Skocz do zawartości

[E30] Project Brutus 344i


Mateo_v8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem Mateusz, mój projekt narodził się pewnie jak każdy inny, marzenia, marzenia i jeszcze raz gdybania.

Nie jestem jednym z tych którzy rzucają słowa na wiatr. Jak mowie tak robię, a powiedziałem ze chce porządnego klasyka, odbudowanego od podstaw, bez kompromisów i zważania na budżet, który utrze nosa nie jednemu porsche czy tez jakiejś M-ce.

Wybór padł na E30, które podziwiałem jako mały brzdąc widząc je na ulicach, czy też na własnym podwórku (brat miał 3 różne egzemplarze).

Nacodzień  mieszkam w holandii i tu tez kopiłem auto, tak wyglądało gdy je pierwszy raz zobaczyłem:

t6jUwwN.jpg

 

 

Szukałem zdrowej sztuki w rozsądnych pieniądzach, wybór padł na srebrne BMW 316i z dnia 29.03.1991 r.

 

Sam nie mam miejsca i czasu na zaawansowany tuning i rozbudowę auta, więc wybrałem usługi Tarnobrzeskiego Mgarage. W sumie to już sam nie pamiętam jak na nich trafiłem, chyba na jakimś forum wyczytałem ze zajmują się tym czego szukam, długo nie czekając wybrałem numer i umówiłem się z Łukaszem na wizytę w jego warsztacie, a było to dokładnie w styczniu 2017.

 

APl4z2a.jpg

LI3D028.jpg

EpEO7kR.jpg

nOFDjxO.jpg

8jLhXMu.jpg

yg9nl5D.jpg

VY4EnYJ.jpg

I5K8Llf.jpg

4P3mXs7.jpg

 

Wstępna rozmowa miała na celu zarysowanie moich oczekiwań, założeń i wyboru podzespołów.

Od zawsze kochałem dźwięk V8, w tamtym momencie miałem e39 540i stylizowaną na ALPINE B10 z m62b44 bez vanosów, byłem i jestem przekonany o niezawodności i wytrzymałości tego silnika, wybór więc był prosty.

o7KyQAV.jpg

q4QptXu.jpg

 

Resztę podzespołów opisze krótko:

-Przejście na 5x120

-Zwrotnice, piasty, hamulce M3 e46

- skrzynia 6b

-gwint BCRacing z możliwością ustawiania nachylenia koła

-dyfer (duża głowa) ze szperą 25%

-tylne wachacze z kompota

 

Zostawiłem zaliczkę (kwota jak bym płacił zaliczkę na mieszkanie) i powiedziałem krótko ,,do dzieła!". 

Zaczęło się od blacharki, auto na pierwszy rzut oka było w dobrej kondycji, dwa poważniejsze ogniska korozji, sama ,,rama" nie tknięta, podłużnice całe, auto proste. Zgadzało się prawie wszystko, prawie...

 

Y60CN8S.jpg

inzsUKD.jpg

Tai0CIJ.jpg

zIksTKk.jpg

khnkTyK.jpg

TKL4Gax.jpg

 

xo2RMOD.jpg

 

Nie pozostało nic innego jak naprawienie tego jak Pan Bóg przykazał...

 

tPKZpML.jpg

mZVkYFG.jpg

l4kEtt4.jpg

hanVHPq.jpg

Q6M00Vf.jpg

L7oc4kI.jpg

tIub77f.jpg

JEq85rF.jpg

wjDFyIX.jpg

9w7hBRb.jpg

HMeydr0.jpg

BAMvJov.jpg

gDxs3AE.jpg

bw9Weeu.jpg

tEMF9MO.jpg

JX0knUc.jpg

ovlfZRD.jpg

DZziAHt.jpg

il7oREO.jpg

rC6QMBl.jpg

 

Po paru ładnych miesiącach ciężkiej pracy chłopaków z Mgarage otrzymaliśmy o to taki efekt:

43cgnp1.jpg

KRVvrMF.jpg

H4OKFtl.jpg

 

Gdy ,,buda" była gotowa aby ją oddać do lakiernika, nastał ciężki okres dla mnie, jedno wielkie, ciężkie pytanie ,,jaki wybrać kolor?".

Po tygodniu poszukiwań, konsultacji, kilku dziesięciu telefonach i godzinach spędzonych w internecie padł wybór, chce kolor taki jak na e30 do driftu Michała Wojtana Michu (wrzucić na fb wyskoczy jego fanpage). Chciał bym tu zabłysnąć nazwą i numerem koloru, lecz szczerze do dzisiaj do końca nie wiem jaka jest poprawna nazwa tego koloru, czemu? Ponieważ Michał należy do Mgarage drift team i kontaktował się bezpośrednio z Łukaszem. Może ktoś z forum napisze w komentarzu z chęcią poprawie post i dopisze numer jak i nazwę.

A oto efekt prac lakiernika, którego z całego serca mogę polecić, wykonał kawał dobrej roboty:

 

21yhJ2d.jpg

edQcYEV.jpg

5xUle5Z.jpg

fVGnzzp.jpg

4EH1Sbc.jpg

8c1Sx1i.jpg

 

Po wielkim WOW, gdy zobaczyłem auto u lakiernika, nastał czas na kompletowanie środka. Kolejne dylematy i wybory.... Fotele, no właśnie fotele, w końcu to w nich spędzamy najwięcej czasu delektując się jazdą naszymi bawarkami. U mnie wybór był tylko jeden, SPARCO, znów odwołanie do przeszłości, jak miałem może 5-6 lat starszy brat miał Fiata 126p aka MALUCH, startował w KJSach, utkwiło mi w głowie ze to dobra marka, zresztą często można je spotkać w samochodach rajdowych i innych dlatego też byłem pewny wyboru.

Zostały więc kupione dwa fotele wraz z mocowaniami SPRACO R-100 Sky:

NyZKsgL.jpg

 

Jak widać na powyższym zdjęciu do kompletu kupiłem zamszową kierownice SPARCO, aby dopełnić wnętrze i utrzymać jednolitość marki.

Wtedy doszło do mnie że oryginalne tylne kanapy z e30 po prostu nie pasują, zawiozłem więc jeden fotel i kanapy do tapicera, opisałem mu czego oczekuje, oto efekt:

ajl57d4.jpg

qOg9syJ.jpg

oYDGuSk.jpg

 

Wnętrze nabrało mroku, trzeba więc iść za ciosem, podsufitka została obszyta alkantarą, dywan zafarbowany na czarno, boczki z oryginalnych niebieskich wymienione na oryginalne czarne.

X3y7OGm.jpg

S8uN1ZM.jpg

jMrmXUt.jpg

 

Dużo osób pyta jak wygląda prawie 4,5 litrowy silnik w e30 któro ważyło lekko ponad tone

yVsaZ7t.jpg

RlF6qaU.jpg

56pS4Yq.jpg

6GIufGL.jpg

 

Przednie lampy zostały wymienione na dymione DEPO z krzyżem, hamulce wyglądają pięknie, choć na zdjęciach jeszcze bez zacisków co do zawieszenia wszystkie elementy gumowe zostały zastąpione poliuretanami 

xqTS9jl.jpg 

i zaciski:

AmDzelY.jpg

 

Skoro jesteśmy przy zawieszeniu to pora powiedzieć parę słów o felgach, tutaj spodziewam się od Was drodzy koledzy największej krytyki ponieważ felgi to nowe JR-21 17" J8 i J9. Kolor od producenta to jakiś tam ciemny szary, lecz nie był on istotny bo wybrałem inny, który moim zdaniem nada charakteru i podkreśli go jak dobra szminka usta kobiety, mianowicie Apple Candy Red, pozwolę sobie poniżej dodać zdjęcie poglądowe abyście nie musieli googlować go, bo felgi nie wróciły jeszcze od lakiernika:

J8AByhH.jpg

Atrapa silnika która oryginalnie jest srebrna jak i przednia rozpórka będą w tym samym kolorze co felgi, aby zachować kompozycje.

 

Wydech to nierdzewka 2x2,5", pełen przelot, x-pipe po środku z puszką na końcu.

 

Na ten moment auto przechodzi pierwsze testy i wygląda tak:

R9mT9o1.jpg

SIIuP7v.jpg

HuYpMDn.jpg

 

Do środka są jeszcze w tym momencie robione dodatkowe zegary, ciśnienia oleju, temp oleju i wody (temu na ori zegarach nie warto ufać)

KDXfMuD.jpg

 

Na ten moment to tyle, jeśli temat wzbudzi zainteresowanie podzielę się kosztami tego projektu (sięgają już kwoty małego mieszkania w Polsce).

 

Zapraszam również bardzo serdecznie do śledzenia i polubienia mojego fanpage na facebooku https://www.facebook.com/brutusv8/

 

 

Pozdrawiam serdecznie, Mateusz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest ciekawie nie ma co fajnie widzieć kolejne odratowane E30, chociaż te koła nie za bardzo mi podchodzą ale zobaczymy jak już będą na aucie. I dodam jeszcze że ta kanapa z tyłu też jak dla mnie git wyszła :):D I masz może jakieś filmiki jak auto drze morde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybralem japan racing ze wzgledu na twardosc, firma ta zostala mi polecona przez Mgarage wlasnie. Uzywaja tych kol do driftu, zobaczymy jak to siadzie, nie jest powiedziane ze zostana te kola na wieki. Jest plan na kompresor na przyszly sezon, co za tym idzie przejscie z 9j na 10-10,5j na tyle. Co wiaze sie z jakims customowym kolem.

Co do filmiku mam jakis z pierwszego startu, zaraz postaram sie jakos go tu dodac.

A co do spasu to musi byc obowiazkowo idealnie :)

 

edit1:

polecam uzyc sluchawek, badz dobrych glosnikow

 

edit2:

znalazlem swoje kolo w zblizonym kolorze, moj docelowo ma byc ciemniejszy

rNZpZnP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna odbudowa, kanapa tył pasującą do foteli, choć chyba mogła by być bardziej ponaciągana skóra na niej.

Część spawów była cynowana ?

Z odbudowy nie podobają mi się 3 etapy- raz łatanie tych podstawek po części zamiast wymiana na całe nowe elementy(zdjęcie nr 24) , tak samo jak i pasa tylnego 

Szkoda że zdecydowałeś się również przy takim projekcie na takie zabezpieczenie podwozia- niestety bitumiki to już jest przeszłość....

po za tym na prawdę spoko.

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest bitumika, bitumika to przeszlosc.

Tak wszystko bylo cynowane. Nie jestem blacharzem, ufam ze reparaturki sa zrobione w taki sposob jak nalezy.

Co do foteli, zdjecie jest zrobione godzine po obszyciu,  material sie troche naciagna od tego czasu, ale i tak mysle ze bedzie trzeba to poprawic. Tapicer robil to bez auta nie mial jak przymierzyc, w jednym miejscu jest troszke za malo gabki i jest szczelina, trzeba to poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, orzel napisał:

Część spawów była cynowana ?

Szkoda że zdecydowałeś się również przy takim projekcie na takie zabezpieczenie podwozia- niestety bitumiki to już jest przeszłość....

Orzeł, rozwiń swoją wypowiedź, myślę, że warto wrzucać wszystkie uwagi dotyczące zabezpieczenia przed rdzą ;)

 

Mateo w jaką moc będziesz celował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piorun napisał:

Orzeł, rozwiń swoją wypowiedź, myślę, że warto wrzucać wszystkie uwagi dotyczące zabezpieczenia przed rdzą ;)

 

Mateo w jaką moc będziesz celował ?

 Na starcie beda granice 310 koni i 460-470 nm.

Przy kompresorze 400 koni i 600 nm, może wiecej, zobaczymy ile uda sie przeniesc na asfalt, niechce zeby to byl driftowoz, auto ktoro nie przeniesie swojej mocy na asfalt. Bede szukal kompromisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbudowa robi wrażenie,duzo pracy włożone i się opłacało na pewno,jeśli chodzi o ''DUDKI'' to

w pewnym momencie się nie liczy keshu bo raczej szkoda liczyć jak chce się uzyskać dany efekt wkładu w odbudowane auto

uważam że to nie ma sensu,doznania z jazdy autem same za siebie mówią jak banan z gęby nie schodzi...

Myslę żę na razie V-ką trzeba ogarnąć jazdę chodzi pewnie na nie jednym zakręcie cię zaskoczy,a jeśli chodzi o kompessor to fajny

pomysł,ale ja osobiście podchodził bym do Turbo...Lepszy efekt,ale każdy lubi co innego...Możę kiedyś się szeroką obada na żywo...pozdro i powodzienia w modach

P.s.Dzwięk robi robotę,jak na V-kę przystało...:-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piorun napisał:

Orzeł, rozwiń swoją wypowiedź, myślę, że warto wrzucać wszystkie uwagi dotyczące zabezpieczenia przed rdzą ;)

 

Mateo w jaką moc będziesz celował ?

Nie będę zaśmiecał koledze tematu- poszukaj projektów którymi się zajmuje na necie- obecnie spinorex z 5er, wcześniej Kondzia z tego forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo za odbudowę E30 , takie akcje zawsze cieszą :)

Ale felgi ... lipa okrutna, takie coś w E30 to grzech, kanapa jak dla mnie również bardzo słaba. O ile przednie fotele jeszcze bym przełknął to tył mi zupełnie nie leży, albo na wzór ori albo jak chciałeś bardziej racingowo to w ogóle wywalić kanapę i dać klatkę lub rollbar.

A co do koloru to zdaje się ... czarny ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za krytyke jak i te cieple slowa, zachecam innych do wypowiadania sie na temat projektu.

A co do koloru to nie jest on czarny, jest to grafit o prawdopodobnej nazwie dark grey metalic ktory byl dostepny tylko miedzy 85-87 rokiem produkcji.

Co do kol, spodziewalem sie takiej reakcji (znam panujace kanony syndykatu, bardzo je lubie i akceptuje), ale jak mowie auto bedzie glownie prezentowane w holandii, belgii i niemczech. Tutaj panuja troszke inne kanony. Dwa, bardzo lubie wzory ,,szprychowe”, jak mowilem wczesniej, pewnie bedzie 3tlg na przyszly sezon. A kolor zostanie na 99% nawet gdyby to mialy byc syndykatowe klasyki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowalem klatke/rollbar ale... nie lubie przyciemnionyh szyb, szczegolnie w klasyku, a nie chce zeby wzbudzalo podejrzenia na drodze, ma wygladac jak zadbana e30, a silnik sie odezwie przed startem jak ja wrzuce na wyzsze obroty do startu :D 

planuje wykonac emblemat 316i badz 323i na magnesie, aby jeszcze bardziej zmylic bogatych bananow w doladowanych 1.6 od tatusia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawid82 napisał:

Gruba odbudowa widać ogrom pracy włożone w auto za co należy się szacunek. Brawo. Gdzie kupowałeś dodatkowe wskaźniki ?? 

Dziękuje Dawid za miłe słowa :) . Można je dostać od Mgarage, moje mocowanie ze wskaźnikami to pierwowzór wykonany przez Nich. Wykonali ich więcej i wczoraj widziałem ze aktualnie szukają na nie nowych nabywców u siebie na fanpage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Po chwili przerwy...

 

Po założeniu pokryw silnika V8-look by syndykat moje e30 nabrało mocy i jedzie jak szalone mimo ,,1.6" pod maską :-D:

 

Gaz poszedł w podłogę dopiero na 3 biegu (problemy z trakcją na niższych biegach :) )

 

I pierwsza przymiarka moich JR21 w customowym kolorze apple candy red (chrom):

AFbHY82.jpg

s2Yv18j.jpg

 

Pozostało dobrać odpowiedni dystans i ustawić gwint, dołożyć przednią lipkę i spoiler IS na klapę tylną.

 

Następnie zostanie wbić w dowód wszystkie zmiany dokonane w aucie.... Najgorsze przede mną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Marek widząc tyle rdzy raczej bym szukał też drugiej bazy hehe wiec brawo za walke i prace chłopaków którzy to ogarneli :) no ale koła to jakies totalnie nieporozumienie niestety, priorytet do zmiany jak dla mnie. 

PS. zainspirowałeś mnie zeby kanape z tyłu moze ogarnać bo u siebie w e46 tez mam r100 sky :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Zikejn napisał:

Tak jak napisał Marek widząc tyle rdzy raczej bym szukał też drugiej bazy hehe wiec brawo za walke i prace chłopaków którzy to ogarneli :) no ale koła to jakies totalnie nieporozumienie niestety, priorytet do zmiany jak dla mnie. 

PS. zainspirowałeś mnie zeby kanape z tyłu moze ogarnać bo u siebie w e46 tez mam r100 sky :)

Koła mi się bardzo podobają i póki co zostają, na żywo ich kolor jest sporo lepszy niż na zdjęciu czy filmie. Co do foteli to działaj! Nie pasuje oryginalna kanapa do kubełków niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...