Skocz do zawartości

[E91] 335D+ Sifacil


Sifacil

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym serdecznie wszystkich przywitać. Moja przygoda z marką BMW trwa praktycznie od samego początku. Pierwszym samochodem było E39 184km->212km, E34 525TDSa, E32 740iA, E38 740iL, które było ze mną bite dwa lata i pewnie zostało by dłużej, ale pokonała mnie blacharka i nie miałem już ochoty wkładać kolejnego worka pieniędzy w blachę, bo miłość gdzieś przeminęła po drodze z grubymi workami pieniędzy wsadzonymi... Także po sprzedaniu Longa, zacząłem poszukiwania kolejnego samochodu. Byłem bardzo bliski przesiadki na cztery pierścienie, ba, jechałem oglądać egzemplarz z Ryków A8 D3 W12, aczkolwiek po drodze cena zmieniała się parę razy i to mnie skutecznie zniechęciło. Gdzieś jeszcze był pomysł RS6 C5, E55 AMG W211, aż doszedłem do wniosku, że w sumie fajnie byłoby mieć coś lekkiego, szybkiego i koniecznie w touringu by wozić mojego kochanego psa. Tak o to trafiłem na model E9x/E6x. Touring nie był konieczną koniecznością, aczkolwiek bardzo mi pasowała taka opcja, mimo iż E92 wyglądowo jest jeszcze ładniejsze, aczkolwiek brak funkcjonalności mnie zniechęcił. Po wertowaniu ogłoszeń E6x i nie znalezieniu niczego ciekawego, wszedłem na E9x 335i/335d, coś tam było, ale nic przekonującego, aż do czasu... Pojawiła się mocno porobiona E91 oklejona folią, lekko sceptycznie podchodziłem do tego samochodu, aczkolwiek fakt, że był to samochod bardzo doinwestowany, skusił mnie by zaczerpnąć więcej informacji. Po sprawdzeniu historii serwisowej i dwóch tygodniach pytań, zdjęć i filmików, zdecydowałem się wziąć Bimmer Checka(pozdrawiam) i pojechać w okolice Warszawy wraz z dziewczyną. Na miejscu nie było zaskoczenia, wszystko tak jak Maciek opowiadał, no może poza wgniotkami na dachu, aczkolwiek byłem w stanie to przeżyć ze względu na stan mechaniczny i wnętrza. Folia też nie okazała się taka zła jak mi się wydawało. Przejażdżka na fotelu pasażera, stacja diagnostyczna, komputer no i już wiedziałem, że nie wrócę z dziewczyną jednym samochodem. Były właściciel okazał się bardzo w porządku i z tego miejsca chciałbym go pozdrowić i zapewnić, że samochód trafił w bardzo dobre ręce. Po kilku przebojach z płatnością (ah te banki), zwiedzeniu połowy Warszawy, 16 godzinach na nogach i nie przejechaniu się nawet samochodem, stałem się nowym właścicielem E91. Droga powrotna okazała się bez większych przygód, poza vmaxem 210km/h na sofcie 400km, ale myślę że to ogarniemy. Na sofcie 450km/850nm na szczęście ten problem nie występuje.

Na ten moment zrobione:

- Kompletny oryginalny rozrząd, z kołami zębatymi, łańcuchami, uszczelkami wszystko OE BMW 
- Panewki korbowodowe kolbemshmidt to samo co OE 
- Nowe żarniki xenon + przetwornica OE BMW
- Zregenerowane i zmodyfikowane turbosprężarki w firmie Perun 
- Nowsze szpilki i uszczelki kolektora wydechowego
- Wydajniejsza pompa CR (nowa)
- Downpipe 3"
- Sprawdzone na stole probierczych eps-708 wtryski + 2szt nowe BOSCH
- Większy intercooler + wymiana uszczelek w całym dolocie
- Rozwiercony kolektor ssący 
- Zaworki sterowania turbinami x3 szt Pierburg + podciśnienia. 
- Dwie wersje softu 1. ok 400KM/750NM i 2. ok 450km i 850NM
- Nowy przepływomierz jak cała reszta czujników silnika wszystko BOSCH to co w oryginale 
- Olej Motul i filtry knecht wszystkie wymieniane co 8-10tys 
- Nowe opony hankook ventus v12 pro 225/35/19 i 255/30/19
- Felgi Breyton RACE GTS
- Limitowana folia Matt Bond Gold

Co do planów...  Będę szukał intercoolera z Wagnera, customowej chłodnicy wody, sprzęgło hydrokinetyczne nowe+wzmocnienie, parę własnych przeróbek no i może coś pokombinujemy z wtryskami. W najbliższych dniach samochód trafia do mojego studia gdzie przejdzie pełen detailing wraz z położeniem mojej ulubionej kanapki od firmy Max Protect. Na zimę samochód trafi do garażu na kobyłki, felgi pójdą do renowacji bo mają liczne obcierki, a po jakimś czasie rozglądniemy się za inną rolką. W dalszym planie może zagoszczą poszerzenia z M3 E90, całe zawieszenie przód i tył wraz z hamulcami, ewentualnie gwint KW. Po tym wszystkim oczywiście odpowiednie strojenie i xHP. Cały czas szukam inspiracji odnośnie koła, myślałem że BBS Le Mans w 19 calach zrobi robotę, ale wierzę, że istnieje lepsze połączenie i poszukuję go.  Odnośnie folii, zobaczymy, na ten moment postaram się ją zreanimować bo posiada liczne rysy i wżery, jak się nie uda to ściągamy.

Jeśli ktoś dotarł do tego momentu to z góry przepraszam za zanudzanie, ale chciałbym by ten temat był swego rodzaju historią.

Poniżej rozkodowany VIN:

========================================
Vehicle information
========================================
VIN: WBAVS91030KZ87343
Type code: VS91
Model: 335D (EUR)
E-F-R series: E91
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M57Y
Displacement: 3.00
Power: 210 (285 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: A22 - SPARKLING GRAPHITE MET
Upholstery code: LCB8 - LEDER DAKOTA/TER
Prod.date: 2008-06-04
S1CB    ACEA / CO2 scope
S1CD    Brake Energy Regeneration
S2MF    BMW alloy wheel, M spider spoke 193
S4AB    Fine wood trim burr walnut
S4AE    Armrest front, retractable
S5AC    High-beam assistant
S6AA    BMW TeleServices
S6AB    Control, Teleservices
S6FL    USB/audio interface
P7R7    Innovation package
P7RS    Package Comfort
S7SP    Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S7XA    M leather st.wheel+shiftpaddle+multif.
S8S3    Automatic locking during starting
S8SC    Telematics access request,country-spec.
S8SP    Control unit COP
S9AA    Outer skin protection
S205    Automatic transmission
S217    Active steering
S249    Multifunction f steering wheel
S302    Alarm system
S313    Fold-in outside mirror
S321    Exterior parts in vehicle colour
S322    Comfort access
P337    M Sports package
S358    Climate comfort windscreen
S386    Roof railing
S402    Panorama glass roof
S418    Luggage compartment package
S423    Floor mats, velours
S428    Warning triangle and first aid kit
S431    Interior rear-view mirror with auto dip
S459    Seat adjustment, electric, with memory
S464    Ski bag
S481    Sports seat
S488    Lumbar support, driver and passenger
S493    Storage compartment package
S494    Seat heating driver/passenger
S502    Headlight cleaning system
S508    Park Distance Control (PDC)
S520    Fog lights
S521    Rain sensor
S522    Xenon Light
S524    Adaptive Headlights
S534    Automatic air conditioning
S541    Active cruise control
S548    Kilometre speedo
S563    Light package
S609    Navigation system, Professional
S612    BMW Assist
S616    BMW Online
S620    Voice control
S633    Preparation, mobile phone, Business
S704    M Sports suspension
S715    M Aerodynamics package
S752    Individual audio system
S760    High gloss shadow line
S761    Individual sunshade glazing
S775    Headlining anthracite
L801    NATIONAL VERSION GERMANY
S851    Language version German
S863    Dealer List Europe
S879    Operating instructions German
S896    Daytime driving lights
S936    BMW Handy b. Ausliefer. anfordern
S964    Navi DVD to be requested at shipping

Zdjęcie mojej byłej E38:
33074579_1722462517807906_16493133849291

Zdjęcie z trasy wraz z bardzo wdzięczną Alfą od przyszłych teściów:
DSC_1646.jpg

I parę słabych fotek po powrocie z trasy:
DSC_1662.jpg
DSC_1657.jpg
DSC_1661.jpg
DSC_1659.jpg
DSC_1660.jpg

Tu już najedzona po powrocie z okolic Warszawy i grzecznie czeka na kolejne wyzwania:
DSC_1647.jpg

A na koniec za pozwoleniem byłego właściciela filmik z pożegnania:

 https://www.youtube.com/watch?v=qf0Ta2ESq10&feature=youtu.be

Dziękuję wszystkim za przeczytanie i zapraszam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja:

Zakupiłem wczoraj jak i wgrałem xHP Stage 3 V2.1. Miałem z tym poczekać, ale wiadomo jak to jest... Szybka decyzja, kabelek i przejściówka były już, no i jazda. Powiem krótko, od początku ta skrzynia powinna tak chodzić. Każdemu polecam tego moda. 

Screenshot_20180919_215000.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lapka666 napisał:

Kurde czytając opis od razu mi się lampka zapaliła, że to może być ta e91. Ależ to musi latać. Będę śledził. Co do folii to mam mieszane uczucia ale silnik wszystko rekompensuje.

Też mam mieszane uczucia odnośnie folii, na żywo wygląda dużo lepiej, ale swoje lata już ma. Zobaczę co uda mi się z niej wyciągnąć, jak będzie zadowalający efekt, to na razie zostanie, a jak nie to ściągamy :) Silnik mi bardzo odpowiada, aczkolwiek pogoń za mocą i mnie dotknęła i za kolejnymi sekundami do urwania, stąd też wygląd spada na kolejny plan, najpierw mechanika, a mam srogie plany... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tomash napisał:

Masz możliwość wgrywania softu w innych samochodach? Po zakupie mapy oczywiście :)

Niestety, najpierw trzeba wykupić generalną licencję, a później dopiero soft do swojego samochodu, a co za tym idzie nie ma możliwości wgrywania tego dowolnie, ponieważ licencja jak i soft są przypisane do danego numeru VIN samochodu. Pewnie jest jakiś sposób by to w bezpieczny sposób zgrać i coś z tym zrobić, ale to już nie na moje możliwości. Poza tym niecały tysiąc złotych to nie tak dużo, a warto to zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.09.2018 o 17:41, orzel napisał:

Dobry wynik na ropie, a z tym zestawieniem wnętrza i lakieru całkiem mi się podoba nawet .

Z tym flashtollem faktycznie taka zmiana jest ?

 

Powiem Ci, że sam sceptycznie do tego podchodziłem, ale zaraz po wgraniu pojechałem zrobić spokojne 50 mil, 80km, i zaraz po ruszeniu skrzynia pracowała całkowicie inaczej. Biegi wchodziły błyskawicznie, bez zbędnego myślenia, przy tych samych prędkościach, ale w dużo lepszy sposób. Przy zabawie łopatkami nie muszę mówić, że zamiast czekać sekundę na reakcję to teraz tak z połowę tego jak nie mniej, DSG to to nie jest, aczkolwiek wyraźnie szybsza. Ja jestem zadowolony. 

 

Zobaczymy jak długo pozostanie w obecnym stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Post pod postem  :(

Ostatnio wpadł szybki serwis olejowy i filtrowy przy przebiegu 253500km. Zdecydowałem się na zalanie dodatku do płynu chłodniczego millers extra cool, zobaczymy efekty. Olej póki co taki jaki był dotychczas, tj. Motul 8100 X-Cess 5w40, poprzedzony płukanką z Liqui Moly. Klocki na szybko, bo poprzednie już czujniki starły. Filtr paliwowy wymieniałem miesiąc temu, więc teraz tylko reszta, tj. oleju, powietrza i kabinowy. Bez kombinacji, odnośnie filtra powietrza, to cały czas rozmyślam nad nie tylko filtrem ale układem dolotowym, by coś z tym zrobić, ale to temat na długie zimowe wieczory. Dodatkowo przy każdym tankowaniu dolewam dodatku do paliwa Archoil AR6900D-MAX bodajże, aczkolwiek muszę to jeszcze sprawdzić czy to na pewno ten środek, który napisałem. Silnik chodzi cały czas bardzo przyjemnie :)

46180136-207210206841201-180050483656785

W międzyczasie, w końcu udało mi się wygenerować chwilę czasu na zajęcie się wnętrzem, niestety, tylko skóry zrobiłem i jakieś lekkie odkurzanie... Odnośnie skór, przód i tył został zrobiony Colourlockiem Softem i zabezpieczony Colourlockiem Versigelungiem. Polecam od siebie ten zestaw. Słabo się przyłożyłem do przednich foteli i na pewno w niedługim czasie będę musiał jeszcze raz to zrobić, ale to już zapewne jak fotele pójdą na chwilę out z samochodu ;) Kierownicę dopiero zrobię na dniach to wrzucę też jakieś zdjęcia. Póki co wygląda to tak:

Przed pracami, widać że fotel kierowcy wyjątkowo polubił się z brudem.
46221256-255237275142742-719169865582326
46196167-772310899777341-191593235752576

Boczek też swoje miał już za sobą.
46220207-298728560850850-284977127403552

I parę zdjęć na gotowo, tylna kanapa niestety tylko po wyczyszczeniu, nie zdążyłem położyć Lederversigelunga...
46112456-347221496036665-597474869789065
Tak jak pisałem wcześniej, kierownica jeszcze nie tknięta a widać, że się prosi
46255843-2207791839443846-23848456684484
Kanapa wyszła strasznie mdło, zapewne za sprawą światła ale podoba mi się stan kanapy :) Przed Versigelungiem.
46133153-256777544968089-343786426665533

Przy okazji szybkie mycie zgodne z zasadami detailingowymi :D Całościowo wyglinkowałem samochód. Mam tylko z piany zdjęcia, bo jak skończyłem to jak zwykle ciemno było
46120913-204161480483486-762115276646278

Któregoś wieczoru zauważyłem szpecące rysy i postanowiłem coś z nimi zrobić:
46084822-709355909436359-242377654480456
A tu już po, nie lubię takiej roboty na raty, cały samochód czeka na ten zabieg, ale tu już nie mogłem patrzeć na rysy, a brak czasu robi swoje. Efekt po:
46216126-954634884732315-664849563917903

Znalazłem jeszcze ładne pajączki i rysy na słupkach w połysku... Jako, że raziło mnie to w oczy, też coś z tym zrobiłem za wczasu:
46199138-566350113793216-495665307576801
46101413-197999671139549-875145614006524
A tu już po paru liźnięciach :)
46128250-566137113839025-797770921323108
46058290-967414293450345-260113435454970

No i na koniec długiego posta parę filmików :)

Dźwięk wydechu na postoju, rozgrzany.


Na ten moment zrobiłem przeszło 5000 km i jestem zadowolony :) Żadnej większej awarii, spalanie akceptowalne w przedziale 8-15, gdzie te 15 to autostrada i królowanie na lewym pasie. Muszę zakupić parę spinek, plastików, do tego muszę ruszyć temat hamulców, bo póki co same klocki wymieniłem, ale tarcze już mają dość. Kwestia zawieszenia, bo przednie amortyzatory są już zmęczone, zapewne KW V3 wjedzie, tylko kiedy. No i powoli rozkręcamy dziada ;) Czujnik z m550d na listwę wtryskową już czeka na montaż, ale skompletuję jeszcze parę gratów i dopiero wleci to do samochodu i od razu poprawki w programie. Z rzeczy ważnych to na wiosnę będę musiał opon poszukać, ale mam nadzieję, że już na szerszą felgę, dlatego na ten moment pozostało tylko wydawać i oszczędzać jednocześnie. No i wkurza mnie, że lewa żarówka w klapie świeci słabiej :D Już miałem z nią problemy i możliwe, że płytka jest już za bardzo zaśniedziała. Zaglądnę tam ponownie. Mało narazie syndykatowych rzeczy, ale powoli do przodu ;)

Gratuluję jak ktoś przeczytał wszystko, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Post pod postem

Samochód sobie spokojnie odpoczywa przez zimę, czasami jedynie go przepalę, wyciągnę na jakąś przejażdżkę, porządne mycie i do garażu  :zabawa: Kompletuje graty, przyszła kolejna część układanki. Mam nadzieję, że do wiosny z wszystkim się wyrobię i zamontuje ;)

Wcześniej wspomniana kolejna część, dzięki której planuję pójść do przodu z mocą w samochodzie, mianowicie downpipe 4" z wyjściem 3" w pełni custom. Turbo powinno mieć trochę lżej i zobaczymy jak z EGT będzie. Większego nie widziałem i nie przewiduje :D

Magiczny dywan w kotłowni tworzy idealną scenerię do zdjęć :D
48368674-491272804696367-554506834125887

48409624-2030891293638773-52706505799311
 
48391291-238268397070575-303375989910536

48421392-341366970009316-164703595275065

Dalej zrobiłem trochę porządek pod maską... Szału nie ma, bo póki co dałem radę tylko dogłębnie poczyścić wszystko, czeka jeszcze miejscowa polerka elementów i położenie powłoki na plastiki i elementy metalowe jak i gumowe.

48363422-2291181597771729-63326314348549

Przy okazji chciałem zobaczyć jak przód będzie wyglądał bez rejestracji, no i niestety... Tak jak pamiętałem przy zmianie tablic rejestracyjnych, widziałem ramkę przymocowaną za pomocą wkrętów... Cztery dość solidne dziury :/ Pomyślę czy tym się zająć, czy nie kusić losu by ściągać przednią tablicę, pewnie i tak by na magnes wylądowała. Spróbuję dorwać trochę tej folii, bo jest parę miejsc w których bym zrobił "poprawkę". Niemniej, tak na ten moment wygląda przód bez tablicy, zdjęcia porobiłem i tablica wróciła na swoje miejsce :)

48375905-2284204278528283-13878355311355

48373846-952588194929787-146245745257742

 

Pozdrawiam

P.S wybaczcie za syf w garażu, mój wierny pomocnik 9 miesięczny stwierdził, że woli na gołej ziemi leżeć aniżeli na kocyku przygotowanym i sobie go potargał, a ja z racji, że samochód nie wyjeżdża z garażu, nie mam kiedy zrobić tam porządku :D Ale obiecuję prędzej czy później to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rejestracji :> Też tak mi się wydaje, dlatego tablica od razu wróciła na swoje miejsce. Przy tym zderzaku nie będę kombinował, zobaczymy później, ale na pewno wrócę do tematu. 

Długo tak czysto i oryginalnie pod maską nie będzie, wpadną nowe fanty za niedługo i nie będzie już seryjnego wyglądu, tak do końca :P 

Mam jeszcze taki filmik z zeszłego roku, lepiej słychać jak samochód brzmi na postoju po rozgrzaniu i ile dymu podaje :D

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, broddi napisał:

Czym i jak polerowałeś okleinę??

Podejście takie samo jak do lakieru, tyle że podchodzimy jak do "japońca", zaczynamy od delikatnych kombinacji by sprawdzić jak się zachowuje folia i ile jej się zbiera. Ja tutaj akurat użyłem żółtego Nata, Rupes Mille i z tego co pamiętam to chyba sonax EX 04-06. Póki co próbowałem miejscowo i efekty są zadowalające, tylko pojawia się lekka kolizja interesów. Folia jakby odzyskuje świeżość i blask delikatny, tracąc część matu. Wygląda niby lepiej, czyściej ale zaś nie tak matowo. Folia i tak jest na wykończeniu, więc raczej cały samochód zrobię i w razie kiepskiego efektu folia pójdzie out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest tu jakaś mądra głowa, która pomoże z hamulcami do mojego samochodu? Szukam rozwiązania pod tarczę 370-400mm na przód, tył 350-390mm, zaciski przód najlepiej 6 tłoczków, ewentualnie 4(performance, m3/m4). Chciałem zaciski tarcze itp. z m5 f10 albo e60, ale poza komplikacjami z montażem, dochodzą problemy z felgą. Może znacie kogoś kto się tym zajmuje na co dzień, adaptery, dostosowanie itp. Zależy mi głównie na poprawie hamowania i zwiększeniu odporności na przegrzanie. Po ostatniej sytuacji, czyli drugim czy tam trzecim hamowaniu z 200 do 0, zjarały mi się hamulce :/ Rozwiązanie z f30 performance, 4 tłoczki przód dwa tył, tarcza 370mm na przód, nie przemawia do mnie za bardzo i wydaje mi się, że potrzebuję czegoś solidniejszego. Może jakaś adaptacja zacisków z cayenne/tourega/q7 i dopasowanie tarczy? Stalowy oplot i wymiana płynu hamulcowego to oczywistość więc o tym nie mówię. Nie ma być to największy zestaw na świecie, a zestaw pozwalający spokojnie korzystać z osiągów samochodu, do woli. Leżą mi w garażu zaciski, tarcze i klocki z m3 e90, ale tam jeden tłoczek i gra nie warta świeczki z próbą adaptacji tego. Chyba, że jest inny sposób, poza próbą na aucie, by się dowiedzieć czy dotychczasowe felgi, tj. breyton race gts 19" 9.5j et37 tył, 19" 8.5j et 35 przód, zmieszczą na przodzie tarczę od f10 m5/e60 m5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SifacilZ  lambo gallardo wsadzaja zaciski 8 tloczkow przod, kolo 3 tys zl koszt zaciskow komplet l+p, adaptery 1000zl do tego sa juz gotowe do kupienia  i tarcza  z klockami z  m3  e90 360mm wsio p&p  a tyl 4 tloczkowy brembo daja  i tez adaptery ale musialbym zobaczyc dokladnie jaki 4 tloczkowy z czego.  A jak, wsadzisz  cos z tarcza  400mm i 8 tlokow  to najmniejsze kolo 20 cali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zabawy nie ma, bo już jest to ogarnięte. Kwestia kupienia zacisków  i adapterów i wsio p&p.  Przednie zaciski też w rsach wychodziły te 8 tłoczkowe a  tył brembo 4 tłoczki zakładają w land rowerze wycjodzily, porsche i audi tak samo, do tego z tej samej firmy też adaptery i tarcza tez  jak pamoętam z m3 e90 i masz 8 i 4 tloczki na tarczach z M i myśle ze spokojnie da to rade, ew  możesz zrobić jak ja i kupić zestaw D2 lub K-Sport ale to już dużo większe pieniądze... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Wisnia135i Interesowałem się tą firmą, ale jak widzisz, jest tam tylko do N54/N55 napisane. Wyglądowo się nie różnią, ale czekam na odpowiedź odnośnie kompatybilności z dieslem. Poza tym, Wagner to top moim zdaniem, widziałem, czytałem testy, znajomy ma u siebie no i przy 500km w Dieslu ani myśli zadyszkę złapać. Więc jak coś działa to po co kombinować? Zapłacić trzeba, ale raz i masz spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...