Skocz do zawartości
asmo

[E46] M3 Coupe Stahlgrau - asmo

Polecane posty

Cześć, nazywam się Paweł i choć na forum już jestem od dłuższego czasu to dopiero dziś uznałem, że może warto pokazać swoje auto :P

Chciałem pokazać Wam auto, którego właścicielem stałem się w dość spontaniczny sposób ;)

Wcześniej jeździłem BMW Z3 Coupe, które może niektórzy z Was kojarzą:

yaiixswhgbe4.jpg

M3 wpadło w moje ręce jakoś półtorej roku temu, zdecydowałem się na ten wóz ze względu na kolor, wnętrze i stan w jakim było auto. Samochód jest cały w oryginalnym lakierze - jedynie przednie błotniki ktoś musiał poprawiać na rantach, ale to chyba norma w E46. Skrzynia oczywiście manual, buda jak widać coupe. Auto jest z końcówki 2002 roku, później M3 nie dało się już zamówić w takim kolorze. Auto po sprowadzeniu jak się okazało było w większości oklejone przezroczystą folią ochronną, dlatego lakier zachował się w super stanie :D

spOSRCYL.JPG

Później chciałem doprowadzić auto do jak najlepszego stanu mechanicznego, zaczęły się wymiany wszystkich części eksploatacyjnych które tego wymagały. Dodatkowo regulacja zaworów, wymiana wahaczy na regulowane z ftwl, camber na przód i nowe zawieszenie gwintowane FK Konigsport na wkładach Koni, przewody w stalowym oplocie, wymiana tulei w wahaczach na poli, kompletny detailing który przeprowadziłem sam oraz mnóstwo innych rzeczy o których pewnie zapomniałem :P

DxQTaULu.JPG

Następnie montaż szpilek Sparco zamiast śrub oraz złote nakrętki Muteki SR48, kierunki zmienione na amber, tak wg mnie lepiej pasowały do wozu ;)  Można było zacząć kombinować z kołami, na początku wpadły OZ Ultraleggera 8,5 i 10 x 19, z oponami Michelin PSS 235/35 i 265/30, tak to wyglądało:

3M15gaUi.JPG

nVEU65Rq.JPG

HgU45PKT.JPG

A tak się prezentuje obecnie wnętrze, w większości wygląda tak jak wyszło z fabryki, jedynie listwy poszły w carbon :P

u2AsotL7.JPG

Zaczęły się kombinacje z felgami z Z3 czyli Cargraphic Racing - w sumie to wzór typowo z Porsche, ale moje są wyjątkowo w rozstawie 5x120. Z tyłu zmieniłem bębny i wyszło 10,5 cala z 11,5 które były ;) przody zostały 9,5 do tego doszły opony 235/40 i 265/35 18 Bridgestone Potenza RE11A - fajne semislick prosto z Japonii ;)

icj8c6Di.JPG

Teraz kilka fotek jak obecnie się prezentuje M3 :D

RrqrcDeh.jpg

gB8NK6WB.jpg

Q6UvdEYd.jpg

VZY0zA88.jpg

OHTdpyU0.jpg

rjK0bmrT.jpg

u1gKawcA.jpg

Plany na przyszłość?

- nowy komplet kół

- hamulce - już kupione

- nowy wydech jakiś tuningowy :P

- dopieszczenie detali

Nie jest to typowy German, auto jest zrobione bardziej w moim stylu i raczej nie zamierzam tego zmieniać ;)

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie się prezentuję, jedyne co bym zmienił do nerki na czarne:mrgreen: osobiście lepiej wygląda 19  ale  pod semislicki też bym wsadzał 18 więc jest dobrze 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kiloff jak robić w m3 heble to najczęściej albo zaciski  brembo 8 tłoków z rs6 b7  albo gallardo  albo z bmw  performance 6 łoczków z e82  135i taka jak moja, to najczęściej robią bo już adaptery itd wszystko gotowe jest  do kupienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też bardziej się podobało na OZ :P Kolor mega pasuje, tapicerka jedna z ładniejszych jakie widziałem w M3, środkowi faktycznie brakuje radia na androidzie i może krótkiej gałki dźwigni zmiany biegów. Ambery dobrze się wpasowały ale brakuje mi flapsów zderzaka z przodu i dyfuzora carbon CSL :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja samochodu bardzo fajna, podoba mi się takie zestawienie jedynie razi mnie że praktycznie na każdej fotce z tej profi sesji widać odcięcie koloru między przednimi błotnikami a drzwiami ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe przyjęcie na forum i pochlebne opinie! :)

Co do kół, mi się podoba to auto na 18 i tak raczej zostanie, nowe koło to też będzie 18 z mięsistą oponą :D

Hamulce tak jak wyżej napisane: komplet zacisków ze 135i, przód 6 tłok i tarcza 345mm i tył zostaje tak jak jest i 1 duży tłok.

Co do radia to nic nie zmieniam, w daily mam 3 ekrany zamiast zegarów i przełączników, dlatego M3 zostaje możliwe maksymalnie analogowe :D

Lakier właśnie dziwnie się odcina na zdjęciach, na żywo nic takiego nie widać, to chyba kwestii obróbki w PS... 

Będę informował na bieżąco o zmianach, pozdro!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba taka jak jest!  Świetnie, że masz w planach dalej 18stki , osobiście dałbym jej tylko czarną nerke: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zachowany egzemplarz. Ciekaw jestem tych zaciskow 135i jakie będą odczucia w porównaniu do serii. Wiem że nie przyszło Ci to na myśl pewnie Ale zastanawiam się czy R17 po montażu tych zaciskow wejdzie? Producent podaje domyślnie minimum R18 Na seryjnych zaciskach, lecz sam osobiście przymierzylem R17 na oryginalnych zaciskach i weszlo bez problemu. Czekam więc w takim razie na dalszy postęp prac i mam nadzieję że podzielisz się tymi informacjami. Pozdro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Xtc jako że jestem posiadaczem 135i  to moge powiedzieć że te zaciski na  ori tarczy 338mm  są świetne  i auto staje w miejscu niby seria 1 ale e82  i e46 wagi mają  praktycznie te same   e46 m3  ma ori 325mm więc spokojnie zda to egzamin tym bardziej że to 6 tłoków produkcji brembo . Jeśli chodzi o felge cieżko powiedzieć czy 17 wejdzie ale  e46 m3 zawsze i tak miało minimum 18... Z tego co wiem to 17 wchodziła  do tego  bo  niby zimówki  gdzieś ktoś sprzedawał ori ale osobiście nigdy 17 nie zakładałem  wiec nie wiem ile miejsca było... Ale przy tarczy 345mm wątpie ze  juz wejdzie 17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hamulec można poprawić wstawiając zestaw na przód z M3 F80 (380mm tarcza) wszystko jest plug&play jeżeli zastosuje się 2mm pierścień który musi wjechać na zwrotnice

uc?export=view&id=1wY2kPUDD62ZyFT9fV-Z8A

19 cali
uc?export=view&id=1XwC9FMNwDcKr59oJZNuKC

18 cali

uc?export=view&id=1sdVxHR4Bpw7FiRMYpGfPq

18 cali
uc?export=view&id=1zOZcg9FsJ1HNSdpEyD9oS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady z tymi hamulcami od nowej M3, ale skoro mam już kupione zaciski to nie będę teraz kombinował już :D

Co do felgi 17, to myślę że jest szansa żeby zmieścić ten zacisk w takiej feldze.

Wstępnie przymierzyłem jak będzie wyglądał zacisk z tarczą od CSL i tak to wyszło:

oj8akh1E.JPG

niestety zacisk oparł się na rotorze, a większy dystans za bardzo nie wchodzi w grę... zostaje albo zmienić koła pokombinować z rantami i bębnem żeby dać większy dystans żeby zacisk się zmieścił... na ten moment muszę oddać zaciski do renowacji ;)

tutaj jak widać dlaczego nie dam rady wcisnąć już dystansu :P

k8xUYE1g.JPG

Będę kombinował bliżej sezonu ;)

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Wisnia135i napisał:

@lukeszbmw ta ale m5 ma inne zaciski a wielkość ma duże znaczenie a te 6 tłoczków małe nie sa

Zacisk i tarcza pasuje, jedyne co trzeba zrobić to wstawić piercien 2mm na zwrotnice, sciagasz łożysko z piasta zakładasz pierscień i składasz to do kupy....

Jak masz więcej pytań to wal na PW żeby tutaj nie zasmiecać tematu, pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Wróć na stronę główną forum

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×