Skocz do zawartości

[E46] Compact by Lelek


Lelek

Rekomendowane odpowiedzi

41 minut temu, MAREK GERMAN napisał:

Ciekaw jestem jak na tym gwincie się jeździ szczególnie tył?czy twardy czy coś będzie trzeba przerabiać , ja mam u siebie sprężyny isc w gwincie z przodu i jestem zadowolony tyle że mam H&R

Pozdro

 

Mam go w cabrio i jestem zadowolony. Regulacje mam skręconą na 3/4 twardości i nic nie dobija wiec można powiedzieć ze sprawuje się dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się chciałem dowiedzieć jak to jest z tymi zamówieniami grupowymi, sam się przymierzam do zakupu gwintu i fajnie byłoby zjechać kilka stowek z ceny. Dajcie jakieś info gdzie co i jak i jaki mniej więcej czas oczekiwania

A kompakcik zaczyna przybierać kształty, jeszcze tylko rotor w odpowiedni kolor i będzie w porzo

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DzikuCMS napisał:

A ja się chciałem dowiedzieć jak to jest z tymi zamówieniami grupowymi, sam się przymierzam do zakupu gwintu i fajnie byłoby zjechać kilka stowek z ceny. Dajcie jakieś info gdzie co i jak i jaki mniej więcej czas oczekiwania

A kompakcik zaczyna przybierać kształty, jeszcze tylko rotor w odpowiedni kolor i będzie w porzo

Pozdro

Z tego co pamiętam to diler ISC w Polsce robił 1 lub 2 w roku zamówienie grupowe i można było zaoszczędzić ok 400 zł. O szczegóły dowiaduj się u źródła lub niech @Lelek się wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DzikuCMS napisał:

A ja się chciałem dowiedzieć jak to jest z tymi zamówieniami grupowymi, sam się przymierzam do zakupu gwintu i fajnie byłoby zjechać kilka stowek z ceny. Dajcie jakieś info gdzie co i jak i jaki mniej więcej czas oczekiwania

A kompakcik zaczyna przybierać kształty, jeszcze tylko rotor w odpowiedni kolor i będzie w porzo

Pozdro

 

 

O tak to wygląda:

"Witam, każda pozycja posiada regulację twardości. Każde zawieszenie jest produkowane pod klienta.

Realizacja lotnicza 2,5 tygodnia.

Jest dostępne w 4
wariantach do tego modelu: COMFORT , SPORT, RACING, DRIFT

Każde zawieszenie posiada 32 stopniowa regulację twardości. Pełną regulację wysokości. Regulację progresywności.

Wersja RACING i DRIFT posiada grubsze wkłady przez co jest twardsza i posiada inną charakterystykę  oraz pillowball i regulację pochylenia koła camber plate.


COMFORT -  3600 zł lub w zakupie grupowym - 3200 zł                
 
SPORT - 3600 zł lub w zakupie grupowym - 3200 zł                       

Racing - 3900 zł lub w zakupie grupowym - 3600 zł                      

DRIFT - 3900 zł lub w zakupie grupowym - 3600 zł                        


W przypadku zakupu grupowego wymagana jedynie zaliczka 700 zł  - reszta do zapłaty na koniec lutego jak zawieszenia dotrą do Polski.

 


Dodatkowo :

Każdy element który by Pan ewentualnie kiedyś uszkodził można dokupić u nas osobno.
Każdy element który się w przyszłości zużyje również można dokupić co stanowi pełną opiekę serwisową.


Twardość sprężyn którą byśmy przy zakupie ustalili jeżeli byłaby nie trafiona - nie jest problemem.
Wymieniamy sprężyny za darmo na twardsze lub miększe do tygodnia od zamontowania ich a w aucie. 


Istnieje również możliwość kupna na raty - Santander.


Gwarancja 12 miesięcy lub 24 miesiące. "

 

 

 

W końcowym rozrachunku udało mi się kupić wersję Racing za 3420.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
23 godziny temu, jacoo napisał:

Jak tam posuwa się projekt do przodu? Coś się jeszcze dzieje w temacie czy na razie projekt stoi w miejscu? 

W moich oczach, bardzo mozolnie to wszystko posuwa się do przodu. W dobie kryzysu nie mogłem zbytnio poszaleć w zakupach związanych z autem. Firma wzięła tarcze, by się utrzymać i zarobki spadły dość nisko nie pozwalając na grubsze modyfikacje czy zakupy. Starałem się robić to co bylem w stanie zdziałać w małym zakresie finansowym.




Od @Cholo swego czasu doszedł do mnie zestaw elektrycznych szyb tylnych:

received_28241265010aukbg.jpeg

received_65210990199whjj2.jpeg









 

Korzystając z wolnego zacząłem odnawiać nadkola przednie długie oraz osłonę przednią:

img_20200628_065253tejzv.jpg

img_20200628_075014fgkm5.jpg

img_20200628_080413ixk6d.jpg

20200524_195300anjyh.jpg

received_17179578427c6kia.jpeg


 








 


Nadkola przednie krótkie też zostały poddane odnowieniu i ponownemu złożeniu:
 

20200522_232421g8jh2.jpg

20200523_000414rhjyt.jpg

20200523_001508e8j5e.jpg

20200522_23452453kni.jpg

20200621_134712wxj4v.jpg

20200621_093709yxkon.jpg
 

 

 







Osłony tylne zostały odnowione + osłona spod baku. Została również zakupiona brakująca osłona filtra paliwa, która zostanie wypiaskowana + pomalowana proszkowo w najbliższym czasie.

20200621_135624r3j6w.jpg

image0000004ek6k.jpg

20200616_13203114kii.jpg


 

 





Przyglądając się autu zauważyłem , że mam pęknięty kanał powietrza przedni - kupiłem używany i od razu odnowiłem go:

20200607_184901dqjzb.jpg









Z malowania proszkowego wróciła drobnica wraz z wspornikiem reakcyjnym - co pozwoliło mi złożyć wahacze poprzeczne oraz dorzucić nową osłonę termiczną do wspornika.

img_20200626_211916voji8.jpg

received_55041921229wkk35.jpeg

received_2702157107198jme.jpeg



img_20200627_1826427zk9u.jpg

img_20200627_201335ptkiq.jpg












Do wahaczy podłużnych został dorzucony odnowiony uchwyt hamulcowy:

img_20200628_0817349rj1r.jpg










Zrobiłem też "pranie" osłon termicznych spod auta:

20200515_202133azj5j.jpg

received_36568562105hfjzd.jpeg









Płyta usztywniająca również dostała śruby, by nie szukać przy montażu:

20200620_192617yhj1f.jpg









Belka zawieszenia tylnego powoli zostaje kompletowana w śruby...

img_20200627_200620u4k52.jpg

img_20200627_200904s2jl5.jpg











Zostały odnowione zaciski hamulcowe:

20200523_212724lrkr6.jpg

received_1610228992411k9q.jpeg

received_27029067405njjfb.jpeg

received_403632537260sk47.jpeg

received_65371447188sfkdi.jpeg

received_30266722411bsjo2.jpeg

img_20200627_201727irk21.jpg

img_20200627_2038329oj25.jpg







Został dokupiony zestaw do podświetlenia klamek w aucie:

20200325_224434ilj4g.jpg







Kolejne detale:

20200528_205624xjk4k.jpg

20200619_131538wvk5q.jpg

20200618_190150ockjd.jpg










Ciąg dalszy nastąpi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo śmiechów chichów z klipsów fajnie działasz. Fajny przykład, że nawet w momencie gdy nie ma kasy na mody można zrobić coś w aucie co ucieszy a zarazem przyniesie bardzo fajny efekt wizualny. Wyjdzie z tego naprawdę zadbana sztuka czuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.07.2020 o 14:12, lapka666 napisał:

Mimo śmiechów chichów z klipsów fajnie działasz. Fajny przykład, że nawet w momencie gdy nie ma kasy na mody można zrobić coś w aucie co ucieszy a zarazem przyniesie bardzo fajny efekt wizualny. Wyjdzie z tego naprawdę zadbana sztuka czuję.

Nie spodziewałem się takich słów od Ciebie, ale dziękuję za nie.

 

 

 

 

Dnia 10.07.2020 o 19:52, MAREK GERMAN napisał:

Tutaj nawet mnie zawstydza hehehe , bo roboty wykonałeś mega dużo, choć czasem schodzisz z toru to wracasz na dobrą drogę !

 

Pozdro

Jeszcze daleka droga przede mną, ale mam nadzieję, że już coraz mniej będę zahaczać o pobocza i szedł tylko właściwą ścieżką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 13.07.2020 o 10:58, jacoo napisał:

Wszystko idzie w dobra stronę, widac dbałość o każdy element. Czekam na kolejne aktualizacje aż to wszystko zaczniesz montować na aucie :wink:


Detale są też ważną częścią w budowie auta - wolę zrobić raz a porządnie i nie wracać tam, bo coś przegapiłem... Dlatego się nie podpalam jak kiedyś, tylko działam powoli i na tyle co mi fundusze pozwalają nie snując za daleko planów jak kiedyś. :oops:









Z racji braku zajęcia po pracy - zacząłem segregować śrubki, by później było miło i przyjemnie składać te auto:

b320z0knm.jpg







 


Odnowiłem plastiki trzymające przewody hamulcowe i paliwowe, które udało mi się uratować z innych aut.

b321z1j6u.jpg

b322dhjto.jpg

b323jyjx7.jpg



Dla pewności, żeby ich nie zabrakło planuje swoje też mądrze zdjąć, by nie pękł. Mieć ich więcej nie zaszkodzi...


 

 

 







Z racji, że wpadło troszkę dodatkowej gotówki pokusiłem się o kilka części do auta:

b3244mkij.jpg


b325o9kbc.jpg

b3263ajpo.jpg


Przyszło: 
- przewody hamulcowe tylne
- złączka przewodów
- przewód łączący
- kilka nowych śrub
- opasek
- plastikowych dupereli.




 

 

 




Korzystając z ładnej pogody, odnowiłem bak:

b327zpjsm.jpg

b328k5kqp.jpg



, który przy okazji dostanie nowe opaski w miejsce starych - bezpieczeństwo przede wszystkim:

b329rajjx.jpg





 

 

 




Auto stanęło na kobyłkach pozwoliło mi zdemontować kosz do koła zapasowego, który był w opłakanym stanie także korzystając z pogody postanowiłem odnowić:

b330vnjhw.jpg

b33125ke6.jpg

b332hhjax.jpg

b33359jbs.jpg

b3349wktc.jpg

b335nkjrt.jpg

b336kmjjt.jpg

b337dmkyq.jpg

b3385fk3g.jpg

b33958j9a.jpg








Widząc stan koła zapasowego będącego pod autem postanowiłem nową dojazdową felgę z oponą zabezpieczyć:

b34007j74.jpg

b341rxkj4.jpg






Finalnie wyszło to tak:

b3420tk4z.jpg










W nowym tygodniu czekać będę na kuriera a dzisiaj dostałem zdjęcia od znajomego, który wyciąga mi pewnego rodzaju fanta w nadwoziu Compact, ale o tym napiszę jak dojdzie paczka.

b343nakhc.jpg










W tym tygodniu planuje jeszcze podłubać przy aucie, ale raczej będzie to wyciąganie rzeczy, by przygotować je pod kolejny etap prac przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po rozmowie z @Cholo ruszyłem na plac walki z autem:

b349gikcw.jpg

 

 





Z auta wyleciał dyferencjał:

b350u1jmb.jpg


 

 





Zostały wyjęte kolejne śruby, które wymagają galwanizacji:

b351svkbi.jpg




 

 

 



Kolejne śruby zostały dołożone do nowej belki zawieszenia tylnego + dołączona została podpora wału:

b3526ak1d.jpg

 

 

 



Wahacze wzdłużne i poprzeczne dostały kolejne śruby ocynkowane + został dołożony czujnik zużycia klocków hamulcowych:

b3530cjhb.jpg


 

 

 

 


Mówiłem też o nowej paczce także mam ją ciut wcześniej niż planowałem w skład jej wchodzi:
* rarytas w postaci wiązki HiFi ( dodatkowe 4 głośniki w aucie ) - wyjęte po pinach
* kolejna porcja śrub zawieszenia
* spinki m-pakietowe do progów ( niedługo będę go ściągać i znając życie coś pęknie ).

b3550ekig.jpeg

b3561cjyp.jpeg

b357tqjbs.jpeg









Ciąg dalszy nastąpi niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak się śmiałem... Brawo. za***iscie działasz. Mimo że nigdy nie będę fanem tego modelu i do tego w tym kolorze to Twoje działania naprawdę zasługują na uwagę. Jak finalnie wrzucisz dobre koło to nawet Marek chyba nie będzie miał tak dopieszczonej wersji. Lubię oglądać takie galerie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, lapka666 napisał:

A tak się śmiałem... Brawo. za***iscie działasz. Mimo że nigdy nie będę fanem tego modelu i do tego w tym kolorze to Twoje działania naprawdę zasługują na uwagę. Jak finalnie wrzucisz dobre koło to nawet Marek chyba nie będzie miał tak dopieszczonej wersji. Lubię oglądać takie galerie!

Bardzo trudny model do zgermanizowania na, którego jest wylewana ciągła fala nie potrzebnego - hejtu. Nikt nie zmieni czasu, nikt nie zmieni tego, że te modele zjechały z fabryki BMW. Cieszę się, że ktoś dostrzega ilość pracy jaką wkładam w auto. Temat koła jest ciągle tematem mega odległym z racji, że mam swój określony plan działania  i robię auto etapami. @MAREK GERMAN ma bardzo dobrze dopieszczone auto i dotarcie do jego poziomu będzie trudne, a gdzie dopiero wejść poziom wyżej. Mam nadzieję, że kolejne aktualizację też Ci przypadną do gustu chociaż na razie nic nie zdradzę, bo nie chce zapeszyć. Zapraszam do obserwowania tematu :twisted:




 

16 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Zawsze się zastanawiałem  co jest takiego super w tej galwanizacji  po za kolorem? 100% bardziej wolałbym kupić nowe śruby a nie wsadzać 20 letnie stare śruby...

Po Twoim komentarzu postanowiłem kilka śrub ocynkowanych na próbę wkręcić w gwinty będący w aucie po wcześniejszym wypsikaniu ich odrdzewiaczem i śruby ocynkowane, które są wcześniej wypiaskowane mają dość solidny gwint na sobie i wchodzą w stare miejsca jak nóż w masło. Ponadto ceny nowych śrub do E46 jak się czasem patrzyłem wyrywają z butów, kupowanie samych nakrętek jest drogie i uciążliwe, a gdzie dopiero śrub. Skoro piaskowanie i ocynk dają rade - to po co przepłacać? Zaoszczędzone pieniądze można zawsze przeznaczyć w kolejne modyfikacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
W niedzielny poranek. Czas na małą aktualizację prac przy aucie – w piątek odebrałem miejmy nadzieję, ostatnią porcję śrub, nakrętek z złotego ocynku. W skład partii jaką dałem weszły:
* śruby od hamulców,
* śruby mocowania łapy skrzyni,
* śruby mocowanie tłumika,
* nakrętki mocowania stabilizatora przedniego,
* śruby montujące bak do podwozia,
* nakrętkę od baku,
* nakrętki podpory wału,
* śruby od osiek,
* śruby od wsporników,
* śruby mimośrodowe od wahaczy dolnych,
 i inne nakrętki, które udało się uratować.



b3580tk0e.jpg

b359x7jxq.jpg


 






Korzystając z ciepłego sobotniego wieczoru zacząłem kolejne małe kroki związane z przygotowywaniem elementów zawieszenia…




 


Wahacze wzdłużne dostały tym razem śruby: mimośrodowe wahaczy dolnych i od wsporników:

b3619kkar.jpg


Przeglądając przed chwilą temat ujrzałem, że źle dopasowałem wahaczy poprzecznych…





Zwrotnice dostały uchwyty przewodów oraz zostały skręcone śrubą. Zostało dokupić dwa przewody ABSu.

b363igkf6.jpg

b362woj02.jpg






Uchwyty zacisków hamulcowych też dostały ocynkowane śruby:

b3602wkee.jpg







Reszta wymienionych śrub w początku postu, poszła do koszyka i będzie montowana wprost z danymi częściami.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy mój zabiegany dzień polegał na zebraniu 5 paczek z paczkomatów rozrzuconych po całym mieście, bo mój przy bloku niestety był zapchany + czekanie na kuriera GLSa.  Sytuacja wyglądała po przyniesieniu wszystkiego następująco…





b370nxkc9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Walczyć z rudą będziemy za pomocą:
*** dysków do usuwania rdzy - murzyna,
*** szczotek drucianych skręcanych,
*** szczotek druciana bocznych,
*** tarcze polerskie listkowe - te posłużą jako małe SPA dla: wału, osiek.




b371t3jnn.jpg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



W paczkomatach znalazło się:
*** konwerter na rdzę – Fertan,
*** podkład akrylowy dwuskładnikowy wypełniający – APP,
*** podkład epoksydowy antykorozyjny – APP,
*** włóknina ścierna – APP,
*** preparat antykorozyjny r-stop – APP,
*** zmywacz silikonowy Inter Lacke,
*** polimerowa masa natryskowa szara – APP.


 

b3723wknw.jpg




















Także zbrojenie idzie pełną parą, ale nie ma szans wygrać ze mną.


b3735rkxz.jpg










 

Kurier GLS dostarczył mi od SWAGIERka:
*** wzmocnienie wózka podłogi
*** wzmocnienie mocowania wahacza

 

b369o5jud.jpg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Korzystając z ciągłego ruchu za paczkami, udałem się po 0,5l bazy w kolorze 354/7. Zostanie wykorzystany na pomalowanie baranka w kolor auta.

b364mojj1.jpg



















Zapewne zastanawiacie się po co mi wzmocnienia podłogi wózka i mocowania wahaczy? Stwierdziłem, że skoro większy motor w aucie to wzmocnienie konstrukcji nie zaszkodzi a wręcz przyniesie korzyści a mając rozebrane i gołe te miejsca  to warto wykorzystać to. Podłoga wygląda nawet solidnie – oprócz kilku nalotów rdzy nie ma tragedii jedynie za bakiem od strony kierowcy jest troszkę większy nalot, ale obstawiam, że obejdzie się bez spawania.



b366njj89.jpg

b367pljdi.jpg
 

Więcej o stanie podłogi będę pisać w trakcie jej odnowy.










 


Z auta wyleciał wał napędowy, który czeka jeszcze na opuszczenie auta z kobyłek a wtedy po wyjęciu osiek zacznę przywracanie mu życia.

b3659vkwd.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Zamówiłem także przewody hamulcowe w oplocie HELa z High-Tech Tuning. Myślę, że przyjdą gdzieś w środku tygodnia. Kolor: srebrny ( przezroczysty ) – by nawiązać do koloru zacisków hamulcowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


W trakcie powrotu z urlopu planuje odebrać z lakierni proszkowej:
- dyferencjał,
- osłonę filtra paliwa,
- mocowanie skrzyni.





b368g0jut.jpg








 

Po powrocie z urlopu planuje ściągnąć: bak, filtr paliwa, ośki. Następnie czekam na termin wstawienia auta na konserwację podłogi. W międzyczasie wał, ośki poddam małemu domowemu spa, by ładnie się komponowało to wszystko. I jak dobrze pójdzie auto jeszcze pojedzie na lawecie na zawieszenie.


Ciąg dalszy nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...