Skocz do zawartości

[E36] mati0618 - 328 coupe individual Samoablau Mateusza


mati0618

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Na forum jestem już od dawna ale raczej byłem jego czytelnikiem niż czynnym użytkownikiem.

Zawsze mnie fascynowało podejście członków forum do aut i ich modyfikacji. Idąc za ich przykładem, zacząłem nieśmiało działać na własnym aucie, które było moim pierwszym i darzyłem je dużym sentymentem. Był to poczciwy sedan 318i mauritiusblau, kupiony od starszego Pana, z szarymi zderzakami i bez wyposażenia. Najstarsze jego zdjęcie  jakie posiadam:

rZx9H52.jpg

Potem były godziny przesiedziane na forum i portalach aukcyjnych, aby wykrzesać z tego auta jak najwięcej dysponując niewielkim budżetem :-D

Udało się zakończyć po 6 latach na takim etapie:

aw6Ni5y.jpg

n5m6bRC.jpg

Może dużo brakowało do ideału ale ja byłem mega dumny, że udało mi się tyle zrobić  w tym aucie.

Jednak z czasem zaczęło brakować mocy, jak i kusiło mnie by podejść do tematu tuningu bardziej kompleksowo, właśnie tak jak użytkownicy tego forum. Było bicie się z myślami, czy inwestować i robić od podstaw obecne auto czy skupić się na szukaniu innej bazy.

Przez ten czas zdarzyło się oglądać kilka "perełek" z ogłoszeń, których stan znacząco odbiegał od opisu z ogłoszenia. Aż w końcu, tu na Syndykacie, pojawiła się ciekawa oferta i to o dziwo 30km od mojego miejsca zamieszkania :-D 328 coupe, individual w mpaku, z Vaderami w środku, nie mogłem tego przegapić :mrgreen: Tu muszę podziękować mojemu koledze Mateuszowi, który usilnie namawiał mnie do kupna tego auta i do tej pory wypomina mi, że to wszystko dzięki niemu :-P

A więc, w ten sposób, w czerwcu 2017 zagościła w moim garażu. Kilka zdjęć po kupnie i rozkodowany vin:

Kod typu BG21
Typ 328I (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor SONDERLACKIERUNG (490)
Tapicerka LEDER STANDARD/BLAUVIOLETT (P7MA)
Data prod. 1995-06-09

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S277A LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. BMW podw. spr.
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulacja zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja
S554A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S570A STRONGER ELECTRICITY SUPPLY Silniejsze zasilanie prądem
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło hamowania
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

Składanie Indywidualne dane pojazdu
Tekst
---- Processing Individual
Sign "BMW individual"

0490 Color
Sonderlackierung "samoablau-metallic", wie Schl.Nr. 295
in Verbindung mit M Sportpaket, wie Schl.Nr. 337.
(Stoßfänger vorne und hinten, Frontgitter, Schweller, Spiegel,
Griffleiste-Heckklappe in Wagenfarbe

ptvL1OU.jpg
hX5vPsc.jpg
I7d272K.jpg
RBPtEAB.jpg
46RzIJO.jpg
JVyc7Fc.jpg
SvH53Z4.jpg
nv4snAU.jpg
xegdLEe.jpg
mQKNeJB.jpg
TwA1vt9.jpg

Jak widać auto miało kiedyś skrzynię automatyczną, teraz jest pełnoprawny manual. Może starsi użytkownicy pamiętają ten samochód z Germanfestów, kiedy to był w posiadaniu uzytkownika slavio.  Od tego czasu miał jeszcze dwóch właścicieli.

Auto dosyć doinwestowane, przy okazji odświeżania lakieru wpadły nowe listwy boczne z aso, wszystkie uszczelki zewnętrzne, nadkola przednie i osłony zderzaka także aso. We wnętrzu oryginalne fotele ustąpiły elektrycznie regulowanym vaderom. Seryjne hamulce zostały zastąpione zestawem z e46 330i. Wydech pochodzi z Alpiny B3, ładnie brzmi w b28. Wpadł też kolektor ssący z m50b25 i wkładka k&n. W aucie zamontowany jest też świeży gwint MTS z amortyzatorami Bilstein z tyłu.

Plan od początku jest jeden: utrzymać auto w jak najlepszym stanie, przy użyciu jak najlepszych części i tylko przemyślane modyfikacje idące z duchem forum. I tak się zaczęło, od wymian części, które tego wymagały i psuły ogólny odbiór samochodu. Nie zabrakło także miejsca na małe modyfikacje m.in. podświetlana gałka zmiany biegów

k9nk1Qp.jpg

Pod maską też kilka poprawek, założyłem osłonę komputera bo jej nie było. Wszyscy wiemy jak trudno dostać ją w dobrym stanie, ta idealna nie jest ale jak trafię gdzieś lepszą to się zmieni. Słupek plusowy jest połamany ale mam już drugi na podmiankę.
043WSHQ.jpg

Kupiłem na forum wiązkę cewek, moja była w tragicznym stanie.
r4DXLzi.jpg
EyHh6ZD.jpg

A tu już nowa
3lwrYmb.jpg
drMjBGL.jpg

Dodatkowo nie działał termometr temperatury zewnętrznej, okazało się że przerwany był przewód tuż przy kostce. Jest to już ogarnięte. Zamieniłem też stronami tylne tarcze hamulcowe bo ktoś pomylił przy montażu.

We wnętrzu radio Alpine ustąpiło miejsca oryginalnemu odpowiednikowi czyli popularnemu CD43.
QwnOZKP.jpg

Dodatkowo mała paczka z ASO, czujnik poziomu płynu chłodniczego i oring do niego, a także klucz do dekli bbs. Śmieszne są ceny tego ostatniego, na allegro ok. 70zł, czasami i więcej, w ASO całe 38zł chyba.
eSpmCKx.jpg

Udało mi się też zdobyć takie radio:
BQtTFuM.jpg

Ale które zostanie finalnie jeszcze się okaże,na pewno muszę się zaopatrzyć w zmieniarkę cyfrową. Mam też złącze AUX/USB z e60, które zamontuje wtedy w tunel środkowy.

Zmieniłem też głośniki tył z marnych 100mm na Focal Access 690
Xbb6NiY.jpg

Cały czas staram się pracować nad poprawą szczegółów. Odstający schowek zmieniłem na mniej odstający  :P

4FtRE8U.jpg

Prawy halogen musiał dostać kamieniem
7wjjWgU.jpg

Całe szczęście kiedyś przypadkowo kupiłem nówkę ZKW za grosze. Teraz się przydał
WDi1gp9.jpg
oaG9dsk.jpg
L6uhmkf.jpg

Znajdę jeszcze lewy nowy do kompletu żeby się nie różniły wizualnie.
Nadeszła pora na wymianę oleju, postawiłem na Millersa 5w50 i filtr Bosch.
cxWdhvC.jpg

Miałem też problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Szybka diagnoza i długo nie trzeba było szukać winnego...
hf5tNxn.jpg
Czujnik położenia wału wpadł VDO czyli oryginał bez znaczka BMW.

Teraz jedna z najważniejszych modyfikacji. Poprzednie felgi BBS RT zostały sprzedane, w ich miejsce wpadły mało oklepane Gotti G1001 17 cali w szerokościach 8j przód z oponą 205/40 Bridgestone Potenza RE050A i 9j tył z oponą 215/40 Kumho Ecsta Le Sport.
Tak wyglądały po zakupie
OK11we9.jpg

Tak przygotowane do renowacji
gslFjL0.jpg

A tak finalnie prezentują się na aucie
f1ZldJC.jpg
KJWsJQo.jpg
VbwZNLv.jpg
3xQXTQz.jpg
eJVDJb0.jpg
UcIX2cW.jpg

Tak auto wygląda na obecną chwilę. Mam sporo gratów do niej, które udało się skompletować i cały czas dochodzą nowe. Mam nadzieję, że uda się je wszystkie zamontować przez zimę. Są to m.in. pdc na tył, elektryczne szyby tył, czarny dywan bo ten gryzie się kolorystycznie, tempomat wraz z multifunkcją do kierownicy, nowe dywaniki Petex Comet, oraz wymiana wszystkiego co stare, brzydkie i zużyte.
Powoli zaczynam kompletować graty do remontu zawieszenia przód. Wpadną wszystkie nowe sworznie, drążki i końcówki, gumy i łączniki stabilizatora a taką wisieńką na torcie będzie gwint KW V1, który od dwóch lat kurzy się w garażu, czeka na regenerację i zastapi MTS-a.
Jak widać, fotograf ze mnie żaden, planuje ustawić się z kimś na sesję ale jak to zwykle bywa krucho z czasem.

Strasznie się rozpisałem, dziękuje jeżeli ktoś wytrwał do końca tego opowiadania. Obiecuję, że będe na bieżąco wrzucał aktualizacje z prac nad coupe. Mam nadzieję, że zobaczymy się na przyszłym Germanfeście ale to już osobiście i postaram się, żeby moje auto godnie reprezentowało poziom BMW-Syndykat. Czekam na Wasze opinie, podpowiedzi i komentarze. Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz ///3 napisał:

dobrze ze juz nie ma tych lusterek z pakietu acs nigdy mi sie nie podobały 

Kupiłem ją już z seryjnymi lusterkami, te acs-y gdzieś zginęły po drodze.

 

52 minuty temu, Rudy Hiszpan' napisał:

Fajne auto, bardzo ładne. koło idealnie siadło a hebel wypełnił przestrzeń za nim. Szkoda tylko, że na boczku ktoś tak pofalował nicią szycie.

 

No i jeszcze nikt nie napisał, że przód za wysoko ;)

Kwestia spasowania jest jeszcze otwarta, ale to raczej przy montażu docelowego gwintu KW ;)

Dzięki wszystkim za opinie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam wszystkich po przerwie, przez zimę powoli prace przy aucie posuwały się do przodu. Wziąłem się za wymianę dywanu na czarny i dołożeniu trochę wyposażenia. Na pierwszy ogień poszedł zestaw pdc na tył:

DkK2IP0.jpg

H74wmjO.jpg

Listwy zderzaka nie były pierwszej świeżości więc wpadły nowe z ASO

7x7El7h.jpg

W paczce też linka tempomatu i jakieś spinki, to tylko jedna z wielu dostaw z ASO.

Następnie wziąłem się za demontaż wnętrza i dywanu.

gwbAfvz.jpg

bmABNxm.jpg

vTjeE33.jpg

Gdy wszystko było już wyjęte dużo łatwiej było podłączyć i ładnie poprowadzić wiązki. Miałem całą wiązkę z anglika e46 więc udało się odzyskać i wykorzystać oryginalne kable, piny i kostki. Podłączyłem elektrycznie uchylane szyby tył, tempomat sterowany z kierownicy i multifunkcję, wyżej wspomniane pdc, przycisk ryglowania. Podświetlana gałka została podłączona na nowo przy pomocy dedykowanej do niej wiązki. Tak to wygląda po zmroku:

cmMnMNw.jpg

i w trakcie składania

4yb1ko1.jpg

Ramki szyb są w chromie bo takie miałem w zestawie ale oczywiście będą czarne.

Przy okazji demontażu foteli zostały one dokładnie wyczyszczone zestawem Colourlock.

KHLlbDB.jpg

F8km39u.jpg

8WnmeXZ.jpg

Jak widać wnętrze już prawie poskładane, zostało tylko parę pierdół.

Teraz kwestia felg, czułem niedosyt mając 4 ranty takiej samej szerokości. Tylne zostały sprzedane i wpadły cal szersze co dało 10 cali et13 na tyle. Na próbę założyłem oponę tę co miałem wcześniej 215/40 Kumho. Na czas przeróbki tymczasowo założyłem BBS RC.

tfwl9Fa.jpg

Udało się upolować też oryginalne dekielki do Gotti, poprzednie były dorabiane.

XNGQ4Lz.jpg

tzjy3Z8.jpg?1

CHjd0mh.jpg?1

ncY1itm.jpg

CyaS2VY.jpg

 

Teraz kwestia spasowania, nadkola mam oryginalne, sprężyny z gwintu KW i amory Bilstein B6. Wiem, że bez negatywu się nie obejdzie, prawdopodobnie będzie jeszcze potrzeba twardszych sprężyn.  Tak to siedzi na tą chwilę

odrWThJ.jpg

wUSy8Qx.jpg

lXd7jpb.jpg

9N85XoU.jpg

f2x9Aff.jpg

cGB09O9.jpg

 

Jak widać deski pomagają mi w wyjeździe z garażu dopóki nie poprawię podjazdu :) Na tą chwilę cel jest spasować tył i w końcu pojechać gdzieś dalej niż przed garaż i spowrotem :D Dzięki za komentarze i pozdrawiam.

 

 

wybierz pliki... Kliknij, aby wybrać pliki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś wyjęta wykładzinę to mogłeś wywalić stare maty uszczelnienia i dać zabezpieczenie np tak jak ma ARO i ja czyli cynk w sprayu i na to nowe maty i o podłodze mógłbyś zapomnieć:)

A tak ogólnie to wszystkie mody na plus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Thepiekarz napisał:

Jak miałeś wyjęta wykładzinę to mogłeś wywalić stare maty uszczelnienia i dać zabezpieczenie np tak jak ma ARO i ja czyli cynk w sprayu i na to nowe maty i o podłodze mógłbyś zapomnieć:)

A tak ogólnie to wszystkie mody na plus :)

Nie widziałem sensu w darciu tych mat, były w dobrym stanie, nic nie odchodziło także zostawiłem tak jak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mati0618 napisał:

Nie widziałem sensu w darciu tych mat, były w dobrym stanie, nic nie odchodziło także zostawiłem tak jak jest :)

U mnie też wszystko było w perfekcyjnym stanie ale żeby mieć spokojną głowę zrobiłem tak jak ci opisałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz podobne problemy co ja. Co prawda u mnie z garażu da się wyjechać ale już wydostać się z podwórka i dojechać ok 100m drogą do głównej ulicy to jest nie lada wyzwanie by nie obić rantów i nie uszkodzić podwozia. 

Po za tym e36 idealne. Jak Gotti nigdy mnie nie jarały tak tu wyglądają bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam wszystkich po przerwie, niestety nie udało się dojechać na Germanfest z powodów zawodowych, ale trudno może za rok się uda. Jedna fotka z niedzielnej przejażdżki, wiem że spasów nie ma ale muszą zaczekać bo szykuje się remont zawiasu przód i tył i wtedy wszystko się ustawi.

ozMCe2O.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MOMI napisał:

Z zewnątrz piękna baza :) osobiście nie podoba mi się połączenie kolorystyczne  nadwozia z wnętrzem, poszedłbym w klasykę czerń lub ewentualnie hellgrau 8) Pozdro

Auto już kupiłem z takim wnętrzem więc nie miałem możliwości wyboru. Myślę, że czarne wnętrze byłoby zbyt oklepane i smutne. Hellgrau mogłoby dobrze siąść  8)

Momi Twój kebab jest wzorem do naśladowania piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam wszystkich, powoli kończymy sezon, zrobione całe 1100km od poprzedniego przeglądu technicznego. Kilka fotek niestety marnej jakości z ostatniego wyjazdu

n1AU1wl.jpg

oKMi12Q.jpg

lZvjTtG.jpg

 

Jak widać nadal siedzą chromowane ramki przełączników szyb ale zawsze jakoś zapominam zamówić. Przy okazji na pewno wpadną.

Udało mi się nabyć 328is coupe z usa na graty, więc bmka dostanie kilka nowych fantów jak m.in. poliftowy cupholder w tunel, czy ori stelaże elektryczne do vaderów z coupe wraz z wiązką bo moje jak się okazuje są przerobione z sedana :wacko:

Dodatkowo będę miał całe zawieszenie z dawcy, które będę mógł odpowiednio przygotować przed montażem w swoim coupe, tzn. wymiana wszystkiego, malowanie proszkowe itp.

Udało mi się odwiedzić stoisko Syndykatowe na Warsaw Motor Show, fajnie było pooglądać i porównać sobie projekty na żywo a nie tylko na zdjęciach.

vojGt4B.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Żyje żyje tylko raczej to pamiętnik niż temat :-D

Wpadło parę fantów na pokład jak:

z dwóch cupholderów udało się poskładać 1 fajny i on trafił do auta

KI4MdNE.jpg

 

Trafił się też nowy korek wlewu oleju od m3 e46

iCQQaFe.jpg

ppI0ovx.jpg

 

Kompletne zawieszenie przód i tył wróciło z piaskowania i malowania proszkowego, trzeba będzie się brać za uzbrajanie tego wszystkiego

aj6Yir3.jpg

kL7T0fR.jpg

 

Udało się też do końca podłączyć tempomat z multifunkcji, do kompletu została jeszcze kontrolka w zegarach ale nabyłem już takie zegary, kwestia tylko zamontowania i podłączenia. Tak teraz prezentuje się wnętrze (akurat wypadła mi zaślepka od radia :roll:). Wymieniłem też ramki przycisków szyb z chromowanych na czarne. Ciągle mam też radio BMW Professional RDS ale leży w szafie bo nie mam oryginalnego pokrętła do niego..

d5J0qLq.jpg

 

I parę strzałów z zewnątrz, niestety kiepskiej jakości

CRNzhyS.jpg

yW066Ws.jpg

HlXnM94.jpg

pEnuSVs.jpg

 

Bmw już zimuje w garażu, a mi pozostaje zbieranie kolejnych fantów i dalsze ulepszanie. Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Dzięki za komentarze, z nowości wrócił gwint KW z regeneracji, wpadnie do auta razem z odświeżonym zawieszeniem. Dla porównania przed:

IMG-4799.jpg
 

I po:
IMG-6557.jpg

 

Ma ktoś doświadczenie skąd zdobyć naklejki kw na amortyzatory? Miałem takie ale były zniszczone i po regeneracji chciałbym nowe
IMG-4800.jpg
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...