Skocz do zawartości

[E46] Compact by Lelek


Lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak to się stało ale na chwilę obecną jest to mój jeden z moich ulubionych tematów. Uwielbiam patrzeć jak ktoś w taki sposób odnawia auto. A Ty wręcz masz chore podejście. Wszystko czego dotkniesz odnawiasz. Mega się na to patrzy! Brawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładowany pozytywną energią ruszyłem z małym spa dla wału. Przebieg pracy wyglądał następująco. Namierzyłem kolejną nie przygotowaną osłonę termiczną, zapadła szybka decyzja o jej wyjęciu i umyciu. Niestety nie udało się odebrać elementów z lakierni proszkowej, ale dostałem za to zdjęcia. ;)

b374.jpg

b375.jpg

b376.jpg

b377.jpg

b378.jpg

b379.jpg

b380.jpeg

b381.jpeg

b382.jpeg

b383.jpeg

b384.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piątkowy poranek rozpoczął się od wycieczki do lakierni proszkowej po części. Odebrane zostały: osłona obudowy filtra paliwa, mocowanie skrzyni, dyferencjał
Po powrocie czekałem na kuriera, który miał dla mnie dość długo wyczekiwaną paczkę z firmy cześcidobmw.pl. W skład paczki wchodziło między innymi filtr: paliwa Knecht KL 149, olej przekładniowy RAVENOL. płyn hamulcowy DOT4 - Typ 200 od ATE, drobne elementy do składania auta. Kolejna paczka zawiera: zmywacz hamulcowy Bernera, który posłuży w czyszczeniu silnika, miski a przy okazji brudu spod auta. 100 metrów parcianej izolacji, która zostanie niedługo wykorzystana w walce z makronem w aucie. Pastę K2 jak i papier ścierny na mokro, który miał posłużyć do małego spa osiek, niestety przegrałem walkę z zabezpieczeniem piast przez brak klucza pneumatycznego. Po powrocie do domu rodzinnego, zacząłem montowanie wspornika skrzyni biegów. Podczas montażu okazało się jednak, że poduszka zawieszenia skrzyni biegów jest uszkodzona, wiec w poniedziałek planuje zamówienie dwóch sztuk od Lemforder'a. Dół auta nie był czyszczony tylko fragment od strony filtra, ponieważ chciałem sprawdzić jak to będzie wizualnie siedzieć. Wyczuwam fajny efekt końcowy prac po zrobieniu podłogi i montażu zawieszenia. Po przegranej walce z ośkami postanowiłem zrobić coś z wolnym czasem, dlatego zacząłem rozbierać wnętrze tylnej części auta. Widok jaki zastałem tam przeraził mnie i postanowiłem coś zrobić z tym syfem. Można powiedzieć, że sytuacja została opanowana a lakier wewnątrz auta odżył. Pogoda dopisywała i chęci były wielkie, wiec czyszczenie elementów klapy też musiało być zrobione. Z racji, że skóra została wymontowana z auta - ona również dostała chwilę czasu ode mnie.

b385.jpg

b386.jpg

b386a.png

b387.jpg

b388.jpg

b389.jpg

b390.jpg

b391.jpg

b392.jpg

b393.jpg

b394.jpg

b395.jpg

b396.jpg

b397.jpg

b398.jpg

b399.jpg

b400.jpg

b401.jpg

b402.jpg

b403.jpg

b404.jpg

b405.jpg

b406.jpg

b407.jpg

b408.jpg

b409.jpg

b410.jpg

b411.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielne popołudnie auto ujrzało po raz drugi w tym roku więcej promieni słońca. Zostało również przeprowadzone na kolejny etap prac...
Z racji, że jak mam tylko chwilę czasu wolnego to zawsze chce coś grzebać przy aucie nawet w niedzielę. Pojechałem odświeżyć dywan tylny wraz z izolacją dźwiękową kanapy tylnej. 
Przy okazji udałem się na zakupy drobnostek, które raziły mnie w oczy:  schowek, obudowę dźwigni nożnych, osłona prawa pod schowkiem na rękawiczki, osłona klapy. Z auta zleciało już tylne zawieszenie wraz z belką i zaczęło się... Ja zwróciłem jak zwykle też uwagę na detale i upatrzyłem kolejne elementy, które potrzebowały mojej pomocy. Pod dywanem wyglądało już mniej miło...

b417.jpg

b418.jpg

b419.jpg

b420.jpg

b421.jpg

b422.jpg

b423.jpg

b424.jpg

b425.jpg

b426.jpg

b427.jpg

b428.jpg

b429.jpg

b430.jpg

b431.jpg

b432.jpg

obraz_2024-04-25_083627169.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wisnia135i napisał:

Nie ma dramatu z tą podłogą, wyciąć, wstawić nowe, zabezpieczyć  i tyle w temacie. Przy okazji wszystkim tak się  wolno foty ładują? Bo nigdzie indziej nie ma  problemu a tutaj to pół h te foty wchodzą....

U mnie to samo z ładowaniem zdjęć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Nie ma dramatu z tą podłogą, wyciąć, wstawić nowe, zabezpieczyć  i tyle w temacie. Przy okazji wszystkim tak się  wolno foty ładują? Bo nigdzie indziej nie ma  problemu a tutaj to pół h te foty wchodzą....

Dokładnie tak, do wycięcia jest jeden fragment nie jest on wybitnie duży, ale blacha w tamtym miejscu jest niczym małe sitko. Myślę, że do końca tego tygodnia auto będzie zabezpieczone i będzie można pzejść do kolejnego etapu prac.

 

4 godziny temu, DzikuCMS napisał:

U mnie to samo z ładowaniem zdjęć

Kiedy upadł tinypic zacząłem korzystać z abload i wszystko było dobrze. Może to tylko chwilowe problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy rzut okiem i takie myśli: "O Ty ruda ku*** co mi auto wpierdalasz.". Jednak jak widać na załączonych zdjęciach poniżej - rdza pojawiała się już tylko sporadycznie. Brud osiadł dość mocno na budzie jak i podzespołach. Swoje działania rozpoczęliśmy od wycinania rudej z auta oraz czyszczenie starej mastyki z brudu... Przy okazji zrobiłem wstępne czyszczenie miski olejowej. Następnie został położony App R-Stop. Auto ma swoje lata, więc spodziewałem się, że coś będzie do wstawienia... Przy ściąganiu przedniego zawieszenia - widok uwalonej maglownicy mnie przeraził i została ona wstępnie przemyta. Następnie APP został zmatowiony...
Po zabezpieczeniu lakieru na aucie ruszyły prace z położeniem podkładu: antykorozyjnego, epoksydowego i akrylowego. Kolejnym krokiem było zmatowienie nadkoli... Na auto i nadkola została nałożona mastyka od APP. Troszkę wyczyściłem elementów, by nie odstawały poziomem od reszty. Mastyka dostała lakier bazowy auta na siebie. Na koniec całej zabawy dotarły przewody hamulcowe w oplocie HELa.

b433.jpg

b434.jpg

b435.jpg

b436.jpg

b437.jpg

b438.jpg

b439.jpg

b440.jpg

b441.jpg

b442.jpg

b443.jpg

b444.jpg

b445.jpg

b446.jpg

b447.jpg

b448.jpg

b449.jpg

b450.jpg

b451.jpg

b452.jpg

b453.jpg

b454.jpg

b455.jpg

b456.jpg

b457.jpg

b458.jpg

b459.jpg

b460.jpg

b461.jpg

b462.jpg

b463.jpg

b464.jpg

b465.jpg

b465a.jpg

b466.jpg

b467.jpg

b468.jpg

b469.jpg

b470.jpg

b471.jpg

b472.jpg

b473.jpg

b474.jpg

b475.jpg

b476.jpg

b477.jpg

b478.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale ta  podłoga  jak dla mnie jest zrobiona  mega słabo.. wręcz powiedzialbym na odwal sie aby byla... ewidentnie wida na  zdjeciu gdzie masz goła podloge że, tam są już grube wrzery a nie drobny  nalocik co widać dobrze  na zdjęciu gdzie zrobiliscie pastą zaślepke za przednimi fotelami.. to sa elementy do wymiany ewidentnie...słabo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Wisnia135i napisał:

Bez obrazy ale ta  podłoga  jak dla mnie jest zrobiona  mega słabo.. wręcz powiedzialbym na odwal sie aby byla... ewidentnie wida na  zdjeciu gdzie masz goła podloge że, tam są już grube wrzery a nie drobny  nalocik co widać dobrze  na zdjęciu gdzie zrobiliscie pastą zaślepke za przednimi fotelami.. to sa elementy do wymiany ewidentnie...słabo...

Wydaje mi się, że patrzysz przez pryzmat załączonego przeze mnie zdjęcia, które wygląda tragicznie. Stara mastyka w tym miejscu była po przejściach przez co możesz mieć takie spostrzeżenie. Po zerwaniu mastyki i wyczyszczeniu rudej ukazał się solidny kawał blachy, który nie potrzebował wycięcia.

 

Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia po wyczyszczeniu tego miejsca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Lelek napisał:

Wydaje mi się, że patrzysz przez pryzmat załączonego przeze mnie zdjęcia, które wygląda tragicznie. Stara mastyka w tym miejscu była po przejściach przez co możesz mieć takie spostrzeżenie. Po zerwaniu mastyki i wyczyszczeniu rudej ukazał się solidny kawał blachy, który nie potrzebował wycięcia.

 

Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia po wyczyszczeniu tego miejsca. 

Jaki pryzmat o czy mty gadasz.. wyraźnie  widać na zdjeciu gdzie roibiliscie zaslepke za przednimi fotelami  że, po lewej stronie tam są grube wrzery ... z reszta to miejsce od zaślepki tez  kwalifikuje  się do wymiany...  kawal solidnej blachy  a czym to sprawdzałeś?  Co jak co ale  jak wcześniej wszystko bylo robione dobrze  tak tutaj pójście troche na latwizne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Wisnia135i napisał:

Jaki pryzmat o czy mty gadasz.. wyraźnie  widać na zdjeciu gdzie roibiliscie zaslepke za przednimi fotelami  że, po lewej stronie tam są grube wrzery ... z reszta to miejsce od zaślepki tez  kwalifikuje  się do wymiany...  kawal solidnej blachy  a czym to sprawdzałeś?  Co jak co ale  jak wcześniej wszystko bylo robione dobrze  tak tutaj pójście troche na latwizne..

Jeżeli wymieniałem kawałek blachy zaraz za bakiem to czemu miałbym nie zrobić tego w podłodze skoro to kilkanaście minut tylko dłużej? Oceniliśmy te miejsce na dobre.

 

Chciałbym zaznaczyć, że zdjęcia też nie oddają tego jak jest naprawdę. Trudno jest aparatem w telefonie złapać ostrość, która by idealnie odzwierciedlała stan faktyczny blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lelek napisał:

Oceniliśmy te miejsce na dobre.

 

Chciałbym zaznaczyć, że zdjęcia też nie oddają tego jak jest naprawdę. Trudno jest aparatem w telefonie złapać ostrość, która by idealnie odzwierciedlała stan faktyczny blachy.

Nadal jestem ciekaw  jak to ocenialiscie...

Sory ale na zdjeciach wszystko dobrze widac i nie jest to żadw  argument że, niby są słabe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Nadal jestem ciekaw  jak to ocenialiscie...

Sory ale na zdjeciach wszystko dobrze widac i nie jest to żadw  argument że, niby są słabe..

Wiśnia on ocenił na żywo i pytasz jak to zrobił a Ty po zdjęciu twierdzisz, że jest do wymiany :mrgreen:

Mniej agresji a więcej merytoryki hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lapka666 napisał:

Wiśnia on ocenił na żywo i pytasz jak to zrobił a Ty po zdjęciu twierdzisz, że jest do wymiany :mrgreen:

Mniej agresji a więcej merytoryki hehe.

Właśnie  problem w tym że, ja po fotach widzę że jest lipa a oni na żywo widzieli  i twierdzą  że, jesr ok a  nie jest...   stad  moje pytanie jak to ocenili  skoro po fotach widać że, ta blacha wyglada slabo...  tu nie chodzi o agresję  tylko jak juz tak kazda srubka jest czyszczona  i jest taka dbalość  o szczegóły to  wypadalo by tą  podłogę zrobic na równie  wysokim poziomie... kiedys znajomy tak auto robil  wszystko bylo pieknie też tak oceniali  a po polakierowaniu auta  się okazalo że, progów nie bylo.. ale tez  oceniali że, jest git...  a odpowiedzi na swoje  pytanie  nie dostalem... z reszta jak jest  foto od srodka podłogi  i  od spodu   i z dwóch stron widzę rdze co znaczy że, jest to na wylot przezarte  to w czym ma  tu pomóc app?  To jest  juz element  do wymiany...  ale  juz nie raz  sie tu przekonalem  ze, malo kto ma pojecie na temat  konkretnie blacharki..  tak jak w  fake 1m  byl błotni krzywo wstawiony a wszyscy klaskali  jak to swietnie..  jak  mi  w temacie komentowano  jak poszycie  dachu wywalilem ze, mi sie auto posklada....lapka w  blacharce siędze  odkąd pamietam  i nie potrzebuje na żywo wszystkiego macać aby widziec pewne  rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Wisnia135i napisał:

Właśnie  problem w tym że, ja po fotach widzę że jest lipa a oni na żywo widzieli  i twierdzą  że, jesr ok a  nie jest...   stad  moje pytanie jak to ocenili  skoro po fotach widać że, ta blacha wyglada slabo...  tu nie chodzi o agresję  tylko jak juz tak kazda srubka jest czyszczona  i jest taka dbalość  o szczegóły to  wypadalo by tą  podłogę zrobic na równie  wysokim poziomie... kiedys znajomy tak auto robil  wszystko bylo pieknie też tak oceniali  a po polakierowaniu auta  się okazalo że, progów nie bylo.. ale tez  oceniali że, jest git...  a odpowiedzi na swoje  pytanie  nie dostalem... z reszta jak jest  foto od srodka podłogi  i  od spodu   i z dwóch stron widzę rdze co znaczy że, jest to na wylot przezarte  to w czym ma  tu pomóc app?  To jest  juz element  do wymiany...  ale  juz nie raz  sie tu przekonalem  ze, malo kto ma pojecie na temat  konkretnie blacharki..  tak jak w  fake 1m  byl błotni krzywo wstawiony a wszyscy klaskali  jak to swietnie..  jak  mi  w temacie komentowano  jak poszycie  dachu wywalilem ze, mi sie auto posklada....lapka w  blacharce siędze  odkąd pamietam  i nie potrzebuje na żywo wszystkiego macać aby widziec pewne  rzeczy...

Skoro siedzisz tyle lat w blacharce? To czemu nie zrobisz sobie jej sam? Czemu nie zauważyłeś, że Twoje auto coś miało majsterkowanie?

 

Na tym zdjęciu po, którym oceniasz z zewnątrz widać, że poprzednia konserwacja jest mocno obita kamieniami przez co wydaje Ci się, że są mocne wżery w tych miejscach.

 

Skoro stara mastyka została w tamtym miejscu zdarta, po czym blacha od środka jak i zewnątrz zostala wydarta do surowej blachy i była ona bez żadnych dziurek nawet. To dlaczego miałem to zmieniać. Na dodatek widziałem ten kawał blachy, miałem go w ręku, był stukany młoteczkiem i nie dawał żadnych oznak zmęczenia życiem, więc został na aucie. 

 

Szkoda, że widząc iż wcześniejszy element został wymieniony nie możesz pojąć, że ten był w dobrym stanie. Zresztą nie moja sprawa, a kłócić się nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lelek napisał:

Skoro siedzisz tyle lat w blacharce? To czemu nie zrobisz sobie jej sam? Czemu nie zauważyłeś, że Twoje auto coś miało majsterkowanie?

Pierw  odpowiem ci na twoja glupotę...

Nie zrobię sobie jej sam bo nie wiem.. np  nie mam migomatu ani warunków do tego..  a w garażu spawać nie będe... tyle  jeśli chodzi o pierwszą odpowiedż, myślę że, nie bylo tutaj trudnej odpowiedzi jeśli ktos potrafi myśleć... a  możesz byc pewien ze, jak bhm mial jak to sam bym to sobie zrobił..

Kolejna sprawa to taka ze, auto jest z  usa i nie bylo rozbierane  cale po powrocie  a  ze, jest  to nowszy model to od spodu są oslono a do tego progi zachodzą aż pod spód auta... tyle w temacie..

Co do reszty  to ja wyrazilem swoja opinie i się jej będę trzymal... chcę tylko dodać ze, tego typu srodki nie usuwają rdzy  tylko ją spowalniają.. prędzej czy pozniej temat rdzy w aucie powroci.. tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Wisnia135i napisał:

Pierw  odpowiem ci na twoja glupotę...

Nie zrobię sobie jej sam bo nie wiem.. np  nie mam migomatu ani warunków do tego..  a w garażu spawać nie będe... tyle  jeśli chodzi o pierwszą odpowiedż, myślę że, nie bylo tutaj trudnej odpowiedzi jeśli ktos potrafi myśleć... a  możesz byc pewien ze, jak bhm mial jak to sam bym to sobie zrobił..

Kolejna sprawa to taka ze, auto jest z  usa i nie bylo rozbierane  cale po powrocie  a  ze, jest  to nowszy model to od spodu są oslono a do tego progi zachodzą aż pod spód auta... tyle w temacie..

Co do reszty  to ja wyrazilem swoja opinie i się jej będę trzymal... chcę tylko dodać ze, tego typu srodki nie usuwają rdzy  tylko ją spowalniają.. prędzej czy pozniej temat rdzy w aucie powroci.. tyle w temacie

Piszesz o głupocie, po prostu czytając o tym, że się znasz na danej rzeczy to śmiem twierdzić iż nikt nie zrobiłby tego lepiej niż Ty, bo robisz to dla siebie samego.

 

Gdybym nie chciał robić podłogi to mógłbym utwierdzać się w przekonaniu, że nie ma tragedii... I nie zaglądać tam zbyt często, machnąć ręką i mieć wyje****.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...