Skocz do zawartości

[E36] Cabrio 330ci Moreagruen Bercik


Bercikb25

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko. Estoril sprzedany wiec kolej na coś następnego, bo życie jest za krótkie żeby nie robić kolejnych projektów, tym razem jest to angol, kupiony okazjonalnie, z racji że zawsze chciałem przełożyć angola sam wiec zdecydowałem się na zakup. Od razu na wstępie mówię, estoril to było pole doświadczalne, było masa roboty zrobiona ale efekty mizerne, wiec tutaj już od samego początku robię wszystko ze spokojem, i konsekwentnie od podstaw, od piaskowania podłogi i zabezpieczania, po zawias wypiaskowany pomalowany proszkowo na czarny połysk, zestaw poliuretanów oraz wszystkie elementy zawiasu nowe. A więc do dzieła coś o aucie

Type code: BK72
Model: 328I (EUR)
E-F-R series: E36 C
Series: 3
Type: CABRIO
Steering: RL
Doors: 2
Engine: M52
Displacement: 2.80
Power: 142 (193 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 288 - MOREAGRUEN METALLIC
Upholstery code: P8TH - LEDER SOFT/HELLG
Prod.date: 1996-12-09

 

S255    Sports leather steering wheel
S277    BMW LA wheel/double spoke
S314    Door mirror, driver lock, heated
S341    Bumpers completely in body colour
S380    Hardtop-preparation
S392    Softtop, dark green
S395    Rollover protection system
S399    Softtop, electromech. all-autom.
S428    Warning triangle and first aid kit
S431    Interior rear-view mirror with auto dip
S441    Smoker package
S473    Armrest front
S498    Headrests mechanically adjustable, rear
S687    Radio preparation
S704    M Sports suspension
S773    Fine wood trim
L812    NATIONAL VERSION GREAT BRITAIN
S850    Additional Export tank filling
S863    Dealer List Europe
S880    Operating instructions, English
S962    Engine characteristic curves

 

Do auta z estorila i nie tylko doszło do wyposażenia

-Pełen obc 18

-PDC tył

-Elektryczne vadery

-Futury, które dostaną po pól cala większe ranty, 

-kierownica multifunkcyjna serducho z e39

-Klimatornic

-Hamulce z m3 e36

-końcowy wydech kwasiak

- dodatkowo dostałem drugą europejską wiązkę z cabrio którą dorzucił mi Nasz kolega z forum, doposażyłem ją o kilka kabelków i nawet bardzo fajnie to wygląda i wszystko działa

tam już był check moduł, klimatyzacja i czarna kostka pod obc

a Więc troche foto, niestety, od estoril dużo się nie zmieniło dalej biegam z telefonem i robie foty wiec i tak powybieram te fajne ;)

Na sam początek poleciały mocowania pod kierownice europejską, nawierty pod serwo i przewody od wysprzęglnika, resztę zostało usunięte i zaślepione,  po czym rozebrałem całe podwozie, miejsca skażone wypiaskowałem oraz zabezpieczyłem.

 

j7NzgU3aRJvha8SldoZo4xzFEf8RU_RElwpBqaTV

xsO7kSuAGLBdyGkICl9j3hoLyWXv1Ln9JsyEqSQA

cały zawias został wypiaskowany, pomalowany proszkowo na czarny połys, oraz został okuty w poliuretan, twardością najbliżej sprowadzony do oryginalnych gum

PD8x3CbWB0fg4JpjbCFmPlKdX83wgOPPsPhOG9mr

doadtkowo śruby oraz zaciski poszły w ocynk

Q4LKg1h_FWLM9h9GtZdvQB5kkERJ_sbHMY8NRmfI

quf4aXbreucKL2c-yBoVS60B2XvXSz4slajjhmW3

 

zacząłem to wszystko składać, 

 

wTw9Dyu43h4O8ziLyLVDa48KEgvrVUsBuGIfTCqF

 

Niestety nie wszystko udało mi się odnowić, bak który był w tym cabrio był już ochlapany barankami, wiec na razie darowałem sobie zabawę z nim i włożyłem taki jaki był

jRmHib1u6BPYUwuPdnqXOZn2txxk94bNMAF4bEKq

 

potem czas na elektryke

 

sMjVDFR1AeJjqDMMe00udFYSJH7jio9CkQey57RT

 

jeden dzień i ogarnięty temat, potem dwa dni dodawałem kable do foteli, wszystkie wiązki oryginalne wygrzebane z innych aut, także bez lutowania się obeszło wszystko pin w pin i powoli zaczeło nabierać to jakiegoś tam żmudnego wyglądu, srodek szary był oryginalnie więc szary został

 

d1CEsgyui0V897GfqtxyP_S8LrIGxReiFJUoK1YS

 

w między czasie powychodziły kwiatki, dach silniczek od domykania padł, brak plexy, kupiłem drugi w oryginalnym stanie, ziomeczek śmigał 7 lat na hardtopie wiec nie był strasznie ścioruchany

 

TG4jXlGCIRMoRc6faO_vAMvKBrY0zgADoMEwDIcW

 

dodatkowo powpadały zderzaki z m-pasztetu i auto czekało na znak od lakiernika, o i pojechało

 

Kl_toy6161V5bqxE3zkCPXhKQlzGjAAJhF8gxbeL

 

ja w między czasie chciałem odświeżyć m52b28 ale koszt samych części i regeneracji głowicy wyszło tyle co m54b30 więc jako że myślałem o tym silniku od samego początku taki oto też zakupiłem, w między czasie lakiernik zalewał mnie mms-ami z prac nad autem 

 

txi_b5MYMhY65q8I5QDM39UZL7DLOw-TNgLAIbm4

 

Srm89na8XnPFSjY0AVPWOjOHRLjedeCI_lZuKUp1

 

po 3 tygodniach buda wróciła, prace trwały jeszcze nad dopieszczeniem błotników i innych elementów, a ja uzbroiłem komorę silnika i powoli wziąłem się za elektrykę silnika, motor z e46 wiec przeróbek masa, spiąłem to z elektryką z m52b28

 

a5pEOEmyrpZk2lOfirUM-zoRubIIh3HSlF56g0_k

 

LvhcyzImIqMh_3RY5P3wVR6Jkz9EqzF-DuCwaTkC

 

i po 3 dniach walki udało się to wszystko posklejać i odziwo wszystko było w porządku

 

BuLbfhmxqWdDJ4AZymOv8mMagZQab9pcj4mxpI5i

 

Zt5B2QyjOgS-kt2V_O3gvkgu93n_oQNfuNYSu9TF

 

wszystko ukurzone ale prace trwają a poprawi się to trochę dalej

 

Następnie auto przeprowadziłem do drugiego garażu na podnośnik gdzie pospinałem napęd oraz hamulce 

 

mu2KAO8ggrpnHHaNM1X0nMVlfo0gO91mYKPsEcJH

 

no i tak w tle paskudny estoril który odwiedza mnie często i nowy właściciel zbiera już fanty do Niej

 

RmHxHtUOLe3wESEzm0jl3_QidiojFKxDZ6S6VwJn

 

zaciski ocynk na nowych gumkach i tłoczkach 

 

dHz6a3GsRjdyHoHRLQ6914JM0Fatw4mPxVTUaeve

 

w miedzy czasie dojeżdzały po polerce zderzaki  i reszta elementów 

 

JSSjZxF2JbllkrgkF-TXdSuw7hETbYJ10VgK38Dx

 

YgMkri-Be0-jbNkt53EXbk4isbUdp9b3bTTOLnks

 

auto zaczeło nabierać powoli jakiegoś już tam mizernego wyglądu

 

8S9KKPfpDnt2sx9vqJWKbNgbuG9-7vHLh5gXUCkr

 

Pewnego dnia zamówiłem w Aso pare gratów, jak i na allegro kilku brakujących osłon, plastików itd

 

PvVF710FOPGq1F8AKAoDUBt6uZecHcqY-cdrv45P

 

RHv6JmdNpexmC38_m5bucDQ8ymfj6igU96Qtl7bc

 

środek też juz troche ogarnięty,

-gałka podświetlana m3

-kierownica multi

-listwa motorsport.. lecz czarna może ktoś ma na zamianę szarą ;) 

 

gkui8WrxuwJyd5-vE4xVnR9TJrEnaGifiuH4bnmo

 

eRCQtovE2kAvzFqFGA-Rz-BdftBC4s-W1cVrwcHG

 

następnego dnia troche to ogarnąłem, przetarłem z kurzu i porobiłem trochę fotek które też poszły na selekcje, zdaje sobie sprawę że auto wygląda jeszcze słabo no ale wszystko tak wcześnie ;) 

 

grogAd09pkI-MHVy-I32x1z44VEUZV7MEtC3JBpx

 

MOkrnhFeFaX07ARtWhffhHhoIVAboKgUmSSsJWCZ

 

GETbJu9Ok9Rq7OV-4FXX2tyv12ftqyIklanuXVsc

 

Dla uczepnych, listwy będą nowe szerokie z M3 oraz listwy progowe też będą zawijane, na razie pomalowaliśmy te ale jest sporo innych wydatków więc to nie było dla mnie silnym priorytetem 

 

ogbuuhbIS6QSViZhI68Uq5SYClGvo2OBawS-zUwq

 

Kolor Moreagruen, jak dla mnie jest obłędny, różne odcienie w zależności od rzuconego światła

 

eqhQXFdte6cwggzZhcD16JetIqEZcuCIMV9nTIdz

 

-_feWqLwPU_wjYU7OHgwovn62xEsvuxYpzQHcf1e

 

Vadery tak to te same co kuły w oczy wszystkich w estorilu, lecz WAŻNA INFORMACJA DLA WAS WSZYSTKICH, 25 KWIETNIA BĘDĄ OBSZYTE NOWĄ SKÓRĄ, tak 25 kwietnia jest zarezerwowany termin, zaliczka wpłacona wiec musi się udać :) 

 

Rp53qyXiazqNaUCATgdCohG6GS_W9LKZTt_zr0U1

 

V4Ce9TDvnIQz8uiEoZ5zWuxRA0HiRYEQFtPnsn0r

 

OgKqTufZPIbmXcpPzV-GCHXbA0cGK6K8NUbmsZEy

 

djkAnxmKl1WVI7Mh1Q9kVH6Bo5hihNicW8JCw-Ue

 

no i pod maską tak to się prezentuje, od razu zaznaczę iż puszka filtra będzie z e36 ale ta z m52b28 ma za małą średnice na przepływomierz więc będę starał się to poprawić jak to w e36 powinno być, no i zbiorniczek muszę jakąś chemią potraktować żeby był czyściejszy 

 

K9Sh8JMBUemrI9lNTfyCYd2cghEkSHFwtU_CF1Y_

 

i takie z dzisiaj

 

qGIZaRfArc1e_Flm-2QLZZZK4dRnsUlaNAvUEVST

 

No i tak na Koniec, wszystke te prace wykonywałem sam we własnym garazu we własnym zakresie tyle co kolega pomógł ją pomalować.

do auta jest jeszcze potrzebna masa czasu i pracy ale wszyscy zdajemy sobie prawe że nie da się samemu tego zrobić szybko, auto jeśli przejdzie selekcje na GF obiecuje że będzie wyglądało tak jak chce aby wyglądało, czyli na poziomie który od początku sobie wyznaczyłem, 

 

w planach tak jak wspominałem napisze jeszcze na końcu bo pewnie nie każdy przeczyta tylko wytknie błędy,

-założenie grilla ze spryskiwaczami lamp,

-po tym założenie nadkoli, wlotów chłodzących tarcze hamulcowe, spasowanie całego przodu porządnie bo teraz to prowizorka,

-listwy szrokie M3 oryginalne nowe z ASO

-progi wywijane z M3

-Vadery wraz z kanapą oraz boczkami EUROPEJSKIMI będą do odbioru 28 kwietnia, 25 mam je dostarczyć do zakładu w Giżycku

-Felgi będą odnowione, oraz dodane po pół cala więcej rantu z tyłu i przodu, wstępnie tył na 2.5 cala ma być, przód na 2 cale, na razie a potem jak wpadną jakieś ASC ew RS to będzie ma maxa grubo.

 

na razie to tyle, pozdrawiam i mam nadzieje ze do zobaczenia w chotowej :) 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejscie do tematu super, kolor budy tez fajnie pasuje do cabrio i super współgra z białymi kierunkami, czystymi lampami i chrom nerkami, jest czysto i przejrzyście a wisienką na torcie był by tu RS w grubym wydaniu jak np u Arasa.

 

Wnętrze zostanie w obecnej kolorystyce czy będzie inny kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki. Bede sie staral tego niepopsuc a Wy bedziecie nad tym czuwac :) felgi narazie te miałem wiec na ten sezon zostaną te. Ja tutaj myśle nad RS ew ACS ale wydaje mi sie ze najlepiej ACS by tu siadły ale to moze tylko moje wyobrazenie. Napewno na nastepny sezon zawita grube koło. Tylko obecne ceny RS mnie powalaja na kolana przy tego typu już inwestycjach. Nieodrazu moge sobie pozwolic na najgrubsze fanty :)

A co do frontu to zapomniałem napisać bedzie jasny jak fotki przedstawiają. Ew moze dymione kierunki ale przymierze i zobaczymy. 

Wnetrze raczej zostanie ten kolor bo jest szary srodek i nie ma tutaj za bardzo pola popisu, chyba ze macie jakies sugestie. Zawsze chciałem ruda skóre ale do tego koloru i szarego wnetrza bedzie wygladalo jak odpust w cygańskiej wiosce. Naprawde ciezko z tym ale mam jeszcze czas do kwietnia w marcu mam dostac próbki skóry wiec moze cos tam wymysle ale ten bezowy pieknie tez sie komponuje wiec taki zostanie. Do tego biale tyly i doly foteli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosze są nowe. A ze angol trudno ja nim bede jezdził. Wg mnie jest to starannie robione. Mam zaplecze i umiejętności dlatego udalo sie sie powoli to wszystko zrobić. Jestem zadowolony z przekladki. Dodatkowo wiazka byla wyjeta z drugiej europejskiej cabrio tez 2.8 dlatego co do przekladki mam pewnosc ze jest to zrobione na poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Blitz napisał:

Da się to bez problemu spasować ? Zadowolony jesteś ?

Bezproblemu. W estorilu tez mialem te szkla. Tyle ze tam maska byla krzywa.. tutaj fajnie bo tylko do lamp zkw sa z okraglymi szklami sklejone masz ten czarny plastik i cale nowe mocowania pod kierunkowskaz. Jak dla mnie odwzorowane wpozo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Thepiekarz napisał:

Ja bym akurat przy tak zaawansowanych pracach zdemontował zbiornik i zrobił z nim porządek.

Ale auto mi się podoba i jeszcze trzeba trochę popracować ale będzie ogień!!! :):D

Tak zrobie z nim porzadek ale wlasnie teraz jak poskladalem ja czas na detaling :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sebas napisał:

No tak bo angol strach jeździć i w ogóle. Ale jak silnik po swapie i się nie zgadza z VINem to już spoko.

Dobry podejście do tematu, ładne auto, ciekawy kolor ;)

 

Teraz wg panuje mania na samochody zgodne z VIN-em.. chyba takim za 3.50 ze sklepu w zestawie dla kupującego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ryyyan zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...