Skocz do zawartości
Adam1

[e30] Adam1 340i replika m3

Polecane posty

Witam. Otwieram nowy temat w którym chciałbym przedstawić moją replikę M3. Fabrycznie jest to e30 coupe 320i z 1990r kupione przeze mnie w 2012 roku i nie wyglądała wtedy zbyt dobrze. Nie udało się odzyskać nic poza karoserią (dużo amatorskich przeróbek). Co to modyfikacji, silnika, zawieszenia, układu hamulcowego, karoserii chciałbym pokazać wszystko po kolei. Zacznę od pokazania zdjęć jak e30 wygląda teraz a jak wyglądała gdy kupiłem i rozebrałem

 

CFd0qyo.jpg

 

xd3lZSp.jpg

 

1RVuT2S.jpg

 

M3 ma zupełnie inny pas tylny na szczęście w ASO nie ma problemu z dostępnością, tak samo nadkola wewnętrzne, Po wycięciu pasa tylnego oraz poszyć błotników wspawałem klatkę w tylnej części żeby wzmocnić konstrukcję. nadkola wewnętrzne wstawione jak w fabryce, pas podobnie z tym, że trzeba było zbudować po bokach nową podłogę ponieważ m3 ma wyżej o ok 5cm, przy okazji zamontowałem podstawę akumulatora, żeby nie przykręcać rygla drzwi do laminatu zostawiłem oryginalne mocowanie z tym, że musiałem przenieść je do wewnątrz o grubość laminatu (ok 6mm). Aby ułatwić montaż silnika i ewentualny serwis w przyszłości postanowiłem zrobić pas przedni odkręcany, po rozwierceniu zgrzewów w ich miejsce trafiły nitonakrętki. teraz pas przedni mogę odkręcić w kilka minut. Oryginalna podstawa akumulatora została usunięta aby zrobić miejsce na zbiornik wyrównawczy, serwo z e32 v8 wraz z pompą i aluminiową podstawą (skróconą o ok 3cm) zamontowane z przodu na nadkolu. tylna kanapa pochodzi z e46 coupe więc mocowania kanapy, oparcia i zagłówków zostały wycięte z e46 i przyspawane do e30. Po tych wszystkich przeróbkach e30 wyglądała tak:

 

rBqhFH3.jpg

 

uacLn4P.jpg

 

Przyszedł czas na laminaty, kupiłem je przypadkiem i Niemczech w 2011r i nie wiem z kąt pochodzą. W zderzakach są ślizgi jak w oryginalnych, przednie błotniki przykręcane jak ori, klapa odbita z dwóch stron, słupek wraz z wewnętrznymi częściami i listwą, tylne poszycia całe z wnękami i częścią progu, dokładka zderzaka i spoilera od EVO. po zamontowaniu tego wszystkiego wyglądało to tak:

mtFaLeV.jpg

 

Teraz przyszedł czas na lakier, zaczynam od wypiaskowania spodu, pomalowałem całość podkładem epoksydowym następnie masy natryskowe i niebieski poliuretan

hlGSisS.jpg

 

Następnie lakierowane wnętrze, tutaj mokro w mokro podkład, baza i miejscami bezbarwny (jak w oryginalnym e30)

17zNK1q.jpg

 

FLEf0dH.jpg

 

Lakierowanie z zewnątrz nie było takie proste. komora silnika została wyczyszczona, stare masy usunięte i zrobione od  nowa tak jak na zdjęciach

ZxwBJxQ.jpg

iYSoNhh.jpg

 

Poszycia błotników łączone w tych samych miejscach jak w oryginalnym e30, po przygotowaniu wszystkiego do lakierowania w miejscach łączenia metalu z laminatem zrobiłem masy, które wyglądają jak oryginalne.

Kolor jaki wybrałem to San Marino Blue z M4. Niektórym może się nie podobać ale mi się podoba.

 

v6FtA8n.jpg

l2NNa50.jpg

UFuL9J0.jpg

 

 

 

Przyszedł czas na składanie, zacząłem od instalacji elektrycznej i poskładanie wnętrza

 

CLOoghW.jpg

 

NDhXupM.jpg

N7xUZA7.jpg

 

 

Y67ILv8.jpg

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roboty od groma ale kolor budzi mieszane uczucia. Myślę, że tradycyjny czarny albo krwista czerwień zrobiłaby lepszą robotę ale robisz auto dla siebie i to też trzeba szanować tym bardziej nie można tego negować przy takim nakładzie pracy. Najbardziej podoba mi się, że mimo, że to replika na laminacie trzymałeś się wytycznych oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wnętrze to oczywiście czarny dywan, podsufitka alcantara, fotele przednie miały być na chwile (już 4 lata) docelowo recaro speed. a całą resztę widać na zdjęciach

HpXB1Vj.jpg

CE8jodl.jpg

IU67PRO.jpg

 

 

 

Tak wyglądała komora silnika po polakierowaniu

 

kIpJMU8.jpg

 

 

1Ep8xJD.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu jeszcze znalazłem zdjęcie spodu przed piaskowaniem

wbry875.jpg

 

Po kilku miesiącach pracy e30 w końcu zaczęło wyglądać jak M3 chociaż do końca budowy jeszcze długa droga

 

 

OPOs7VR.jpg

 

Lslzcw8.jpgLjKjL0C.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz trochę o przednim zawieszeniu. Konwersja 5x120 Wahacze pochodzą z e36 m3 3,2l zwrotnice e36, amortyzatory bilstein, tarcze hamulcowe X3 3.0d, zaciski brembo 4 tłoczki, drązek stabilizatora eibach,

BlqWDC4.jpg

 

5c3zsur.jpg

fDsagT2.jpg

 

Zaciski przykręcane do zwrotnicy bez adapterów

 

NbfZuUD.jpg

 

6Xb3GMm.jpg

 

Pomiędzy sankami a podłużnicą 2cm dystans pod silnik v8

 

HfSU9ki.jpg

 

NpCkhLS.jpg

 

o3DjDZW.jpg

 

DGUxG4D.jpg

 

31GxN7N.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kolor bomba. Super projekt, jedynie kanapa od E46 mi nie podchodzi ;)

może kiedys trafie oryginalną m3 dlatego z e46 coupe bo chciałem głęboką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie tylne. Belka e30 wzmocniona w miejscu mocowania przekładni głównej, wahacze e36 compact, zaciski, tarcze seria, przekładnia główna duża głowa 2.93 ok 250km/h (na początku mała głowa 4.14 na potrzeby pracy inż, w założeniach Vmax 200km/h), grube półosie, stabilizator eibach, amortyzatory bilstein b8.

SIxdM4H.jpg

 

ZZO5OgR.jpg

 

YEglugq.jpg

 

gXGxTDG.jpg

 

Tmn8DCB.jpg

 

kNZHVQO.jpg

 

Na zdjęciu jeszcze stary dyfer

 

 

2uKgHhA.jpg

 

WbMBbnB.jpg

 

oBFyAj0.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że brembo to widać, raczej miałem na myśli z jakiego auta pochodzą, wyglądają podobnie jak z merca ML'a ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spawane i wiercone pod inny rozstaw śrub?

 

Nie. Wszystkie czesci zawiezione do firmy, ktora sie zajmuje takimi rzeczami. Z tego co wiem srednica tarcz troche mniejsza i mocowania zacisku w zwrotnicy dogiete o ok 1mm kazde. Do tego zaciski cofniete o 3mm zeby tarcza byla idealnie na srodku i zeby miescily sie felgi chociaz i tak 2cm dystans.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik M60B40 z e38, po wyciągnięciu silnik został rozebrany bo wyglądał jakby ktoś do niego narobił... wszystkie elementy piaskowane i szkiełkowane, głowice planowane, zawory i gniazda szlifowane, nowe uszczelniacze, pierścienie i panewki, pompa oleju skręcona z użyciem kleju do gwintów z wiadomych powodów, komplet nowych uszczelek.

m00wfjy.jpg

 

xhf9Cn5.jpg

 

kDM1HPJ.jpg

 

W4fS7Mr.jpg

 

sal47WD.jpg

 

wJunnqy.jpg

 

JUtL34A.jpg

 

jEBMpbY.jpg

 

NIJliat.jpg

 

vkAwJ71.jpg

 

NgqZeUV.jpg

 

2KAFfnx.jpg

 

MvBtJ7M.jpg

 

YwXyczS.jpg

 

fB14XU2.jpg

 

k1uY5C8.jpg

 

a8rdo1A.jpg

 

DfgTbei.jpg

 

mcaKGNO.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...