Skocz do zawartości

[E38] GREEN GERMAN by MICHU


#brodatycham

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początek chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

 

Z częścią z Was się znam, z częścią widziałem się na Germanfestach, więc dla przypomnienia pokaże Wam swój ryj :

23vcfaa.jpg

 

Moja przygoda z marką BMW zaczęła się od auta które miało przeznaczenie do użytku codziennego, aczkolwiek miało się czymś wyróżniać. I w oko wpadło E61, które znajomy sprzedawał, jak to auto na co dzień pod maską gościł 3 kilowy diesel, po delikatnym wirusie na 270KM/700NM, auto zostało obniżone, założone koło Styling 95, zrobiony jakiś tam spas delikatny.

117679f.jpg

qyepdu.jpg

A teraz kilka słów o bohaterze tego tematu, czyli E38 :)

Ten model zawsze mi się podobał, chodził po głowie, aby posiadać taki egzemplarz, i po długich poszukiwaniach udało się taki nabyć. Auto zapewne niektórym użytkownikom forum dobrze znane, mianowicie mowa o tym egzemplarzu:

33wmziw.jpg

Trochę danych technicznych:

Vehicle information
========================================
VIN: WBAGF61090DG37072
Type code: GF61
Model: 740I (EUR)
E-F-R series: E38
Series: 7
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M60/2
Displacement: 4.00
Power: 210 (285 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 353 - ASCOTGRUEN METALLIC
Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC
Prod.date: 1994-10-28
S214    Automatic stability control (ASC+T)
S216    HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S245    Steering wheel column adjustment,electr.
S302    Alarm system
S320    Deleted, model lettering
S354    Green windscreen, green shade band
S401    Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S423    Floor mats, velours
S428    Warning triangle and first aid kit
S430    Interior/outside mirror with auto dip
S438    Fine wood trim
S441    Smoker package
S456    Comfort seat with memory
S494    Seat heating driver/passenger
S500    Headl.washer system/intensive cleaning
S508    Park Distance Control (PDC)
S522    Xenon Light
S534    Automatic air conditioning
S609    Navigation system, Professional
S629    Car telephone (GSM) w card reader, front
L801    National version Germany/Austria

 

Z wyposażenia auta jest kilka ciekawych opcji takich jak np deska rozdzielcza w skórze wraz z tunelem środkowym:

2i1l0ua.jpg

 

15zowzs.jpg

 

I wszystko to co powinno być w 7er - aczkolwiek na celu jest doposażenie jej w jak najwięcej gadżetów i opcji, które były możliwe.

 

 

Plan na to e38 jest bardzo prosty, typowa Germanizacja. Tak naprawdę budowę auta zaczynam od podstaw, po kupnie i nacieszeniu się przez chwilę auto trafiło do zakładu blacharsko-lakierniczego na poprawki lakiernicze i usunięcie oznak korozji i wszystkich niedoskonałości, niestety po tej wizycie która trwała ponad pół roku, auto wyglądało jeszcze gorzej niż przed, więc podjąłem kroki, aby jednak zrobić to porządnie i znaleźć dobry warsztat blacharsko-lakierniczych i zrobić to tak jak należy.
Po samodzielnej rozbiórce auta, zdjęciu zderzaków, rozebraniu wnętrza i zbadaniu stanu podłogi i progów, oceniliśmy, że nie jest tak źle jakby się mogło wydawać, do wymiany progi i w trzech miejscach podłoga do naprawy, więc decyzja jedna, robimy i tworzymy Green Germana.

 

Chciałbym z Wami się dzielić pracami nad moim 7er, liczyć na Wasze porady, jakieś instrukcje w kwestii budowy i pracy nad autem.

 

 

Poniżej chciałbym Wam pokazać kilka zdjęć od momentu kupna, do dnia dzisiejszego :

Do nowego domu przyjechała w trochę innym setupie, bez felg styling 95:

29vh1k4.jpg

1jwz0z.jpg

udało się odwiedzić imprezę pt Przebudzenie Mocy 2 organizowane przez BMW KLUB WARSZAWA:

2uxw9j5.jpg

i tak przez jakis czas auto było użytkowane na codzień do momentu wycieczki do lakiernika, zdawałem sobie sprawę iż klapa może być w średnim stanie, ale nie myślałem, że jest aż tak źle :

33z4cx0.jpg

idąc dalej tropem rudej znaleźliśmy na tylnich nadkolach, przednim błotniku, a na maske tyle kitu, że postanowiłem wymienić na "nowe"

34ilrfo.jpg

Przy okazji rozbierania wszystkiego, chciałem zmienić Chrom Pakiet na Shadow Line, tak też zostało zrobione:

1rexpf.jpg

Wleciała również tylna blenda USA:

mink8m.jpg

Przy pracach przy samochodzie okazało się iż lakiernik jednak nie wykonał swojej pracy jak należy, moje zdenerwowanie osiągnęło bardzo duży stopień jak ujrzałem taki widok :

a0hvzm.jpg

sfdq2v.jpg

10wsec1.jpg

miał usunąć wszystkie oznaki korozji, co do klapy dostarczyłem mu trzy sztuki i twierdził, że rzadna się nie nadaje a na koniec stwierdził, że uratuje, jednak nie wyszło.
sprawa skończyła się tak jak powinna, "lakiernik" nie dostał pieniędzy i wielką awanturą.
z tego co mi wiadomo jego warsztat się zamknął i już nie będzie psuł ludziom bardziej samochodów - po efektach pracy to się nie dziwię.

 

W międzyczasie udało się oddać lampy przednie do regeneracji wraz z halogenami do jedynej słusznej osoby czyli do Grabola, 

Zakres prac jaki został wykonany:

Lampy przednie:

- pełne czyszczenie reflektorów

-Black Hella

-odbarwienie wewnętrzne szkieł

-pełne polerowanie kloszy

Lampy przed pracami:

24fhhuf.jpg

Lampy po zabiegu w AutoDream:

2h5qu0w.jpg

 

Pierwsze przymiarki na aucie:

2qmg3gg.jpg

i taki mamy efekt, osobiście bardzo mi się podoba połączenie z pomarańczowym kierunkiem i na pewno na razie taki setup zostanie

Halogeny przednie: 

2j60m13.jpg

jjy3qv.jpg

33af435.jpg

 

Po rozebraniu kompletnie 7er, całego środka, dywanów i poszukiwaniach długich odpowiedniego warsztatu blacharsko-lakierniczego, auto zapakowane na lawetę i jedzie miejmy nadzieje do prawdziwego fachowca

eknhhx.jpg

33loxv6.jpg

 

Tragedii nie ma jeśli chodzi o podłogę, trzeba wstawić reperaturki w trzech miejscach, winowajcą rdzy są te korki od odpływów, oraz do wstawienia są progi i będzie spokój na jakiś czas

sbo7iv.jpg

 

Udało się również trafić przedliftowe lampy tylne, z pomarańczowym wcześniej kierunkiem, wymagały odświeżenia jak i cały zestaw oświetlenia zewnętrznego, tak własnymi rękoma udało się myślę osiągnąć dobry efekt

2hyif00.jpg

 

dyvymd.jpg

 

vwwg3t.jpg

 

Auto teraz stoi u blacharza, czekamy na progi i rozwój prac, na bieżąco będę z Wami się  dzielił z postępami prac.

Nowa cała klapa, bez grama rdzy czeka na zmianę koloru.

z jakiś fajniejszych rzeczy co udało się już zdobyć :

- oryginalne podświetlane klamki wewnętrzne i zewnętrzne z wiązkami

- pamięć prawego przedniego fotela

Plan na auto:

- doprowadzenie do ideału stanu blacharskiego i lakierniczego

- kompletny detailing auta wraz z zabezpieczeniem kwarcem lub ceramiką

- koło 3tlg – minimum 19 cali  - po głowie chodzi mi jakiś custom aby było to koło w 100% stworzone przeze mnie

- kompletnie nowy środek, Kontursitze przód, tylna kanapa w prądzie+grzanie + multimedialny podłokietnik

- blenda USA

- navi 16:9 z DSP – rozbudowanie o nową instalacje, na odpowiednim okablowaniu, głośniki dobrej klasy, wszystko napędzane zewnętrznymi wzmacniaczami + odpowiedni subwoofer.

- czarny sufit + szklany szyberdach

- kompletny shadowline

 

Jestem świeżakiem w temacie także jeśli ktoś ma jakieś uwagi, rady to chętnie się zapoznam. Na pewno będę potrzebował Waszych rad jak i wskazówek.

Tak jak wspominałem na bieżąco będę aktualizował temat i mam nadzieje, że uda się zaprezentować razem z 7er na Germanfest Chotowa 2019

 Najbliższy spot gdzie będziemy mogli się spotkać i pewnie czegoś napic to Osieck także do zobaczenia niebawem :)

Pozdrawiam Wszystkich.

-

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na pokładzie Syndykatu! Tu nikt nie gdzie klepał Cie po ramieniu także trzymaj się dobrego kierunku... ;)

Gratuluje zapału który mam nadzieje, niebawem zaowocuje :)

pozdro "Mordeczko"... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Custom to tylko Styling 15 taki jak wychodził oryginalnie w tej budzie ale zrobić go w 19",  a jak ci ktoś porządnie ogarnie rotory to parapety będą tak szerokie że zniszczą mózg nie jednego syndykata :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Richie_G napisał:

Jak Custom to tylko Styling 15 taki jak wychodził oryginalnie w tej budzie ale zrobić go w 19",  a jak ci ktoś porządnie ogarnie rotory to parapety będą tak szerokie że zniszczą mózg nie jednego syndykata :D

 

Już było zielone E38 na takim customie. 

Może styling 8 albo 9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MAREK GERMAN dzięki za akceptacje, zapał jest i cel wydaje mi się, że dość wysoko postawiony, mam nadzieję, że uda się wszystko osiągnąć jak należy

@Rudy Hiszpan' no my to coś nie możemy się złapać, daleko nie ma a i tak problem

@grabol wiem jak jest "Mordeczko" :P

@Richie_G dokładnie takie koło chodzi mi po głowie, tylko dobrze poskładane i w odpowiednich rozmiar jak do e38 należy, ale właśnie to koło już było i tu jest rozkmina czy powtarzać po kimś czy iść w zupełnie coś innego, coś czego nie było :D

@KUJON niestety wyszło, ale można powiedzieć, że te niespodzianki są bardzo przewidywalne w tych autach, ale tragedii nie ma. Helmut nie pozna swojej ex myślę jak uda się na wiosnę wszystko poskładać :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Stało się tak jak przewidywałem, kolejny "fachowiec" który niby podjął prac blacharskich po dokładnym rozebraniu wszystkiego stwierdził, że nie chce i nie opłaca mu się z tym bawić i kazał zabrać auto - oczywiście dopowiedział, że jak natychmiast tego nie zrobię to wywozi na złom... ludzie co się dzieje z tymi fachowcami? 

 

Na szczęście udało się przez przypadek złapać kontakt z człowiekiem który w Lublinie otworzył warsztat blacharsko-lakierniczy i zajmuje się odrestaurowaniem klasycznych aut. Sam jeździ E38, więc tym bardziej jest chętny do pracy, pomijając różnicę kosztów pomiędzy "Warszawskimi" a Lublinem ku mojemu ździwieniu jest dużo taniej, samo podejście jeśli chodzi o uzgodnienie zakresu prac, podpowiedzi i samo podejście do mnie jako klienta bez porównania na korzyść Lublina. A efekt i jakość prac będzie można ocenić po ich ukończeniu.

W między czasie pojawił się dość szalona modyfikacja jeśli chodzi o 7er, ale to na razie zostanie w delikatnej tajemnicy. Na bieżąco będzie relacja z prac więc wtedy wyjdzie na jaw co się tam będzie działo. :)

Teraz 7er wróciło do garażu i na czas prac blacharskich i lakierniczych wyciągnięty będziem motor, zbiornik paliwa, układ wydechowy, wszystko po to aby wszystko przeszło odpowiedni serwis jak i było przygotowane czyste do włożenia do auta.

 

Oczywiście 7er w odpowiednim towarzystwie spędza swoje chwile odpoczynku:

 

2dkeg54.jpg

 

1627mh3.jpg

 

Pod nakładkami progowymi spodziewałem się większej tragedii tak samo jak i pod listwami :

[imgo9lo28.jpg

 

Także kolejna relacja z prac nad 7er już niebawem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, ale to ten spec co miałem do niego podjechać i pogadać? Kurde, dobrze że nie pojechałem. Tekst z wywozem na złom, to chyba jakiś żart. Tu nie chodzi o auto, a podejście do klienta. Auto już było w Lublinie na wycenie czy wróżenie z fusów? Czekam na rozwój wydarzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz koło, którego nigdzie nie było i nie ma w całej Europie to wiesz co ciekawego Ci mogę zaoferować, sporo ich mam, a jak będzie potrzeba to i coś dla Ciebie zaprojektujemy, wszak co nowe, kute 3 częściówki to jednak nowe8-) A kciuki za 7 trzymam, ale o tym to chyba wiesz :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...