Skocz do zawartości

[E28] Stanced BMW E28 by Jajnik


Jajnik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

W Syndykatowej "przywitalni" napisałem, że prędzej czy później zacznę projekt E28 + 1UZ turbo 

Co prawda założenia projektu trochę się zmieniły, gdyż 500+ konnym samochodem samochodem raczej ciężko byłoby się komfortowo poruszać, ale plan zmienił się tylko nieznacznie o czym wkrótce.

 

Po pożegnaniu się z tym oto sku*wolem:

b18abf580bb1257c.jpg

 

 

Pewnego pięknego dnia stałem się posiadaczem tego egzemplarza:

281f7cdd0b80879e.jpg

7d7ecbb9b053da83.jpg

 

Vehicle information

========================================

Type code: 4181

Model: 528 I A (EUR)

E-F-R series: E28

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M30

Displacement: 2.80

Power: 0 (0 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 171 - OPALGRUEN METALLIC

Upholstery code: 1983-10-03

-

S218       LEATHER SPORTS STEERING WHEEL II

S295       BMW LA wheel, exclusive styling

S300       Central locking with anti-theft system

S350       Therm.insulat.glass green

S411       Window lifts,electric,front/rear

S415       Sun-blind, rear

S682       Rear seat bench in fabric

S687       Radio preparation

S825       Radio control Oceania

 

Zakres prac jaki przewiduję to przede wszystkim kompleksowa i profesjonalna blacharka bez kompromisów, air ride, wydajniejszy układ hamulcowy, wymiana jednostki napędowej, montaż klimatyzacji oraz ABS, customowe felgi 3tlg, obszycie wnętrza.

 

Przykładowe zdjęcia stanu blacharki:

138038e53bd4c94.jpg

2a5fa4affb8fdecb.jpg

8ceb96e01455c994.jpg

1c4fd03440b88ab7.jpg

bd5f6fd2d43b73e5.jpg

5d676886f4096132.jpg

 

 

Na pierwszy rzut poszły hamulce, rozważałem kilka opcji i jak widać finalnie było w czym wybierać

77f17647d803b3a2.jpg

 

 

Początkowo miał być zestaw z E46 3.0, ale po pierwszych przymiarkach stwierdziłem, że to nie pasuje tak jak bym chciał.

Kolejne poszły hamulce z dawcy silnika, czyli tarcze 315mm/310mm i zaciski 4-tłoczek z przodu i 2-tłoczek z tyłu, niestety Lexus nie posiada czegoś takiego jak „jarzmo†i zaciski przykręca się „od góry†bezpośrednio do zwrotnic. Fakt ten dosyć mocno skomplikował sprawę i finalnie również i te hamulce odpadły.

Po wielogodzinnym porównywaniu parametrów tarcz w Internecie stanęło na zestawie tarcz 330mm przód i 300mm tył, zaciski odpowiednio 4-tłoczek Brembo i 2-tłoczek Ate.

 

945657607ee3ad3f.jpg

b6a56ec1161993f7.jpg

 

Podobnie było z felgami, założenie było proste, mają być customy 3tlg.

Stanęło na TRX-2.

 

0939febff70846eb.jpg

 

 

Ciąg dalszy w kolejnym poście.

Mam nadzieję, że się temat przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e28 piękna maszyna, według mnie air ride to nie jest dobra droga, ale nie ja jestem właścicielem :) trochę pracy będziesz miał przy blacharce, ale wszystko jest do zrobienia :) e28 zawsze za***iste! Działaj! Chętnie popatrzę na proces odbudowy :) 4 lata temu też przez to przechodziłem ze swoim e28 :) piona!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest w nie komfortowego w poruszaniu się 500 konnym autem bo nie za bardzo rozumiem (ja zamierzam i nie widzę przeciwwskazań)? i jak te plany się zmieniły ?

 

Osobiście jeździłem 560 konnym V8 turbo, bez kontroli trakcji bądź innych elektronicznych "pomagaczy", do tego dojdzie opona +/- 215 na tyle i będzie trzeba szukać trakcji na 5 biegu.

Poza tym zmieniłem podejście do projektu i nie widzi mi się jazda ryczącym, plującym ogniem potworem.

Nie do tego ten samochód jest budowany.

 

A plany się zmieniły tak jak poniżej :)

 

Dawca serca:

c24f44cf09ea19f4.jpg

 

 

Silnik 3UZ-FE - 4.3L V8 VVT-i

7d8604897c44ef81.jpg

f50c6834f511e1f9.jpg

b6f6511014c8276f.jpg

 

 

Porównanie OEM ZF'a z Lexus'owskim Aisinem

56cb8660219545ed.jpg

7c748832ff249982.jpg

 

 

Jak widać na zdjęciach skrzynia z Lexusa jest ok. 8cm dłuższa od skrzyni z BMW.

Nie powinno to być większym problemem, tym bardziej, że łapy wypadają dokładnie w tym samym miejscu.

 

Po wyjęciu silnika dopiero pomyślałem o misce olejowej, do E28 potrzebna jest micha z przodu, a 3UZ w LS430 ma miskę z tyłu.

Jestem w trakcie wymiany na oryginalną tylną miskę olejową z GS430, więc po wymianie będą pierwsze przymiarki silnika do komory oraz spawanie łap.

 

Od razu ubiegnę pewnie parę osób.

Jeszcze projekt się nie zaczął, a ja już wykluczyłem silnik M60/M62.

Po kilkuletniej styczności ze środowiskiem driftingowym mam zdecydowany przesyt tych motorów, do tego są wielkie i większość z nich w wątpliwej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie znam tego silnika, ale jak internety pokazują to też będziesz szukał trakcji, również nie jestem zwolennikiem mieszania marek, pod maską w w tym Lexie ten silnik wygląda jak kupa i to tylko opinia względem wyglądu nie mówię o parametrach.

Może Tobie się przejadło gubienie trakcji, plucie ogniem, ale mnie to nie zniechęca, a wręcz odwrotnie.

Zdradź w takim razie do czego budowany jest ten samochód, będziesz przekładał go razem ze "wspomagaczami" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma być typową laleczką do weekendowych wypadów raz na jakiś czas, jakiś zlot, spot itp.

Ze "wspomagaczy" w samochodzie jeśli uda się wszystko połączyć w całość to będzie ABS i tempomat :)

 

Co do mieszania marek to mnie to wcale nie rusza, pod maską będzie czysto i schludnie i o ile się uda wszystko dopasować to plastikowa pokrywa z Lexusa również zostanie na silniku.

 

Domyślam się, że raczej nie wiele ludzi miało do czynienia z silnikiem 3UZ, a szkoda.

Silnik parametrami jest zbliżony do M60/M62, ale za to ma niemiłosiernie wysoką kulturę pracy.

Do tego jest MAÅY i lekki w porównaniu do klocowatych M60/M62.

Silnik pozostaje totalną serią, z oryginalnym filtrem (jeśli się uda), z katalizatorami, sondami itp.

 

Liczyłem się z falą krytyki ze strony "ortodoksyjnych Syndykatowców" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jeśli ten silnik idzie w serię "laleczkę", a nie w performance i walkę o każdy KM i Nm to ja tym bardziej nie rozumiem dlaczego nie wsadzasz któregoś V8 z palety BMW ewentualnie jakiejś kultowej starej S-ki , czytam o tym silniku z Lexa że jest bardzo trwały , odporyny na katy i chętny do tuningu to raczej się mija z celem wkładania go niedłubniętego do weekendowych wypadów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł 3UZ był jak najbardziej przemyślany :)

Co do podatności na tuning silnika 3UZ to ja nie wiem kto pisał artykuł...

 

Podatny na tuning jest silnik 1UZ i to do rocznika '94 gdzie występowały grube korby.

Tam wystarczy zrobić kanapkę, zmienić wtryski, dołożyć turbo i bez problemu wychodzi 500+

 

Mam wstręt do V8 z BMW dlatego te silniki z miejsca od razu odpadły.

Jeśli miałbym się zdecydować na jakieś V8 z BMW to tylko na S65, ale to już niestety nie ten budżet

 

Poza tym wsadzanie V8 BMW do BMW stało się już oklepane i nudne, tu jest coś nowego, czego jeszcze nie ma na naszej scenie.

 

@EDIT:
Aż dziwię się, że nikt nie poruszył tematu hamulcy, że nie pochodzą z BMW, bo przecież występowały 4 tłoczki w BMW :D

Hamulce z Mercedesa są OK, a silnik z Lexusa już nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marny ze mnie ortodoks, jestem raczej "Świeżakiem" na tym forum, ale ten silnik w serii mechanicznej i wizualnej pod maską E28 to dla mnie nie najlepszy pomysł. Było już BMW z silnikiem Leksusa ale gaźniki pod maską sprawiły że było to coś ciekawego i przede wszystkim zniknął ten plastik pod maską. I tak będę spoglądał jak to się będzie rozwijało. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce są okey bo nie łatwo zrobić coś mocnego pod konkretny model BMW. Tym bardziej, że starsze wersje nie mają alternatyw a poza tym hamulce wizualnie wygladają tak "samo" mówię o kształcie tarcza/klocek bo wątpię, że poznasz, że ta tarcza nie jest BMW. Więc porównanie nie do końca trafne bo silnik już znajdziesz mocniejszy z danej epoki. To Twoja bajka ale forum jest jakie jest i raczej ze starej ekipy ludzie widzieliby tu bardziej m60. Nie znaczy to, że nie będzie ciekawie ale ramy forum są jakie są choć i tak są bardziej elastyczne niż kiedyś  :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...