mokrzyk Napisano 18 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Witam, Przedstawię projekt nad którym pracuję od dłuższego czasu. Baza od Której wyszedłem wyglądała następująco: Następnie wpadł podstawowy pakiet tuningowy, czyli gwint ta tesco, cambery + regulowane wahacze: Do pakietu wpadło koło, a mianowicie HRE w specyfikacji 9,5/19 przód i 11/19 tył, na które zostały naciągnięte odpowiednio 215/35/19 Yokohama parada Spec - 2 oraz 245/30/19 Yokohama Advan Po spasowaniu wszystkiego tak jak należy e46 prezentowała się następująco: Ale to było ciągle mało i w głowie siedziała kompletna przebudowa i mocny projekt na długie lata.... No i projekt ruszył na dobre: Maska M3 + przednie błotniki i zderzak W takiej formie auto pojechało na poszerzenie tyłu oraz wycięcie podłogi pod wydech: Wszystko zostało wykonane ze sztuką, nie było łatwo znaleźć magika od cyny, ale ostatecznie się udało: Prosto od blacharza auto pojechało do lakiernika na wyprowadzenie wszelkich niedoskonałości i podkładowanie: W takiej formie auto wróciło do mnie na konserwacje podłogi: Na tym etapie z pomocą przyszedł DIMER. Powiem szczerze, że ten środek niesamowicie czyści, a zwłaszcza zanieczyszczenia olejowe, także polecam! Tak się prezentuje podwozie po myciu: Prace powoli postępywały do przodu, zebrało się kilka paczek z częściami: Poliuretany od niezastąpionego Marley'a na wózek i stabilizatory: Pozostałe elementy podwozia z aso-bmw.pl: -filtr paliwa z regulatorem ciśnienia, -tuleje wahacza tylnego, -tuleje wahacza poprzecznego, - łożyska, - górne mocowania amortyzatora, - podpora wału z łożyskiem, - przegub elastyczny wału, - tuleje "progowe", - przeguby kulowe. Zostały dokupione wszystkie śruby i nakrętki, których stan pozostawiał wiele do życzenia. Wszystkie normalia zostały wysłane do żółtego ocynku: Pierwotny plan zakładał pozostawienie fabrycznej konserwacji i jedynie uzupełnienie i oczyszczenie miejsc gdzie pojawiła się ruda. Niestety życie to zweryfikowało i pod konserwacją, a szczególnie idealnie wyglądającymi mastykami (tymi zaciąganymi pędzlem) było mnóstwo rudej Ostatecznie okolice wózka zostały w 90% oczyszczone do gołego metalu. Sama podłoga (środkowa sekcja) była w idealnym stanie. Wszystkie zgrzewy, które już brała ruda, zostały powiercone, nadspawane i zeszlifowane na 0. Następnie tylne nadkola zostały zespawane z podłogą. Na tym łączeniu było widać, że ruda już atakuje i jest to newralgiczny punkt. Tak przygotowana blacha została odtłuszczona, zabezpieczona APP R-STOP i pomalowana podkładem epoksydowym. Mała relacja z ostatnich zmagań i jednoczesna zapowiedź przyszłej relacji z poczynań. Był niezły rozp***dol Pozdrawiam i życzę miłej lektury przy dalszych poczynaniach. W dużej mierze staram się pracować przy aucie sam i robię to pierwszy raz w życiu więc wszelkie uwagi przyjmuje na klatę mardenss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 18 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Października 2017 jestem ciekaw końcowego efektu, bo pracy dużo i jak widać wykonana ok, jakie plany na przyszłość?będziesz szedł w germana? pozdro Rudy Hiszpan' dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Kolega dużo siedzi na rsm więc oby nie trzeba go było silnie przekonywać żeby szedł w dobrą stronę Pracy od groma włożone. Wierzę, że będzie dobrze bo podejście bardzo dobre masz. mardenss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid82 Napisano 19 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Października 2017 tak to powinno wyglądać najpierw przygotowana buda bez rudej a potem składanie i upiększanie , zobaczymy co z tego wyjdzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrzyk Napisano 19 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Października 2017 14 godzin temu, lapka666 napisał: Kolega dużo siedzi na rsm więc oby nie trzeba go było silnie przekonywać żeby szedł w dobrą stronę Pracy od groma włożone. Wierzę, że będzie dobrze bo podejście bardzo dobre masz. Hmm.. a co tu ma do rzeczy forum, na którym się siedzi? Tak samo siedzę na bmw-sport.pl i na e46forum.pl i średnio wiem co to wnosi do tematu. Panowie trochę cierpliwości, poczekajcie na efekt końcowy. A tymczasem oczekuje merytorycznych komentarzy na podstawie, których będę mógł coś poprawić czy wykonać lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 20 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Października 2017 No jeśli nie wiesz jaka jest różnica między rcm a syndykatem to obyś nie musiał na własnej skórze tego poznać Zobaczymy, w którą stronę pójdziesz... syndykat czy rcm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magik190 Napisano 20 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Października 2017 Gratuluje znalezienia dobrego blacharza a to nie jest takie proste. Jaki silnik tam masz i jakie plany? Jakoś nie widzę o tym info. Pozdro i działaj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba328 Napisano 20 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Października 2017 Jestem pod wrażeniem rozwoju tematu i prac jakie są wykonywane przy tym aucie. Jak na razie blacharka ale czekam na dalsze relacje. Jeśli miały by tu trafić mocno szerokie koła to zawczasu bym przygotował błotniki przed malowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrzyk Napisano 21 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Października 2017 11 godzin temu, seba328 napisał: Jestem pod wrażeniem rozwoju tematu i prac jakie są wykonywane przy tym aucie. Jak na razie blacharka ale czekam na dalsze relacje. Jeśli miały by tu trafić mocno szerokie koła to zawczasu bym przygotował błotniki przed malowaniem Błotniki już są gotowe Wstępnie założę to co mam czyli 9,5/19 przód i 11/19 tył. Zobaczymy jak to w tych nadmuchanych nadkolach spasuje. Nie chce przesadzonych kątów, aleee.... idealnie by było gdyby tylne ranty mogły wpaść na przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert-Łęczyca Napisano 21 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Dnia 20.10.2017 o 07:25, lapka666 napisał: No jeśli nie wiesz jaka jest różnica między rcm a syndykatem to obyś nie musiał na własnej skórze tego poznać Zobaczymy, w którą stronę pójdziesz... syndykat czy rcm. Mówi to osoba której podobają się 4kominy w e36 Rudy Hiszpan', Albinek i mati0618 dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 21 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Haha a co to ma do tego? Człowieku chciałeś zaistnieć postem? Prawda jest taka że to są dwa inne fora. Jak kolega pójdzie w rcm to długo to nie zabawi. Przy takiej ilości pracy to powinieneś mieć dobrane koła i spasowac budę do nich bo jak zrobisz to na oko to później będziesz rzeźbił dystansami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrzyk Napisano 21 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Października 2017 4 godziny temu, lapka666 napisał: Haha a co to ma do tego? Człowieku chciałeś zaistnieć postem? Prawda jest taka że to są dwa inne fora. Jak kolega pójdzie w rcm to długo to nie zabawi. Przy takiej ilości pracy to powinieneś mieć dobrane koła i spasowac budę do nich bo jak zrobisz to na oko to później będziesz rzeźbił dystansami. Chyba się nie zrozumieliśmy. Masz jakiś problem do raceism czy jak? To, że jeden z drugim nie może się porozumieć to mi wisi... Dobrane koła do budy? Że niby jak ? Co ja wróżbita Maciej? Przy spawanych ćwiarach? Skończę prace prace przy budzie i zajmę się fitmentem. Są to koła 3tlg więc wymiana rantów to żaden problem w obecnych czasach.. no chyba, że mnie zacisk hamulcowy złapie to poratuje się dystansem. A może rotory zmienie tył/przód. Czas pokaże. Ponoć w te nadkola ma wejść 11/12. Sprawdzimy i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebas Napisano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 lapka666, co ma raceism do tego projektu? Na rcsm jest 3/4 BMW, którymi spokojnie Syndykat by się jarał. Zresztą tam też są projekty z syndykatu, które ludzie propsują (E36 Brylanta, E30 Stammka, E21 Torsa, E36 Gamka i pewnie jeszcze kilka innych których nie pamiętam). Zresztą, przeglądam to forum (Sindi) praktycznie codziennie od 8 lat i nie rozumiem tej nagonki na raceism. Wiele projektów jest praktycznie w tym samym stylu co tutaj, dużo jest też w stylu, który delikatnie mówiąc średnio mi się podoba ale i tak szanuje bo w końcu ktoś próbuje przecierać szlaki, a nie robić kolejne E36 na Futurach, które i tak szanuje bo zawsze się to obroni, ale mimo to jest już po prostu nudne. Co do tematu, projekt obserwuję od początku i czekam na rozwój wydarzeń AdRRian i mokrzyk dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biały_1717 Napisano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Wszystko fajnie pięknie, ale opłacało się spawac cwiary, zmieniac błotniki, ogolnie cały samochod pod m3? nie taniej by wyszło po prostu kupic m3 e46? bo jak widać sam tego nie robisz wiec każdemu trzeba płacic, a jak dobrze sadze to i wleci silnik z m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati0618 Napisano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Wchodzę na Raceism, patrzę.... A tam lapka666 k3rmit, atos1987, Łukasz ///3 i 1 inny dodali reakcje 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrzyk Napisano 22 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 5 godzin temu, Biały_1717 napisał: Wszystko fajnie pięknie, ale opłacało się spawac cwiary, zmieniac błotniki, ogolnie cały samochod pod m3? nie taniej by wyszło po prostu kupic m3 e46? bo jak widać sam tego nie robisz wiec każdemu trzeba płacic, a jak dobrze sadze to i wleci silnik z m3 Biały_1717 czy mogę prosić link do Twojego tematu? Bo coś widzę, że nie masz o tym bladego pojęcia. Kwestia opłacalności: Gdybym 6 lat temu miał pieniądze na m3 (których nie miałem) to musiałbym z niej wyrzucić: - zawieszenie, - hamulce, - silnik, -wydech, - wnętrze. Co sprowadza się do tego, że zostaje mi sama buda. Jak wiadomo trafić m3 nie bite graniczy z cudem ( choć moja buda okazała się nie lepsza) i i tak musiałbym spotkać się z blacharzem i pewnie musiałbym robić tylne nadkola bo nawet te ćwiartki, które kupiłem już były ruszone przez rudą. Może buda angielska byłaby rozwiązaniem, ale kto się spodziewał 6 lat temu, że to tak daleko zajdzie. Ostatnią kwestią jest to, że jest to moje pierwsze auto i jakiś tam sentyment jest. VIN jest dla mnie zupełnie nieistotny. Kwestia tego co robię sam, a czego nie robię: Przepraszam, że nie mam jak każdy (wg Twojego mniemania) komory lakierniczej w domu i z wykształcenia czy zamiłowania nie jestem blacharzem. Całą konserwację podwozia jak i resztę rzeczy, które potrafię zrobić sam robię sam. Kwestia motoru m3: Źle sądzisz, kompletnie nie podoba mi się dźwięk silnika m3 e46 i zdecydowanie chciałbym żeby to było co innego. Co, pokaże czas i budżet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudy Hiszpan' Napisano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 13 godzin temu, sebas napisał: przeglądam to forum (Sindi) praktycznie codziennie od 8 lat i nie rozumiem tej nagonki na raceism. Może dlatego, że większość aut z rcm ma przyspawane przystanki do budy, dorzucają zderzaki z kosmosu i nie za bardzo auta po ich modyfikacjach przypominają GS, o którym stricte jest BMW Syndykat, często wręcz przeciwnością stylu propagowanego na naszym forum. To tyle z nagonki, a że znajduje się tam parę projektów fajnych, to nic nie świadczy, tak jak i fakt, że na Syndykacie zakładają tematy ludzie z autami mało związanymi z GS, były takie tematy pozakładane nawet niedawno, auta również z rcm i zdumienie posiadaczy aut, dlaczego nie pasuje air + angel eyes, pi***olnik pod maską. Fora z których czerpiesz inspirację mają znaczenie, co nie znaczy, że zawsze trzeba się czymś zarazić. Oby. Co do auta, bo o nim jest temat... Pierwsze foty mnie przeraziły, kolejne zbiły z tropu, ale ostatnie dały mi sporo nadziei, bo auto, w które wstawia się ćwiary celowo, prawdopodobnie będzie grube. A w którą stronę mocy pójdziesz zależy od Ciebie, oby jak najciemniejszą i najszerszą lapka666 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Ale gdzie ja najezdzam na rcm? Ja nie mam nic do rcs. Bardzo dużo projektów tam mi się podoba i dlatego tam siedzę. Tylko są tam tak skrajne auta, m.in. chore kąty, parcie na air że miałem na myśli że jeżeli pójdziesz w tą stronę to po temacie... Obyś nie szedł... A jęczenie co niektórych to lizanko d... Od początku trzeba powiedzieć koledze jakie jest to forum bo to nie rcm gdzie jest przegląd różnych stylów i każdy to akceptuje. Znowu jestem ten zły hehe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrzyk Napisano 22 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Rudy Hiszpan' spokojnie, daj szansę. Wszelką merytoryczną krytykę biorę na klatę. Zakończył się dość ważny etap w pracy nad podwoziem. Koniec z rozbieraniem, darciem konserwacji czy malowaniem. Od tego momentu zaczynam wreszcie składanie. Poniżej przedstawiam efekty 4 miesięcznej pracy. Oceńcie sami Przepraszam za lekki spam, ale chciałem przedstawić każdy możliwy detal. Ja się jaram niesamowicie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudy Hiszpan' Napisano 22 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Października 2017 No no, taki widok w E46, zamiast w E30 jak do tej pory, to miłe odróżnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sanczo Napisano 23 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Auto na wieki, kawał dobrej roboty kolego, naprawdę nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrzyk Napisano 23 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Staram się jak mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisiek Napisano 24 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Jakies dalsze modifikacje juz zrobione?/ dawaj foty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sidey Napisano 25 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Zajebiście zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil Napisano 25 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Października 2017 jestem pod wrazeniem efektu uzycia Dimera napodloge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.