Skocz do zawartości

Mokrzyk-->e46 Estorillblau II


mokrzyk

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Rudy Hiszpan' napisał:

Hebel jak hebel, kawał patelni i zaciku, ale dla mnie sztosem jest to co wyprawiasz z tym podwoziem i zawiasem. Wielki szacunek dla Ciebie kolego!

Właśnie nie hebel jak hebel ! Taki hamulec to dodatek równie ważny (i tak samo kosztowny) jak niezłe 3tlg. Na sindi jakoś niewiele wagi się do tego przywiązuje (niestety) ale taki hamulec poza oczywistą funkcją jaką spełnia , wyglada po prostu obłędnie i podkreśla klimat auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spełnianie swojej funkcji przez takie customowe hamulce jest mocno dyskusyjne, wiele razy ten temat włakowaliśmy na zlotach, oczywiście nie mówie że w każdym przypadku to nie działa poza wyglądem, ale niestety często nieprofesjonalny upgrade hamulca może skończyć się nawet tragedią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek , obserwuje stronę G4 performance brakes z Tarnowa , ich realizacje , rozmawiałem nie raz na temat obliczeń , testów itd sam u nich robiłem kilka razy hamulce i powiem Ci , że żadne oem tak nie hamują i nie są tak wytrzymałe  ;) 

Z resztą tak można w nieskończoność dywagować np czy wstawanie pierścienia na uprzednio wycięty rotor to coś bezpiecznego albo czy rant 5" zamiast 3" nie zmieni sposobu w jaki koło oddaje swoje naprężenia itd itp . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Fatandre napisał:

Chcecie dobrze hamowac, to zacznijscie od dobrego plynu,. klocków i tarcz. Sadze ze dla wiekszosci to starczy, chyba ze smigacie po torach.

nie trzeba po torach latać żeby potrzebować dobrego hamulca - ani płyny ani oem tarcze , klocki i nie wiadomo co jeszcze nie dadzą rady jak masz moc zwiększoną o 100% i jeździsz szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę tego teoretyzowania czytać normalnie :)  mam kompakta. Kompakt ma 413km. Jak miał 330km to już seryjne tarcze (porządne oem z 330d) nie wytrzymywały przy kilku (dwóch) przyspieszeniach i hamowaniach z dużych prędkości - biły tak ze chciało kierownice z rąk wyrwać a skuteczność praktycznie zerowa.  Teraz mam duże , grube , nawiercane tarcze i 4 tłoki Brembo, moc znacznie większą i owe zjawisko już nie występuje nawet przy 2 hamowaniu z prędkości rzędu 270-280 do 120. Nie tylko masa auta dla hamulca jest ważna ale też to w jakim czasie osiągnie wysoką prędkość kilka razy z rzędu - przez co seryjna, cienka , mała tarcza nawet nie zdąrzy się schłodzić. Poza tym powierzchnia klocka , powierzchnia styku z tarcza też swoje robi. Broń Boże nie jestem żadnym ekspertem ale mówię to z mojego własnego doświadczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

David ale ty masz dayli do zakurwiania na ćwiartkę więc już tego nie można podpiąc pod normalne użytkowanie ;) przy takich regularnych hamowaniach 270-120 to tarcze z 330 są jak zaklejanie plasteliną pękniętego węża od Karchera ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za merytoryczną dyskusję - to jest to co lubię i dlaczego korzystam z różnego rodzaju for :-)

10 godzin temu, KUJON napisał:

bardziej chodziło mi o sposób montażu zastosowane adaptery niż o średnice tarczy, zacisk czy pompe hamulcową.. 

Uważam, że adaptery są wykonane naprawdę solidnie i z głową.

Plus do tego śruby mocujące zacisk do adaptera są oryginalne porsche panamera, śruby mocujące adapter do zwrotnicy są oryginalne bmw e46.

Czas pokaże co pojawi się pod maską i może wtedy będzie jasne czemu aż taki upgrade:)

Tak to wyglądało kiedyś:

9f35a339a4c29942med.jpg

Wiec sami rozumiecie, coś w temacie trzeba było podziałać.

Półśrodków od jakiegoś czasu już nie stosuje :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Prace powoli dobiegają do końca. Teraz ograniczają tylko fundusze i czas w którym spływają kolejne paczki z częściami  :(
Dzisiaj przyszła paczka z długo wyczekiwanymi fantami  :)

- krótkie łączniki stabilizatora Ta technix. Poprzednie Meyle totalnie się rozsypały po jednym sezonie. Te widać, że są zdecydowanie solidniejsze
71a6f6f8f58d0bd3med.jpg

- przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL. 
215bc50582deeb79med.jpg

- dyfuzor Ala CSL, wykończony w pół carbonie.
Od samego początku, jak tylko zacząłem budować to auto miałem w głowie ten dyfuzor. 
Jest sztosik :D
4ac66b2ef095308cmed.jpg

Części są, to trzeba działać dalej  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy dalej z tematem do znudzenia. 
Zdaje sobie sprawę, że części eksploatacyjne to strasznie nudny temat, ale co zrobić.
Jest to istotny temat i musimy jakoś go przetrwać żeby dojść do dalszego etapu - modyfikacji :D

- szczęki hamulca ręcznego z 330i ATE:
1c3b3e9bf059ba4bmed.jpg

- elementy mocujące szczęki hamulca ręcznego ATE:
863201d4ef685e6fmed.jpg

- płyn hamulcowy Millers 5.1:
e8f5464fd03ece1emed.jpg

- czujniki zużyci klocków hamulcowych ATE:
92ec4cac77136180med.jpg

- pasek wieloklinowy główny i klimatyzacji Contitech'a:
369d3abdba6575f0med.jpg

- filtr kabinowy i oleju Mann:
8913c7c7f9df76ccmed.jpg

- olej Valvoline VR1 10W60:
3b619ff96b607504med.jpg

- płyn chłodniczy Dynagel:
b3f92d2e041b2548med.jpg

W sumie to zostały do założenia drążki kierownicze, osłony podwozia i można stawiać auto na kołach i czekać na termin u lakiernika :D:D:D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dobra chłopaki czas pokazać na jakim etapie jestem  :-)
Czas goni bo 1 maja mam ślub i trzeba zdążyć z wyjazdem.
Deadline wyrysowana na maksymalnym poziomie, a ja jestem kompletnie w du***.
Historie znajomych nie raz i nie dwa pokazały, że z takich opresji można lekko wyjść hehe  :-P
No to ja cisnę dalej. Udało się całe podwozie jako tako poskładać i w tempie wyjazd do lakiernika
98b2e6bbb73eab33med.jpg

Zaczynamy malowanko, kolor jaki wybrałem to estorill blau.
Nie jeden by pomyślał, bez sensu kompleksowy projekt, a lakier został seryjny (mimo, że lakier z palety indywidual). 
Wyszedłem na przeciw oczekiwaniom i wybrałem estorill blau II. W tym kolorze widać, że zdecydowanie więcej się dzieje niż w wersji pierwszej.  
Poniżej przedstawiam proces malowania i zmiany koloru wraz z kolejnym etapem malowania ;)

Tło na sam początek:
776851dda0c31c81med.jpg

Xralic 1 warstwa:
5343ccda2f8e92f6med.jpg

Xralic 2 warstwa:
940ff84ca519bc8emed.jpg

Klar:
31ec2e8f405e783cmed.jpg

Efekt końcowy:
0c5f211a3fcc46d1med.jpg

b617e2bbc425b43fmed.jpg

Chyba nie muszę pisać, że zamiast zwykłych ekranów wpadły lusterka m3  :-D
Pozdro ziomki, trzymajcie kciukasy za 1 maja! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto się maluje, a ja w tym czasie kompletuje kolejne części.
Wycieczka do ASO i mamy:
- nadkola przednie duże i małe M3,
- nadkola tylne M3,
- mocowania tuneli do chłodzenia tarcz M3,
- podszybie, 
- śrubki i inne mocowania nadkoli,

W dniu wczorajszym dostałem rabat VIP także chyba jestem częstym klientem ASO  :oops:
Ma wszystko idealne pasować i być w jak najlepszym stanie, także tam gdzie mogę tam stawiam na nowe oryginalne elementy.

160a13977c55a159med.jpg

6c656fc330d47757med.jpg

31972535ac0bb832med.jpg

c24be57381cf45b8med.jpg

01c7b0ebc86719b2med.jpg

64242fcdfe65ea2cmed.jpg

Do 13 kwietnia powinna być już pomalowana i później wielkie składanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki chłopaki za słowa uznania! :-D

Prace na lakierni się przeciągają, ale mamy już pierwsze efekty !
Niesamowicie się jaram tym kolorem :shock:

d68dffe0b405fbd5med.jpg

7eb1b2679a3ade7bmed.jpg

A ja dalej zbieram graty8) .
- wpadł oryginalny xenon Bosch'a, 
- nowe uszczelki wprost z ASO,
- polerowanie kloszy,
- przekładka środków z srebrnych na czarne,
- kierunkowskazy Depo smoke 

63d53a5d6fa2c205med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
  • 3 lata później...

Witajcie po sporej przerwie :oops::evil: 

Niestety życie pisze własne scenariusze i prace mocno się przeciągały, co zaowocowało wyjazdem samochodu na koniec sezonu 2021r. 
Fotorelacja z prac niestety też była uboga, więc cały ten melodramat skrócę do kilku zdjęć stanu obecnego  :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Pierwsze zdjęcia po poskładaniu wszystkich zgromadzonych elementów tej układanki:

fbdb648327a172fbmed.jpg

6abc8fc7c26f3166med.jpg

e19243cac8840fe4med.jpg

bf7152820a3bc383med.jpg

Z ciekawszych fantów jakie jeszcze wpadły to:
- zawieszenie gwintowane BC racing - ku mojemu zdziwieniu brakło regulacji i zarówno na przodzie jak i tyle musiałem wymienić sprężyny na krótsze  :dobani: 

f9a6652054f4afa1med.jpg

- do zamontowania foteli doszły mocowania boczne jak i szyny do regulacji recaro

Finalnie udało się załapać na jedyny zlot tego auta w tym roku: Ultrace 2021.
Poniżej przedstawiam kilka zdjęć złapanych gdzieś w sieci:

099e31ea2a02bcb5med.jpg

258cbb438e4c021fmed.jpgb183cc0e797cd6fbmed.jpg

d5d3008ee2f3701bmed.jpg

Plany na 2022rok co do modów nie są obszerne. 
Głównie chciałbym wreszcie autem pojeździć i usunąć wszystkie choroby wieku dziecięcego :D
Wszystkie komentarze mile widziane, szczególnie osób które widziały auto na żywo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mokrzyk zmienił tytuł na Mokrzyk-->e46 Estorillblau II

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...