Skocz do zawartości

[E46] Compact by Lelek


Lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Wtorek - ciąg dalszy zmagań.
Dzień zacząłem z nowym mechanikiem od walki z skrzynią zmiany biegu. Jej stan dał wiele do myślenia, części zamówione także trzeba - było się brać za robotę. Troszkę czasu poświęconego i wróciła do normalności. Silnik wyjęty, kilka godzin pucowania i pożądany efekt został uzyskany... Bardzo wiele osób zwróciło mi uwagę na zaniedbanie sytuacji w komorze silnika. Mieli rację, był totalny syf zostawiony po zmianie silnika i trzeba to było zmienić. 
Zjechało się troszkę towaru na warsztat - niestety jeszcze nie jest to koniec przyjazdu paczek, kolejne będą schodzić na dniach. Zamontowane również nowe zamki dolne maski.
Auto obstawione doborowym towarzystwem czeka na jutrzejszy dzień. Plan na jutro? Zamontować wszystkie nowe części: sprzęgło, pompę wspomagania, termostat, przewód wspomagania, chłodnicę wody, klimatyzacji + skraplacz, uszczelka miski, uszczelniaczy walu przód i tył, uszczelkę bagnetu itd. Montaż kolektorów Schmiedmanna i zostanie kolejne czekanie na dostawy części: przewodu odpowietrzającego silnik do filtra węglowego, odmę, kilku śrub OEM,  łącznika podpory wału. 
Ogólnie zmiana warsztatu na P&C Motors w Węgrowie - wpłynęła na mnie bardzo pozytywnie. Właściciel warsztatu zmotywował mnie do dalszych prac przy aucie ( jeszcze nie dawno rozważałem sprzedaż ). Poprawił wszelakie niedociągnięcia po poprzedniku. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że starannie i z dbałością o szczegóły podchodził do powierzonego mu zadania. I mimo brudów jakie mu zostawił poprzednik, zachował czystość. Co w dzisiejszych czasach jest trudne na warsztatach. Także jak najbardziej na plus ten warsztat.

b524.jpg

b525.jpg

b526.jpg

b527.jpg

b528.jpg

b529.jpg

b530.jpg

b531.jpg

b532.jpg

b533.jpg

b534.jpg

b535.jpg

b536.jpg

b537.jpg

b538.jpg

b539.jpg

b540.jpg

b541.jpg

b542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacoo napisał:

Zdjęcia wygasły, popraw bo jest co oglądać :wink:

Właśnie dostałem wiadomość od fotosik, że zablokowali mi zdjęcia z racji przekroczenia 50 zdjęć. Także już abonament opłaciłem - czekam aż mi odblokują, byście mogli pooglądać. 

A teraz zmykam na warsztat walczyć dalej przy Compatcie. 

Ciąg dalszy nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega podejście z dopieszczaniem i czyszczeniem. Będzie naprawdę dobra sztuka. Sprzedaż to nie wyjście. Mało tego... sprzedaż byłaby wisienką na torcie w kwestii załamania. Srebrny compact na sell? Oferty by Cię zabiły. Najgorsze, że nikt nie doceniłby serca i pracy jaką włożyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lapka666 napisał:

Mega podejście z dopieszczaniem i czyszczeniem. Będzie naprawdę dobra sztuka. Sprzedaż to nie wyjście. Mało tego... sprzedaż byłaby wisienką na torcie w kwestii załamania. Srebrny compact na sell? Oferty by Cię zabiły. Najgorsze, że nikt nie doceniłby serca i pracy jaką włożyłeś.

W sedno 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środa...
Wpadła nowa pompa wody HEPU i termostat Wahlera. Uszczelniacz wału przód został zmieniony.
Rozpoczęty został proces przygotowania do przyjęcia kolektora wydechowego i trafił na swoje miejsce. Wymieniony łącznik elastyczny wału... Prace związane z przekładaniem akumulatora do bagażnika również ruszyły.
Zapadła decyzja o przesunięciu włożenia silnika do komory z racji, że lepiej i łatwiej będzie zamontować na luźnym silniku: odmę z wężami wentylacji skrzyni korbowej,  przewodu odpowietrzenia zbiornika,
Również czekamy na uszczelki: bagnetu. Śruby OEM od miski - poprawka zerwanej śruby, oringi chłodnic. 

b543.jpg

b544.jpg

b545.jpg

b546.jpg

b547.jpg

b548.jpg

b549.jpg

b550.jpg

b551.jpg

b552.jpg

b553.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień czwarty...
Czekając na paczkę z częściami od częścidobmw.pl została zdemontowana przepustnica i odma - jej stan wiele dawał do życzenia ( jedno zdjęcie starsze jeszcze przed czyszczeniem silnika ).
Po dotarciu odmy na warsztat wzięliśmy się za jej montaż... Przy okazji zostały poprawione zardzewiałe śruby, nakrętki... Został namierzony zużyty i wymieniony przewód podciśnieniowy:
Kolejnym etapem było czyszczenie miski olejowej. W środku niej znaleźliśmy fragmenty uszczelki podstawy filtra, tak samo na smogu małych sztuk, przy okazji zajęliśmy się urwaną śrubą w bloku jak i nagwintowaliśmy na nowo miejsca dla śrub. Miska została oczywiście solidnie wymyta. :)Został również wymieniona uszczelka czujnika poziomu oleju. Następnie został usunięty stary uszczelniacz wału, założona nowa uszczelka dekla, nowy uszczelniacz i czekaliśmy na wolne miejsce na warsztacie. Wymieniony został przewód wspomagania ( wcześniej przerobiony z anglika siedział ), do tego wpadły też nowe poduszki silnika od Lemfordera. Został również solidnie wymyty magiel, który odzyskał dawny blask. Nadszedł długo oczekiwany moment ponownego wsadzenia silnika do komory...
Kolejny dzień był dość wyczerpujący, ale widok zapakowanego silnika w komorze - był warty poświęceń. 
Niestety nie wszystko idzie tak jak powinno i robią się delikatne opóźnienia, ale powikłania są nieuniknione i jeszcze brakuje tym razem sond diagnostycznych, bo sondy z B30 są krótsze niże te co występowały w B25 jak u @MAREK GERMAN - dzięki za wskazówkę na temat sond.. I będzie trzeba zamówić dwie nowe lub wywalić owe dwie sondy. @Cholo, dzięki za pomoc również.
Czekam na poranek i kończenie prac związanych z autem - trzeba jeszcze zrobić sprzęgło, zarzucić go na silnik oraz połączyć z wałem. Zamontować sprężarkę klimatyzacji, pompę wspomagania od Meyle HD, dwie poduszki skrzyni Lemforda, gumy stabilizatora tylnego, bo mam za duże obecnie. Zostanie zarzucić obie chłodnice oraz skraplacz. Podłączyć silnik, uzupełnić: płyn chłodniczy, olej, wsadzić nowy filtr i odpalamy auto na nowo :wub:

b554..jpg

b554.jpg

b555.jpg

b555a.jpeg

b556.jpg

b557.jpg

b558.jpg

b559.jpg

b560.jpg

b561.jpg

b562.jpg

b563.jpg

b564.jpg

b565.jpg

b566.jpg

b567.jpg

b568.jpg

b569.jpg

b570.jpg

b571.jpg

b572.jpg

b573.jpg

b574.jpg

b575.jpg

b576.jpg

b577.jpg

b578.jpg

b579.jpg

b580.jpg

b581.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piątek, piąteczek...

Dzisiejszy dzień był pełen dobrych i złych momentów. Jak wiadomo nie zawsze idzie tak jakbyśmy tego chcieli... Auto miało dzisiaj zostać złożone, ale wyszły małe komplikacje i nie wypalił plan. Na początku zostały zmienione zużyte poduszki skrzyni zmiany biegów. Następnie w ruch poszły prace związane z sprzęgłem. Został założony wał i podpora skrzyni oraz stan podłogi na dzień dzisiejszy. Wymieniona pompa wspomagania na nową z Meyle HD.Skraplacz został również wymieniony na nowy firmy Nissens'a.
Została również założona sprężarka klimatyzacji, ale niestety zapomniałem sfotografować.  Jutro kolejny dzień zmagań przy aucie tyle, że do południa. Także akcja składania, dopieszczania Compacta pewnie przedłuży się o kolejne kilka dni, bo jest kilka detali, które chcemy poprawić w aucie i będę zaglądać na warsztat po pracy, by je wyeliminować. 

b582.jpg

b583.jpg

b584.jpg

b585.jpg

b586.jpg

b587.jpg

b587a.jpg

b588.jpg

b589.jpg

b590.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że mechanik szykuje swój samochód na kolejną rundę Driftingowych Mistrzostw Polski - dzisiejszy dzień był dniem bardziej detailingowym w moim wykonaniu, bo skupialiśmy bardziej uwagę na jego aucie... Coś się udało podziałać, by prace poszły do przodu. Zaległe zdjęcie sprężarki klimatyzacji, która jest już usadzona na aucie od wczoraj.
Fotorelacja z dnia dzisiejszego czas, start... Po rozebraniu pasa przedniego, rozdzieleniu chłodnic ( stan na zdjęciu ), plastików od niej zacząłem czyszczenie tego przed ponownym montaże. Przewody również dostały swoje małe spa, jak i również zbiorniczek wyrównawczy, przy okazji też gumy chłodnicy lewe i prawe. Obudowa filtra kabinowego również nie została pominięta.
Silnik dostał nowy olej - tym razem padła decyzja na Mobil 1 5W-40, natomiast w układ wspomagania został zalana Mobilem ATF 220. Ostatnie dzisiejsze dwa strzały i uciekłem z warsztatu.

b591.jpg

b592.jpg

b593.jpg

b594.jpg

b595.jpg

b596.jpg

b597.jpg

b598.jpg

b599.jpg

b600.jpg

b601.jpg

b602.jpg

b603.jpg

b604.jpg

b605.jpg

b606.jpg

b607.jpg

b608.jpg

b609.jpg

b610.jpg

b611.jpg

b612.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna sprawa, godna pozazdroszczenia, auta często się nudzą lub dopada flustrscja jak coś ciągle trzeba dokładać do nich ale jeśli coś już pochłonęło jakiś budżet sprawia frajdę, lepiej zamrozić schować pod koc auto na dłuższy czas żeby czekało na lepsze czasy. Kawał dobrej roboty jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniedziałek - powolutku krok po kroku do celu. Montaż chłodnic wraz z pasem przednim.
Szybkie czyszczenie obudowy filtra powietrza, było w nim sporo kurzu. Nowy płyn chłodniczy wpada do zbiorniczka wyrównawczego. Kilka strzałów komory silnika...Auto trafiło na podnośnik, ale jak to w Compact'cie zawsze jest pod górkę. Układ wstępnie zamontowany, ale będzie za jakiś czas demontowany - niestety...
Co dalej?  Chwilowo zawieszam działania przy aucie i będę powoli gromadzić dalsze materiały do auta. Po 10 października przyjedzie do mnie końcowy od MG Motorsport, później auto muszę umówić na układ wydechowy - niestety tak jak myślałem układ Schmiedmanna nie pasuje do końca w Compact'cie i będzie lekko przerobiony według mojego zamysłu. Na sezon jesienno-zimowym mam pomysł na kilka prac przy aucie, ale to poinformuje o nich w trakcie ich realizacji.

b613.jpg

b614.jpg

b615.jpg

b616.jpg

b617.jpg

b618.jpg

b619.jpg

b620.jpg

b621.jpg

b622.jpg

b623.jpg

b624.jpg

b625.jpg

b626.jpg

b627.jpg

b628.jpg

b629.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się dzisiaj zaktualizować zdjęcia, które wygasły przez dziwną politykę fotosika.

 

@MAREK GERMAN, dzięki za wczorajszą poradę. Jak auto pójdzie na montaż końcowego na pewno zastosuję się do Twoich wskazówek. :)

 

Dziękuję wszystkim za miłe słowa, na pewno napędza mnie do dalszych działań przy aucie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona 15 może się lekko przycinać, bo nie poprawiałem jej - mam dość. Mi osobiście na laptopie jak i telefonie z opóźnieniem zdjęcia się ładują.
Strona 16 powinna być już widoczna dla Was - zmieniłem hosting dla zdjęć.
Strona 17 zdjęcia podmienione, więc powinny być widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym auto zostało sprowadzone do garażu. W wolnych chwilach będę szukać detali i dopieszczać komorę silnika, by wyglądała jeszcze lepiej niż obecnie.
W sumie zastanawiam się nad montażem osłon plastikowych na bak, jeszcze poszukuje dłuższy czas osłony na skrzynię. Denerwuje mnie też mocno osłona tłumika końcowego jej stan nie jest zadowalający niestety...
 

b630.jpg

b631.jpg

b632.jpg

b633.jpg

b634.jpg

b635.jpg

b636.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...