Skocz do zawartości

[E46] Bartek.P 330Ci - ZSZteam


Bartek.P

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam na imię Bartek i po dłuższym czasie przeglądania forum postanowiłem pokazać swoje auto.

Mam nadzieje że będę mógł liczyć na wasze  cenne rady i odpowiedzi na moje pytania.

 

Chciałbym wam przedstawić moje BMW E46 330Ci Cabrio INDIVIDUAL z 2002 roku.

Po bardzo długich poszukiwaniach trafiłam ogłoszenie auta na drugim końcu Polski chwila namysłu i już byłem w podroży :).

Jestem drugim właścicielem w Polsce. Auto zostało sprowadzone z Szwajcarii w 2014 roku. W moich rękach od 05.2015 r. 

Na chwilę obecną auto wyposażone tak:

Silnik :             M54B30 - na chwile obecna 241 Km

Lakier:             Individual  stratusgrau metallic

Zawieszenie:  ISC RACING z 32 stopniową regulacją twardości 

Wydech:          Kolektory i katalizatory sportowe schmiedmann + końcowy tłumik Eisenmann sport 2x70mm

Koło:                3 tlg WRD MESH przód 8,5 et10 215/35/18 tył 9,5 et13 225/35/18

Lampy:             Xenon + krzywże w światłach drogowych, Tył Ledy, kierunki przyciemniane DEPO

Audio:               Radio nawigacja na androidzie , standardowe głośniki wymienione na zestaw pioniera + 4 kanałowym JBL, sub Alpine SWR-1042D + 1 kanałowym GROUND ZERO

Wnętrze:          Pełen M-Pakiet, Fotele sporty w czarnej skórze, dekory w kolorze nadwozia.

Z zewnątrz:     M-pakiet, shadowline, nerki w czarnym połysku z chromowanymi żebrami, Carbon splittery + dyfuzor

 

Plany na przyszłość:

- regeneracja vanosa

- dystans do obecnego koła

- może felga z rantem bo obecny styling 225 bardzo mi się podoba. 

- doprowadzanie auta powoli do perfekcji

 

Po niżej w miarę możliwości przedstawię relacje z wykonanych prac.

 

Rozkodowany VIN:

VIN:          WBABS51010EW04347
Wpisz kod:    BS51
Model:        330CI (EUR)
Seria E-F-R:  E46 C
Seria:        3
Typ:          CABRIO
Sterowanie:   LL
Drzwi:        2
Silnik:       M54
Pojemność:    3,00
Moc:          170 (231 KM)
Napęd:        HECK
Transmisja:   MECH
Kod farby:    490 - SONDERLACKIERUNG
Kod obiciowy: N6SW - STANDARDLEDER / SC
Prod.date:    2001-11-09

S169 EU3 standard emisji spalin
S210 Dynamiczna kontrola stabilności III
S226 Sport Ustawienia zawieszenia
S249 Wielofunkcyjne koło kierownicy
S338 M Pakiet sportowy II
S380 Hardtop-przygotowanie
S388 Softtop, kolor czarny
S399 Softtop, elektromech. wszystko-autom.
S459 El. regulacja przedniego siedzenia pamięć
S473 przód podłokietnika
S481 Fotel sportowy
S494 Sterownik ogrzewania siedzenia / pasażer
S502 System czyszczenia reflektorów
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Światła przeciwmgielne
S521 Czujnik deszczu
S522 Światło ksenonowe
S534 Automatyczna klimatyzacja
S548 Szybkość kilometra
S550 Komputer pokładowy
S609 System nawigacji, profesjonalny
S632 Przygotowanie BMW Handy (Motorola)
S710 Kierownica sportowa M, wielofunkcyjna
S716 Pakiet aerodynamiczny 
S760 Cienka linia w wysokim połysku
S772 Listwy wewnętrzne do wnętrz, Alu Black Cube
S785 Biały wskaźnik kierunkowskazów
S788 Koło BMW LA, Individual
S832 Akumulator w bagażniku
S851 Wersja językowa niemiec
S863 Dealer List Europe
S879 Instrukcja obsługi niemiecki
S915 Pominięcie zachowania zewnętrznej skóry
S938 Poszczególne serie
S940 Wyposażenie specjalne BMW Individual

 

 

Auto krótko po zakupie.

DSC-1364.jpg

DSC_1364.jpgh

DSC-1369.jpg

DSC_1369.jpg

DSC-1372.jpg

DSC_1372.jpg

DSC-1388.jpg

DSC_1388.jpg

 

Pasków na grillu i żółtych halogenów już nie ma ;)

DSC-1401.jpg

DSC_1401.jpg

 

 

Zaraz po zakupie został wymieniony pakiet startowy:

- Olej Motul 8100 X-CESS 5W40

- Filtr powietrza

- Filtr oleju

- Filtr przeciwpyłkowy

- Filtr paliwa

- Pompa wody

 

Po ostygnięciu emocji po zakupie BEEMY ( moja 2 letnia córeczka tak ja nazywa :)  ) przyszedł czas na pierwsze modyfikacje . Brakowało mi trochę basu dlatego postanowiłem coś z tym zrobić. Poprzedni właściciel założył radionawigację na androidzie i komplet głośników pioniera do całego auta. Podłączył to pod wzmacniacz 4 kanałowy JBL z zwrotnicami.

Ja droga kupna nabyłem głośnik Alpine SWR-1042D (500 RMS) który był napędzany przez wzmacniacz EXILE i kable Hollywood. Grało to już zacnie :)  Jako stolarz samouk zrobiłem skrzynię w luku na narty. Okazała się ona jednak zbyt mała i trzeba było ją powiększyć ale o tym później.

DSC-1583.jpg

DSC_1583.jpg

DSC-1588.jpg

DSC_1588.jpg

DSC-1584.jpg

DSC_1584.jpg

DSC-1585.jpg

DSC_1585.jpg

DSC-1591.jpg

DSC_1591.jpg

 

 

 

W miedzy czasie zaliczyłem mały spot. Choć było pochmurnie i niezbyt ciepło to dach musi być opuszczony 8)  Szukając mojego Cabrio nastawiałem się na czarny lakier. Trafiła się okazja zęby porównać oby dwa kolory na żywo. Już wiem ze mój wybór był strzałem w dziesiątkę ,:-D

DSC-1816.jpg

DSC_1816.jpg

 

 

 

Jak na Germana przystało powinno być ciemno , dlatego postanowiłem coś zrobić z lampami. zakupiłem komplet kierunkowskazów Depo przyciemnianych i krzyże . Było trochę zachodu z tymi krzyżami ale efekt jak za kilka złotych jest bardzo fajny.

DSC-1871.jpg

DSC_1871.jpg

DSC-1887.jpg

DSC_1887.jpg

DSC-1884.jpg

DSC_1884.jpg

 

 

 

 

Po kilku tygodniach przyjemnej jazdy znowu trzeba było coś zrobić z autem. Z tego co śledziłem na forum dla niektórych z was wszelkie dokładki, body-kity, i optyczne gadżety tuningowe są nie do zaakceptowania.  Mi jednak bardzo podobały się splittery zderzaka z przodu. zastanawiałem się tylko które bo są dwa rodzaje, wysmuklające ale moim zdaniem nadjadając autu dynamizmu oraz poszerzające. Po dłuższym namyśle wpadły Carbony.

DSC-1977.jpg

DSC_1977.jpg

 

Montaż na klej do szyb a od spodu spinki rozporowe.

DSC-1976.jpg

DSC_1976.jpg

 

A tak to wygląda w całej okazałości. Dla mnie bardzo dobrze to siadło.

DSC-0013.jpg

DSC_0013.jpg

 

ustka_spot.jpg

DSC-2083.jpg

 

Przód ładnie wyglądał wiec trzeba było zając się tyłem. Do kompletu dokupiłem Carbonowy dyfuzor. Spasowanie prawie idealne.

DSC-0001.jpg

DSC_0001.jpg

DSC-0003.jpg

DSC_0003.jpg

DSC-0005.jpg

DSC_0005.jpg

 

 

Z racji że klient którego obsługuje produkuje akcesoria tuningowe do naszych aut skorzystałem z okazji i nabyłem coś takiego. Ku mojemu zaskoczeniu naprawdę poczułem poprawę właściwości jezdnych. 

DSC-2085.jpg

DSC_2085.jpg

 

 

Po niżej kilka fotek z miasta.

14522772-1326152007395156-57207825058581

14522772_1326152007395156_57207825058581

14446221-1326152097395147-74154016349983

14446221_1326152097395147_74154016349983

14523238-1326152104061813-89833656610409

14523238_1326152104061813_89833656610409

14581445-1326152247395132-52585595149197

14581445_1326152247395132_52585595149197

14572809-1326152354061788-81923821457116

14572809_1326152354061788_81923821457116

 

Po sezonie letnim zawsze nadchodzi to czego bezdaszniki nie lobią najbardziej ... sezon zimowy :(  Tak wygląda cabrio zimą.

DSC-0194.jpg

DSC_0194.jpg

DSC-0195.jpg

DSC_0195.jpg

DSC-0197.jpg

DSC_0197.jpg

DSC-0201.jpg

DSC_0201.jpg

Jak pewnie zauważyliście auto nie rożni się niczym od letniego setupu. Kiedyś miałem pomysł by kupić Hardtop ale już wiem ze lepiej można wydać 3000,00 zł ;) 

Beema większość zimy stoi w ogrzewanym garażu i wyjeżdża tylko w suche dni tylko aby przepalić silnik i podładować aku.

 

W nocy też można zrobić fajne zdjęcie.

DSC-0374.jpg

DSC_0374.jpg

 

 

Na dziś było by tyle. Postaram się w kolejnych dniach uzupełnić galerię z dalszych prac nad autem.

Mam nadzieje że nie pojedziecie po mnie zbytnio ;) 

No i liczę na konstruktywne uwagi i sugestie.

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem że będziecie pytać o koło i gwint, przecież to podstawa w GS. 

Pomysł na rolkę z rantem już mi się urodził w mej głowie wiec to pewnie tylko kwestia czasu a raczej finansów. 

Jak zmienię koło to gwint pewnie też będzie musiał wlecieć. 

7 godzin temu, KUJON napisał:

 Rok produkcji masz 2001 a piszesz 2002 ;) 

Sory za pomyłkę. Zapomniałem dopisać ze w 2002 była pierwsza rejestracja. Auto z wyprodukowane było 09.11.2001

 

6 godzin temu, Michaś 523i napisał:

wpierw to może te paski z nerek by zasmarować pastą do butów czy jakoś tak :):)

 

ps czy ja tam widzę tv z aliexpress ?

 

 

Paski z nerek już dawno znikły wiec całe szczęście pasta zostanie mi do pastowania butów ;) 

Radio nawigacja zakładał poprzedni właściciel wiec całkiem możliwe że może być z aliexpress.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DALSZY CIĄG PRAC PRZY AUCIE.

 

Wiadomo nie od dziś ze zima to najlepszy okres do modzenia przy autach dlatego postanowiłem poprawić dźwięk basu w aucie. Poprzednia skrzynia a raczej skrzyneczka była zbyt mała dla głośnika Alpina i nie było efektu. Przy budowie skrzyni miałem jedno podstawowe założenie. Do bagażnika musi zmieścić się wózek dla mojej córeczki :)   Padł także wzmacniacz i trzeba było kupić nowy. Bass zrobił się mięsisty i taki efekt całkiem mnie zadowala. 

W między czasie odwiedziłem hamownie aby sprawdzić ile koni zdechło. Okazało się ze jak na 16 letnie auto ( pomiar był robiony rok temu) nie jest tak źle. 

Wykres pokazał 220,50 Km i 295,6 Nm

Dlatego plan na ten rok to regeneracja VANOSA. 

DSC-0581.jpg

DSC_0581.jpg

 

Następnie przyszedł czas na modyfikacje wydech.

Po przejrzeniu większości filmików na youtube z dźwiękiem wydechów w M54b30 dokonałem wyboru. Był tylko mały problem. 

Musiałem poświecić sporo wieczorów aby przekonać żonę do takich zakupów :) 

Aż w końcu zostało złożone zamówienie i pozostało tylko czekać aż kurierzy zaczną zwozić paczki.

 

Pierwsza paczka:

Magnaflow z x-pipe w środku.

DSC-0677.jpg

DSC_0677.jpg

 

Druga paczka:

Schmiedmann - kolektory i katalizatory sportowe

DSC-0705.jpg

DSC_0705.jpg

DSC-0714.jpg

DSC_0714.jpg

 

Trzecia paczka:

Wisienka na torcie - Eisenmann SPORT 2x70 mm

DSC-0751.jpg

DSC_0751.jpg

DSC-0748.jpg

DSC_0748.jpg

 

Przyszedł czas na montaż który wydawało mi się że trwał całą wieczność. Przy spasowaniu okazało się że Magnaflow jako tłumik środkowy jest za duży i się nie mieści. Po chwili namysłu postanowiłem zrezygnować z niego całkowicie i w środku zostawić przelot. Z racji że na mojej prowincji nie ma żadnego zakładu, oryginalne rury środkowe wysłałem do MGmotorsport aby mieli na wzór przy doginaniu rur z kwasówki. Okazuje się że w cabrio są inaczej doginane wydechy niż w coupe ( MGmotorsport miał tylko wzór coupe)

Dodam ze Magnaflow został zakupiony z myślą ze wyciszy cały układ wydechowy. Z racji ze cabrio nie jest tak wygłuszone jak inne nadwozia obawiałem się że będzie za głośno. Zaryzykowałem z myślą ze jak będzie za głośno to coś się wstawi. Tak jeżdżę do dziś :) 

DSC-0803.jpg

DSC_0803.jpg

DSC-0804.jpg

DSC_0804.jpg

DSC-0805.jpg

DSC_0805.jpg

 

Z dźwięku Jestem mega zadowolony.

Osobiście nie słyszałem lepiej  mruczącej R6.

Najlepsze jest to że po założeniu tylko wydechu przybyło ok 20 Km i 20 Nm. (mierzone przed i po na tej samej hamowni) wykres postaram się dodać jak odkopie go w papierach.

 

 

Przyszły cieplejsze dni i  zaczęły się wypadu i spoty

DSC-1030.jpg

DSC_1030.jpg

DSC-1049.jpg

DSC_1049.jpg

DSC-1059.jpg

DSC_1059.jpg

 

Nie mogło się też  obyć bez spotkań z koleszkami ;)

DSC-1047.jpg

DSC_1047.jpg

 

Cd. nastąpi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wojtek-e30 napisał:

Poka, poka fotke bez pasków, bo piszesz, że nie ma a na każdym zdjęciu są :) 

A tak to fajny wozik ;)  masz nagrane jak mruczy ?

Paski są bo staram się dodawać zdjęcia chronologicznie, wiec prędzej czy później doczekacie się zdjęć bez pasków ;)

Filmik dodam po niżej, mam nadzieję że mi się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecany wykres z hamowni po założeniu wydechu. Mam nadzieje ze po regeneracji vanosa przybędzie jeszcze parę koni.

DSC-2055.jpg

DSC_2055.jpg

 

Trzeba było zając się powłoka lakierniczą. Niestety niektórzy nie potrafią na parkingach otwierać drzwi. :evil::evil:

pit-stop1.jpg

pit_stop1.jpg

pit-stop2.jpg

pit_stop2.jpg

pitstop3.jpg

pitstop3.jpg

pitstop33.jpg

pitstop33.jpg

pitstop4.jpg

pitstop4.jpg

pitsyop44.jpg

pitsyop44.jpg

 

Podczas jazdy z opuszczonym dachem przy większych prędkościach było słychać świst.  Przyczyną były popękane uszczelki klapy.

DSC-1457.jpg

DSC_1457.jpg

DSC-1459.jpg

DSC_1459.jpg

DSC-1463.jpg

DSC_1463.jpg

Od dłuższego czasu żona chodziła smutna,  nie wiedziałem o co chodzi aż w końcu mnie tknęło.8) Ja mam BMW a ona musi prowadzić KAPCIA - opla vectre C. Zapadła decyzja o sprzedaży i kupnie czegoś innego dla niej. Trochę Poszukiwań i od razu podjazd wygląda lepiej.

DSC-1429.jpg

DSC_1429.jpg

 

DSC-1439.jpgDSC_1439.jpg

DSC-1441.jpg

DSC_1441.jpg

 Córka i tak wie które auto jest NAJLEPSZE!!! :-D:-D:-D

DSC-1434.jpg

DSC_1434.jpg

 

Kluczyki też zasługują na godne miejsce.

DSC-1543.jpg

DSC_1543.jpg

 

W miedzy czasie zauważyłem że coś zżarło mi odboje. Zostały wymienione na nowe.

DSC-1473.jpg

DSC_1473.jpg

 

W styczniu wpadło kilka gratów i została obszyta kierownica z gałka skrzyni biegów.

DSC-1931.jpg

DSC_1931.jpg

DSC-1982.jpg

DSC_1982.jpg

 

Tak na dzień dzień dzisiejszy wyglądają prace przy aucie. Będę się starał na bieżąco uzupełniać galerię. 

 

Mam dla was mała zagadkę. Co jest nie tak z kierownicą po niżej???

DSC-1993.jpg

DSC_1993.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wypych napisał:

Ładne i przemyślane auto, zrobiłbym czarną nerke i wyrzucił  te paskudne paski :)

Kolorowych pasków już nie ma a chromowane zostają. też myślałem nad całymi czarnymi ale ta nerka dla mnie lepiej wygląda niż cała ciemna.

 

8 godzin temu, SMYLO napisał:

jak fajnie popatrzec po latach, ze trafiła w dobre rece...he

Pozdrowienia dla Krasnegostawu ;)

 

8 godzin temu, sebas napisał:

Podoba mi się to cabrio. Zazdroszczę koloru, ciekawszy niż czarny ;)

Też szukałem czarnej ale jak zobaczyłem ten kolor to zapomniałem o innych :D

 

8 godzin temu, Rafael napisał:

Fajne zakupy,ladny przyrost jak na wydech,po vanosie moze bedzie kolo 250km

Tez mam taką nadzieję że po vanosie jeszcze troszkę przybędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bartek.P zmienił tytuł na [E46] Bartek.P 330Ci - ZSZteam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...