Adam1 Napisano 9 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Witam. Otwieram nowy temat w którym chciałbym przedstawić moją replikę M3. Fabrycznie jest to e30 coupe 320i z 1990r kupione przeze mnie w 2012 roku i nie wyglądała wtedy zbyt dobrze. Nie udało się odzyskać nic poza karoserią (dużo amatorskich przeróbek). Co to modyfikacji, silnika, zawieszenia, układu hamulcowego, karoserii chciałbym pokazać wszystko po kolei. Zacznę od pokazania zdjęć jak e30 wygląda teraz a jak wyglądała gdy kupiłem i rozebrałem M3 ma zupełnie inny pas tylny na szczęście w ASO nie ma problemu z dostępnością, tak samo nadkola wewnętrzne, Po wycięciu pasa tylnego oraz poszyć błotników wspawałem klatkę w tylnej części żeby wzmocnić konstrukcję. nadkola wewnętrzne wstawione jak w fabryce, pas podobnie z tym, że trzeba było zbudować po bokach nową podłogę ponieważ m3 ma wyżej o ok 5cm, przy okazji zamontowałem podstawę akumulatora, żeby nie przykręcać rygla drzwi do laminatu zostawiłem oryginalne mocowanie z tym, że musiałem przenieść je do wewnątrz o grubość laminatu (ok 6mm). Aby ułatwić montaż silnika i ewentualny serwis w przyszłości postanowiłem zrobić pas przedni odkręcany, po rozwierceniu zgrzewów w ich miejsce trafiły nitonakrętki. teraz pas przedni mogę odkręcić w kilka minut. Oryginalna podstawa akumulatora została usunięta aby zrobić miejsce na zbiornik wyrównawczy, serwo z e32 v8 wraz z pompą i aluminiową podstawą (skróconą o ok 3cm) zamontowane z przodu na nadkolu. tylna kanapa pochodzi z e46 coupe więc mocowania kanapy, oparcia i zagłówków zostały wycięte z e46 i przyspawane do e30. Po tych wszystkich przeróbkach e30 wyglądała tak: Przyszedł czas na laminaty, kupiłem je przypadkiem i Niemczech w 2011r i nie wiem z kąt pochodzą. W zderzakach są ślizgi jak w oryginalnych, przednie błotniki przykręcane jak ori, klapa odbita z dwóch stron, słupek wraz z wewnętrznymi częściami i listwą, tylne poszycia całe z wnękami i częścią progu, dokładka zderzaka i spoilera od EVO. po zamontowaniu tego wszystkiego wyglądało to tak: Teraz przyszedł czas na lakier, zaczynam od wypiaskowania spodu, pomalowałem całość podkładem epoksydowym następnie masy natryskowe i niebieski poliuretan Następnie lakierowane wnętrze, tutaj mokro w mokro podkład, baza i miejscami bezbarwny (jak w oryginalnym e30) Lakierowanie z zewnątrz nie było takie proste. komora silnika została wyczyszczona, stare masy usunięte i zrobione od nowa tak jak na zdjęciach Poszycia błotników łączone w tych samych miejscach jak w oryginalnym e30, po przygotowaniu wszystkiego do lakierowania w miejscach łączenia metalu z laminatem zrobiłem masy, które wyglądają jak oryginalne. Kolor jaki wybrałem to San Marino Blue z M4. Niektórym może się nie podobać ale mi się podoba. Przyszedł czas na składanie, zacząłem od instalacji elektrycznej i poskładanie wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 9 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 widzialem macalem na GF, auto mi sie podoba choc kolor w/g mnie nie pasuje do tej epoki ale widze ze ogrom pracy to za***iste cos!lubie takie projekty i podejscie czlowieka ktory go tworzy pozdro lapka666 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terror Napisano 9 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 O żeby Cię.... Dla mnie porno! Gratuluję sprzęta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzel Napisano 9 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 wrzuć więcej zdjęć, dobry projekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Roboty od groma ale kolor budzi mieszane uczucia. Myślę, że tradycyjny czarny albo krwista czerwień zrobiłaby lepszą robotę ale robisz auto dla siebie i to też trzeba szanować tym bardziej nie można tego negować przy takim nakładzie pracy. Najbardziej podoba mi się, że mimo, że to replika na laminacie trzymałeś się wytycznych oryginału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 10 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Wieczorem dodam zdjecia z dalszej budowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krigerous Napisano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 No w końcu Mam nadzieję że się dopiero rozpędzasz z tymi fotkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 10 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 No w końcu Mam nadzieję że się dopiero rozpędzasz z tymi fotkami najciekawsze dopiero będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek-e30 Napisano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Pięknie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz ///3 Napisano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 najciekawsze dopiero będą wiec czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 O fuck!!! Czekam na więcej I wypowiem się na temat lakieru jak dla mnie z tym lakierem auto wygląda na żywca bardzo dobrze i daje dobrze po oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 10 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Jeżeli chodzi o wnętrze to oczywiście czarny dywan, podsufitka alcantara, fotele przednie miały być na chwile (już 4 lata) docelowo recaro speed. a całą resztę widać na zdjęciach Tak wyglądała komora silnika po polakierowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 10 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Tu jeszcze znalazłem zdjęcie spodu przed piaskowaniem Po kilku miesiącach pracy e30 w końcu zaczęło wyglądać jak M3 chociaż do końca budowy jeszcze długa droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 10 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Teraz trochę o przednim zawieszeniu. Konwersja 5x120 Wahacze pochodzą z e36 m3 3,2l zwrotnice e36, amortyzatory bilstein, tarcze hamulcowe X3 3.0d, zaciski brembo 4 tłoczki, drązek stabilizatora eibach, Zaciski przykręcane do zwrotnicy bez adapterów Pomiędzy sankami a podłużnicą 2cm dystans pod silnik v8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebas Napisano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Jak dla mnie kolor bomba. Super projekt, jedynie kanapa od E46 mi nie podchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 10 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Jak dla mnie kolor bomba. Super projekt, jedynie kanapa od E46 mi nie podchodzi może kiedys trafie oryginalną m3 dlatego z e46 coupe bo chciałem głęboką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 11 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Dla mnie coś niesamowitego. Takie projekty jak ten powinny być wydawane w formie papierowej jako klasyka literatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 17 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Zawieszenie tylne. Belka e30 wzmocniona w miejscu mocowania przekładni głównej, wahacze e36 compact, zaciski, tarcze seria, przekładnia główna duża głowa 2.93 ok 250km/h (na początku mała głowa 4.14 na potrzeby pracy inż, w założeniach Vmax 200km/h), grube półosie, stabilizator eibach, amortyzatory bilstein b8. Na zdjęciu jeszcze stary dyfer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAXX Napisano 17 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Z czego pochodzą przednie zaciski i jaka średnica tarcz jeśli można wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 18 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Z czego pochodzą przednie zaciski i jaka średnica tarcz jeśli można wiedzieć? Średnica tarcz 330mm zaciski brembo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAXX Napisano 18 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 To że brembo to widać, raczej miałem na myśli z jakiego auta pochodzą, wyglądają podobnie jak z merca ML'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 18 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 To że brembo to widać, raczej miałem na myśli z jakiego auta pochodzą, wyglądają podobnie jak z merca ML'a BMW e38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sidey Napisano 23 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Spawane i wiercone pod inny rozstaw śrub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 23 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Spawane i wiercone pod inny rozstaw śrub? Nie. Wszystkie czesci zawiezione do firmy, ktora sie zajmuje takimi rzeczami. Z tego co wiem srednica tarcz troche mniejsza i mocowania zacisku w zwrotnicy dogiete o ok 1mm kazde. Do tego zaciski cofniete o 3mm zeby tarcza byla idealnie na srodku i zeby miescily sie felgi chociaz i tak 2cm dystans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1 Napisano 30 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Silnik M60B40 z e38, po wyciągnięciu silnik został rozebrany bo wyglądał jakby ktoś do niego narobił... wszystkie elementy piaskowane i szkiełkowane, głowice planowane, zawory i gniazda szlifowane, nowe uszczelniacze, pierścienie i panewki, pompa oleju skręcona z użyciem kleju do gwintów z wiadomych powodów, komplet nowych uszczelek. Thepiekarz i Robert-Łęczyca dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.