_f5ddae71e4_c.jpg

46841787431_2c4a6784f2_c.jpg 46789688772_961e6432ef_c.jpg 

45927316535_9d3eef328c_c.jpg

39876740133_de1acc4e48_c.jpg

31900452107_ac157a8d40_c.jpg 46841788831_3a41c357bd_c.jpg

32966262728_7995b579d5_c.jpg

46841787971_435b116820_c.jpg

46789609822_f2269213b8_c.jpg 45927313305_466986d6a6_c.jpg 

46789609752_a01de12953_c.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ktoś tu wpadł na podobny pomysł jaki ja miałem ;) Tylko, że u mnie był Long. W każdym razie, felgi może i mało spotykane, ale póki co du** nie urywają na E38. Może jak dojdą szerokości to coś się zmieni. AC schnitzer dokładka(lekcja numer jeden: nie warga tylko dokładka, syndykat bawi i uczy :D) wygląda trochę lepiej od dokładki Alpiny, ale to też zależy w jakim kierunku stylistycznym się idzie. W sumie z zewnątrz za wiele już nie pozostało do zrobienia z tego co widzę, jedynie spasy i szerokości w kołach, ale reszta to już raczej nieruszalna, może kwestia wydechów czy wyciągać czy nie. Widziałbym jeszcze przeróbkę lamp na BH z krzyżami i ewentualnie trochę je ściemnić, metoda prób i błędów co spasuje najlepiej ;) Co do gwintu, to nie wiem czemu jedyny słuszny wybór, ale najważniejsze że jesteś zadowolony ;) Odnośnie silnika, kolektor ssący z m60b40(E34 najlepiej, ewentualnie E32, z E38 i pierwszych lat produkcji ma już bodajże trąbki w środku, albo coś ze średnicami wewnętrznymi jest nie tak, teraz już tak dobrze nie pamiętam), ewentualnie ITB z S65B40, usunąć zwężkę z dolotu, a najlepiej przerobić puchę. Przepustnica to kolejne gardło, ale niestety jest elektroniczna i tutaj już trzeba trochę inwencji twórczej. Dalej robisz mądrze wydech, albo wkładasz barany, katy i resztę z M5 E39, wałki po taniości to z M60B40, droższa opcja to rzeźbienie z S65B40 ;) Niby pełny msport package, ale nie pamiętam czy była wzmianka w vinie o krótszym przełożeniu na dyfrze, a u Ciebie tego nie widać. Dołożyć szperę z M5 E39, albo jakaś custom, skrzynia na Manual, bo to największe gardło dla tego silnika ;) No i nigdzie nie widziałem wzmianki o hamulcach, a to ciężka krowa i seryjne są do du**. Na początek tyle bym zrobił, później bym dopiero dmuchał ;) Bo teraz dmuchniesz to wątpię aby 400km wyrzuciło na eatonie m112. No i oczywiście zakładam, że rozrząd i vanosy są w idealnym stanie ;) 

Tyle ode mnie ;) Kocham siódemy i kiedyś zrobię z niej wyścigówkę w germanie, a może Tobie uda się to wcześniej zrobić, czego Ci życzę patrząc po planach ;)

 

Pozdro

 

P.S Koniecznie termostat na taki z E31 840Ci na ciepłe kraje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że podchodzisz do tego auta z pasją i to się ceni.  Resztę chłopaki na forum ci podpowiedzą i będziesz miał druga prawdziwa siedem w GS w UK ;-)

Ps. Może koła niespotykane ale też dla mnie Wowww nie robią.  Tutaj wszyscy lubią " wszystkie takie same " :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Americano napisał:

Plany sa dobre ale zdjecia tak kuja w oczy ze masakra. Daj normalne zdjecia bo te przerobione jak u siostr godkewskich...

:lol: :lol: Minęło dużo czasu odkąd ostatnio pisałem na forum, jestem przyzwyczajony do edycji zdjęć na instagram! Wymienię je dziś na normalne wersje. Dzięki za wskazówkę!

3 godziny temu, Wisnia135i napisał:

Zgadzam się z @Americano daj normalne zdjęcia.. A  osobiście mi ta felga jakoś tu nie pasuje... 

Tak, to bardzo dzielący styl. Nie byłem pewien, czy będą działać, dopóki nie zobaczyłem je na samochodzie. Będą mieć lepszy wyglad jeśće kiedy je odbuduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lapka666 napisał:

no to teraz już wiem jak wygląda mój tekst gdy piszę po angielsku...

Jeścze muszę poprawić moje pisanie, ja wiem haha. Mogę mówicz po Polsku bez problemu ale jeścze nie miałem gdie napisać tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, KUJON napisał:

Powiedz mi jak ten gwint BC Racing ? Kupiłem taki do auta które będzie moim daily przez 6 miesięcy w roku i zastanawiam się czy faktycznie jakiś "umowny komfort" jest osiągalny na nim ? 

BC to naprawde wspaniałe gwint, maja tyle możliwość regulacji w wysokość I sztywność że niesamowite. Gdy bym ustawiał tak, to dokładka Schnitzera móg by być ‘pod ziemia’ nawet. I tak, byłem w kilka innych samochody na inne gwinty I moję BC to najbardziej wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Sifacil napisał:

Może jak dojdą szerokości to coś się zmieni. AC schnitzer dokładka(lekcja numer jeden: nie warga tylko dokładka, syndykat bawi i uczy :D) wygląda trochę lepiej od dokładki Alpiny, ale to też zależy w jakim kierunku stylistycznym się idzie.

 

Widziałbym jeszcze przeróbkę lamp na BH z krzyżami i ewentualnie trochę je ściemnić, metoda prób i błędów co spasuje najlepiej ;)

 

Co do gwintu, to nie wiem czemu jedyny słuszny wybór, ale najważniejsze że jesteś zadowolony ;)

 

Odnośnie silnika, kolektor ssący z m60b40...No i oczywiście zakładam, że rozrząd i vanosy są w idealnym stanie ;) 

Tyle ode mnie ;) Kocham siódemy i kiedyś zrobię z niej wyścigówkę w germanie, a może Tobie uda się to wcześniej zrobić, czego Ci życzę patrząc po planach ;)

Wow, dzięki za odpowiedź i całą radę !! Felgi będą co najmniej o cal szersze z przodu i co najmniej o półtora cali szerzej z tyłu, a tylko z nowymi rantami. Będę również przyciemniać rotory w shadowchrome lub coś podobnego.

Naprawdę chcę włączyć reflektory z krzyżami, ale myślę że to będzie custom robota tak? Hella nie zrobil black krzyży to 38? Chcę zachować chromowane pierścienie wokół soczewek, ponieważ myśl, że wyglądają dobrze z wypolerowanymi ranty na kół, ale ciemniejsze soczewki mnie interesuja.

Modyfikacje mocy nadejdą w czasie. Na razie jestem zadowolony z mocy, ale szybko się nudzę ... ;)

Dzięki za miłe słowa I za pomoc z moim polskim! :lol: piwo 

9 godzin temu, Bartek.P napisał:

Widać że podchodzisz do tego auta z pasją i to się ceni.  Resztę chłopaki na forum ci podpowiedzą i będziesz miał druga prawdziwa siedem w GS w UK ;-)

Ps. Może koła niespotykane ale też dla mnie Wowww nie robią.  Tutaj wszyscy lubią " wszystkie takie same " :grin:

Tak właśnie jest. Moja matka ma Oxfordgrun 840ci Sport na BBS Styling 5 od kiedy miałem około 10 lat, I moj miłość do BMW pochodzi od niej ... szczególnie do V8 BMki! :grin:

Byłbym wdzięczny za to! Uwielbiam samochody Syndykata od momentu w którym odkryłem grupę i faktem jest, że w Wielkiej Brytanii nie ma wystarczającej liczby BMW w tym stylu. Większość znajduje się w fatalnym stanie na airride i nowych, skomplikowanych felgach, które są obrzydliwe. Na szczęście udało mi się zaprzyjaźnić z właścicielami najlepszymi static BMWami w kraju w odpowiednim stylu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj znajome felgi :) o ile to zestaw 4 x 9.5, ale widząc na czym siedzą i gdzie pojechały to jestem pewien że to moje :)

Fajnie je widzieć na 7er muszę przyznać że lepiej na niej siedzą niż na 5er, dołożysz konkretne ranty i będzie bajka, tak jak pisałeś to coś innego.

e38 to klasa sama w sobie a ty działać w dobrym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.01.2019 o 19:32, macix napisał:

Moje zdanie znasz, piękna jest :D 

A co do BC Racing to pracuje zajebiście, to fakt, u mnie przy sprężynach 12/12kg pozostał względny komfort, także fajnie całkiem. A jakby ktoś bc szukał to zapraszam, ogarnę w fajnej cenie ;) 

Tak, tak, już wiem! ;) Nie zmieniłem sprężyn, nie widziałem sensu. Komfort samochodu jest idealne dla mnie takimi jakie są.

 

Dnia 27.01.2019 o 19:22, dejw napisał:

Widzę tutaj znajome felgi :) o ile to zestaw 4 x 9.5, ale widząc na czym siedzą i gdzie pojechały to jestem pewien że to moje :)

Fajnie je widzieć na 7er muszę przyznać że lepiej na niej siedzą niż na 5er, dołożysz konkretne ranty i będzie bajka, tak jak pisałeś to coś innego.

e38 to klasa sama w sobie a ty działać w dobrym kierunku.

Myślę, że oni byli twoimi felgami tak! Pamiętam samochód na twoim profilu z ogłoszenia na OLX! Masz rację, po prostu potrzebują szerszych ranty ale miałem ważniejsze części, które kupowałem jako pierwsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę postępu w budowie 7er na letnie pokazy.


Zdecydowałem się otworzyć i odnowić reflektory od wewnątrz, tak, że miałem pretekst do zmierzenia projektorów dla niektórych krzyżyków w stylu Hella Black. Nie jestem pewien czy chcę przyciemnić reflektory ponieważ podoba mi się kontrast i są bardzo wyraźne, ale w tym samym czasie uwielbiam HB w modelach jak e30 i e34 z pomarańczowymi wskaźnikami.

 

46987540312_330d95046d_c.jpg 

 

32097866467_7cd11c1136_c.jpg 

 

33164339778_e4ba348c9e_c.jpg 

 

Dodatkowo składowałem części aby odbudować przedni i tylny zawieszenia I przeguby. Mimo że samochód ma niski przebieg wszystkie części mechaniczne są OEM i oni mają 18 lat, więc nadszedł czas aby zostały zmienione. Przygotowałem już prawie cały przod, po prostu potrzebuję wewnętrzne gniazdka I ramiona przekładni kierowniczej. Użyję tulejek stabilizujących Powerflex. Prawie wszystko to Meyle HD, z wyjątkiem tylnych wahaczy które są częściami Silver Project, aby uzyskać więcej regulacji pochylenia do około 9 stopni. Przód ma już prawie 5 stopni z płytami pochylającymi. Jestem pierwszą osobą w Anglii która używa ich na 7er, więc zobaczmy jak dobrze radzą z codziennym korzystaniem na angielskich dróg. To wszystko przygotowanie do szerszych ranty dla kół, aby upewnić się że zmieszczą się bez problemów, bez względu na to jakie szerokie zdecyduję się.

 

46987540442_5c84111898_c.jpg 

 

32100433077_c52022493e_c.jpg 

 

32100433037_f780658806_c.jpg  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...