Skocz do zawartości

[E30] BMW 350 V12 M-technic 1


LEONVANOS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Z tymi wagami to ktoś przedemną "LEKKO" po odchudzał te motory. Co do mas silników to zamieszczam kilka dla porównania (te suche można sobie darować bo nic nie mówią) i między m20 a m70 jest ogromna różnica tak jakby ktoś ma masce siedział więc również jestem ciekaw jak takie autko się prowadzi..na pewno ciekawy projekt :wink:

 

Marzy mi się coś takiego ale z silnikiem głęboko wsuniętym za przednią oś :roll:

 

 

M40B16 132kg

M20B27 175kg

M52B28 170kg

M50B25 198kg

M60B40 210kg

M30B35 212kg

M102 225kg

S38B36 232kg

M70B50 250kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co z tym chodzi :?::-)

 

Podobno spina się po jednym kapie i przepływce na każdy rząd cylindrów i wg Niemców daje to nawet do 340PS :shock:

 

 

 

między m20 a m70 jest ogromna różnica

 

 

A ja wspominałem o M30B25 i ktoś na jednym z for kiedyś zważył i wyszło całkiem nie tak dużo jakby mogło się zdawać.

 

 

a tak z ciekawości ile waży M54B30 :?:

 

Wg. 2 źródeł 126kg ale to chyba tyczy się gołego. Dla porównania M20 117.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wagi które wkleiłem podaje E30.de i rzeczywiście wiele osób je potwierdza więc trzeba nimi operować. Sam zważyłem swoje m30b35 przed włożeniem i wyszło rzeczywiście coś kolo 212kg.

 

 

 

N52B30 (następca M54) waży około 161kg i jest to wynik okupiony dość szerokim zastosowaniem magnezu i bardzo precyzyjnym designe'em i wykonaniem części (np. nawiercane wałki rozrządu). Jakby nie patrzeć jest to już waga ultra lekka dla tego typu i rozmiaru silnika w seryjnych samochodach bo przecież jest to rząd wielkości raczej podchodzący pod stare 4 garowe 1.8

Masę M54B30 szacowałbym na coś nieco poniżej M52b28 czyli coś miedzy 165-170kg.

 

Wracając do tematu to sam pomysł bardzo mi się podoba (jak dla mnie liczy się tylko 6 i 12 garów ze względu na dźwięk). Z ciekawości jaka skrzynia dokładnie, zamach i sprzęgło tam chulają (od m30?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 gary 16v wyżyłowane nieźle przecinają przy mocnym butowaniu, v8 brzmi ładnie na wolnych obrotach, przy bucie chodzi jak gokart 4 suwowy, 6 i 12 brzmi ładnie zawsze..to takie moje skromne zdanie i błagam nie bijcie bo gust jest jak chooj każdy ma swój 8) v8 nie brzmi przy butowaniu i tyle.

 

Wracając do tematu jaka tam lata skrzynia dokładnie, zamach i sprzegło i jak wyglada sprawa z motroniciem...w seri są 3..rozumiem że 2 z nich zostały podmienione na te z 325i ale ten główny sterujący nimi oboma pozostał ten sam? Jaka średnica rur wydechowych, dyfer?

 

 

pytam bo kolega ma E32 750IL w super stanie na podwórku i za "czapkę śliw" :lol: może mi V12 sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

projekt ciekawy a jak osiagi? tylko nie pisz jak wszyscy wlasciciele v8 w e30 ze sa szybkie itp a jak przyjdzie co do czego to na zawodach do finalu nie wczodzi zadne v8 padaja jak muchy z duzo slabszymi motorami.taki projekt juz widzialem w katowicach 2 panow po ok 70 lat cos takiego zrobili tylko mieli problem z trakcja w sumie do wyjadu na droge w piekny sloneczny dzien i zero opadow, no chyba ze zrobiles tylko do palenia kapcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o czasy na przyspieszenie (zwlaszcza 0-100) mysle ze nie beda dobre, a to dlatego ze V8/V12 ciagna juz od samego dolu.

Dlatego w takich warunakch lepiej sprawdza sie np S50 ktory dostaje buta dopiero od pewnych obrotow.

Za to V8 super sprawdza sie na roznego rodzaju torach, oczywiscie z zastosowaniem dobrych gum bo bez tego ani rusz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Pysio widze że zarejestrowałeś się całkiem niedawno. Zaprezentuj nam swoje e31 a nie odgrzewaj kotletów z przed roku! W każdym twoim poście jest wzmianka o tym co byś nie mógł mieć albo czym zaskoczysz np Fatandre. Zacznij od pokazania co masz a potem będziesz mógł się chwalić czymkolwiek zechcesz! Nie obraź się, ale jestem uczulony na internetowych pozerów i działają na mnie jak płachta na byka! Ja tez mogę napisać, że w moim e21 właśnie ląduje v8 4,4 i do tego kompresor bo wiadome że klawiatura wszystko przyjmie! Ale ogolnie lubie żeczy poparte faktami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TORS, 4,4 caly czas mi sciemniałeś że N54B30 ty to jednak kłamca jesteś.

 

a co do kolegi Pysio, to ma szczęscie że promocja mikolajkowa na ost. się skończyła bo wczesniej dawano 2 w cenie jednego.

 

Co do auta chyba temat umarł śmiercią naturalną więc gratuluje V12 i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...