Jajnik Napisano 10 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Cześć, W Syndykatowej "przywitalni" napisałem, że prędzej czy później zacznę projekt E28 + 1UZ turbo Co prawda założenia projektu trochę się zmieniły, gdyż 500+ konnym samochodem samochodem raczej ciężko byłoby się komfortowo poruszać, ale plan zmienił się tylko nieznacznie o czym wkrótce. Po pożegnaniu się z tym oto sku*wolem: Pewnego pięknego dnia stałem się posiadaczem tego egzemplarza: Vehicle information ======================================== Type code: 4181 Model: 528 I A (EUR) E-F-R series: E28 Series: 5 Type: LIM Steering: LL Doors: 4 Engine: M30 Displacement: 2.80 Power: 0 (0 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: 171 - OPALGRUEN METALLIC Upholstery code: 1983-10-03 - S218 LEATHER SPORTS STEERING WHEEL II S295 BMW LA wheel, exclusive styling S300 Central locking with anti-theft system S350 Therm.insulat.glass green S411 Window lifts,electric,front/rear S415 Sun-blind, rear S682 Rear seat bench in fabric S687 Radio preparation S825 Radio control Oceania Zakres prac jaki przewiduję to przede wszystkim kompleksowa i profesjonalna blacharka bez kompromisów, air ride, wydajniejszy układ hamulcowy, wymiana jednostki napędowej, montaż klimatyzacji oraz ABS, customowe felgi 3tlg, obszycie wnętrza. Przykładowe zdjęcia stanu blacharki: Na pierwszy rzut poszły hamulce, rozważałem kilka opcji i jak widać finalnie było w czym wybierać Początkowo miał być zestaw z E46 3.0, ale po pierwszych przymiarkach stwierdziłem, że to nie pasuje tak jak bym chciał. Kolejne poszły hamulce z dawcy silnika, czyli tarcze 315mm/310mm i zaciski 4-tłoczek z przodu i 2-tłoczek z tyłu, niestety Lexus nie posiada czegoś takiego jak „jarzmo†i zaciski przykręca się „od góry†bezpośrednio do zwrotnic. Fakt ten dosyć mocno skomplikował sprawę i finalnie również i te hamulce odpadły. Po wielogodzinnym porównywaniu parametrów tarcz w Internecie stanęło na zestawie tarcz 330mm przód i 300mm tył, zaciski odpowiednio 4-tłoczek Brembo i 2-tłoczek Ate. Podobnie było z felgami, założenie było proste, mają być customy 3tlg. Stanęło na TRX-2. Ciąg dalszy w kolejnym poście. Mam nadzieję, że się temat przyjmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol Napisano 10 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Zapowiada się ciekawie, ale zmień nastawienie i nie psuj klasyka powietrzem albo zmień forum... sznajder95 i Thepiekarz dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adzikowski Napisano 13 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 e28 piękna maszyna, według mnie air ride to nie jest dobra droga, ale nie ja jestem właścicielem trochę pracy będziesz miał przy blacharce, ale wszystko jest do zrobienia e28 zawsze za***iste! Działaj! Chętnie popatrzę na proces odbudowy 4 lata temu też przez to przechodziłem ze swoim e28 piona! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krigerous Napisano 21 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 A co jest w nie komfortowego w poruszaniu się 500 konnym autem bo nie za bardzo rozumiem (ja zamierzam i nie widzę przeciwwskazań)? i jak te plany się zmieniły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jajnik Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 A co jest w nie komfortowego w poruszaniu się 500 konnym autem bo nie za bardzo rozumiem (ja zamierzam i nie widzę przeciwwskazań)? i jak te plany się zmieniły ? Osobiście jeździłem 560 konnym V8 turbo, bez kontroli trakcji bądź innych elektronicznych "pomagaczy", do tego dojdzie opona +/- 215 na tyle i będzie trzeba szukać trakcji na 5 biegu. Poza tym zmieniłem podejście do projektu i nie widzi mi się jazda ryczącym, plującym ogniem potworem. Nie do tego ten samochód jest budowany. A plany się zmieniły tak jak poniżej Dawca serca: Silnik 3UZ-FE - 4.3L V8 VVT-i Porównanie OEM ZF'a z Lexus'owskim Aisinem Jak widać na zdjęciach skrzynia z Lexusa jest ok. 8cm dłuższa od skrzyni z BMW. Nie powinno to być większym problemem, tym bardziej, że łapy wypadają dokładnie w tym samym miejscu. Po wyjęciu silnika dopiero pomyślałem o misce olejowej, do E28 potrzebna jest micha z przodu, a 3UZ w LS430 ma miskę z tyłu. Jestem w trakcie wymiany na oryginalną tylną miskę olejową z GS430, więc po wymianie będą pierwsze przymiarki silnika do komory oraz spawanie łap. Od razu ubiegnę pewnie parę osób. Jeszcze projekt się nie zaczął, a ja już wykluczyłem silnik M60/M62. Po kilkuletniej styczności ze środowiskiem driftingowym mam zdecydowany przesyt tych motorów, do tego są wielkie i większość z nich w wątpliwej kondycji. grabol i sebas dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebas Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Szanuję za ten swap! Będę obserwował temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Dla mnie zmiana na ogromny minus względem M60/M62... Jestem przeciwnikiem mieszania marek... Jedyna opcja to auto do driftu. Tam można wszystko. A tak to taki misz masz. Krigerous dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 takich cudów to ja jeszcze nie widziałem powiem szczerze, nei znam się na azjatyckiej motoryzacji, ten silnik z Lexa jakie ma parametry, moc, moment, tj twin turbo dobrze widzę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 KUJON masz przecież GOOGLE http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/6-polecanych-silnikow-benzynowych-tymi-benzyniakami-warto-sie-zainteresowac/0vvx0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krigerous Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Kompletnie nie znam tego silnika, ale jak internety pokazują to też będziesz szukał trakcji, również nie jestem zwolennikiem mieszania marek, pod maską w w tym Lexie ten silnik wygląda jak kupa i to tylko opinia względem wyglądu nie mówię o parametrach. Może Tobie się przejadło gubienie trakcji, plucie ogniem, ale mnie to nie zniechęca, a wręcz odwrotnie. Zdradź w takim razie do czego budowany jest ten samochód, będziesz przekładał go razem ze "wspomagaczami" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jajnik Napisano 23 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Samochód ma być typową laleczką do weekendowych wypadów raz na jakiś czas, jakiś zlot, spot itp. Ze "wspomagaczy" w samochodzie jeśli uda się wszystko połączyć w całość to będzie ABS i tempomat Co do mieszania marek to mnie to wcale nie rusza, pod maską będzie czysto i schludnie i o ile się uda wszystko dopasować to plastikowa pokrywa z Lexusa również zostanie na silniku. Domyślam się, że raczej nie wiele ludzi miało do czynienia z silnikiem 3UZ, a szkoda. Silnik parametrami jest zbliżony do M60/M62, ale za to ma niemiłosiernie wysoką kulturę pracy. Do tego jest MAÅY i lekki w porównaniu do klocowatych M60/M62. Silnik pozostaje totalną serią, z oryginalnym filtrem (jeśli się uda), z katalizatorami, sondami itp. Liczyłem się z falą krytyki ze strony "ortodoksyjnych Syndykatowców" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 no właśnie jeśli ten silnik idzie w serię "laleczkę", a nie w performance i walkę o każdy KM i Nm to ja tym bardziej nie rozumiem dlaczego nie wsadzasz któregoś V8 z palety BMW ewentualnie jakiejś kultowej starej S-ki , czytam o tym silniku z Lexa że jest bardzo trwały , odporyny na katy i chętny do tuningu to raczej się mija z celem wkładania go niedłubniętego do weekendowych wypadów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Tym bardziej, że piszą, że części są ciężko dostępne i w razie naprawy będą duże koszta. Pewnie trafiła się okazja z lexem i wyszedł spontan. Przemyśl to może jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jajnik Napisano 23 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Pomysł 3UZ był jak najbardziej przemyślany Co do podatności na tuning silnika 3UZ to ja nie wiem kto pisał artykuł... Podatny na tuning jest silnik 1UZ i to do rocznika '94 gdzie występowały grube korby. Tam wystarczy zrobić kanapkę, zmienić wtryski, dołożyć turbo i bez problemu wychodzi 500+ Mam wstręt do V8 z BMW dlatego te silniki z miejsca od razu odpadły. Jeśli miałbym się zdecydować na jakieś V8 z BMW to tylko na S65, ale to już niestety nie ten budżet Poza tym wsadzanie V8 BMW do BMW stało się już oklepane i nudne, tu jest coś nowego, czego jeszcze nie ma na naszej scenie. @EDIT:Aż dziwię się, że nikt nie poruszył tematu hamulcy, że nie pochodzą z BMW, bo przecież występowały 4 tłoczki w BMW Hamulce z Mercedesa są OK, a silnik z Lexusa już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krigerous Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Marny ze mnie ortodoks, jestem raczej "Świeżakiem" na tym forum, ale ten silnik w serii mechanicznej i wizualnej pod maską E28 to dla mnie nie najlepszy pomysł. Było już BMW z silnikiem Leksusa ale gaźniki pod maską sprawiły że było to coś ciekawego i przede wszystkim zniknął ten plastik pod maską. I tak będę spoglądał jak to się będzie rozwijało. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Hamulce są okey bo nie łatwo zrobić coś mocnego pod konkretny model BMW. Tym bardziej, że starsze wersje nie mają alternatyw a poza tym hamulce wizualnie wygladają tak "samo" mówię o kształcie tarcza/klocek bo wątpię, że poznasz, że ta tarcza nie jest BMW. Więc porównanie nie do końca trafne bo silnik już znajdziesz mocniejszy z danej epoki. To Twoja bajka ale forum jest jakie jest i raczej ze starej ekipy ludzie widzieliby tu bardziej m60. Nie znaczy to, że nie będzie ciekawie ale ramy forum są jakie są choć i tak są bardziej elastyczne niż kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Daj sobie spokój z tym silnikiem od leksusa bo tutaj na forum raczej kariery z nim nie zrobisz i wsadzaj S65 wtedy będzie tak jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert-Łęczyca Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Kolega zdecydowanie pomylił forum Do kosza z tematem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KUJON Napisano 23 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 poczekajmy na rozwój sytuacji, bo od planów do realizacji jeszcze daleka droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macix Napisano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Kozak,będę śledził, zapowiada się ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisiek Napisano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 to juz raczej nie jest BMW nie to forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoliniSpeed Napisano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Mnie tam w sumie ciekawi co z tego wystrugasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sidey Napisano 25 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Fajny silnik, chętnie poobserwuję rozwój wydarzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.