Skocz do zawartości

[E36] ACSHubert (AC Schnitzer)


ACSHubert

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Chciałbym zaprezentować Wam mój projekt jakim jest BMW E36 325i Coupe w oryginalnym pakiecie AC Schnitzer.

Poszukiwania bazy rozpocząłem w styczniu 2015, w sierpniu udało się kupić tą jedyną. 

W dniu zakupu auta z istotniejszych rzeczy, oraz tych zgodnych z VIN mogliśmy zastać: 

  • Seryjny poliftowy pakiet zderzaków (tył, przód) z szarymi dołami w tym brakiem nakładek progowych.
  • Seryjna czteroramienna kierownica "biedna wersja M3" 
  • Pakiet Indywidualny wnętrza, TURKUS, Sportsitze półskóra. 
  • Wersja z hakiem Westfalia 
  • Oryginalny zestaw szyb (przednia w idealnym stanie)
  • Zgodny z VIN Silnik po udokumentowanym kapitalnym remoncie M50TUB25 
  • Zgodny z VIN lakier Diamantschwarz metallic 
  • Felgi stalowe
  • Zestaw oryginalnych kierunkowskazów, lamp BOSCH.
  • Wydech seryjny 
  • Katalizator
  • Komplet kluczy w bagażniku (nierozkradziony)  
  • Oryginalne Radio BMW Bavaria C III 
  • Emblemat na masce AC Schnitzer

Ten ostatni, mogłoby się zdawać mało istotny punkt zaważył nad rozwojem całego projektu i z ziarnka "blaszki" stworzył prawdziwą Miłość do Tunera marki AC Schnitzer!

Z modyfikacji od 2015 do końca 2017 mamy: 

  • Felgi Rondell 0072 10", 8,5" z polerowanym rantem
  • Opony Yokohama S Drive (naciąg) 
  • Zderzak przedni AC Schnitzer 
  • Zderzak tylny AC Schnitzer 
  • Spoiler klapy AC Schnitzer 
  • Blenda szyby tylnej AC Schnitzer 
  • Nakładki progowe AC Schnitzer 
  • Lusterka TYP 2 Coupe AC Schnitzer 
  • Drewniane listwy na boczki AC Schnitzer 
  • Drewniana listwa schowka AC Schnitzer 
  • Kierownica Serducho, zastąpiona obecnie "3TLG" AC Schnitzer 
  • Komplet sprężyn AC Schnitzer 
  • Gałka zamiany biegów AC Schnitzer S3
  • Nakładki na pedały AC Schnitzer 
  • Emlemat w Grill AC Schnitzer 
  • Emblemat Klapy AC Schnitzer, S3
  • Wydech końcowy TYP 2 AC Schnitzer 
  • Konserwacja podwozia, całkowite usunięcie rdzy
  • Konserwacja nadkoli, gniazd amortyzatorów przednich 
  • Nowe oryginalne, kompletne sprzęgło BMW 

Warto tutaj nadmienić że w trakcie budowy mojego projektu, wspólnie z żoną w połowie 2016r postanowiliśmy zbudować drugą, identyczną kopie BMW w pakiecie AC Schnitzer z silnikiem 325i oraz kolorze Diamantschwarz metallic, którą bardzo chętnie zaprezentujemy Wam już w 2018r.

Na zdjęciu jest w fazie składania obok mojej, zdjęcie około września 2017 :)

Ma ona kompletny pakiet AC Schnitzer i kilka naprawdę unikalnych części których ja w swojej niestety nie mam (małżeński kompromis podziału części) 

Dla tego samochodu powstanie odrębny temat. 

******

Celem mojego projektu jest budowa BMW E36 pełnego do maksimum detali marki AC Schnitzer, które zastępują oryginalne części BMW, oczywiście wszystko z dobrym smakiem BMW Syndykat.

W najbliższym czasie planuje zmienić/wykonać między innymi:

  • Korekta lakieru wraz z aplikacją dobrej powłoki ochronnej. 
  • Obniżenie przedniego zawieszenia
  • Felgi na AC Schnitzer 3TLG 17 lub 18" (tutaj chciałbym zgrać dokładnie nadkola z felgą)
  • seryjne nakładki wewnątrz progowe na AC Schnitzer 
  • listwy boczne na drzwiach oraz błotnikach na AC Schnitzer 
  • Fotele na Vadery M3 (planuje je unikalnie obszyć by nawiązywały do Schnitzera) 
  • Podsufitkę na czarną 
  • Elementy, akcesoria pod maską na AC Schnitzer 

Wszystko to pojawi się w miarę upływu czasu, przypływu pieniędzy. Pamiętajmy że budujemy dwa samochody jednocześnie, a dostępność większości części AC Schnitzer nie jest łatwa.

"Czas i tak upłynie" 

By temat był maksymalnie atrakcyjny co kilka dni będę dodawał dokładne zdjęcie zakupionej części/elementu wraz z datą i o ile znajdę w galerii wygląd naszego BMW krok po kroku :) 

Ponadto dla chętnych oferuje międzynarodowy import części wraz z ewentualnym odszukaniem unikatów z za zachodniej granicy w bardzo dobrej cenie D2D - PW.

Czekam na Wasze opinie, mam nadzieje że pomysł na projekt Wam się podoba i będziecie chętnie odwiedzać ten temat :)

Pozdrawiam cały BMW Syndykat! 

 

 

 

syndykat 7.jpg

syndykat 5.jpg

syndykat 3.jpg

21082928_1501263516586556_3589438462789671570_o.jpg

syndykat 4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do planów bym dorzucił jeszcze zmianę lamp tylnych z pomarańczowym kierunkiem albo zmienił kierunek z przodu na biały bo tył z przodem nie gra ze sobą.

I tak ogólnie to ciekawy  temat będę obserwował :):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na Osieck szykowalem ją strasznie na wariackich papierach, ale udało sie dotrzeć, dokładna historia tego wydarzenia juz wkrótce z kolejnymi zdjęciami.. 

A tutaj mamy zdjęcie z Kwietnia 2016. 

Zawieszenie przednie było na sprężynach MTS, obecnie na Schnitzerach stoi wyzej. 

(Docelowo będę chciał wrocic do tej wysokości w 2018r) 

http://60646704410535509651.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie przedstawia niedoszłą próbę aktu desperacji i montażu zwykłych nakładek progowych zanim udało się znaleźć (po ponad roku szukania nakładki AC Schnitzer)

Teraz gdy auto jest już złożone wszystko wydaje się być łatwe, jednak trzeba przyznać że bywały momenty zwątpienia gdzie człowiek chciał się poddać i iść na łatwiznę..

Ciekawostka:

Wartość nakładek progowych AC SCHNITZER do E36 zależy od stanu ich kręgosłupa (pojedynczego drutu który znajduje się wewnątrz nakładki usztywniając ją oraz tworząc punkt zaczepny dla trzech spinek, prócz kleju na których trzyma się nakładka ). Ma on kilka wad, które objawi w różnym stopniu w zależności od tego jak nakładka została zamontowana do samochodu i jak zdjęta. 

AC Schnitzer zakładał nakładki na spinki dodatkowo wzmacniając jej montaż klejem do szyb (lub innym - było go raz więcej raz mniej co ma ogromne znaczenie) aplikowanym oryginalnie na formę Gęstej fali. Z biegiem czasu i postępowania rdzy na progach naszych E36, spinka ta łapała kontakt z resztą świata i do wnętrza nakładki dostawała się woda przez co drut zaczynał rdzewieć (dosłownie puchnąć) tworząc widoczne garby "powybijane kręgi" wystające z nakładki. 

W dzisiejszych czasach ciężko jest dostać nakładki AC Schnitzer, a jeszcze ciężej z dobrze zachowanym (mało widocznym) kręgosłupem który podczas demontażu i zbyt dużego odchylenia nakładki staje się jeszcze bardziej wypukły. 

 

Zalecenia podczas demontażu nakładki AC Schnitzer i ew. oceny jej stanu (pierwszy oryginalny czy kolejny demontaż) 

1. Zawsze zaczynaj od tylnej części progu, w miarę możliwości obruszaj klej minimalnie odchylając nakładkę (tył zwykle trzyma się słabiej i łatwiej jest rozpocząć demontaż)

2. Najlepiej podnieść cały bok auta windami i wsadzić coś np płyty chodnikowe pod koła (będziesz potrzebował sporo miejsca odcinając dół nakładki od samochodu by jej nie uszkodzić..

3. Użyj linki do wycinania szyb oraz ostrego dłuta do stwardniałego kleju, który na 100% będzie od strony podłogi, dolnej części progu, (potrzebne dwie osoby)

4. Najpierw z wyczuciem (by nie uszkodzić nakładki, a usunąć sam klej) odciąć dolną część nakładki od podłogi tak by pozostała przywarta jedynie boczna jej część. Jedna osoba musi minimalnie starać się odgiąć nakładkę od dołu, druga musi z wyczuciem uderzać młotkiem w dłuto kierując je w karoserie.  (świeć Panie nad duszą tego samochodu)

Tutaj najczęściej objawią nam się słabe strony podłogi, wylecą dziury itd itp..

5. Następnie należy nożykiem z jednorazowymi końcówkami stworzyć od górnej części nakładki (po całej długości) szparę, robiąc to na tyle ostrożnie i delikatnie by nie uszkodzić struktury nakładki, a utorować miejsce na linkę do wycinania szyb - rób to bardzo powoli. 

Najlepiej szmatką chronić karoserie, lakier. 

6. Po wcześniejszym usunięciu nożykiem  fabrycznego sylikonu na "zgięciu nakładki" gdzie nakładka "otula" próg możemy ostrożnie rozpocząć wycinanie nakładki (tutaj również dwie osoby) trzeba pamiętać by możliwie minimalnie odchylać nakładkę! 

7. Po około 25 pierwszych centymetrach spotkasz opór - trzeba wsadzić od góry płaski, solidny i długi śrubokręt i w ostrożny sposób wyjąć nakładkę z klipsa, gdy to się uda można iść dalej (nigdy nie próbuj jej na siłe wyrwać, uszkodzisz strukturę nakładki permanentnie i nadawać się ona będzie na śmietnik) Kolejny klips znajduje się w środkowej jej części oraz praktycznie 20 cm przed końcem. 

tutaj jeśli nie spotkasz oporu jest 100% pewności że nakładka jest wtórnie montowana ponieważ klips jest jednorazowy, nie ma możliwości ponownego montażu na klips również z racji tego ze na 95% gniazdo klipsa będzie przerdzewniałe/zgnite

Nakładka ma na tyle trwałą strukturę gumy że nie uszkodzisz jej dłutem ani linką do wycinania szyb o ile robisz to w dwie osoby i z wyczuciem. 

należy pamiętać że kręgosłup (drut) widoczny jest jedynie w miejscach klipsu który ma wielkość ok 2cmx2cm, jeżeli więc widzisz go od razu po odchyleniu nakładki, jest to znak że źle ją wycinasz (materiał został na progu) lub jeśli próg jest odsłonięty to ktoś już kiedyś ją demontował w niewłaściwy sposób. 

Ponowny montaż również można poznać po "guzach" formy zewnętrznej całej nakładki (trzeba ją umiejętnie nakleić, podpierając w wielu miejscach - jest to robota na 48h)

Jest to prawdopodobnie jedyna taka instrukcja dostępna w internecie, jest ona być może troche brutalna jednak z odrobiną wyobraźni i cierpliwością, wyczuciem pozwoli Ci dokonać bezpiecznego demontażu dla nakładki, nie zawsze dla auta ktore zostanie bez niej.. 

Może sie okazać że kleju będzie bardzo mało (mi się to tylko raz przytrafiło) i demontaż będzie naprawdę szybki. 

Mam na swoim koncie demontaż 5 kpl nakładek AC Schnitzer w E36. 

 

Pamiętajcie by nigdy nie pozwolić osobie niedoświadczonej na demontaż nakładek, można je naprawde w banalny sposób ekspresowo popsuć, sam osobiście kiedyś pozwoliłem sprzedawcy na demontaż i z nakładek zostały wióry.. (nie wiedział że klej trzyma ją również od spodu..)

Jeżeli więc chcecie kupić nakładki na odległość, to kupcie je ode mnie lub każcie je wysłać z wyciętym całym progiem i błotnikiem :)

 

**

Nakładki progowe AC Schnitzer w E36 stworzone zostały do jednorazowego montażu, ich obecny brak na rynku wtórnym jest spowodowany brakiem osób z doświadczeniem które je demontują, przez co najczęściej ulegają one trwałemu uszkodzeniu i finalnie nie nadają się do ponownej odsprzedaży.

Naprawa jakichkolwiek uszkodzeń jest mało opłacalna, są zrobione z bardzo drogiego i niechętnie naprawianego tworzywa PUR. 

Wyżej wymienione wyniki np wypadających dziur są następstwem tego że nakładki Schnitzera nie pozwalają w jakikolwiek sposób naprawić progu naszego auta żadnemu z właścicieli aż do momentu  decyzji ich demontażu (często ostatniego). Gdy uda nam się znaleźć samochód z tymi nakładkami, będzie on na 90% zgnity lub po wypadku, no innej sensownej możliwosci by ktoś sie zdecydował dekompletować np idealny samochód, nie ma.

Osobiście Importuje cały czas części Schnitzera do E36)

Dziękuję za uwagę :)

http://01293412761088225517.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajnie wszystko idzie do przodu :) ale tak jak koledzy wyżej pisali : przedewszystkim pierwszo co sie rzuca w oczy to zgraj tył z przodem w temacie lamp :) ogólnie widziałbym tu ciekawszą rolkę no i moze postarał sie jakiś spasik zrobić :) ale i tak szacun bo napewno o wiele więcej godzin/dni/tygodni a moze i nawet miesięcy poświęcasz na szukanie części jak na sam ich montaż hehe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję znaleźć jakiś fajny, dobrze utrzymany zestaw oryginalnych lamp na tył i sprawdzimy jak to będzie wyglądało :) 

Tymczasem polećcie mi jakiś dobry hosting zdjęć bo z tego co widze to obecnie używane przeze mnie www.iv.pl jest krótkoterminowym lokum dla fotek :)

http://02555795585067569383.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rudy Hiszpan' napisał:

Poprzednie progi bardziej mi się podobały do masywnego nosa w zderzaku przód i tył, m-pakietowe są za lekkie wizualnie.

 

Ja hostuje na imgur.com

To były przymiarki, obecnie zamontowane są AC Schnitzer :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej chyba najlepsza opcja hostingu zdjęć to https://postimages.org/ , mają wysoki limit wielkości pliku ale co najważniejsze zdjęcia nie wygasną tylko zostaną tak długo aż nie zostaną usunięte (O ile nie zmienią warunków)

Ps. Niezły referat z instrukcją demontażu nakładek :) Ale może się komuś przyda.

Powodzenia w modach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się zamontować kierownice i wrzucić zdjęcie środka jak to wygląda :)

Tak, cos jest nie tak z tym http, jutro porobie korekty zdjęc i przebukuje je na inny serwer usuwając błąd :)

Kierownica jest naprawde bajeczna, planowałem ją w wersji póldrewnianej ze względu na pozostale elementy ACS ktore mam z drewna jednak jej stan ktory mi sie trafił niepozwolił zrezygnować :)

Referat demontazu mam nadzieje pozwoli ocalić kilka par nakładek, a innym też pozwoli rozweselić nastrój podczas czytania bo doskonale zdaje sobie sprawe ze demontaz nakladek m pakietowych w e36 to przy tym banał i szykowanie dłuta na te okoliczność było by abstrakcyjnie hardkorowe tworząc w wyobrazni rzeźnie nie z tej orbity :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...