goryl Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 Czyli jednak 337? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 3 godziny temu, goryl napisał: Czyli jednak 337? Stety niestety na ten sezon 337. 8 godzin temu, Bartas napisał: Ładnie wygląda, ale jak na mój gust to w tej feldze dalej "mało hebla"... albo jakoś zdjęcie źle zrobiłeś. Pzdr, B. Na mój gust też mało tego hebla Teraz parę słów dla osób zainteresowanych podobna modyfikacja. Zacząć trzeba od tego że zacisk który mam występuje w dwóch wariantach. Jeden wariant szedł fabrycznie z tarczami 340mm, drugi z tarczami 370 i w emkach z tarczami 380. Jak szukałem swoich zacisków przeglądałem katalogi części BMW i nie wiem jak to się stało że nie zauważyłem różnicy jednej cyfry w numerze katalogowym. Jak już kupiłem zaciski i się okazało że kupiłem te mniejsze dogadałem się z firmą że jak będę miał już wszystko co potrzeba to wysyłam do nich zwrotnice zacisk tarcze i projektują adaptery. Niestety w pewnym momencie zapadła jedna zła decyzja - a może na zwrotnicy z M3 E46 się uda złożyć. Kupiłem zwrotnice złożyłem na sztukę. Wydawało się że tarcza 375 jest kilka mm za duża żeby to złożyć. Zaczęliśmy toczyć tarcze na 370, 365, dopiero przy 360 udało się skręcić wszystko tak jak ma być, trzeba było było założyć jakieś podkładki/dystense do wycentrowania tarczy względem zacisku. Przymierzałem do zwrotnicy że zwykłej E46 - dalej brakowało. Zostawiłem u tokarza żeby zjechał na 350 tarcze już w celu bardziej "naukowym" bo nie założyl bym jej - klocek zaczął wystawać poza element cierny tarczy od wewnątrz. Niestety zgrało się to w czasie z koronami kwarantannami itp itd. do wyboru miałem dwie opcje. Kupić nową tarcze 375 i wysłać na dorobienie adapterów i wyjechać na hamulcach może w lipcu lub opcja 2 kupić 337 i złożyć niby plug&Play. Niecierpliwość i aspekt finansowy wzięły górę. Taniej i szybciej będzie na 337. TECHNICZNE ASPEKTY HAMULCÓW Brembo Fseria + tarcza 337mm: POTRZEBNE ELEMENTY: - zacisk Brembo pod tarcze 340mm - tarcze Opel Insignia 337mm - podkładki pod śruby 12mm - 4x po 2mm - lutownica, osłonki termokurczliwe ZAKRES PRAC: - w tarczach trzeba roztoczyć otwory centrujące na 79mm oraz przenieść otwór na śrubę mocująca/ustalająca. - przy montażu zacisków trzeba je odsunąć od zwrotnicy o 2mm aby wyosiować względem tarczy. Bez tego zacisk zapiera się o tarcze. - po wszystkim trzeba przelutować wtyczkę od czujnika kloców Tak wygląda przed i po. Bez koła różnica wyraźna i zauważalna. Po montażu koła tylko zacisk dobrze wygląda, tarcza mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 To troche rzeźby jest.. szybciej i mniej roboty to kupić zaciski od 135i/335 performance adaptery już dawno na rynku i tarcza 345 od m3 csl, wszystko składasz bez zbędnej rzeźby i zabawą z tarczą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @Wisnia135i tarcza z CSL. Juz mam przed oczami cenę druga rzecz że mi się wizualnie te zaciski podobają które mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 1 minutę temu, BartoszzG napisał: @Wisnia135i tarcza z CSL. Juz mam przed oczami cenę druga rzecz że mi się wizualnie te zaciski podobają które mam. Modyfikacje raczej nie są tanie tym bardziej na tym forum, inna sprawa że tarcz nie zmieniasz co 5 min... i zero rzeźby jak w twoim przypadku.. wszystko p&p ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 1 godzinę temu, Wisnia135i napisał: Modyfikacje raczej nie są tanie tym bardziej na tym forum, inna sprawa że tarcz nie zmieniasz co 5 min... i zero rzeźby jak w twoim przypadku.. wszystko p&p ... Ja nie twierdzę że ma być tanio, ale wolę optymalnie planować modyfikacje i rozsądnie wydawać pieniądze. Jaki sens ma wydać więcej kasy za coś co ostatecznie będzie wyglądać i funkcjonować identycznie? Różnica między 337mm a 345mm raczej jest niezauważalna. A chcac nawet wydać kasę na tarcze z CSL to założę się że za tarcze z CSL mam tarcze 375 z całą potrzebną obróbką i adaptery i jeszcze coś zostanie. A różnice 345 w stosunku do 375 widać gołym okiem. lapka666 i goryl dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 Chcesz tarcza 375mm a przejściowo wsadziłeś 337 i w którym miejscu jest sensowne wydawanie pieniędzy? Równie dobrze mogłeś zostawić ori heble na ten moment albo heble od 330i dać bo , zapewne i tak nic większego wybitnie nie będzie ci potrzebne ... zwróć uwagę że mi chodzi głównie o to że, to jest po prostu rzeźba.. dla mnie to jest po prostu słabe roztaczanie tarcz, dodatkowe otwory i inne cuda.. I głównie tego się czepiam... zgodzę się że różnica między 337 a 345 nie będzie duża ale prawda taka że, zależy jaką tarcze i klocki wsadzisz... jak kupisz gównianą tarcze i klocki to i 380mm będzie słabe... kolejna sprawa to i tak nawet nie widzę sensu wsadzania tutaj większej tarczy jak masz teraz ale to już po za tematem, osobiście wolałbym wydać parę zł więcej i mieć wsio p&p niż się bawić kombinować i rzeźbić... każdy tylko patrzy na zera ale nie policzysz straconego czasu na ogarnięcie tego tematu,paliwa żeby gdzieś pojechać to ogarnąć itd ... jak miałbym z tym walczyć kombinować i się wkurwiać to 100x wolałbym wydać parę zł więcej i mieć p&p.. też nie wiem ile za tarcze dałeś i ile te 375 koszt ale od csl zwykłe ate z klockami i czujnikami masz za 1700zl... każdy widzi to inaczej patrykm88 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykm88 Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 Wisnia ma racje. Warto się dowiedziec o tarczach csl i bo fajny temat do e46 czy e36 bez wiekszej rzeźby. Pojemnosc cieplna i odprowadzanie ciepla to wazne parametry tarcz. Pamietaj, że nie zawsze wielkosc tarczy idzie w parze z wieksza skutecznością. Warto zainwestowac w dobre klocki, dobry plyn. Dobre klocki to nie mam oczywiscie na mysli tanich zimmermanow czy tym podobnych. Temat hamulcy to temat rzeka. Jak dla mnie to najważniejszy element samochodu. Pomyśl nad zestawem z 135i. Tarcza csl plus jakieś yellow suffy do tego zalej układ dobrym plynem np. motulem rbf600 i byłbyś zdziwiny ktory uklad daje wieksza rade:zimmermany i tarcze 370mm czy wspomniany przeze mnie zestaw. Dodam ze na takich ukladach ludzie smigają po torach.. chyba ze tarcza ma być wielka i ma to wyglądać.. ale pamietaj to sa hamulce. Najważnieszy element samochodu. Pozdro Wisnia135i dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @Wisnia135i Każdy widzi to inaczej, bardzo dobrze zakończyłeś. Zaznaczyłem kilka postów wcześniej, że podjąłem w pewnym momencie błędna decyzję, przyznaję. Pociągło to za sobą kolejne działania i nie przewidziane koszty. Mleko się rozlało i trzeba było pokreślić kreska dotychczasowe działania, zastanowić się co dalej żeby po pierwsze jak najszybciej to złożyć w całość, a po drugie ograniczyc na ten moment koszty. Sam dobrze wiesz, że mody to swego rodzaju choroba. Musiałem to złożyć, poprostu musiałem bo mnie bolało jak wchodziłem do garażu a zaciski od grudnia leżały obok auta. Za cenę jednej nowej tarczy 375 kupiłem dwie 337 i nie muszę na ten moment płacić za adaptery. Wg mnie na ten moment jest to jakaś oszczędność. Mówisz że rzeźba. Pizzabrakes dorabia tarcze na wymiar z gotowych krążków - tocząc wiercąc skręcając, też rzeźba? Dodatkowe otwory? Ja nie robiłem otworu na śrubę ustalającą bo i tak mam przykręcone adaptery. Opel Insignia ma rozstaw śrub 5x120 więc tutaj wszystko fabryka. Inna sprawa, że tarcze do BMW M mają fabrycznie 10 otworów i działają. Adaptery? Do podanej przez Ciebie propozycji też musiały być być zrobione. Każdy mod będzie rzeźbą mniejszą lub większą. Uważam, że modyfikację które przeprowadziłem nie zagrażają bezpieczeństwu jazdy. Na koniec coś a propos kosztów. Mówisz że tarcze CSL 1700 ziko. Tarcze febi 375mm kosztują 215 bodaj za sztukę. Nawet jak kupię 3 sztuki bo jedna zepsułem i do tego dwie 337 za 260zl to jest parę ładnych stówek w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @patrykm88 dodajmy jeszcze że, im większa tarcza/ zacisk tym większa masa nieresorowana która też ma wpływ na wiele rzeczy.. można powiedzieć że, kolega szybko nie jeździ więc takiego wpływu nie będzie ro miało ale wteedy też pakowanie 375mm tarczy też mija się z celwm skoro nie wykorzystujesz potencjału części których montujesz.. więc zostaje to montowane tylko ze wględów estetycznych co za tym idzie stwierdzenie "sensowne wydawaniw pięniedzy" totalnie upada w tym wypadku... Edit: @BartoszzG pizzabrakes nie wiem nie słyszałem, nie wiem co za tarcze robią, skąd je mają itd.. więc się nie wypowiada układ hamulcowy to nie zabawka i każde modzenie tarczy jak i w twoim wypadku felg nie wpływa na nie zbyt dobrze, producent wszystko ma przeliczone co i jak a, nie jest to robione na oko... adaptery pod zaciski z 135 jak wspominałem są już od dawna na rynku łatwo dostępne.. co do cen to szczerze nie wiem czy chciałbym mieć w swoim aucie tarcze niby 375mm a jednak koszt jej to 215zl jak sam piszesz.. dla mnie samo to znaczy juz o jej jakości.. a kupowanie też najtańszych rzeczy jakie są dostępne to też nic dobrego.. już wspominalem o tym w któryś tematach.. tak samo jak widzę felgi za 10k i kupione najtańsze opony z tajwanu czy gdzie to tam robione... nie wiem może ja po prostu inaczej na to patrze.. jak,coś robię to tak,aby to było zrobione dobrze i o ile pewne rzeczy zgadzam się można poprzerabiać czy dorobić jak np właśnie adaptery tak modyfikowanie elementów typu tarcza hamulcowa już jest słabe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid82 Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 tak z ciekawości ile już wydałeś pieniędzy na modyfikacje hamulcy ?? wszystkie koszty łącznie z rozlanym mlekiem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @dawid82 z przesyłkami i usługami tokarza 1770zl @Wisnia135i bo chyba na samym początku zabrakło pewnej informacji. Ja nie buduję auta na tor jak Ty tylko auto do okazjonalnej przejażdżki lub wypadu na zlot. Dziwi mnie natomiast stwierdzenie że wydawanie pieniędzy na aspekt wizualny nie jest sensowne. Idąc tym tropem również wydajesz bezsensownie pieniądze na chociażby carbonowy dyfuzor bo nie wmówisz mi że po jego zamontowaniu ulegną poprawię jakiekolwiek właściwości Twojego auta poza właśnie wizualnymi. Druga sprawa skoro wszystko jest liczone fabrycznie pod obciążenia itp itd to tak samo podnoszenie mocy w Twoim silniku też jest "robione na oko i nie wpłynie zbyt dobrze". Przecież karoseria tez jest projektowana pod jakaś moc która ma przenieść i skoro fabrycznie najmocniejsza buda jedynki miała 340 koni to jaki ma sens budowanie auta 600 800 czy na ilu tam wyliczankę skończyłeś. Mogę przyjąć krytykę na klatę, że kupiłem najtańsze tarcze albo mam chińskie opony na felgach za 8000zl bo to jest fakt i była to moja świadoma decyzja podyktowana tym czy innym aspektem ale wmawianie mi że adapter pod zacisk który Ty proponujesz jest lepszy od tego który ja chcę wyprodukować "bo jest już od dawna dostępny"? Co to za argument wogole. Też ktoś go musiał zaprojektować wyprodukować i wypuścić na rynek. Trzymasz się modyfikacji tarczy jakbym ja conajmniej z dwóch uspawał. Masz świadomość jakie siły przenosi tarcza hamulcowa i że roztoczenie otworu centrującego nie wpływa na jej pracę? Chcący iść Twoim tokiem myślenia powinien być zakaz malowania proszkowego felg czy zacisków właśnie bo przecież w tym procesie materiał jest nagrzewany co może zmienić jego strukturę wewnętrzną na inną niż przeliczył producent. A o przerabianiu felg to nawet nie chciałem zaczynać tematu, bo to temat rzeka. Muszę jednak wtrącić trzy grosze. Widziałem parę rzeczy na oczy i felgi które bym założył do stania na wystawie czy w garażu ludzie zakładają do aut o mocy 400+ i jeżdżą. U mnie było zebrane dwa mm przetłoczenia mającego spełniać jedynie aspekt wizualny, ale rozumiem, fabrycznie tak nie wychodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 Bartek coś pokręciłeś... nigdzie nie pisałem że adapter który ci proponuje jest lepszy od twojego bo, to tylko kawałek metalu i o ile nie jest adapter z plasteliny to nic w tym złego nie widzę, napisałeś że ten adapter też pod zacisk z 135i trzeba by dorobić to ci odpisałem że już jest dawno na rynku .. cały czas rozchodzi mi się o modyfikacje tarczy hamulcowej i tyle w temacie.. porównywanie modyfikacji układu hamulcowgo do dyfuzora czyli kawałka plastiku raczej nie jest dobrym argumentem.. a pisanie o aspekcie wizualnym i kasy na to wydawanej to w tym sensie że, ja już bym nie szedł w większe tarcze na twoim mejscu tylko został przy tym co już masz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @Wisnia135i z tym adapterem musiałem coś źle zinterpretować. Temat tarcz już zostawmy. Technicznie - Rozwiązanie jest już sprawdzone przez innego użytkownika E46. Działa, hamuje. Wizualnie - jestem w połowie tego co chciałem. Zacisk jest docelowy, tarcze chce większą. Bartas i Wisnia135i dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 1 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @BartoszzG z innych rzeczy co miałem pytać, te zaciski kupiłeś w takim kolorze ? To ori taki kolor bo, pierwsze widze w tym odcieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @Wisnia135i tak to jest Ori f30 335i. Żywe aluminium nie lakierowane tylko napis BMW. Bartas i Wisnia135i dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 5 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 zrobiłem wczoraj na spokojnie kilka zdjęć jak wyglądają nowe hamulce w feldze: dodatkowo pokręciłem trochę gwintem z tyłu, najpierw zjechałem 2cm w dół i wyglądało to całkiem całkiem, niestety tarło prawie cały czas: ostatecznie podniosłem tył jeden centymetr. nadal trochę ociera, ale będę próbował zwiększyć trochę kąty z tyłu. aktualnie wygląda to tak: tak jak mówię, z tyłu spróbuje zwiększyć camber, na przód czekają już nowe 235/35 w miejsce aktualnych 225/35 i będę chciał pół centa skręcić przód. korzystając z okazji: - ma ktoś sprawdzone poliuretany na przednie wahacze? - poszukuję dokładki Hamann na tył. Brodi97 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goryl Napisano 5 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Przyzwyczaiłem się do lepszych Twoich zdjęć ..tutaj jest ciężko ocenić bo perspektywa sprawia że robi się odwrotny klin, natomiast faktycznie gdyby zrobić większe kąty to po pierwsze by nie tarło a po drugie lepiej wyglądało..bo zawsze jest coś do poprawki..nawet jak niema Ps Zaciski kosa!! BartoszzG dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek-e30 Napisano 5 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 W tak mocno wyciętej feldze hamulce jednak giną, z przodu jeszcze kupa miejsca a z tyłu to w ogóle nie widać tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 5 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 @goryl fotki robocze telefonem za pinćset robione, będzie skończone auto na ten sezon to zrobimy jakieś lepsze, może jakiś hosting ogarnę, co do auta to kurde masz oko. jest odwrócony klin jak to nazwałeś, bo z tyłu jest 30mm rant felgi o rantu błotnika a z przodu 32mm, dlatego muszę opuścić te 5mm @wojtek-e30 w tej feldze 375mm szału nie robi (na poprzedniej stronie jest zdjęcie) żeby ją dobrze wypełnić musiałbym dać z 390mm tarczę, szukałem rozeznawałem temat, tarcza 390mm to koszt 2500zł - za sztukę. prędzej inne felgi zbuduje niż wydam 5000 na tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feconi Napisano 5 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Szacun za kręcenie gwintem na ulicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek-e30 Napisano 5 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 BartoszzG 2,5k za tarcze to chyba masz na myśli jakieś sportowe DBA lub ori z ASO, bo nawet do M5 F10 czy RS6 tarcze 390-400mm Zimmermana nawiercane kupujesz za 1,5k góra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 5 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 3 minuty temu, wojtek-e30 napisał: BartoszzG 2,5k za tarcze to chyba masz na myśli jakieś sportowe DBA lub ori z ASO, bo nawet do M5 F10 czy RS6 tarcze 390-400mm Zimmermana nawiercane kupujesz za 1,5k góra. Pospprawdzaj ceny i popisz... bo do m5 zimmermanny masz za 2.5k... tarcze 390 400 to normalna dobra cena w granicach 2.5m jeszcze od marki zależy a typowo sportowe tarcze do takich aut to ceny po 8-10 k zl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 5 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Panowie, owszem można kupić nawet 390mm zimmermann za 450zl sztuka (do merca AMG jakiegoś tam) ale problem rodzi się przy parametrze grubości tarczy. Większość tarcz 380+ ma grubość 36mm a zaciski które mam ogarniaja 32 może 33mm więc w grę wchodzi custom tarcza dwu częściowa albo adaptacja tarcz z nissana GT-R. Największe tarcze jakie znalazłem które pasują pod te zaciski to 380mm z M3 F80 ale cena to tysiąc za parę używek nowe tysiąc sztuka zamienniki. Przy takich średnicach tanio nie ma. Serio wolałbym sprzedać te felgi do mam za 3-4 tysiące poniżej wartości i złożyć nowe koło za sumaryczny budżet. Max co włożę to będzie 375mm bo to kosztuje rozsądne pieniądze. @feconi drogą pod garażami, do kręcenia gwintem z tyłu nawet koła nie ściągam. Jakby na GF była konkurencja kręcenia gwintem z tyłu na czas to już możecie puchar podpisywać feconi i Wisnia135i dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 5 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Na szczęście ja nie mam tych problemów xd komplet od m4 praktyko p&p i z głowy aczkolwiek fakt że tanio nie jest .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.