Skocz do zawartości

[e24] saki86 - M6


saki86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Jestem świeżutki na tym forum i zawsze z braku czasu broniłem się przed rejestracją tutaj ale niedawno zakupiłem bardzo ciekawe auto i chciałbym podzielić się z wami tym co będzie się wokół tego projektu działo a działo napewno będzie się sporo....

Pacjentem którym lada moment się zaopiekuję jest zakupiona 3 miesiące temu w Japonii BMW M6 e24 z mojego rocznika 86 ;) Jest to jedna z 164 szt. które wypuszczone zostały w specyfikacji europejskiej na rynek Japoński i w związku z tym jej oznaczenie to M6 a nie M635csi jak z autami które szły na Europę. Jak na swój wiek M-ka jest bardzo zdrowa z potwierdzonym przebiegiem 139 tys km. Dlatego, że jest to Japan model auto jest z bardzo dobrym wyposażeniem... m.in. pełna elektryka foteli, klimatyzowany schowek w tylnym podłokietniku, rzadka skora Buffalo leather. Auto stało ostatnie 10 lat w garażu dlatego spodziewam się przy nim bardzo dużo pracy a chce ja doprowadzić do perfekcji. Auto odbieram w najbliższy weekend i wtedy robie dokładną listę co jest do zrobienia.

Na początek wjechać musi tzw. pakiet startowy który juz zakupiłem tzn. świece, kable, kopułka, olej, filtry itp. Pózniej zabieram się za zawieszenie i hamulce, prawdopodobnie wjedzie wszystko nowe. Następnym tematem będzie dopieszczenie skór, reszty wnętrza i regeneracja kokpitu, ponieważ jest spękany. Na końcu zabiorę sie za lakier, obniżenie zawieszenia i prawdopodobnie zmianę koła choć nad tym się jeszcze zastanawiam bo koło od poprzedniego właściciela może zrobić niezłą robotę na jakimś zlocie :)))) a tak na poważnie nie widzę w tym modelu innej felgi jak BBS RS

VIN: WBAEE190X02563025

Type code: 5519

Model: 635 CSI (EUR)

E-F-R series: E24

Series: 6

Type: COUPE

Steering: LL

Doors: 2

Engine: S38

Displacement: 3.50

Power: 0 (0 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 181 - DIAMANTSCHWARZ METALLI

Upholstery code: 1986-12-04

Prod.date: 2563025 5519 181 0180 6' E24 

-

S291BMW light alloy wheel, cross spoke 2 pce

S350Therm.insulat.glass green

S401Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S415Sun-blind, rear

S458Electr. front seat adjustment

S533Air conditioning, rear

Na razie wrzucam fotki które dostałem z inspekcji przed zakupowej, jak odbiorę auto wrzucę coś więcej.

IMG_5740.JPG

IMG_5739.JPG

1764_O08.JPG

1764_O03.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, KUJON napisał:

ładna nietuzinkowa baza ale te dwa Mecenasy obok też bym szarpał jak Reskio szynke ;) 

Baza jest mega i co najlepsze jest ich już na rynku jak na lekarstwo ! Nie moge doczekać sie aż ją odszczurzę ;) A G-classy jadą w pakiecie. Trzeba było coś dorzucić do kontenera żeby zminimalizowac koszty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lapka666 napisał:

Pięknie. Niedługo nazwę bmw-syndykat będzie trzeba zmienić na japan-import 8) A tak na poważnie to takie auto to inwestycja życia bo tylko będzie szła w górę. Jest to mój ulubiony model i na RS zamiecie ale 18" mam nadzieje będzie.

Co do RS-ów celuje raczej w 17'' na profilu ok 40 i obniżonym zawiasie. To auto traktuje jako typowy klasyk wiec idę bardziej w tym kierunku niż typowego germańca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Envis napisał:

piękny egzemplarz, gratuluję :D z tego co widzę to kierunkowskazy przednie zostały od e24 usa? bo są takie "szersze".    czekam na kolejne zdjęcia bo będzie co oglądać :]

Nie wiem dokładnie czy takie kierunki też szły na USA (napewno były takie chamskie obrysówki w błotnikach) ale na JAP napewno tak. Pomimo, że to wersja EUR to widocznie takie dawali. W Mikaela 635 też widzę takie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dotarła ale była dzisiaj lekka bieganina i nawet nie zdążyłem zrobić jakis sensownych fotek wiec dorzucę niedlugo. Auto stoi już u mojego ziomka mechanika który będzie się nią zajmował. Szybkie oględziny zrobione, auto blacharsko i mechanicznie (jak na swój wiek) bardzo zdrowe ale żeby doprowadzić ją do lalki potrzebne jest duuuużo pracy. W końcu auto ma 32 lata wiec ząb czasu dał się we znaki :) Podchodzę do tego narazie na spokojnie i będę to robił etapami. Najpierw doprowadzić ją mechanicznie do stanu używalności, założyć dobre koło bo te obrzydzają cały urok auta a potem etapowe dopieszczenie reszty.Lista najbardziej potrzebnych rzeczy zrobiona, od jutra zaczynam zakupy.(jakby co podaje co potrzeba może ktoś poda jakieś namiary - halogeny, układ wydechowy, uszczelka tylnej szyby z chromami, nerki przód, gumowe listwy zderzaka przód, obudowa akumulatora, emblemat BMW tylnej klapy, oryginalne radio z tamtej epoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko co mogę na dzisiaj dodać i po krótce co na szybko zrobione.

http://i64.tinypic.com/2w32dch.jpg2w32dch.jpg205fwxe.jpgTu już motorek po umyciu, po wymianie świec, kopułki.Ppo jutrze wjadą nowe kable (bo kupiłem złe i muszę wymienić) + wymiana oleju. Motor odpala na dotyk (ciśnienie na cylindrach ok 14) pracuje bardzo ładnie :) pomimo że narazie nie pali na jeden gar ale to pewnie to wina kabli. 

a2sxe1.jpg2ivid0g.jpg

28rntjb.jpg

Skórki w bdb stanie, potrzebują tylko porządnej pielęgnacji ( el. foteli w pełni sprawna, byłem w szoku, szyber też pracuje :) ) Deska do renowacji, posiada sporo pęknięć.

To narazie na tyle, reszta szczegółów w krótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No motorek robi w tym aucie największa robotę (jak dla mnie ). Bimbru do lodówki niestety wejdzie max 1 butelka ale na szczęście bagażnik jest ogromny :)

Przed wczoraj byłem z wizytą w serwisie rozejrzeć się jak z dostępnością części. Kolorowo nie jest ale pare rzeczy zamówiłem: najważniejsze chromy które mi brakuja - na przednia i tylna szybę(zastanawiam się jeszcze nad nowymi uszczelkami tylko ceny są zaporowe jak za wszystko zreszta do tego auta), gumowe nakładki na przedni zderzak bo moje są juz pokrzywione od starości, emblematy M w grill i na tylna klapę, znaczek bmw w tylna klape. 

Szukam ładnych nerek , nowe nie dostępne, w necie tez puki co nie znalazłem, i tak samo cieżko do zdobycia ta czarna listwa nad tylnym zderzakiem. 

Puki co powoli będę gromadził części, w przyszłym tygodniu mam nadzieje ze pójdzie coś mechanicznie do przodu i jak auto będzie technicznie sprawne i gotowe do jazdy to po głębszej analizie całego tego projektu i obejrzeniu dokładnie lakieru doszedłem do wniosku ze auto idzie do malowania. Lakier nie spełnia moich oczekiwań, jest sporo niedociągnięć(spowodowane wcześniejszym malowaniem) , rys tu i tam i poprostu nie będę inwestował w ładne części które założę na auto bez idealnego lakieru. 

To narazie na tyle :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace ruszyły do przodu, przyjechało trochę nowych fantów wiec odświeżam trochę temat i wrzucam pare fotek.

 

2a9eeiu.jpg5po0ux.jpgChromy przedniej i tylnej szyby

b3rigk.jpgchromy szyb cd, guma łącząca kolektor z przepływką, listwy zderzaka przedniego, 

6f5i8k.jpgM///blematy - tylna klapa i grill.... to będzie wisienka na torcie po pomalowaniu auta...

Teraz trochę z bierzących prac: wylanie całego zbiornika starego paliwa i zalanie świeżym z uszlachetniaczami, następnie odnowienie hamulców ( okazało się że wszystko jest w mega dobrym stanie, tarcze jak nowe, klocki również, tylko z czasem bez używania wszystko zaszło rdzą i nalotem).

Teraz zostało wszystko pięknie oczyszczone, zaciski pomalowane, tarcze lekko liźnięte na tokarce i tak się to prezentuje...

30ju4as.jpgt6ox8x.jpg25stml2.jpg15mzcpl.jpgtarcze prawie po skończonej obróbce...

Jutro będzie wszystko złożone, odbieram też znaleziony jedyny dostępny wtrysk paliwa (nowy niedostępny-zakonczona produkcja, okazało się ze Porsche miało ten sam nr wtrysków i taki własnie znalazłem, mam nadzieję że zagra) który powodował brak pracy na jenym cylindrze, założymy nowe kabelki, pękniętą gumę na przepływce zastąpimy nową i mam nadzieje, że jutro motorek będzie pięknie pracował i być może uda się wykonać pierwszą jazdę próbną :)

Jak to wypali jedziemy dalej z tematem czyli zawias. Rozważam gwint tylko dzisiaj okazało się że auto ma z tyłu coś w rodzaju NIVO i teraz jestem w kropce czy to likwidować czy to regenerować(amory ciekną) bo podobno auto można na tym z tyłu obniżyć (jest tam jakis zaworek którym się to ustawia) i jak udałoby się to zrobić to wtedy musiałbym obniżyć tylko przód na sprężynach lub założyć gwint tylko z przodu.

Jak ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o pomoc. Jutro bede wszystko dokładnie oglądał i analizował co dalej.

CDN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

detale które kupiłes na pewno będą cieszyć oko :)  wszystko na plus.   a jaki jest zakres obniżenia tego tyłu na nivo?   zawsze możesz zacząć od zrobienia gwintu na przód a z tyłem poczekać i zobaczyć jak to się bedzie zgrywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Envis napisał:

a jaki jest zakres obniżenia tego tyłu na nivo?   zawsze możesz zacząć od zrobienia gwintu na przód a z tyłem poczekać i zobaczyć jak to się bedzie zgrywać.

Envis nie wiem jaki tam jest zakres i nie jestem w stanie tego sprawdzić bo ten cały system nie działa, poci się. Najpierw musiałbym te amory zregenerować(nowych kupić nie idzie) i sprawdzić czy to wszystko jest szczelne , czy czujniki i elektryka są sprawne także to nie takie hop siup :) myśle ze zakładanie gwintu na sam przód to tez bez sens bo przód będzie sztywny a tyl będzie za miękki wiec wiesz.... chyba zrobię tak ze wymontuję cały ten zawias z tymi gruszkami od nivo (położę na półkę) i wjedzie porządny gwint. Problem spasowania pózniej auta na nowych kołach będę miał z głowy i auto będzie wyglądać jak trzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...