Skocz do zawartości

[E36] Cabrio 328i by Sylwek


Panama

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Bartas napisał:

W zwykłych stołkach nie spotkałem się nigdy i nigdzie z pompowanymi lędźwiami. Tylko w Sportsitze i Vaderach. Myślę, że konstrukcja będzie różna jak i cała reszta fotela...

Pzdr,
B.

Ja miałem pompowane lędźwie w komfortach. Wg. ETK nie ma rozróżnienia na typ fotela. Na pewno różnią się maty grzewcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomogę wam :)

- lędźwia - przedlift - 1990-1993 (fotel comfort, sport , sport M3/Vader)V4AAAgNHBOA-960.jpg

 

-lędźwia - przed/po lift - 1994-1999 (fotel comfort, sport, sport M3/vader)

 

BMW-E36-Lumbar-Support-Retrofit-Very-Rare.jpg

 

nie założysz (1) wersji do (2) i odwrotnie  (mówię o podejściu fabrycznym nie o rzeźbieniu)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, SebaE30 napisał:

Pompowane ledzwia różnią się miedzy zwykłe/spoty/vadery ? 

Moim zdaniem niema żadnej różnicy pomiędzy zwykłe/sporty pasują tak samo. Te co mam, wyjęte ze zwykłych foteli. A vaderów nie miałem nigdy nie wypowiem się. Były jeszcze ledziwa przed liftem na takiej desce. One nie będą pasować. Ale ich mało jest i ciężko trafić. Jak się myle proszę mnie poprawić. 

Fotka z neta przed liftem. 

308746ec4fffad34e62b0uzky5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam, po dłuższej przerwie przyszedł czas coś uzupełnić temat. Udało się przylecieć do PL w wakacje i coś porobić przy cabrio. Mimo tej śmiesznej sytuacji jaka mamy na całym świecie.  Mnóstwo zaległych fantów rzeczy zgromadzonych czekało czeka za ogarniecie. Niestety jak się jest raz lub dwa razy w PL ciężko ale jakoś walczę. 

Kilka zdjęć zgromadzonych od jakiegoś czasu fantów rzeczy. 

-brakujący korek podnośnika w próg 

-osłona tylnej podłużnicy bagażnika uchwyt trzymający klucz do koła, stara miała urwany jeden zaczep

-brakujący tylny element nadkola (nie wiem jak to dokładnie nazwać) 

-kolejne PDC tył stare co było nie działało poprawnie i było nie po pinach. 

-belka tylna pod PDC, kupiona bo ori wyciąłem otwory chciałem zmienić żeby wszystko było jak ma być i okazało się że nie pasuje. Inne mocowania.  

  

781stkkp.jpg

Teraz ta lepsza część zbiorów :) Niektóre już wcześniej widzieliście że są do ogarnięcia.  

-ori navi 

-telefon e36

-kopyto z uchwytem

-aparat bmw

-lędźwie

-monetniki w drzwi (szare, zamienię na czarne, nie chce malować) 

-antena w zderzak do tel 

- przyciski EDC

-przycisk HIFI

-przycisk PDC e32

-inne co na ten moment mogłem pomnąc 

783fbjl0.jpg

782wvj2v.jpg

78475jsk.jpg

Miałem naprawdę bardzo mało czasu żeby to wszystko sam poskładać. W dalszej części pokażę co udało się zrobić co działa a co nie. 

Pozdro :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zdobyć ori navi. Została podpięta w połowie a mianowicie zasilanie tylko, zrobiłem po zapłonie. Też tak macie i uruchamia się wam po każdym odpaleniu auta i wyłączacie podczas jazdy. Wiem że reszta przewodów ma być wpięta pod kość radia. Wlutowywaliście się w przewody czy w piny czy może są jakieś przejściówki. Głośnik zamontowany na podstopnie pod schowkiem pasażera, antena GPS za licznikiem niestety nie mam ori mocowania. Do tej pory działałem z pomocą ori instrukcji, która mam od dobrych ludzi. Tylko nie doszedłem który dokładnie pin z kości nawi ma iść do którego konkretnie pinu radia. Może ktoś to podpinał i podpowie jak zrobił u siebie. Niema żadnej mapy polski na CD żeby sprawdzić. Ma ktoś na sprzedaż. 

786b7k3p.jpg

787d1kl4.jpg

Ori aparat BMW w średnim stanie. Niestety nie kompletny brak dokumentów do spisania szkody, kredy, długopis chyba też jakiś inny. Gdyby ktoś miał do sprzedania odkupię.

788jikgv.jpg

img_482554jma.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co ja mam mapy polski u siebie w tej nawi i działa na prawdę świetnie ( raz użyłem) menu jest tylko po DE tylko nie mam nagrywarki zeby ci to przegrać takie czasy z tymi laptopami ze czytników nie mają , co do podłączenia to nie pamiętam bo było to kilka lat temu ale też startuje mi po zapłonie zresztą ja wszystko tak mam wpięte  pamietam ze podłączenie było bardzo proste

DSCN0503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz1505 Wiem, ze można przerobić menu na polskie chyba ktoś w krk ogarnia. Ale najpierw chce ogarnąć sprawę z prawidłowym podpieciem wszystkiego. Może ktoś się znajdzie i przegra mi te mapy. Powiedz mi zmieniarkę masz w schowku czy przedłużałeś wiązkę i masz w bagażniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz napisane w instrukcji jaki kolor kabla z wiązki navi do którego pinu koloru kabla w radiu. Łączymy szybkozłączkami. Płytę mapy PL mam i nawet mam najnowszy soft v2.90 do navi i jezyki wszystkie męskie i damskie oprócz PL ale i do języka PL dojdzie sie powoli. Jeżeli masz zamiar kiedyś kupić cdbox czy cupholder w schowek to odrazu ciagnij kable do bagażnika bo takto bezsensowna robota dwa razy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2020 o 21:15, Panama napisał:

Udało się zdobyć ori navi. Została podpięta w połowie a mianowicie zasilanie tylko, zrobiłem po zapłonie. Też tak macie i uruchamia się wam po każdym odpaleniu auta i wyłączacie podczas jazdy. Wiem że reszta przewodów ma być wpięta pod kość radia. Wlutowywaliście się w przewody czy w piny czy może są jakieś przejściówki. Głośnik zamontowany na podstopnie pod schowkiem pasażera, antena GPS za licznikiem niestety nie mam ori mocowania. Do tej pory działałem z pomocą ori instrukcji, która mam od dobrych ludzi. Tylko nie doszedłem który dokładnie pin z kości nawi ma iść do którego konkretnie pinu radia. Może ktoś to podpinał i podpowie jak zrobił u siebie. Niema żadnej mapy polski na CD żeby sprawdzić. Ma ktoś na sprzedaż. 

786b7k3p.jpg

787d1kl4.jpg

Ori aparat BMW w średnim stanie. Niestety nie kompletny brak dokumentów do spisania szkody, kredy, długopis chyba też jakiś inny. Gdyby ktoś miał do sprzedania odkupię.

788jikgv.jpg

img_482554jma.jpg

Instalacja pod kość radia była dla szarego Kowalskiego  - przy zakupie navi w salonie jako dodatkowe akcesoria

auta które w vin mają navi instalacja jest wpięta w szyny zbiorcze - sam tą demontowałem w zeszłym roku

pierwsze uruchomienie navi jest ze zwłoką na start czytnika kolejne puki nie uśpi się auto jest natychmiastowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2020 o 08:44, Michaś 523i napisał:

Instalacja pod kość radia była dla szarego Kowalskiego  - przy zakupie navi w salonie jako dodatkowe akcesoria

auta które w vin mają navi instalacja jest wpięta w szyny zbiorcze - sam tą demontowałem w zeszłym roku

pierwsze uruchomienie navi jest ze zwłoką na start czytnika kolejne puki nie uśpi się auto jest natychmiastowe 

Jak pisałem wyżej podpiłem pod szyny zbiorcze tylko zasilenie. Dokładnie plus po zapłonie i dwa minusy. Ale chce podpiąć resztę przewodów które zostały. Nie działa chodźmy podświetlenie jak włączam światła. Czy masz może rozpisane gdzieś który pin z kostki nawi od czego jest? Nie widzi mi się wpinać tak w przewody wychodzące z radia na szybko złączki. Kororami tak ciężko zaryzykować wpiąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe porównanie zbioru półeczek do e36 jakie się przewinęły w moim projekcie. Która wam się najlepiej podoba.

78101ijku.jpg

789euj1h.jpg

Dodatkowe miejsce na przyciski na ten moment wystarczająco wystarcza. Chodź jak będzie mało rozbuduje o kolejne dwa miejsca  :P 

785jojjd.jpg

Kopyto z uchwytem na swoim miejscu. Nie jestem do końca przekonany czy ten tel będzie w tym miejscu czy nie dać pod łokieć. Tylko tam już nie mam miejsca. Tak schludniej by tam sobie siedział. Może się przekonam.  

793ddj4h.jpg

Telefon podpięty, moduł za tylna kanapą schowany. Słuchawka do wyczyszczenia lub zmiany na inna w lepszym stanie. 

Brak centrali która znajduje się gdy telefon jest w tunelu pod łokciem. Uruchamia się zaraz gdy uruchomię zapłon, bo myśli że słuchawka jest wyjęta z centrali. I tak samo na pierwszej pozycji kluczyk uruchamiam radio pisze połączenie z tel. Tak samo nie działa podświetlenie. Sprawę powinna rozwiązać centrala. Gdyby ktoś miał do sprzedania odkupię. Zastanawiam się tyko jak jest gdy ori ktoś miał tel na kopycie czy ma centrale gdzies czy inny moduł.  Ustawiłem język polski, dzieki czemu pobawiłem się w ustawieniach sygnał na głośniki jest. Myślę że podłączenie wszystkich przewodów jest ok.  

792ppk4m.jpg

794qoj8b.jpg

Nie udało mi się sprawdzić czy działa do końca. Brak karty sim miałem nie aktywną. Dziwnie bo zasięgu nie pokazało a podpinałem 3 anteny. Myślę że to wina złej karty sim lub braku centrali. Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie i coś podpowie wszystko musi działać jak należy. Nie idę drogą na skróty byle świeciło. Ciężko z czasem żeby dłubać ale zbieram dalej graty informację i będę ulepszał.

791c0k99.jpg

795gsk3o.jpg

Nawigacja podpięta też do dokończenia, wyżej opisywałem o co chodzi. Ten moment kiedy coś nowego podpinasz pierwsze odpalenie bez cenne zwłaszcza jak to sam robisz. W przyszłości może przeniosę zmieniarkę do bagażnika. 

img_4867lzkbf.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1p- navi - podświetlenie - wyświetlacz świeci jaśniej/ciemniej

2p- telefon- masz jeden moduł czy to do kopyta czy do bazy w tunelu różnica polegała na tym ze cabrio mając centralkę za kanapą  aby uniknąć rozbierania oparcia żeby włozyć kartę sim dawali bazę pod łokieć w którą się wkłada kartę i działa

reszta nadwozi miała centralki w które wkładało się sim żeby tel działał 

antena - wystarczy drut 5cm i masz full zasięg - tu masz nie aktywną kartę dla tego brak zasięgu

podświetlenie klawiszy - tu zaczynają się schody bo słuchawka z dużym wyświetlaczem przy przejściu na kopyto cały czas bedzie świecić (przy założenu że zostawiasz oem e36 wiązkę - jak zrobisz set na instalacji z e38/e39 gdzie moduł pod słuchawką jest ze wzmacniaczem wtedy bedziesz miał klawisze podś po właczeniu świuateł ale wtedy musi być moduł ukryty w kopycie

tu masz zdjęcia mojego setu - uało się kupić nowy cały zestaw

IMG_20200121_134706.jpg

IMG_20200122_232123.jpg

IMG_20200127_172152.jpg

IMG_20200121_134623.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz który przewód z navi jest odpowiedzialny za podświetlenie ? 
Kupię bazę i podepnę i powinno rozwiązać sprawę. Masz może z e36 do sprzedania? Tylko chciałem wiedzieć czy jest jakieś inne wyjście. Chce zostać przy ori e36. Wiem ze nie będzie sterowania z multi, musiał bym zmienić za e38/w39. Z jakiej sieci najlepiej kupić kartę sim? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...