Skocz do zawartości

[e28] Kargul 520i


Kargul

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ją od gościa w gumiakach w listopadzie 2007 na niemieckich szmatach, pierwsza rejestracja w Polsce 
grudzień 2007.
Silnik M20B20, wersja z katalizatorem.
1987r, Nerzbraun Metallic, manual, el lusterka, centralny zamek, szyber dach manualny, ABS.
Numer podwozia WBADK310402479939 
Kod typu 4031 
Typ 520 I (EUR) 
Typoszereg E E28 () 
Seria 5 
Rodzaj konstrukcji LIM 
Układ kierowniczy LL 
Drzwi 4 
Silnik M20 
Pojemność skokowa 2.00 
Moc 0 
Napęd HECK 
Skrzynia biegów MECH 
Kolor NERZBRAUN METALLIC (212) 
Tapicerka NUTRIA (0264) 
Data prod. 1987-04-22 

Wyposażenie 
Kod 

Nazwa (interfejs) 

Nazwa (ETK) 
S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy III 
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek 
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES podgrzewane spryskiwacze
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu 
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone 
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie 
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 
S520A FOGLIGHTS Reflektor przeciwmgłowy 
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse 
S680A MANUAL AERIAL Antena radiowa ręczna 
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety 
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI  dywaniki podłogowe welurowe
 

Autko mam zamiar zachować w ori zestawieniu z delikatnymi zmianami, felgi, zawias i trochę zmian w silniku, chciałbym dołożyć też klimę, ale to akurat trudne do ogarnięcia bo mało było e28 z klimą, a z m20 jeszcze mniej :/ Chociaż w taką pogodę nie wyobrażam sobie jazdy bez klimy...

Co do felg to mam dwa różne komplety 16"-7,5'x8,5 i 17"-9" et8 

Sukcesywnie będę dodawał kolejne foty z odbudowy. Auto robię sam z kumplem i czasem niektóre problemy wymagają odkrywania Ameryki na nowo, rozmów z technologami, lakiernikami i blacharzami, po prostu nie chcę mieć wtopy i za pół roku po ukończeniu auta pruć wszystko od nowa bo gdzieś coś odpuściłem. 

9b2704541af57455m.jpg

a87bce48c8e20c47m.jpg

b7795db80449311fm.jpg

b0504ab96c61a400m.jpg

b64ee96db2043bf8m.jpg

edab8172ee43eb28m.jpg

cef0b02d436f7af7m.jpg
A tutaj zdjęcie od sprzedającego tłoki, w moim komplecie wszystkie są identyczne
5f0d34c55a5e7d98m.jpg
3f296d3c7a8e3caam.jpg
Nowe panewki:
cebeb5dc6f15437em.jpg
Skrzynia 10 minut na myjce ciśnieniowej i jakoś się udało zmienić jej kolor z czarnego na srebrny:
c0db5aa0e52c4b61m.jpg

dokładne wymycie bloku w środku, kanałów wodnych i olejowych:
de4bc5bac05a28e9m.jpg
2ab0e08d19c0b364m.jpg
Nowe panewy w korbowodach:
1731277865739d71m.jpg
Real foto nadwymiarowych tłoków
39f5233aa13e384fm.jpg
e6d6f020f8fb785dm.jpg
9c28601e557e1ffbm.jpg
c96421eb61bbdd12m.jpg
wydech:
8f7cda36881336e3m.jpg
3beaf1615b611991m.jpg
A tutaj przymiarka:
597cd32003fc0f95m.jpg
No i gotowe:
7ff499b23b848a40m.jpg
17ca60e4c578468fm.jpg
2067d75364576da0m.jpg
e6d954fd5503a9c4m.jpg
Przymiarka uszczelek do kolektorów:
wydechowy:
dab01a05d25c8e8em.jpg


 f42549a281d19243m.jpg
cd7ea9c455432229m.jpg
Przy szóstym podczas wkładania pękł mi pierścień olejowy :(  <krzyczy> 
36762ab55e85f24em.jpg
Najprawdopodobniej przyczyną była wadliwa sprężynka która nie pozwalała ścisnąć pierścienia do końca:
1bd1267b19405e3bm.jpg
Zadzwoniłem więc gdzie trzeba i zamówiłem na jutro będę miał :)
Odebrałem również uszczelki i uszczelniacze silnika:
2672f880e23dbd08m.jpg
Nie mając frontu robót na dziś zabrałem się za wymianę uszczelniaczy:
32d1c84df2212effm.jpg
d15f4b87ee716a03m.jpg

 drodze z garażu do Dulasa 
5e25ff9044d9e27cmed.jpg

Atak rudej szmaty 
125a4b503635e839med.jpg

Zjedzone nadkole 
570e2eb5751b7c98med.jpg

na ramie
fee49aa2cdda1f7emed.jpg

Wycięty próg f1d1af6d90b5aa98med.jpg

266f8b94c18e2bd9med.jpg

Wywalony kielich 19ae52f9b471555cmed.jpg

Wnętrze 552a1fa2eed2f185med.jpg 

Nowy błotnik 8f85f3a825f978admed.jpg

Nowy tylny pas febc17a4d3dd0814med.jpg
Buda jest już praktycznie gotowa do blacharki, zgnite elementy wycięte zostało już tylko skrobanie podwozia i piaskowanie. Potem już z górki ;)b3f52f5846492859med.jpg

9531f4c35fdbfed0med.jpg

3f68b25aab2e87e8med.jpg

bbf75831a65a1d0fmed.jpg

a5c593eede025ffbmed.jpg
Dulas już zaatakował blacharkę. Oto kilka fotek z przebiegu prac
e36681f7f8f7955fmed.jpg 
570adc31abad69e8med.jpg
fab130cb1109220dmed.jpg
1bcaaff2e24559f3med.jpg
8c7debcdb2eeff32med.jpg 
ac46e0d50a8e568amed.jpg
464b104a883de5dcmed.jpg
2e3201c8da6c9774med.jpg 
Tu wstępnie przyłapane
be0bfaea7443296bmed.jpg 
22d4d5350ceb3d4cmed.jpg na koniec oszlifowane spawy i nałożony podkład reaktywny (jeszcze mokry)
241e125fba438042med.jpg
7774b032fc580cbamed.jpg
9ff096b6918cee7cmed.jpg
b06572c053eb79f7med.jpg
9885f724e9bd451emed.jpg

Podstawka pod aku gotowa 
72f1f18fb906f37cmed.jpg
Mocowanie tylnej belki na miejscu
25ab4c084b708dfamed.jpg
No i takie foto zrobione kilka lat temu
89a208c6cccb51f2med.jpg

Mój blacharz jest dokładny i chwała mu za to! Lepiej powoli z dbałością o szczegóły niż szybko i za pół roku poprawka... e740cd95b3167c5emed.jpg

c038d2c0f0931d22med.jpgf0e2ab6178c49de2med.jpg

461cfeb4ee18b0a4med.jpg

bf58ab183bd65480med.jpg

79310540e10cf3e4med.jpg 
Wyszlifowany próg, na chwilę obecną jest już w podkładzie ale nie mam fotkiae58249294863586med.jpg

3b12ee5f70b392e0med.jpg

e3e017573d343a09med.jpg
69d7162af5ae3070med.jpg
92980be28ea939famed.jpg
027f9310d33317famed.jpg
278d0b808791029emed.jpg
7a1295fbfe1c634dmed.jpg
e9183289b446d89fmed.jpg
03715400c7d314bemed.jpg
90d618615ee0004emed.jpg
703d2ced58c66a25med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki w większości pochodzą od blacharza dlatego robione młotkiem. Niestety nie mogę być u niego codziennie, a on też nie robi mojego auta każdego dnia. Coś tam ogarnia i wbrew temu jak wyglada jego warsztat to ma kolejkę samochodów na dobry rok do przodu. Przykłada się do pracy i nie ściemnia. Każdy detal jest obmyślony pod kątem późniejszej odporności na korozję, wszystko po wyspawaniu zabezpieczone podkladem reaktywnym nawet tam gdzie tego nie widać. Zbudował też samodzielnie pistolet do malowania profili zamknietych, coś na podobę pistoletu do konserwacji profili, ale z zupełnie inną zasadą działania, oraz przebudował samodzielnie spawarkę bo seryjne parametry wg niego były "do du**".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...