Skocz do zawartości

[E46] LukaszK 325i Cabrio


lukaszk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zastanawiałem się czy wrzucić ten temat, przeglądając galerie użytkowników stwierdziłem że da rade tutaj naprowadzić mnie na dobrą drogę . Wróciłem z sentymentu do Bawarki, i tak po mału ją robie. W samochodzie poprzedni właściciel zrobił swap z 1.8 na M54B25, w planach pokuszę się na M54B30 :) 

Vin 

Vehicle information 
======================================== 
VIN: WBABW71030PJ74244 
Type code: BW71 
Model: 318CI (EUR) 
E-F-R series: E46 CFL 
Series: 3 
Type: CABRIO 
Steering: LL 
Doors: 2 
Engine: N42 
Displacement: 2.00 
Power: 105 (143 hp) 
Drive: HECK 
Transmission: MECH 
Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC 
Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC 
Prod.date: 2003-07-02 
S2CA BMW LA wheel, star spoke 119 
S210 Dynamic stability control III 
S380 Hardtop-preparation 
S388 Softtop, black 
S399 Softtop, electromech. all-autom. 
S428 Warning triangle and first aid kit 
S431 Interior rear-view mirror with auto dip 
S441 Smoker package 
S459 El. front seat adjustment w. memory 
S473 Armrest front 
S494 Seat heating driver/passenger 
S508 Park Distance Control (PDC) 
S520 Fog lights 
S521 Rain sensor 
S534 Automatic air conditioning 
S548 Kilometre speedo 
S550 On-board computer 
S650 CD player 
S661 Radio BMW Business (C43) 
S676 HiFi speaker system W

 

W dniu zakupu samochód prezentował się tak plusy 99 % oryginalnego lakieru, wszystko na swoim miejscu . 
dc6b2b43c0a72bd9med.jpg

 

Od razu wymieniłem pompę wspomagania na płaską dupę, przekladnię kierowniczą. 

W poźniejszym okresie wskoczyły Brock B2 17x9j swoja droga mam je na sprzedaż z oponami jakby ktoś z Was chciał . 

c79b6d82a0b9d5ebmed.jpg

 

Stwierdziłem że nijako pasują do bryły auta, wybór po czasie padł na styling 63 9j i 10j 

Do tego dystanse z dystomu 20mm przód 12mm tył 


a13c283c67e9dc9emed.jpg

73fc64aaea2059damed.jpg

 

Założony gwint MTS gold 

 

18bd737dc32ae63fmed.jpg

 

Niestety każdy wie, jaki ten tył jest, nadkola poobcierane. Przy rolowaniu maszynka uległa awarii, całkowicie nie są zrolowane,  wyczyściłem otarcia, 

użylem : 
podkladu epoxydowego 2 skladniki

Baranka 

baza

jutro na rant kładę bezbarwny . 

Na dniach przyjdą spręzyny od Helmuta także póki co nie będzie problemu z ocieraniem , w zimę jestem ugadany z lakiernikiem, kawałek rantu będzie wycięty, na nowo zakonmserwowany, poprawki lakiernicze też będą robione. 

Przed zimą jeszcze wpadną 


-Poliuretany przód tył twardość 90

- regulowane wahacze tył 

-  Czarne nerki 

- Przyciemnione wkłady lamp. Swoją drogą ktoś to przerabiał ? jak się do tego zabrać ? 
- Dymione halogeny 

-Dymione kierunkowskaz 

- tylne lampy black 

- Czarne dekory wnętrza. 

Co do felg, wzór oklepany ale jednak mi się podobają. Pomysły na kolor? 

Przy helmutowych sprężynach ile bezpiecznie jest zostawić odstępu od błotnika? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze długa droga ważne żeby szło w odpowiednim kierunku. Co do koła no tak jak mówisz oklepane. Jeśli chodzi o kolor  to nie myśl czasem o żadnym czerwonym czy innym różowym:razz: Jak dla mnie to albo oryginał albo jakaś delikatna szarość :) No i zdejmij ten żagiel z tylnej klapy ;) 

I tak jak KUjon wyżej pisze uzupełnij galerie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły betony od Helmuta. Strasznie twarde się wydają, zastanawiam się czy jeszcze z odbojami nie spróbować ? W Carsie są 180 mm przyciąć z zapasem, tylko czy nie rozsadzi odbojów?
 

Ps. Ktoś wie jak usunąć post? Chciałem z edytwać a osobno mi zdjęcie wstawiło.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakiernik umówiony w listopadzie. Będę u niego rolował nadkola, zajmie się purchlem, pomaluje 2 błotniki. 

Front całe czarne dodatki 
 

- reflektory myślę nad tym aby zrobić obramowanie soczewki, kierunki czarne, drogowe zostawić w oryginale. Pomysły, sugestie? 

- grill czarny 

- przeciwmgielne są do kupienia czarne

- kierunkowskazy boczne czarne

-  tylne lampy dymione? red smoke?

-. Tylne zawieszenie poliretany, do przemyślenia twardość. Jak z sprężynami, helmutowe są twarde bardzo, dzwoniłem z zapytaniem do BC racing, mają 10,12,16,20 kg/mm . Czy może od Stamka? U niego chyba też idzie twardość wybrać, jak rozgryźć ten tył, żeby było twardo? 

- Przedni zawias poliruetany cały. 

- Oklejał ktoś z Was dekory? Myśle nad Carbonem. 

- emblematy czarne. 

- Felg nie zmieniam zostają te styligi

Odnośnie kontrolki poduszki , coś z wiązką pod fotelem pasażera mam nie tak, przy 3-4 poruszeniu fotela, zapala kontrolkę, przy okazji robienia zawieszenia znaomy mi to ogarnie. 

 

2j0ccgx.jpg

 

11vmwt0.jpg

33avrs6.jpg

330r2o9.jpg

1z5ptom.jpg

2i6nn8m.jpg

2uepwz4.jpg

1zmdzbl.jpg

 

27y9576.jpg

2laph7d.jpg

 

24d4okp.jpg

2wf36hd.jpg

 

voy647.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo się ogląda taką galerie :???: szczególnie to ostatnie zdjęcie, mogłeś chociaż umyć i odkurzyć auto do zdjęć.

Na większość tych pytań znajdziesz odpowiedz na forum, odnośnie przednich lamp i kilku innych np. u mnie w temacie. Tematów z E46 trochę jest, zobacz może nabierzesz inspiracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłem, auto przed zdjęciami było myte, deszcz mnie dorwał standardowo po myciu. Nie jest to dupowóz na codzień, średnio raz na 2 tyg nim śmigam.... 
No i jeszcze tył brudnymi łapami usyfiłem przy okazji wrzucania sprężyn . 

Uderze dzisiaj do Stammka o sprezyny albo namiar na gości. Celuje w 16-18 kg / mm na tył. 
Richie, dlaczego kierunkowskazów nie przyciemniałeś? 

jak auto bedzie u lakiernika wezmę od niego klosze i zaczne z nimi działać.. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lukaszk napisał:

Richie, dlaczego kierunkowskazów nie przyciemniałeś? 

 

Przed lift wygląda bardzo dobrze z ciemnymi kierunkami ale po lift już nie za bardzo, widziałem kilka przeróbek i nie przemówiło to do mnie.

Dlatego zostały jasne, z czego po czasie bardzo się ciesze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

w aucie pomału zaczynam grzebać, przygotowuje na sezon 2k19. 

W przyszłym tygoniu przyjdą


Sprężyny tył ISC 140/10

kompletny swap hamulców 330i 

W weekend oddaje auto do lakiernika.

Po odbiorze wpadną poliretany, konserwacja podłogi, wózek w proszek, zawias w proszek, swap hebli, czarne nerki, pomalowane lampy przód czarne halogeny etc.. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pierwsza paczuszka : 

Sprężyny ISC 140/10 

Jutro wstepne spasy, oklejenie folią malarską i wyjazd do lakiernika. 

 

ra83g5.jpg

 

Zastanawia mnie jak temat malowania zawiasu ugrać? 

Proszek, czy tradycyjnie epoxyd+baranek+ lakier ? 

Ktoś z Was ma doświadczenia? 

Wózek kompletny będzie na stole to i łatwo samemu to wymalować... 


Druga sprawa przednie zawieszenie w E46 Sworznie podobno nie wymienne? Chociaż po wycięciu blaszki można niby sworznie Meyla HD montować. A przy zrzuceniu zawieszenia gupotą jest nie dać nowych sworzni.

Niedaleko mnie jest firma, facet przerabia oryginalne wahacze na meyle HD, frezuje otwory , nabija sworznie. Korzystał ktoś z Was z takiego czegoś ? 

jaka twardośc poliuretanów? Najlepiej . 

Konserwacja podłogi, znajomy będzie mi to robił przy zrzuceniu wózka. 
Expodyd + Textyl 190 Grey załatwia sprawę?

Zaciski przyjechaly . 

Teraz wyczyścić pomalować.. 

 

2wns0hh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj przywiozłem kompletny tył od 330. Wrazem z dyfrem i półośkami. 


Zamówione też regulowane wahacze home made... :)

2mezjtg.jpg

 

żeby nie było kolorowo dorwałem osobno jeszcze wał od 330i automat. 
Jutro wpadnie dyfer z automatu 3.0 benzynka z półośkami a podobno ludzie żagluja bez stresu dyframi w 46 i wózki takie same.. 

 

 

Regulowane wahacze : 14wjrs.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji że delikatny luz na sworzniu był. 
Wpadły przerobione wahacze na wymienne sworznie + nóweczki MEYLE HD . 

qq2wrc.jpg

 

ur9fr.jpg

Lakiernik czysci stare elementy, zaciski. Zawias będzie raptorem tryśnięty na żółto, zaciski żółte, konsewrwacja podłogi czarna. 

pomalowane zaciski 

 

 

49896436_1861657007296782_3008121078946988032_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

jeżeli auto nie na co dzień to tym bardziej trochę głupota walić poliuretany. Normanie ludzie ori tuleje wymieniają przy 160 tyś km to co można złego powiedzieć o oryginalnej tulejce po np 5tyś km zrobione w 3 lata? Bardziej proponuje ogarnąć dobry zawias niż robić choinkę pod spodem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miked może dla Ciebie poliuretan jest głupotą, ja chciałem nisko, sztywno i tak mam zrobione . Pozatym tak mogłem wrzucić zwykłę tuleje, tylko po co? Wiesz ile roboty jest przy zrzucaniu tulei wózka? Bardziej proponuje ogarnąć dobry zawias tzn? Drążki, końcówki, łączniki takie rzeczy wsadzam zawsze dobrej jakości, nie oszczędzam, Klocki, zaciski również . Poliuretan też nie był na allieexpres zamówiony jak i regulowane wahacze, Zaciski po zakupie pomalowane, nowe zestawy naprawcze na każdy zacisk założone, nie tylko z zewnątrz odpicowane. 
Wózek i reszta, wyczyszczony zakonserwowany a że cenowo nie robiło różnicy czy w kolorze czy czerni, poszło w kolor, Nie sprayem a raptorem, też oszczedności nie było. Gwint siedzi tymczasowy, tymbardziej że autem poruszam się raz w tygodniu czasem raz na 2 tygodnie, gdzieś w koło komina , sporadycznie wypad gdzieś dalej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wisnia135i napisał:

@lukaszk ja tam cie rozumiem xd do mnie będzie wpadać kw v3 wraz ze stabilizatorami kw plus tak samo poliuretan w twardzej wersji, chlopaki  po prostu nie ktorzy lubia jak jest twardo xx   mi np  nie przeszkadza jak auto jest beton :)

Wiśnia ale ty masz 135i a nie E46 325 w cabrio. Totalna głupota moim zdaniem, miałem 7 lat E46 330 cabrio, były gwinty itp cuda ale jedyne tuleje jakie mają sens w tym aucie w poliuretanie i sam takie miałem założone to te na uszach przednich wahaczy. Poprawiają odczuwalnie prowadzenie ale nie robią z kabrioleta betonu, który nigdy nie będzie wyścigówką. Pozostałe tuleje w poliuretanie , szczególnie tylnego wózka doprowadzą tylko do jego szybszego wyrwania z mocowań. Poprawy właściwości jezdnych/prowadzenia w stosunku do seryjnych tulei wózka nie ma żadnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...