Skocz do zawartości

[e36]qbak -- 328i coupe czarnula


qbak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w końcu przyszedł czas że bez wstydu można założyć tu galerię auta. Od momentu zdania prawka jeździłem 318tds, po trzech latach go sprzedałem i miałem kupić sobie wymarzone coupe. Musiały minąć ponad 3 lata żebym mógł sobie pozwolić na kolejne auto, ale w końcu jest. BMW mam już prawie półtora roku i była to droga przez mękę wyprowadzić ją na prostą. Auto to daily, stance nie będzie nigdy ale wstydu ma nie być.

VIN:

Vehicle information
        
   VIN long    WBABG11030ER40723 
   Type code    BG11 
   Type    328I (EUR) 
   Dev. series    E36 (2) 
   Line    3 
   Body type    COUPE 
   Steering    LL 
   Door count    2 
   Engine    M52 
   Cubical capacity    2.80 
   Power    142 
   Transmision    HECK 
   Gearbox    MECH 
   Colour    COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) 
   Upholstery    LEDER STANDARD/SAFRANGELB (P7SG) 
   Prod. date    1996-02-16 
   
Order options

   No.    Description 
   214    AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION 
   243    AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 
   255    SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 
   277    LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING 
   305    REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING 
   320    MODEL DESIGNATION, DELETION 
   337    M SPORT PACKAGE 
   423    FLOOR MATS, VELOUR 
   481    SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 
   494    SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 
   498    HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE 
   510    HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 
   534    AUTOMATIC AIR CONDITIONING 
   540    CRUISE CONTROL 
   556    EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY 
   676    HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 
   687    RADIO PREPARATION 
   694    PREPARATION FOR CD CHANGER   
   704    M SPORT SUSPENSION 
   804    SWITZERLAND VERSION    
   806    3RD STOP LIGHT 
   915    NO OUTER SKIN PROTECTION

 

Teraz już jest trochę bardziej bogato, kiedyś wyczytałem że na upartego można do vinu wyposażenie dokodować :)

Auto po kupieniu prezentowało się nieźle, dopiero po kilku dniach jazdy okazało się co jest nie tak. A było tego sporo...

Tak po zakupie:

20160628_181215.md.jpg
20160628_071646.md.jpg
20160628_071706.md.jpg
20160628_181128.md.jpg
20160628_181204.md.jpg
20160628_191619.md.jpg

13738077_1383308131686406_84914543227383

 

Okazało się że opony które były "słuchaj no prawie nówka pojeździsz jeszcze długo" - na śmietnik, bąble po wewnętrznej stronie i 1.5mm bieżnika. Skrzecząca taśma kierownicy, przeskakująca kierownica przy skrętach, niepewne prowadzenie się auta, nie działająca klima, rdza na nadkolu, usunięte wisko, radio jakiś chiński syf, poprzepalane żarówki licznika. 

20160701_174532.jpg
20160701_174534.jpg
20160701_174605.jpg
20160701_174609.jpg
20160701_175109.jpg
20160701_175111.jpg
 

Tu u znajomego ustawialiśmy gwint, geometrię, wpadły nowe żarówki, ogarneliśmy też że brakuje pierścieni centrujących

20160704_144355.jpg

20160707_152341.jpg
20160707_153237.jpg
20160707_153647.jpg
20160707_153811.jpg
20160707_171021.jpg
20160709_082726.jpg

 

Na dzień dobry za auto za sporą kasę jeszcze więcej jak 2 tyś wydałem. Wtedy jeszcze to był problem spory ale dałem radę. Potem niestety było tylko weselej.

A, uparłem się jeszcze że nie będę jeździć z czyjąś reklamą. Dobrze zrobiłem, bo powinienem sobie chyba nakleić qbak's performance po wszystkich naprawach w tym aucie po, nomen omen, mechaniku :D

20160705_194245.jpg
20160705_194314.jpg
20160705_200621.jpg

Z pierwszych fantów, wpadło radio, fotochrom i podłokietnik:

20160704_161937.jpg
20160704_162122.jpg
20160704_162409.jpg
20160704_171114.jpg

 

20160707_081342.jpg
20160707_081346.jpg
20160707_081648.jpg

 

20160708_195947.jpg

 

Oczywiście po zakupie całe wnętrze wyciągnięte i wyczyszczone porządnie, plus naprawiona linka składania fotela. Po tym pierwszym serwisie dopiero się zaczeło.

Znalazłem też boczki w skórze. Z angola, ale kupiłem je z myślą o obszyciu w przyszłości. Gdzieś po fotkach wnętrza pewnie będzie widać zmianę ;)

Następny fant to cyfrowa zmieniarka i wyjście usb/aux. Wyszło idealnie, zwłaszcza że mam teraz bluetooth w aucie. Ciężko uwierzyć w taką funkcjonalność w aucie 21 letnim. Dodatkowo zrobione zostało audio na nowych głośnikach - nic specjalnego ale na pewno lepsze niż te dramatyczne hertze które były. Teraz beta jest bardzo wyczulona na jakość nagrania - potrafi przy dobrej jakości źródła konkretnie trzepnąć basem.

ae2933c6de10518ae771007529301d10.jpg

Ogarnąłem brak pierścieni centrujących. Nie wiem jak długo tak jeździli, ale dla mnie auto zachowywało się nie do przyjęcia. Dziwie się że nikt na drzewie nie wylądował. Nerwowe, niestabilne, koszmar. Po wytoczeniu pierścieni i założeniu - nagle totalna zmiana, fura w końcu jeździ i hamuje. O 200km/h też prosić długo nie trzeba i nie ma się poczucia że coś się rozpada pod podłogą.

Dodałem też ambient light w lampce podsufitki. Potem uzupełnie zdjęciem bo teraz gdzieś mi się zapodziało

 

Potem kupiłem serducho z multifunkcją bez której życia sobie nie wyobrażam:

0ba9e59b4bff907ebc04bb17fd0e

Do tej pory jeszcze tempomat nie podpięty, moduł potrzebny lezy i czeka na swoją kolej.

 

Czas na grube sprawy. Terkotała dość mocno skrzynia biegów, okazało się że jest bardzo duży luz na wałku w środku skrzyni - do wymiany, razem z dwumasą. Po wszystkim było lepiej, ale nowa/używana skrzynia nie ma synchronizatora na wstecznym i teraz okazyjnie zgrzytnie przy wbijaniu R. Terkotało od początku ale nie zwracałem na to uwagi...

W międzyczasie wpadły tarcze i klocki, chyba ze trzy komplety zanim w końcu trafiły się idealnie równe. Po pierwszym zestawie podjeliśmy tez decyzję żeby regenerować wszystkie zaciski.

Po drodze dorwałem też lusterka M3 - wiem jak się co niektórzy na nie zapatrują ale dla mnie coupe musi je mieć i koniec. Był problem z wkładami bo nie grzały, ale po ogarnięciu tematu wszystko śmiga. 

Uparłem się też żeby dorwać w normalnej cenie wpinki w listwy - lewa była zniszczona. Były M3, teraz po jednej stronie jest M3, po drugiej ///M. Mam komplet tych drugich ale tak zostawiłem, z przekory. Wpadło też PDC przy okazji i kapsle BMW a nie czerwone BBS.

23795824_1954030671280813_66449911287447

Zima mineła i trzeba było zabrać się za podwozie. Miała być tylko renowacja progów, ale dziadek który popatrzył na auto od spodu powiedział że zrobi przód, a z tyłem pomyślimy. I tak tania akcja przerodziła się w zdarcie wszystkiego do gołej blachy, wybebeszenie podwozia i środka auta i mozolną robotę... Człowiek który to robił (starej daty) mówił że tak go ojciec nauczył. Albo dobrze albo wp***dol pasem. Przesiedział nad autem około 120 roboczogodzin, ale było to tego warte. Zbyt dużo fotek z tego etapu nie mam, miał mi podesłać pendrive'a ze zdjęciami ale po paru miesiącach podejrzewam że już się go nie doproszę ;)

23795829_1954036267946920_85689700497806

23843322_1954036454613568_45952688699261

tu szwagier z moim ojcem skumali się że zaraz na allegro tylny mpasztet po tysionc będzie chodził

23755481_1954036554613558_86678185223738

Dopiero potem się dowiedziałem że to korek odpływowy i tak ma być. Niemniej jednak i tak w podłodze były chyba trzy dziury (takie właśnie igły te e36...)

23915726_1954036604613553_53426423037409

23755100_1954036674613546_69162372755310

23795435_1954036727946874_12886855711369

23795798_1954036804613533_55649235704814

23755710_1954036864613527_44441929955158

23755303_1954036961280184_13939532093023

23754824_1954036317946915_42896172056253

 

Po konserwacji myślałem że trochę wyhamuje z robotą, ale nic z tego. Przy zdejmowaniu wydechu okazało sie że ten jest dziurawy. Po poszerzeniu małej dziurki do rozmiaru pięści padła decyzja, że zamawiam coś nowego.

23915848_1954036414613572_25351920111834

Wybór padł na MG Motorsport. Myślę że mogłem troszkę mniejszą średnicę wybrać ale generalnie jest dobrze

 

23844444_1954030131280867_59116729632527

22688589_1920080314675849_46419067719156

było:

22780218_1920080231342524_66587931612702

jest:

22688025_1920080038009210_57426577625623

22851933_1920080094675871_72300769462018

Oczywiście gumy wieszaka do wymiany:

23755598_1954022791281601_50406160947984

23754788_1954022637948283_89679460831762

23755115_1954022697948277_37998747099741

 

23755768_1954022557948291_62883421970517

Jakoś tak potem miałem okazję pojeździć trochę M2. Fajne auto ale chyba jednak zostane przy kebsie - nie ma turbodziury :D

23915520_1954037064613507_13893729093118

23843270_1954037017946845_10157546791274

 

Ogarnęte też bzdurki z ASO i przód auta. Wszystko ma się zgadzać

22687968_1920080391342508_73671298385072

23755139_1954030391280841_48640703453813

22688522_1920078998009314_77106616619316

Nerki nowe oczywiście. Halogenó jeszcze nie dostałem, wiem że są połamane.

Tu jeszcze przed założeniem znaczka nowe lampy wpadły - coś mi się chronologicznie nie zgrywa, może na zdjęciu wyżej była tylko przymiarka albo przejechałem już przez deszcz i się pobrudziły. Generalnie klosze stare były mocno wypiaskowane, te są trochę lepsze ale też nie jestem w 100% zadowolony.

23755227_1954030331280847_66856602449581

Na przestrzeni czasu pomalowałem też rozpórkę bo ten odłażący lakier to był dramat:

23795331_1954030247947522_91123934582922

23737749_1954001684617045_54382190136089

22688056_1920079308009283_48186831809526

 

Był też czas na jeden z większych modów. Myślałem że jajko zniosę, najgorszemu wrogoi tego nie życzę. Że też nikt mi nie powiedział żebym sobie zapas xanaxu wykupił...

Uchylne tylne szyby w elektryce. Robiłem je na przestrzeni miesiąca, trzy dni w gdańsku u kuzyna elektryka, dwa dni w warszawie kładzenie wiązki i podpinanie tego wszystkiego. Myślałem że rzucę to w pi***, ale ostatecznie się udało

23755023_1954023091281571_15821363507539

23755035_1954022994614914_28813300576288

23755038_1954022897948257_32356011943479

Siateczka też musi być - dopiero po tym jak ją kupiłem okazało się że w ASO dostępna jest za śmieszny pieniądz

23674736_1954001997950347_85898360051990

Przy podświetlaniu czegoś mi brakowało:

22730231_1920078908009323_54161283238739

Od razu lepiej się zrobiło:

23795858_1954022001281680_58665507924599

23915810_1954021957948351_29534426650478

23795440_1954021931281687_31033494322848

Okazało się też że bardziej opłaca się cupholder kupić za wielką wodą i go tutaj przysłać. W idealnym stanie za 70$

23795937_1954021597948387_42041392032109

23754888_1946848865332327_56117135811237

23755021_1954021807948366_79044658645807

Tu mój mały jubileusz

23754845_1954022211281659_69128348332849

 

Po tym jak kupiłem gałkę w nappa leather tak sobie pomyślałem, że moja kierownica z e39 lepsze czasy już widziała. Szybka kalkulacja i ogarnięcie sprawy:

23905524_1954021204615093_21637414439992

Koło z e36, zregenereowane i na nowo obszyte też nappą. Wiem że do reszty nie pasuje ale jak zacznie mi się nudzić i wszystko będzie na tip top to być może będę myśleć o obszyciu wnętrza taką właśnie fakturą. Chciałem taką skórę od momentu jak gdzieś w internetach natknąłem się na to wnętrze:

15156785_1518848661465685_18706973830109

23844636_1954030634614150_18936339099946

23755377_1954021077948439_61684117996818

 

Był też czas że beta zdradziła mnie w trasie. Na szczęście kielich żyje, ktoś źle zamontował górne mocowanie i się poddało...

23795403_1954022047948342_67827456201073

22730455_1920079544675926_38768809996923

Generalnie to drugi raz taka awaria unieruchamiająca pojazd. Pierwszym razem w zimę strzeliła mi pompa wody. -10 na dworze a silnik się gotuje... Holowaliśmy ją do warsztatu przez całą warszawę, prawie 20km. Było wesoło, ale na szczęście po kupnie nowej pompy wszystko gra aż do teraz. Nowych chłodnic klimy, wody i wiska nie liczę. Ktoś sobie wymyślił że usunie wiskozę i da elektryczny wiatrak. Świetny pomysł, tylko go podłaczył na odwrót tak że wiatrak wtłaczał gorące powietrze na układ. W momencie odpalania klimy ciśnienie wywalało o 5 barów za dużo. Wróciliśmy do serii, tak jak helmut nakazał z dwoma wiatrakami i od tamtej pory klima ziębi nawet przy 30 stopniach.

 

Taką opowieścią po łebkach dochodzimy do dnia dzisiejszego. To dziś zamontowałem kierownicę i odebrałem auto z warsztatu po przeglądzie (oleje, filtry itd itp, żarówki)

23754923_1954021307948416_12812822610524

23755238_1954094991274381_11268388630631

 

Żeby podsumować - dobrze że nie zabrałem się za to auto na studiach, bo bym zbankrutował. Nie dziwię się że cena kebsów rośnie, bo odratować te auta po ludziach których nie stac na utrzymanie pojazdu to dramat. Mi kosztem wielu nerwów i pieniędzy się udało :) Pewnie zapomniałem i milionie rzeczy ale cały czas coś przy aucie się dzieje. Pamiętam jak chyba dwa lata temu wsiadłem do e36 Bartasa wystawionej w nadarzynie na warsaw motoshow i byłem strasznie tym podjarany. Może moja nie wygląda tak dobrze, ale jest własna :)

 

 

Zapomniałem że mam jeszcze foty po myciu, glinkowaniu i woskowaniu auta

20507153_1827143210636227_70122240335019

20449364_1827143107302904_91688572724067

20615617_1827143220636226_24502257452276

20507281_1827143140636234_11202166146685

20617214_1827143353969546_31023548900922

20451978_1827143293969552_29984308617756

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mati0618 napisał:

Porządne podejście, jaką masz zmieniarkę? Od czego masz gniazdo aux/usb? Jak je podłączyłeś pod zmieniarkę?

Zmieniarka to Dension GW Lite BT.

1440484654.jpg

Nie jest idealna, czasami w trakcie puszczania muzyki się zresetuje i przynajmniej z galaxy s5 nie łączy się przez BT bardzo szybko, ale ogólnie jestem z niej zadowolony. Potrafi zmusić CD43 do wyświetlania tytułów muzyki, ma usb, aux i bluetooth. Działa też sterowanie z kierownicy co jest ogromną zaletą.

 

Tak wyglądało gniazdo:

23843104_1957262577624289_90456011538276

23844587_1957262657624281_80318508597522

 

Podłaczenie było bardzo proste, na zasadzie przedłużki. Czyli wpinam od tyłu do radia kostkę dołączoną do zmieniarki + gniazdo zmieniarki, a w zmieniarkę wpinam się kablem usb i jack 3.5mm które są już podłączone do gniazda. Gniazdo na swoje miejsce, wszystko chowamy tam za półeczką/obc i śmiga. Przy montażu warto pamiętać że łatwo się wypina kabel z radia, żeby się nie przestraszyć jak nie działa. Próbowałem też zmieniarki yatour ale nie chciała odpalić z moim cd43. Trochę temat zgłębiłem i ten dension wydawał się najbardziej sensowny. Sam guzik jest chyba z e90, ale z e60 też pasuje jeśli się nie mylę. Chciałbym mieć taki z podświetleniem, Akrobeta taki ma/dodał (?) ale nie zabrałem się za to i nie wiem czy jest to możliwe. Jak miałbys kupić takie gniazdo to koniecznie z wiązką, bo piny wychodzące są bardzo bardzo małe i strasznie ciężko byłoby się do nich lutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak było. Niestety za pierwszym razem przy wymianie mechanik jej nie dał, dopiero za drugim razem jakieś 800km później drugi mechanik zauważył że jej brakuje. Czyli generalnie musiałem trzy poduszki kupić :D

 

Zdjęcie słabej jakości, ale ma swój urok:

24130076_1959004107450136_40080811220906

Tyle lat marzyłem o takim środku i w końcu jest.

Spotkałem tez w moim garażu podziemnych takiego przyjemniaczka, ciekawe czy ktoś z sindi:

23658703_1946849088665638_47451318206282

23795300_1954021871281693_79267145387768

 

Generalnie z planów na auto to na przyszły sezon ogarnięcie boczków, być może przeszycie ich nappą, car audio ale na bazie CD43, zrzucenie wózka i wymiana tulei (a przy okazji może jakieś fanty do zawieszenia)

Zastanawiam się obecnie nad modem bixenon w lampy. W firmie która się tym zajmuje (ale z głową, nie HIDy od chinola :D) powiedzieli że za 1600zł zrobią. Czyli nowe projektory w klosze, ogarnięcie kloszy na błysk (polerka, klar itd) + przetwornice, uszczelnienie i wszystko co potrzeba żeby było dobrze. Wiem że samemu raczej tego nie ogarnę, jedyna opcja oddać to komuś.

No i moduł do kierunkowskazu, żeby był "triple blink" za jednym dotknięciem. Na to choruje już od dawna, ale trzeba z niemiec ściągać i troszkę mnie to wstrzymuje na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pracy za tobą ale jeszcze więcej przed tobą ale jak widać wszystko idzie w dobrym kierunku ;):D

Tylko jak na razie to zrób coś z listwą drzwiową od pasażera bo strasznie razi w oczy bo nie ma jednej linij.

A i compact z garażu wygląda ciekawie ale nikt z sindi bo tutaj by nie pasował stylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra w du** tam z tym kompotem, wrzuciłem jako ciekawostkę z garażu. Na forum jestem dość długo i wiem że na syndi airride i kompot nie przejdą, już nie mówiąc o znaczku 316i :D A nie pomyliłem się, auto jak widać znane tutaj.

 

Anyway, komplet tarcz zmieniałem już chyba trzy razy, od 5 miesięcy nie mogłem pozbyć się bicia na kierownicy. W końcu mechanik powiedział że tarcze są proste i nie ma szansy żeby to one biły. Wycieczka do wulkanizatora, wyważanie wyważonych (!) felg zimowych i w końcu nie ma bicia. Myślałem że opiździeje z tym...

Co do długiej drogi przede mną - nie napisałem w pierwszym poście, ale w skurwysyńskiego germańca nie celuje. Będzie top seria zdatna do jazdy na codzień, bo tak mi się marzy mieć kebsa jako daily. Może jak kiedyś odstawię go pod kocyk to zmienię podejście

 

A co do listw - poprawić jej spas na zamku drzwi ? W sensie całymi drzwiami ruszać ? Czy jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem czyj to kompot, gość mieszka obok mnie. nie ten styl, nie to przeznaczenie ani ewentualne grono odbiorców. koło 3sdm czy coś takiego, air wsadzony, most zaspawany z czego pamiętam, nie pamiętam tylko jaki piec ale 2.5-3.0 . Ogólnie chciał go za 27tys chyba gonić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Galeria się posypała, zdjęć nie ma... Chyba moje roszady w albumach na FB załatwiły linki na amen. W takim razie trzeba wrzucić coś nowego :)

Auto jeździ, ma się dobrze. Byłem teraz na 3er feście i stwierdzam że tyle pracy poszło w odchamienie auta i kilka frykasów, a gdzie tutaj żeby wyglądało...
Udało mi się przystanąć i trafić przebieg ładny:

33110431_2166853459998532_35605857759532

No a co zmieniło się od ostatniego razu ? Ogarnąłem temat halogenów - nie wiem czemu tak długo zwlekałem z tym:
33041357_2166853323331879_38710058257618

32983938_2166853309998547_59263616306936

Potem postanowiłem włożyć w końcu ledźwia pompowane. Wiązka jeszcze nie pociągnięta ale już przynajmniej w fotelach siedzi:
32967684_2166854143331797_63821011430481

33021327_2166855339998344_90174501949202

Z gałką walczyłem długi czas i w końcu się poddałem - trzeba było tak od razu zrobić. Nowiutka z ASO razem z wiązką do podświetlenia:
33066065_2166853433331868_59375539332149
33125717_2166853509998527_85437681989886
32971368_2166854033331808_62136199956167

33118874_2166855383331673_58504646107710

Potem zabrałem się za szczelinę schowka i dodanie w końcu tempomatu z multifunkcji. Myślałem że to będzie dramat a wyrobiłem się ładnie w jakieś 2 godzinki. Nie mam jeszcze ikonki na zegarach bo się nie dogadałem ze sprzedającym, ale znajdę żeby dodać :)
33042215_2166855499998328_58663888204962

32977878_2166855483331663_28686544327598

32929753_2166855346665010_34615506848752

Jeszcze stara osłona, trzeba będzie się rozejrzeć za tą bez dziury na wajchę.
Tydzień temu dostałem dokładkę - nie wiem czemu tak długo czekałem na jej montaż, zupełnie inne auto ;)

33021180_2166855569998321_97858114131538
32960043_2166855589998319_80572899922437

Na 3feście oprócz dobrej zabawy miałem też przygodę - zatrzasnąłem sobie kluczyki w środku czyszcząc auto... Po krótkiej panice podziękowałem sobie że uwielbiam szyby uchylne - akurat były otwarte. Torxów nikt nie miał, ale rozplątałem dwa wieszaki i drutem wyłowiłem kluczyki z fotela pasażera - akcja jak z filmu

32956681_2166855633331648_78167206577223
32962764_2166855686664976_81263684852960

Do zamontowania czeka taśma - nowa z ASO bo dość już mam skrzeczenia i skrzypienia...

32980314_2166855706664974_72155123811688

Byłbym zapomniał - zrobiony został w końcu ręczny tak jak powinien być od początku. Teraz na mokrym auto można podciąć. Po trzech takich akcjach wyrwałem sobie tarcze kotwiczne - ale dwa dni i temat znów ogarnięty i już od miesiąca jest dobrze :)

33049632_2166855526664992_86415270018799

Środek na obecną chwilę prezentuje się tak. Plany ? Polerka, wosk vadery i obszycie. Być może pierwsze trzy uda mi się ogarnąć w tym sezonie, a przez zimę będę się nad kolorem skóry zastanawiać :D

Jak na feście widziałem kurwisko czerwone z v8 to wiem że chce taki środek - ma być na grubo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

W tą zimę czarna bladź wyjeżdża tylko na przedmuchanie wydechu - nie zdecydowałem sie na wymianę kół na zimówki, pojawiło się drugie auto do jeżdżenia więc beta ma wolne. Oczywiście nie znaczy to że przestaje mnie drażnić... Zaczeło coś wyć w dyfrze, więc oddałem ją do zrobienia - auto finalnie wróciło do mnie po 3 miesiącach - w jednym warsztacie trzymali ją prawie 4 tygodnie i nie zajeli się problemem. Z drugiego (po, fakt, szybkiej regeneracji) wróciła do mnie tak:

49676574_2533258933357981_77125159936830

 

Oczywiście auto przyjąłem bo jak nie widziałem jej 1.5 miesiąca to mi nie przeszkadzało że troche brudna. Dopiero potem zauważyłem uderzony rant w feldze... Zresztą sama regeneracja się nie powiodła, szpera spięta jest bardzo ciasno i mi skacze auto na jedynce przy nawracaniu - miało się ułożyć, zrobione 400km i nie ma poprawy. Gadaj teraz z majstrem że chyba racji nie ma i coś spierdolił...

Dodatkowo po takim staniu naprawa wiązki elektrowentylatora bo przestał działać, wymiana chłodnicy wody na nową bo po roku się rozszczelniła no i clue programu - lewarek. Kupiłem z ASO części za 150zł jako zestaw naprawczy. Mechanik wsadził, różnicy nie było ŻADNEJ, pomimo wymiany wszystkich elementów plastikowych od wodzika. Stwierdził, że trzeba skrzynię zrzucać - szybka decyzja:

49736857_2533258636691344_20771904308222

Kolejny zestaw naprawczy i za blisko 1000 pesos mam nareszcie działający lewarek zmiany biegów jak nówka z fabryki. Polecam każdemu, ja żałuje że o tym nie wiedzieliśmy w tamtym roku jak była wymiana skrzyni biegów.

Udało się też trochę przód spasować:

49443011_2533258750024666_75522803459413

Wpadło mocowanie trójkąta - doprowadzał mnie do szewskiej pasji że się obijał po bagażniku:

49452255_2533258860024655_62639437494668

49444824_2533258806691327_41467067386340

Dodatkowo jak beta stała w warsztatach zrobiłem podmiankę radia i taki fant zanabyłem na zimowe wieczory:

50004978_2533259146691293_43421092478829

49505544_2533259070024634_58946985176072

49686182_2533258590024682_19338407304725

50027948_2533258140024727_76898662817841

Uparłem się też żeby skończyć w końcu tempomat tak jak bozia przykazała:

49852050_2533258510024690_71924349850164

49508096_2533258443358030_34002310502432

49896362_2533258336691374_79828658841106

Nie wiem też czy pisałem o tym wcześniej - jeszcze nie podłaczyłem do skrzynki z bezpiecznikami, ale wiązka już położona i fotele uzbrojone:

49345039_2533258200024721_22929329044576

 

Odważyłem się też ugryźć w końcu temat lamp. Chciałem soczewkę założyć już od bardzo długiego czasu, kupiłem komplet na OLX i zaczeły się jaja. Lampy przyszły ale okazało się że jeden klosz depo, jeden zkw. Niby takie same ale są minimalne różnice. Dodatkowo wewnątrz klosza ten szklany element był odklejony od swojego mocowania (które zresztą po jednej stronie było połamane) Wściekły że dałem się zrobić myślałem że pojade osobiście oddać, ale jak ochłonąłem to zabrałem się do roboty:

50221073_2533249436692264_42609557463357

49525735_2533249496692258_69906541658652

49806322_2533249370025604_53700431153673

49690872_2533249306692277_80062475228613

49439014_2533249200025621_34327222244343

49666984_2533249130025628_74745402309979

49947292_2533249090025632_38697495005830

49545986_2533249040025637_66518103016645

49756112_2533248993358975_89352425194200

49676635_2533248940025647_80697196920229

49482993_2533248646692343_30060535418202

49864059_2533248903358984_47248105220866

50217963_2533248853358989_57906331350623

50253109_2533248740025667_59323101861684

Lampa lewa jak wyjechałem na -8 minimalnie przyparowała w rogu wewnątrz - nie mam pomysłu jak się tego pozbyć. Generalnie jestem bardzo zadowolony z efektu, linia odcięcia to fajna sprawa, same lampy świecą nieporównywalnie lepiej do moich poprzednich - a jak dla mnie to mają odbłyśniki do regeneracji. Podejrzewam że poczekam sezon i będę tam pakować projektory xenononowe (jakieś FXR czy Morimoto) z pełnym samopoziomowaniem i spryskami.

Z planów dalszych - pompa ABS która odmówiła posłuszeństwa, wymiana kolumny kierownicy (skrzypi), dojść do ładu ze szperą, pełny remont zawieszenia na B8 przerobionym na gwint i poszukiwania vaderów na obszycie. W międzyczasie założenie rolety elektrycznej i pewnie coś tam mi jeszcze do głowy wpadnie ;)

 

Jeszcze jedna fotka na koniec postu - złapałem się z chłopakami na narodowym i polataliśmy sobie. Niestety e30 to replika ;)

49439941_2533259216691286_11370419195918

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiem wiem że ubogo jak na poziom sindi, ale miałem nic nie kupić do auta - to już choroba....

51410404_942805816051637_345360821230816

Na razie sama listwa żeby zobaczyć czy mi podejdzie, potem konsola ewentualnie

51124231_613900672365767_366010313602393

Czarny monetnik od forumowicza :) Cały czas zastanawiam się nad zawieszeniem i odkładam powoli pieniądze na jego remont - docelowo Bilstein B8 + gwint z Zerkopolu, doradzi ktoś coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ryyyan zablokował ten temat
  • ryyyan odblokował ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...