Skocz do zawartości

[E28] 528i Turbo White Sensation


kalbi

Rekomendowane odpowiedzi

Model : BMW e28 M30B28

Rok : 1984

Skrzynia : manualna

Dyferencjał : 3.15

 

Auto tak wyglądało w dniu kiedy je nabyłem :

 

1accfd8fb8204377m.jpg bcc6c18bd1ca921am.jpg

 

Modyfikacje

 

Nadwozie :

- przedni zderzak M-Technik,

- tylni zderzak M-Technik,

- nakładki progowe M-Technik,

- lotka klapy tylnej wzór M-Technik,

- przedni grill pomalowany na czarno,

- tylne ramki lamp pomalowane na czarno,

- wszystkie elementy chromowane przemalowane na czarno,

- przednia maska pomalowana w kolor nadwozia,

- w komorze silnika usunięte zbędne elementy i mocowania,

- komora silnika odnowiona i pomalowana w biały półmat, 

 

Zawieszenie :

- gwintowane MTS Gold Edition sprężyny Eibach,

- tylne sprężyny zmienione na niższe od EVO 10,

- camber plates przód,

- dystans przedniej i tylnej osi 15mm i 20mm,

- oryginalna rozpórka osi tylnej,

 

Silnik :

- usunięty przepływomierz i aparat zapłonowy,

- silnik postawiony na 3 podwójnych cewkach zapłonowych z Fiata,

- instalacja silnika i komputer z nowszej generacji BMW M50,

- kolektor wydechowy FTWL ze stali czarnej, 

- turbo GT2871, 

- nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej,

- dolot ze stali nierdzewnej 2,75",

- filtr stożkowy Simota,

- wstawiony FMIC przed chłodnicą, 

- dołożony czujnik położenia wału + przerobione koło pasowe na zęby, 

- nowe wodne przewody silikonowe, 

- zregenerowana głowica,

- odprężony motor grubsza uszczelka + liźnięte tłoki, 

- nowe pierścienie i panewki, 

- nowa skrzynia biegów duży Getrag + nowe sprzęgło Kevlar,

- wtryski 320cc

- auto wystrojone na ECU Master DET 3 ,

 

Układ hamulcowy :

- przerobiona pompa hamulcowa na Serwo,

- nowe przewody hamulcowe na przodzie, 

- nawiercane tarcze,  

 

Koła :

- Styling 32,

- parametry felg 8j ET20 i 9j ET26 17" ,

- opony 205/45/17 i 215/45/17

- dekielki BMW

 

Wnętrze :

- kierownica Petri z logo Alpina,

- shortshifter,

- wnętrze i fotele obszyte w kolorystyce Alpina do wymiany na czarne,

- przednie słupki i kierownica obszyte skórą na nowo,

- boczki drzwi zrobione od podstaw, nowe poszycia, nowy materiał i gąbka,

 

Audio :

- radio Pioneer MVH-29BT,

- głośniki Pioneer TS-A4670F w fabrycznych miejscach przód,

 

Samochód tak wygląda na dzień dzisiejszy :

43f7a4d2759ea243m.jpg

87ecb2982b0691adm.jpg

Projekt w ciągłej budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domagacie się większej ilości zdjęć więc wstawiam :

- modernizacja zawieszenia pod gwint, cięcie, spawanie, cynkowanie, zmiana tylnych sprężyn od EVO 10

zjjvqf.jpg

28al26e.jpg

- Malowanie kilku gratów

11v5lxf.jpg

jqth6o.jpg

9ko3o5.jpg

5frhxk.jpg

fteg3p.jpg

- Modyfikacje silnika: wywalenie przepływomierza, zmiana wtrysków na 320cc, wyspawany dolot i wydech ze stali nierdzewnej, sportowe przewody PowerTec, dołożona elektronika ECU Master Det 3, silnik i komora będzie dopieszczana prawdopodobnie w okolicach stycznia bo jest plan żeby wyjechać silnikiem z budy + możliwe Turbo

2py2mjc.jpg

121fl07.jpg

mkhzew.jpg

9iz02h.jpg

- Kilka luźnych strzałów :

10mq909.jpg

slqlvb.jpg

33xbsrl.jpg


- Jeśli chodzi o wnętrze to chcę je przebudować więc jak na razie nie ma się czym chwalić :

jb1awg.jpg

35lghh0.jpg

Tyle na zachętę myślę, że starczy i tak zajęło mi to sporo czasu żeby ogarnąć zdjęcia na forum :P

Auto wymaga jeszcze sporo dopieszczenia ale wizja i plan na samochód w głowie jest od dawna więc tylko ograniczają mnie pieniądze i czas jak to zawsze bywa :wink:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jakieś zapasy zdjęć, chociaż nieduże.


Reanimacja zegarka z dwóch został złożony jeden :

utw74.jpg

Trochę zapasów z rarytasami do E28, sorki za syf ale tak to wyglądało po dostarczeniu do domu spinki i wszelkiego rodzaju drobiazgi wszystko ładnie posortowane w "dilerki" :-D :

akz8kz.jpg

Kolejna porcja gratów :

2efkig5.jpg

Felgi BBS z epoki czekają na odnowienie oraz rozpórka ORI BMW jeszcze z naklejką już wylądowała na samochodzie :

28ur5ah.jpg

Moja codzienność czyli wjazd i wyjazd z garażu, auto tutaj jeszcze bez dystansu na przedniej i tylnej osi :

vgs7d3.jpg

Tutaj już z dystansem :

33d88ed.jpg

2i94kzt.jpg

1zbeanr.jpg

Jak ogarnę silnik i progi to wybiorę się na konkretniejszą sesję zdjęciową.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

W aucie na chwile obecna wiele się nie zmieniło, zdjęcie ze zlotu :

2hnaqmt.jpg

W przyszłym tygodniu prace ruszą trochę mocniej. Wywalamy silnik z komory będzie robiona głowica, silnik pójdzie do piachu później malowanie całego bloku, dołożymy turbo GT2871 oraz auto zostanie postawione na wtryskach. To tak na szybko. Mam nadziej, że uda się od razu ogarnąć hamulce, osłony i te nieszczęsne nakładki progowe :roll: czasu mało ale myślę, że uda się jeszcze wyskoczyć w tym roku na jakieś imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Tak z grubsza, silnik został wyjęty z auta okazało się, że głowica jest pęknięta w 3 miejscach. Udało mi się skołować dzięki pomocy teścia drugą która była tylko wyszczerbiona, została napawana i oddana do dalszej obróbki. Tłoki zostały liźnięte i zastosowana grubsza uszczelka aby odprężyć motor pod turbo. Aparat zapłonowy i inne z tym związane pierdoły poleciały do kosza auto jest stawiane na cewkach i instalacji z m50 pod to został dorobiony czujnik położenia wału oraz zmodyfikowane koło pasowe. Przy okazji wiadomo nowe pierścienie, silikony, panewki wszystkie uszczelki, uszczelniacze,  itp, itd. Sprzęgło zostało wysłane do wzmocnienia. Wszystkie śruby i drobnicą zostały ocynkowane, reszta wypiaskowana bądź wyszkiełkowana lub pomalowana. Z komory pozbyłem się wszelakiej rdzy została wyspawana i wszystkie niepotrzebne elementy, mocowania zostały wycięte, żeby pod maską to jakoś wyglądało. Jutro postaram się podrzucić jeszcze kilka zaległych zdjęć.

Z nowości wjadą też nowe koła w parametrach 17" 4x10j.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wstawiam kolejną porcję zdjęć z prac przy e28. Komora w końcu została pomalowana na biały półmat. Pompa abs i cały osprzęt od niej został zlikwidowany ponieważ i tak nie działał i ciężko by było to reanimować więc z automatu poleciały wszystkie mocowania przewody itd. Co do pompy hamulcowej też została zmieniona na serwo, żeby ogładzić wygląd w komorze. Zawiasy od maski poleciały do ocynku. Zakupiłem też trochę foli termicznej do wyklejania.  Prace związane z samochodem nie idą tak szybko bo większość rzeczy robię sam z kolegą,  który jest bardziej ode mnie ogarnięty w tym wszystkim, a po pracy wiele czasu niestety nie ma.

787281a5362e4af5med.jpg

6dd448f0fac4038fmed.jpg

d41e60691affdeabmed.jpg

a053273b49952d2dmed.jpg

bca16b999fa43664med.jpg

5396fcacae98171amed.jpg

5f624c1e0b2ae450med.jpg

93a0e657b44e3e9fmed.jpg

55a59ad47701b8d8med.jpg

dcc06fe82e09379dmed.jpg

17a4cb702d16bfb3med.jpg

1d9da874e10b2278med.jpg

a257dcaff82917f8med.jpg

3ee24107fce3ab76med.jpg

ce0381d4cba0489fmed.jpg

ac159be803b4185dmed.jpg

92cd3ae1a50cade1med.jpg

5504055f75ddac28med.jpg

5ed8559a7b61e89cmed.jpg

fcdb83752546decdmed.jpg

e0de2390a90e544emed.jpg

326e255f7659a64emed.jpg

ab22fd8710621740med.jpg

13161e6d51c813a1med.jpg

88e9d45e468534ddmed.jpg

61d86dde875ae7f8med.jpg

65448e91a4012e11med.jpg

e9eb29422d32d665med.jpg

6e427d36fc194966med.jpg

4809786f7d8735a8med.jpg

3070c271eaea8ee1med.jpg

9213e63c15a76781med.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik już praktycznie złożony niedługo powinien wylądować w samochodzie. Sprzęgło też już odebrane, więc układanka prawie gotowa. W następnym etapie elektryka czyli nowa wiązka i cewki + strojenie. 

 

61eef8827c2603bbmed.jpg

e9b9388e1bd20cf6med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze walczysz. Najważniejsze to obrać dobry kurs, a twój pomysł na to e28 jest naprawde godny.

Co do tempa prac, to przy takich projektach to jest zawsze mega czaschłonne. Nie masz co się śpieszyć. Teraz to i tak już po sezonie ;)  Czekam na dalsze relacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dalsze relacje z prac przy samochodzie. Zawieszenie przednie zostało poskładane auto postawione na kołach, nowe przewody miedziane oraz elastyczne do hamulcy, przerobiony układ pod serwo. Przednie tarcze przetoczone, z racji że w mojej skrzyni był uszkodzony synchronizator i nie udało się nabyć nowego musiałem kupić drugą skrzynie duży Getrag 260. Na dniach będą spawane kolektory pod turbo, silnik zostaje pochylony bardziej na prawo żeby było więcej miejsca na osprzęt turbiny. Wiązka z silnika m50 została już rozpracowana pod mój silnik i sporą część kabli poleci do kosza. Teraz kilka zdjęć

 

1af4e78dbf71bc89med.jpg

2f1ea35b4a06d795med.jpg

cc49f07767d3d66dmed.jpg

745ec54ce6b681a8med.jpg

baceaa5abea8e3f9med.jpg

0043f0da69e64539med.jpg

f9672fa05eecd996med.jpg

496b6ee86556810dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kalbi zmienił tytuł na [E28] 528i Turbo White Sensation

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...