Skocz do zawartości

[E46] 323Ci HAMANN x AERO - BartoszzG


BartoszzG

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, goryl napisał:

Czyli jednak 337?

Stety niestety na ten sezon 337.

8 godzin temu, Bartas napisał:

Ładnie wygląda, ale jak na mój gust to w tej feldze dalej  "mało hebla"... albo jakoś zdjęcie źle zrobiłeś.

Pzdr,
B.

Na mój gust też mało tego hebla :(

 

Teraz parę słów dla osób zainteresowanych podobna modyfikacja.

Zacząć trzeba od tego że zacisk który mam występuje w dwóch wariantach. Jeden wariant szedł fabrycznie z tarczami 340mm, drugi z tarczami 370 i w emkach z tarczami 380. Jak szukałem swoich zacisków przeglądałem katalogi części BMW i nie wiem jak to się stało że nie zauważyłem różnicy jednej cyfry w numerze katalogowym. Jak już kupiłem zaciski i się okazało że kupiłem te mniejsze dogadałem się z firmą że jak będę miał już wszystko co potrzeba to wysyłam do nich zwrotnice zacisk tarcze i projektują adaptery. Niestety w pewnym momencie zapadła jedna zła decyzja - a może na zwrotnicy z M3 E46 się uda złożyć. Kupiłem zwrotnice złożyłem na sztukę. Wydawało się że tarcza 375 jest kilka mm za duża żeby to złożyć. Zaczęliśmy toczyć tarcze na 370, 365, dopiero przy 360 udało się skręcić wszystko tak jak ma być, trzeba było było założyć jakieś podkładki/dystense do wycentrowania tarczy względem zacisku. Przymierzałem do zwrotnicy że zwykłej E46 - dalej brakowało. Zostawiłem u tokarza żeby zjechał na 350 tarcze już w celu bardziej "naukowym" bo nie założyl bym jej - klocek zaczął wystawać poza element cierny tarczy od wewnątrz. Niestety zgrało się to w czasie z koronami kwarantannami itp itd. do wyboru miałem dwie opcje. Kupić nową tarcze 375 i wysłać na dorobienie adapterów i wyjechać na hamulcach może w lipcu lub opcja 2 kupić 337 i złożyć niby plug&Play. Niecierpliwość i aspekt finansowy wzięły górę. Taniej i szybciej będzie na 337.

TECHNICZNE ASPEKTY HAMULCÓW Brembo Fseria + tarcza 337mm:

POTRZEBNE ELEMENTY:

- zacisk Brembo pod tarcze 340mm

- tarcze Opel Insignia 337mm

- podkładki pod śruby 12mm - 4x po 2mm

- lutownica, osłonki termokurczliwe

ZAKRES PRAC:

- w tarczach trzeba roztoczyć otwory centrujące na 79mm oraz przenieść otwór na śrubę mocująca/ustalająca. 

- przy montażu zacisków trzeba je odsunąć od zwrotnicy o 2mm aby wyosiować względem tarczy. Bez tego zacisk zapiera się o tarcze.

- po wszystkim trzeba przelutować wtyczkę od czujnika kloców 

Tak wygląda przed i po. Bez koła różnica wyraźna i zauważalna. Po montażu koła tylko zacisk dobrze wygląda, tarcza mała :(

received_557604388497208.jpeg

received_594254587964504.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BartoszzG napisał:

@Wisnia135i tarcza z CSL. Juz mam przed oczami cenę :) druga rzecz że mi się wizualnie te zaciski podobają które mam. 

 

Modyfikacje  raczej nie są tanie  tym bardziej na tym forum,  inna sprawa że tarcz nie zmieniasz co 5 min...    i zero rzeźby jak w twoim przypadku..  wszystko p&p ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wisnia135i napisał:

Modyfikacje  raczej nie są tanie  tym bardziej na tym forum,  inna sprawa że tarcz nie zmieniasz co 5 min...    i zero rzeźby jak w twoim przypadku..  wszystko p&p ...

Ja nie twierdzę że ma być tanio, ale wolę optymalnie planować modyfikacje i rozsądnie wydawać pieniądze. Jaki sens ma wydać więcej kasy za coś co ostatecznie będzie wyglądać i funkcjonować identycznie? Różnica między 337mm a 345mm raczej jest niezauważalna. A chcac nawet wydać kasę na tarcze z CSL to założę się że za tarcze z CSL mam tarcze 375 z całą potrzebną obróbką i adaptery i jeszcze coś zostanie. A różnice 345 w stosunku do 375 widać gołym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz tarcza 375mm  a  przejściowo wsadziłeś 337  i w którym miejscu jest sensowne  wydawanie pieniędzy? Równie dobrze mogłeś  zostawić ori heble na ten moment albo heble od 330i dać bo , zapewne  i tak nic większego  wybitnie nie  będzie ci potrzebne ... zwróć uwagę że mi chodzi głównie o to że, to jest po prostu rzeźba.. dla mnie  to jest  po prostu słabe  roztaczanie tarcz,  dodatkowe otwory i inne  cuda..   I głównie tego się czepiam... zgodzę się że różnica  między 337 a 345 nie  będzie duża ale prawda taka że, zależy jaką tarcze i klocki wsadzisz... jak kupisz gównianą tarcze i klocki  to i 380mm  będzie słabe... kolejna sprawa to i tak nawet nie widzę sensu wsadzania tutaj większej tarczy  jak masz teraz ale to już po za tematem, osobiście wolałbym wydać parę zł więcej i mieć wsio p&p  niż się bawić kombinować i rzeźbić... każdy tylko patrzy na zera ale nie policzysz  straconego czasu  na ogarnięcie tego tematu,paliwa  żeby  gdzieś pojechać to ogarnąć itd ...  jak miałbym z tym walczyć kombinować  i się wkurwiać to 100x wolałbym wydać parę zł więcej i mieć p&p.. też nie wiem ile za tarcze dałeś  i ile te 375 koszt  ale od csl zwykłe ate  z klockami  i czujnikami  masz za 1700zl... każdy widzi to inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisnia ma racje. Warto się dowiedziec o tarczach csl i bo fajny temat do e46 czy e36 bez wiekszej rzeźby. Pojemnosc cieplna i odprowadzanie ciepla to wazne parametry tarcz. Pamietaj, że nie zawsze wielkosc tarczy idzie w parze z wieksza skutecznością. Warto zainwestowac w dobre klocki, dobry plyn. Dobre klocki to nie mam oczywiscie na mysli tanich zimmermanow czy tym podobnych. Temat hamulcy to temat rzeka. Jak dla mnie to najważniejszy element samochodu. Pomyśl nad zestawem z 135i. Tarcza csl plus jakieś yellow suffy do tego zalej układ dobrym plynem np. motulem rbf600 i byłbyś zdziwiny ktory uklad daje wieksza rade:zimmermany i tarcze 370mm czy wspomniany przeze mnie zestaw. Dodam ze na takich ukladach ludzie smigają po torach.. chyba ze tarcza ma być wielka i ma to wyglądać.. ale pamietaj to sa hamulce. Najważnieszy element samochodu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wisnia135i  Każdy widzi to inaczej, bardzo dobrze zakończyłeś. 

Zaznaczyłem kilka postów wcześniej, że podjąłem w pewnym momencie błędna decyzję, przyznaję. Pociągło to za sobą kolejne działania i nie przewidziane koszty. Mleko się rozlało i trzeba było pokreślić kreska dotychczasowe działania, zastanowić się co dalej żeby po pierwsze jak najszybciej to złożyć w całość, a po drugie ograniczyc na ten moment koszty.

Sam dobrze wiesz, że mody to swego rodzaju choroba. Musiałem to złożyć, poprostu musiałem bo mnie bolało jak wchodziłem do garażu a zaciski od grudnia leżały obok auta. Za cenę jednej nowej tarczy 375 kupiłem dwie 337 i nie muszę na ten moment płacić za adaptery. Wg mnie na ten moment jest to jakaś oszczędność.

Mówisz że rzeźba. Pizzabrakes dorabia tarcze na wymiar z gotowych krążków - tocząc wiercąc skręcając, też rzeźba?

Dodatkowe otwory? Ja nie robiłem otworu na śrubę ustalającą bo i tak mam przykręcone adaptery. Opel Insignia ma rozstaw śrub 5x120 więc tutaj wszystko fabryka. Inna sprawa, że tarcze do BMW M mają fabrycznie 10 otworów i działają.

Adaptery? Do podanej przez Ciebie propozycji też musiały być być zrobione.

Każdy mod będzie rzeźbą mniejszą lub większą. Uważam, że modyfikację które przeprowadziłem nie zagrażają bezpieczeństwu jazdy.

Na koniec coś a propos kosztów. Mówisz że tarcze CSL 1700 ziko. Tarcze febi 375mm kosztują 215 bodaj za sztukę. Nawet jak kupię 3 sztuki bo jedna zepsułem i do tego dwie 337 za 260zl to jest parę ładnych stówek w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@patrykm88 dodajmy jeszcze że, im większa  tarcza/ zacisk tym większa  masa  nieresorowana która też ma  wpływ  na wiele rzeczy.. można powiedzieć że, kolega szybko nie  jeździ więc takiego wpływu nie będzie ro miało  ale wteedy też pakowanie 375mm tarczy też mija się z celwm skoro nie wykorzystujesz potencjału części  których montujesz.. więc zostaje to montowane tylko ze wględów estetycznych co za tym idzie stwierdzenie  "sensowne  wydawaniw pięniedzy" totalnie upada w tym wypadku...

 

Edit: @BartoszzG  pizzabrakes  nie  wiem nie słyszałem, nie wiem  co za tarcze robią, skąd je mają itd.. więc się nie wypowiada układ hamulcowy to nie zabawka  i każde modzenie tarczy  jak i w twoim wypadku felg nie wpływa  na  nie zbyt dobrze, producent wszystko ma  przeliczone  co i jak a,  nie jest to robione  na  oko...  adaptery pod zaciski z 135 jak wspominałem są już od dawna na rynku łatwo dostępne.. co do cen  to szczerze nie wiem czy chciałbym mieć w  swoim aucie tarcze  niby 375mm a  jednak koszt jej to 215zl jak sam piszesz.. dla mnie samo to znaczy juz o jej jakości..  a kupowanie  też najtańszych rzeczy jakie są dostępne to też nic dobrego.. już wspominalem o tym  w któryś tematach.. tak samo jak widzę felgi za 10k  i kupione najtańsze opony z tajwanu czy gdzie to tam robione... nie wiem może ja po prostu inaczej na to patrze.. jak,coś robię to tak,aby to było zrobione dobrze i o ile pewne rzeczy zgadzam się można  poprzerabiać czy dorobić jak np właśnie adaptery tak modyfikowanie elementów typu tarcza  hamulcowa już  jest słabe... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dawid82 z przesyłkami i usługami tokarza 1770zl

@Wisnia135i bo chyba na samym początku zabrakło pewnej informacji. Ja nie buduję auta na tor jak Ty tylko auto do okazjonalnej przejażdżki lub wypadu na zlot. Dziwi mnie natomiast stwierdzenie że wydawanie pieniędzy na aspekt wizualny nie jest sensowne. Idąc tym tropem również wydajesz bezsensownie pieniądze na chociażby carbonowy dyfuzor bo nie wmówisz mi że po jego zamontowaniu ulegną poprawię jakiekolwiek właściwości Twojego auta poza właśnie wizualnymi. Druga sprawa skoro wszystko jest liczone fabrycznie pod obciążenia itp itd to tak samo podnoszenie mocy w Twoim silniku też jest "robione na oko i nie wpłynie zbyt dobrze". Przecież karoseria tez jest projektowana pod jakaś moc która ma przenieść i skoro fabrycznie najmocniejsza buda jedynki miała 340 koni to jaki ma sens budowanie auta 600 800 czy na ilu tam wyliczankę skończyłeś.

Mogę przyjąć krytykę na klatę, że kupiłem najtańsze tarcze albo mam chińskie opony na felgach za 8000zl bo to jest fakt i była to moja świadoma decyzja podyktowana tym czy innym aspektem ale wmawianie mi że adapter pod zacisk który Ty proponujesz jest lepszy od tego który ja chcę wyprodukować "bo jest już od dawna dostępny"? Co to za argument wogole. Też ktoś go musiał zaprojektować wyprodukować i wypuścić na rynek. Trzymasz się modyfikacji tarczy jakbym ja conajmniej z dwóch uspawał. Masz świadomość jakie siły przenosi tarcza hamulcowa i że roztoczenie otworu centrującego nie wpływa na jej pracę? Chcący iść Twoim tokiem myślenia powinien być zakaz malowania proszkowego felg czy zacisków właśnie bo przecież w tym procesie materiał jest nagrzewany co może zmienić jego strukturę wewnętrzną na inną niż przeliczył producent. 

A o przerabianiu felg to nawet nie chciałem zaczynać tematu, bo to temat rzeka. Muszę jednak wtrącić trzy grosze. Widziałem parę rzeczy na oczy i felgi które bym założył do stania na wystawie czy w garażu ludzie zakładają do aut o mocy 400+ i jeżdżą. U mnie było zebrane dwa mm przetłoczenia mającego spełniać jedynie aspekt wizualny, ale rozumiem, fabrycznie tak nie wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek coś pokręciłeś... nigdzie nie pisałem że  adapter który ci proponuje  jest  lepszy od twojego bo, to tylko kawałek  metalu  i o ile nie  jest adapter z  plasteliny to nic w  tym złego nie widzę,  napisałeś że ten adapter też pod zacisk z 135i trzeba  by dorobić  to  ci odpisałem że już jest  dawno na rynku .. cały czas rozchodzi  mi się o modyfikacje  tarczy hamulcowej  i tyle w temacie.. porównywanie modyfikacji układu hamulcowgo do dyfuzora  czyli kawałka plastiku raczej nie jest dobrym argumentem.. a pisanie  o aspekcie wizualnym i kasy na to wydawanej  to w tym sensie że, ja już bym nie szedł w większe  tarcze na twoim mejscu tylko został przy tym co już masz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wisnia135i z tym adapterem musiałem coś źle zinterpretować. 

Temat tarcz już zostawmy.

Technicznie - Rozwiązanie jest już sprawdzone przez innego użytkownika E46. Działa, hamuje.

Wizualnie - jestem w połowie tego co chciałem. Zacisk jest docelowy, tarcze chce większą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem wczoraj na spokojnie kilka zdjęć jak wyglądają nowe hamulce w feldze:

IMG_20200504_183321.jpg.1072eba8f6aba5d6ec5695027f91b5aa.jpgIMG_20200504_183347_1.jpg.e3d309a4485913c5619ac13a056553b4.jpgIMG_20200504_190558.jpg.e201d773e9616e5c963bba5c28aea3d0.jpg

 

dodatkowo pokręciłem trochę gwintem z tyłu, najpierw zjechałem 2cm w dół i wyglądało to całkiem całkiem, niestety tarło prawie cały czas:

IMG_20200504_184924_1.jpg.86b9331203a77f9bd9f69445c772f913.jpg

 

ostatecznie podniosłem tył jeden centymetr. nadal trochę ociera, ale będę próbował zwiększyć trochę kąty z tyłu. aktualnie wygląda to tak:

IMG_20200504_190534_1.jpg.20e6db34c73eb3322b3b81cc8643fdee.jpgIMG_20200504_190605_1.jpg.3f24ceaac6dce93e29ce17513de03c68.jpgIMG_20200504_190618_1.jpg.b282bca9f51e94f4019948a369dc3818.jpg

 

tak jak mówię, z tyłu spróbuje zwiększyć camber, na przód czekają już nowe 235/35 w miejsce aktualnych 225/35 i będę chciał pół centa skręcić przód.

korzystając z okazji:

- ma ktoś sprawdzone poliuretany na przednie wahacze? 

- poszukuję dokładki Hamann na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczaiłem się do lepszych Twoich zdjęć :mrgreen:..tutaj jest ciężko ocenić bo perspektywa sprawia że robi się odwrotny klin, natomiast faktycznie gdyby zrobić większe kąty to po pierwsze by nie tarło a po drugie lepiej wyglądało:-D..bo zawsze jest coś do poprawki..nawet jak niema piwo

Ps

Zaciski kosa!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goryl fotki robocze telefonem za pinćset robione, będzie skończone auto na ten sezon to zrobimy jakieś lepsze, może jakiś hosting ogarnę, co do auta to kurde masz oko. jest odwrócony klin jak to nazwałeś, bo z tyłu jest 30mm rant felgi o rantu błotnika a z przodu 32mm, dlatego muszę opuścić te 5mm :D

@wojtek-e30 w tej feldze 375mm szału nie robi (na poprzedniej stronie jest zdjęcie) żeby ją dobrze wypełnić musiałbym dać z 390mm tarczę, szukałem rozeznawałem temat, tarcza 390mm to koszt 2500zł - za sztukę. prędzej inne felgi zbuduje niż wydam 5000 na tarcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wojtek-e30 napisał:

BartoszzG  2,5k za tarcze to chyba masz na myśli jakieś sportowe DBA lub ori z ASO, bo nawet do M5 F10 czy RS6 tarcze 390-400mm Zimmermana nawiercane kupujesz za 1,5k góra.

Pospprawdzaj ceny  i popisz...  bo do m5 zimmermanny  masz za 2.5k...  tarcze   390 400  to  normalna dobra cena  w  granicach 2.5m jeszcze  od marki  zależy a typowo sportowe  tarcze  do takich aut to ceny po 8-10 k zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, owszem można kupić nawet 390mm zimmermann za 450zl sztuka (do merca AMG jakiegoś tam) ale problem rodzi się przy parametrze grubości tarczy. Większość tarcz 380+ ma grubość 36mm a zaciski które mam ogarniaja 32 może 33mm więc w grę wchodzi custom tarcza dwu częściowa albo adaptacja tarcz z nissana GT-R. Największe tarcze jakie znalazłem które pasują pod te zaciski to 380mm z M3 F80 ale cena to tysiąc za parę używek nowe tysiąc sztuka zamienniki. Przy takich średnicach tanio nie ma. Serio wolałbym sprzedać te felgi do mam za 3-4 tysiące poniżej wartości i złożyć nowe koło za sumaryczny budżet. Max co włożę to będzie 375mm bo to kosztuje rozsądne pieniądze.

@feconi drogą pod garażami, do kręcenia gwintem z tyłu nawet koła nie ściągam. Jakby na GF była konkurencja kręcenia gwintem z tyłu na czas to już możecie puchar podpisywać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • BartoszzG zmienił tytuł na [E46] 323Ci HAMANN x AERO - BartoszzG

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...