Skocz do zawartości

Rudy Hiszpan'

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Przedstawiam Wam moją piątkę.


VIN: WBADM51050GS01026
Kod Typ: DM51
Model: 528i (EUR)
Seria E-F-R: E39
Seria: 5
Typ: LIM
Układ kierowniczy: LL
Liczba drzwi: 4
Silnik: M52 / TU
Pojemność skokowa: 2.80
Moc: 142 (193 KM)
Napęd: HECK
Skrzynia biegów: MECH
kod lakieru: 303 - COSMOSSCHWARZ METALLIC
Kod tapicerki: N9SW - SOFTLEDER / schwar
Prod.date: 27.10.1998

Wyposażenie
========================================
S210 Kontrola stabilności dynamicznej III
S216 Hydro-wspomaganie SERVOTRONIC
S261 Boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu
S265 Kontrola ciśnienia w oponach (TPC)
S299 Koła BMW LA z ogumieniem mieszanym
S339 Shadow-Line
S358 Klimatyzowana/komfortowa szyba czołowa
S403 Szklany szyberdach, elektrycznie sterowany
S415 Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423 Maty podłogowe, welur
S428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430 Zewnętrzne lusterka fotochromatyczne
S431 Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania
S438 Drewniane dekory
S441 Pakiet dla palących
S456 Siedzenia Comfort z pamięcią
S459 El. siedzenia przednie z regulacją i pamięcią
S473 Podłokietnik przedni
S488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494 Podgrzewanie foteli kierowcy / pasażera
S500 System intensywnego czyszczenia
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Światła przeciwmgielne
S522 Ksenonowe światła
S534 Automatyczna klimatyzacja
S540 Tempomat
S548 Kilometr Speedo
S555 Komputer pokładowy V z pilotem
P628 Pakiet Komunikacja
S629 Telefon samochodów (GSM) w czytniku, przód
S666 Radio BMW CD RDS fBussiness
S677 System HiFi Professional DSP
S704 Zawieszenie M Sport
S710 M kierownica sportowa, wielofunkcyjna
S761 indywidualne przyciemniane oszklenie
S775 Podsufitka antracyt
S785 Światła kierunkowskazów białe
L801 Wersja Narodowy Niemcy / Austria
S863 Lista sprzedawców Europa
S879 Instrukcja obsługi Niemiecki
S915 Pominięcie ochrony zewnętrznej skóry

 

Modyfikacje, które zaszły:

-Skórzany tunel, skórzane rączki w boczkach, fotele przód i tył w skórze Nappa.

-Gwint KW V1 Inox.

-Felgi customowe 19x9.5 i 19x10.5 ranty 2.75 i 3.75, rotory ACS O.Z., śruby 160x O.Z., bębny tył RH, przód Schmidt.

-Tłumik końcowy Eisenmann N

-Kompletny M-Pakiet zderzaki, listwy, nadkola, halogeny, dyfuzor, miecz, spojler.

-Nerki przedliftowe w kolorze czarnym uni.

-Modyfikacje lamp oryginalnych Hella - ciemny kierunek, przysłony, krzyże, spolerowane klosze, nowe regulatory, uszczelki, wymiana odbłyśników.

 

JqzHMq8.jpg

yg3Qyrp.jpg

Fnct68l.jpg

zyS3k8F.jpg

GF6yV2m.jpg

 

Tjb3IiO.jpg

 

cRn06dn.jpg

 

Z7qi97K.jpg

sxpz82s.jpg

Zl639Kd.jpg

TJbJJrO.jpg

XNIyR6k.jpg

rNoT8YQ.jpg

4Rmuu9W.jpg

UsKVk2R.jpg

 

 

W planach:

- Leży i czeka do zregenerowania cały układ hamulcowy z 4.4 V8 przód i tył.

- Szersze ranty i węższe opony,

- Dekory ciemniejsze burkel lub piano black,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema :)

Bardzo ładne, schludne i doinwestowane 5!

Czemu DSP uważasz, że przereklamowane? W sedanie potrafi naprawdę dobrze grać, aż lusterko sie buja :D Wally może potwierdzić ;)

Z ciemnym kierunkiem w reflektorach proponowałbym zrobić to w ori kloszach i wychodzi o wiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema :)

Bardzo ładne, schludne i doinwestowane 5!

Czemu DSP uważasz, że przereklamowane? W sedanie potrafi naprawdę dobrze grać, aż lusterko sie buja :D Wally może potwierdzić ;)

Z ciemnym kierunkiem w reflektorach proponowałbym zrobić to w ori kloszach i wychodzi o wiele lepiej.

 

Dzięki! Tak na serio, to wymieniłem tu z zawieszenia większość, w silniku prawie wszystkie eksploatacyjne rzeczy jakie mogłem, włącznie z uszczelkami kolektora wydechowego. Hebli nie tykam, bo od razu chcę całość z V8 wrzucić. Teraz zabieram się za układ chłodniczy, bo to mi zostało i poprawę klimy, bo po roku przestało wiać, a przed wakacjami nad morzem śródziemnym by się przydała :) Nie rozpisywałem się tu o emblematach, spinkach, pierdołach, łącznikach, bo wszystkie foty z telefonu i zrobiłbym tu śmietnik :)

Miałem poprzednio Harman Kardon w E36 z przełącznikiem HiFi i robiło moim zdaniem dużo większą robotę. Faktycznie, jak posłuchałem zwykłego nagłośnienia, to jest spora różnica, ale to nadal nie to.

Gadaliśmy telefonicznie kiedyś o tych kierunkach.. Skomplikowana operacja, ori klosze gdzieś mi się walają, wypróbuję Twoją metodę i zobaczę, może je podmienię i sprawdzę jak to leży na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

W ostatnim tygodniu w aucie wymienione zostały:

- Olej na LM 5W40 + Filtry MANN
- Tuleje wahaczy L+P przód góra na Lemfordera
- Zbieżność, kąty
- Odpowietrznik płynu chłodniczego w króćcu przy termostacie
- Wentylator klimatyzacji BMW
- Kości i przewody od wentylatora
- Chłodnica klimatyzacji Nissen

- Osuszacz klimatyzacji
- Przewód klimy, który idzie po podłużnicy
- O-Ringi na przewodach
- Nabicie układu
 

 

Jutro startuje do Zadaru lub Sibenika, oby bezproblemowo :drive:

 

Vt0N0aP.jpg

UEvrGt8.jpg

y9LNST9.jpg

NsEvLKn.jpg

TpqoUJD.jpg

FLMDAg9.jpg

wFsJryf.jpg

y0KUB5T.jpg

wJ8RzqA.jpg

As668Q0.jpg

gcz1EYZ.jpg

44xnJyi.jpg

hJ6WMO5.jpg

 i po odbiorze

iWxEt17.jpg

na3NDTP.jpg

UqSF43Z.jpg

IDq1iDF.jpg

g2wpEVr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Åadnie ładnie ale czekam na mpak i albo szersze ranty albo dystanse żeby te koła tak się nie chowały.

 

Hehehe, no Åapka, na to czekałem i tego się bałem, ale widzę że jestem bezpieczny, bo bez grubszego pojazdu się obyło  :mrgreen:  Rozważam i szersze ranty lub dystanse, wolałbym ranty, ale wtedy może być grubo, a jednak robię ponad 20kkm rocznie i poruszam się po Warszawie często w miejscach mocno pilnowanych przez policję, więc mam tu zgryz. Dystansu mogę dać zawsze trochę mniej.. Wszystko się okaże.

 

Jak wpadnie mpak to zrobi się dobre zamieszanie. :)

 

Wpadnie, wpadnie, ale to plan długodystansowy, co prawda jak wszystko i zawsze. Pewnie na przyszły sezon lub za dwa, zobaczymy. Chciałbym jak najszybciej, bo dopiero wtedy auto zacznie wyglądać w jakiś sposób.

 

 

Mam pytanie wymieniałeś może taśmę w liczniku (martwe pixele) dużo z tym roboty i czy trudne do wykonania 

 

Wymieniałem sam. Hm długo by się rozpisywać. Taśmę można kupić najtańszą za 20zł na olx, licznik żeby rozebrać to do samego tyłu musisz użyć czterech rąk, bo tyle mocowań na raz trzeba przekręcić chyba o 90 st. może uda Ci się coś samemu wykombinować. Wskazówki ode mnie... nie zdejmowałem właśnie wskazówek. Podobno potem wariują itd. więc, żeby zdjąć blat od tyłu licznika wraz ze wskazówkami, nawieciłem małym wiertełkiem 3 otwory w okolicy elrami z pixelami, w białym plastiku. W internecie znalazłem jakiś turotorial czy jak to się tam zwie i widziałem z czym to się je, jak dobrze zajrzysz to na oko można wymierzyć gdzie wiercić. Wtedy masz twory by odkręcić mini torxy. Co to samej taśmy, to ja ją przyklejałem na to co miała na sobie bez dodatkowych klejów, do tego nakłuwałem każdy łącznik, na wszelki wypadek, bo tak gdzieś wyczytałem i przekręciłem ten element który dociska taśmę o 180st, kolejna wskazówka z neta, żeby dolegała taśma do niewygnocionej części ''gumki''. Gdybyś miał pytania to wal na pw, jakąś fotką poczęstujesz to postaram się podpowiedzieć, jeżeli będę pamiętał. Od 1.5 roku działa bez żadnych problemów każdy pixel.

 

Ogólnie byłem furką w Vodicach w Chorwacji i coś tam mam z tropików, to się podzielę. Powiem tylko, że 3500km bez problemów, jedynie drugiego dnia nie mogłem auta odpalić, przestraszyłem się czy to alternator, rozrusznik, aku...  zostawiłem jupiterki włączone na prawie dobę, bo auto (stało na górce) popchnąłem, odpaliło i potem na szczęście 8 dni obyło się bez żadnych problemów czy podobnych sytuacji. Bałem się, że zginą mi koła, ale pozbyłem się jedynie antenki GSM jak widać na zdjęciach, w jakich okolicznościach zniknęła nie mam pojęcia.

 

 

gXPojfv.jpg

 

xQTUZTU.jpg

 

94igO7H.jpg

 

wtdk0wx.jpg

 

kGX0jaV.jpg

 

6eZV1pd.jpg

 

OJ0ZP7y.jpg

 

No i w naszym ulubionym miejscu, u wodopoju :)

 

lIKF3ra.jpg

 

5sPLo34.jpg

 

KTB02tp.jpg

 

Mały modzik, który zapowiadałem. Wywaliłem chińskie lampy, wjechały z powrotem ori klosze Hella tylko z ciemnym kierunkiem. Według przepisu Grabola i w tym miejscu wielkie podziękowania za totalnie bezinteresowną pomoc.

 

xIawCjT.jpg

 

i takie na szybko z lampami dziś po powrocie z Osiecka

 

hKAyt2k.jpg

 

i takie coś kupiłem :-P

 

Z2YKXxx.jpg

 

Dorzucam film jak sprawuje się rainx na 20 letniej szybie w E39, do przygotowania szyby była jedynie IPA.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xNkronMERGU&feature=youtu.be

 

Uprzedzam ponowny pojazd.. kapsle kupione, ale nie wiem kiedy zostaną wykonane, kiedy dojdą, jak będą wyglądać, bo będą rzeźbione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie działasz z nią, ale mam nadzieje, że te kapsle to nie będą takie jak proponowałeś wyżej?

 

Nie dekle od Maćka odpuszczam ze względów raczej finansowych, ale też bałem się efektu końcowego poniekąd.

Normalny klasyczny AC Schnitzer, pomaluję go w kolor felgi. Już się graweruje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć Panowie,

Auto właśnie przechodzi przemianę, żeby była #takasamajakwszystkie, kupiłem oryginalny komplet przód, tył, lotka, nadkola krótkie (lekko zbesztane) ze wszystkimi kratkami, listwami, mieczem, halogenami, dyfuzorem, tak jak potrzebowałem czyli przód bez PDC ze spryskami, a tył z PDC, więc zaraz trzeba będzie kupić dwururkę i wszystko pasować. Wszystko się maluje. Kapsle ACS są, ale pomalowałem je sam i wyglądają jak jechane wałkiem, więc muszę je jednak oddać fachowcom.

Nastąpiło to szybciej niż myślałem, ale zależy mi żeby wjechać na Chotową w przyszłym roku i staję na rzęsach, z bociana i wongi już telefonów nie odbierają hehehe.

Do tego rozpędziłem się i kupiłem hamulce z przedliftowego V8 324mm, te z masywnym jarzmem i jestem w trakcie kompletowania wszystkich potrzebnych gratów do kompleksowej regeneracji hebli. Mam nadzieję, że do końca miesiąca wszystko będzie na miejscu, choć krucho stoję z czasem.

Żeby nie klepać na pusto mam jakiś strzał spod roboty, robiliśmy auta dla Fusa, więc 5er się złapało z młodszym towarzystwem.

ej1hxD2.jpg

Oprócz tego wypolerowałem szkło z licznika dawcy High OBC, bo moje miało pęknięcie u dołu i rysy.

xboZFsW.jpg

WrmSHBK.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, atos1987 napisał:

Paczta go jaki burżuj :D hajs położył do zdjęcia. 

P.S.

Ja już o dwu rurce myślę od kilku miesięcy i cały czas biję sie z myślami , wydech czy korekta lakieru (na wiosnę) .

To nie mój sos, mój się jeszcze mieści w portfelu hehe

Kupuj dwururkę, a korektę Ci zrobię w wolnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lapka666 napisał:

Coś czuję, że jak wyjedziesz będzie gruboooo. Szkoda tylko, że rotory nie są srebrne. Czym polerowałeś szkło zegarów bo wyszło zajeb...

Coraz częściej myślę, żeby tej zimy przy okazji zdjęcia kółek rozebrać je, rotory dać w srebro z grubym ziarnem i kupić węższe opony. Jeżeli się nie uda to nie wiem kiedy to zrobię, bo jednak będę miał sporą stagnację.

Szybka polerowana maszynką Rupes Bird, pady z zestawu, twardym i średnim, pasty sonax finish, manzerna 3500, ogólnie parę past testowałem, już nie pamiętam. Zmieniałem też skok w DA.

Wyjadę? W sumie to nie wiem kiedy zjadę, bo auta używam 7 dni w tygodniu, robię nim dzień w dzień 60-100< km, dlatego też czas jest problemem, bo potrzebuję go dużo, żeby jednego dnia/nocy auto rozebrać i złożyć. Np tak będzie z hamulcami czy zderzakami. Dzięki za pochlebne słowa, mam nadzieję, że kolejne foty już będą w M-Pakiecie i może z nowymi lampami, odświeżonymi u Grabola. Kupiłem wczoraj właśnie komplecik nieparujący, cały sprawny, dziewiczy, zaczepy całe itd. Przerzucę ze swoich całe odbłyśniki z krzyżami, przysłony, soczewki a z nowych lamp zostawię na dawcę w razie czego. Blaszki mocujące, uszczelki, ślizgi mam nówki, bo kupiłem po to ostatnio Depo, Jak Grabol je wypoleruje i pomaluje, to powinna być widoczna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.10.2017 o 21:22, lapka666 napisał:

Grabol na bank zrobi to mega dobrze. Powiedz mi tylko czy w dalekich planach masz większe ranty? Kurde nie wiem co jest nie tak ale na tych kołach wygląda trochę jak na szczudłach :( Albo tak na zdjęciu wychodzi. Albo brak srogiej gleby. Nie wiem. 

W planach może i mam, ale nie na już, nie na przyszły sezon, bo orientowałem się w cenach nówek i mnie zniszczyły trochę. Póki co na 2018 poratuję się dystansami może 5mm na oś tymczasowo. Przydałby się większy negatyw, to mógłbym mocniej wypchnąć koła.

Mam cichą nadzieję, że jak wpadnie M-Pakiet to auto wizualnie zejdzie niżej. Jedyne co mogę podziałać to zmiana opon. W okół domu mam wszędzie spowalniacze i na każdym trę po 20cm progami, więc niżej na co dzień nie będzie. Na zloty czy coś spoko, bo nie straszne mi kręcenie, po to są te pierścionki :) 

Srogiej gleby nie będzie póki auto jest daily, a nie wyobrażam sobie zrobić ją w ogóle na kosę i nią nie jeździć. Tym samochodem się jeździ mega komfortowo, warunki motoru pozwalają na codzienną eksploatację w żwawy i teoretycznie ekonomiczny sposób. Na posąg to miałem do kupienia kilka 540i :)

 

Na pocieszenie tylko napiszę, że rok temu w planach nie było nawet krótszych sprężyn czy 18'', więc mi się może odmienić, ale nie na tę chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu dotarł do mnie tłumik Eisenmann N. Auto wróciło od lakiernika, więc zrobiłem kilka zdjęć.

Dla nas koniec sezonu.

fbXFDhN.jpg

RsDCbVD.jpg

VriqhOP.jpg

AZYI6gR.jpg

dESEXKi.jpg

OEcZ5l2.jpg

Nirr7H3.jpg

trBLB8K.jpg

j3Zhqar.jpg

uxIPsJB.jpg

VmeN99W.jpg

JXnXAJX.jpg

mlg8Xt2.jpg

B6m0F4Y.jpg

Świeże foty środka

t4CVQW3.jpg

5qmvuCi.jpg

EwHqCuT.jpg

Vi7GWk3.jpg

urO6XKe.jpg

dXyhFmK.jpg

hSnmN34.jpg

WSTrrx8.jpg

ocdyOjZ.jpg

XbHcCRU.jpg

3Kcqjkq.jpg

q9VRYyb.jpg

1OSx7fq.jpg

NWM0DHS.jpg

xlf2tx1.jpg

KlbVANx.jpg

v3lEVLX.jpg

hSnmN34.jpg

G1TVDeF.jpg

kdtVNSO.jpg

Potrzebna szpera

WSOqYZa.jpg

Blpdu0T.jpg

 

 

Eis wisi za nisko i za bardzo w lewo, będzie go trzeba poprawić.

Lampy nie były w końcu polerowane u Grabola, sam je spolerowałem i będę je uszczelniał po Świętach, zmiana uszczelek na ASO itd.

Na rok 2018 planuję jeszcze srebrny rotor grube ziarno razem z kapslami, niższe opony i dystanse ok 8-5mm przód-tył.

Może uda mi się kupić krótkie nadkola w lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...