Skocz do zawartości
Kondziu

[E34] 540iA - kondziu

Polecane posty

Siemanko. Chce wam pokazać moją e34 540i z automatyczną skrzynią biegów. Samochód został sprowadzony do Polski przez firmę Auto Bawaria Puławy do Wołomina. W moich rękach już ponad półtora roku. Od czasu przyjazdu z Niemiec został zamontowany zewnętrzny kompletny M-pakiet, razem z kołami m-system II 8i9J oraz szereg innych zmian o których napiszę później. E34 dostało masę nowych części. Jest samochodem kompletnym. Wszystko jest na miejscu, każdy plastik czy zaślepka. Silnik oraz skrzynia w bardzo dobrym stanie. Wszystko uszczelnione i suche. Co do planów, to na obecną chwilę, maksymalne zbliżenie się do top serii.

 

Poniżej rozkodowany vin:

Numer nadwozia WBAHE61R0SGF07432

Kod typu HE61

Typ 540I (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M60/2

Pojemność skokowa 4.00

Moc 210

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Tapicerka (0203)

Data prod. 1994-07-11

 

 

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna

S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S520A NEBELSCHLUSSLEUCHTE Lampa przeciwmgłowa

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza

S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja

S537A STANDLUEFTUNG Wentylacja na postoju

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S553A BORDCOMPUTER IV MIT FERNBEDIENUNG Komputer pokładowy IV z pilotem

S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S686A ANTENNENDIVERSITY Anteny Diversity

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

L820A LATEINAMERIKA-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Ameryka Åacińska

S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Wersja językowa, angielski

S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Elektroniczny immobilizer

S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dummy-SALAPA

 

Dołożone:

S209A. SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału S3.15

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. fotochromatyczne

S415A ELEKTRISCHE SONNENSCHUTZROLLO Elektryczna roleta tylnej szyby

 

Poniżej pierwsza część zdjęć. Mam nadzieję, że serwer to wszystko przyjmie ;)

 

5235146_image.jpeg

 

8628906_IMG_2746.JPG

 

8628936_IMG_2671.JPG

 

8758686_IMG_1284.JPG

 

8628908_IMG_2719.JPG

 

8628909_IMG_0446.JPG

 

8628918_IMG_0464.JPG

 

8628919_IMG_0458.JPG

 

8628928_IMG_0503.JPG

 

8628929_IMG_0507.JPG

 

8628910_IMG_4514.JPG

 

8628911_IMG_0443.JPG

 

8628912_IMG_0447.JPG

 

8628915_IMG_0463.JPG

 

8628916_IMG_0466.JPG

 

8628923_IMG_0470.JPG

 

8628920_IMG_0469.JPG

 

8628933_IMG_0514.JPG

 

8628935_IMG_0502.JPG

 

8628930_IMG_0509.JPG

 

8628932_IMG_0510.JPG

 

8628926_IMG_0482.JPG

 

8628924_IMG_0481.JPG

 

8628925_IMG_0484.JPG

 

8628927_IMG_0485.JPG

 

8628931_IMG_0512.JPG

 

8628914_IMG_0448.JPG

 

8628913_IMG_0449.JPG

 

8628921_IMG_0475.JPG

 

8628922_IMG_0474.JPG

 

8628938_IMG_4829.JPG

 

8629060_IMG_0440.JPG

 

8629061_IMG_5647.JPG

 

8629062_IMG_2853.JPG

 

8629064_IMG_2791.JPG

 

8629081_IMG_2782.JPG

 

8629079_IMG_0455.JPG

 

8629093_IMG_2790.JPG

 

8629078_IMG_0453.JPG

 

8629080_IMG_0457.JPG

 

8629082_IMG_0467.JPG

 

8629083_IMG_3087.JPG

 

8629095_IMG_0493.JPG

 

8629094_IMG_0492.JPG

 

8629096_IMG_0494.JPG

 

8629098_IMG_0496.JPG

 

8629099_IMG_0497.JPG

 

8629100_IMG_0498.JPG

 

8629101_IMG_0499.JPG

 

8629103_IMG_0504.JPG

 

8629104_IMG_0505.JPG

 

8629105_IMG_0508.JPG

 

8629102_IMG_0506.JPG

 

8629112_IMG_0473.JPG

 

8629111_IMG_0471.JPG

 

8629113_IMG_0472.JPG

 

8629116_IMG_0489.JPG

 

8629118_IMG_0491.JPG

 

8629117_IMG_0490.JPG

 

8629120_IMG_0501.JPG

 

8629119_IMG_0500.JPG

 

8629121_IMG_0511.JPG

 

8629122_IMG_0513.JPG

 

8629130_IMG_0289.JPG

 

Trochę zdjęć się nazbierało. Nie będę wszystkiego opisywał, bo mniej więcej widać to na zdjęciach. Kompletna galeria jest także do zobaczenia i poczytania na 5er.pl Samochód przeszedł kilka dni temu kompletną renowację podwozia, razem z konserwacją. Relację wrzucę przy najbliższej okazji. Witam was wszystkich oraz zapraszam do komentowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Razem z Bmw Klubem Szczecin byliśmy na lotnisku w Śniatowie, przetestować maszynę do pomiaru 1/4 mili.
Troche wyścigów, grill i tp. Dzień zaliczam do udanych bo e34 zrobiło swoją życiówkę. Zauwazylem, że czas przejazdu zależny jest w dużym stopniu od temperatury oleju skrzyni biegów. Nie może być zimna, ale im bardziej zagrzanie auto tym gorszy czas. Finalnie vka zrobiła czas przejazdu 14,777. Drugi wynik to 14,91 czyli znów poniżej 15.




Jeśli chodzi o 1/4 to raczej już nie będę startował bo osiągnąłem zadowalające czternaście z przodu. Jutro samochód jedzie do GryfinoGarage czyli do naszego forumowego Orła, na rewitalizację, konserwację podwozia i kilka innych mniej lub bardziej ważnych rzeczy. Zdjęcia z prac, w miarę możliwości bede wrzucał na bieżąco.

EDIT 28.03 Zaczęliśmy odnowę e 34

8558074_DSC_0556.JPG

8558071_DSC_0589.JPG

Części odebrane z piaskowania, przygotowane do lakierowania w czarny połysk:

B3y7fk3.jpg

8558114_7849727_IMG_6501.JPG

8558116_7849728_IMG_6500.JPG

8558119_7849725_IMG_6499.JPG

Tutaj już po malowaniu. Dadoaliśmy srebrny kolor, żeby pod spodem nie było zbyt nudno.

8558118_7874415_IMG_6522.JPG

8558123_7874424_IMG_6532.JPG

8558125_7874803_IMG_6528.JPG

8558117_7874417_IMG_6526.JPG

8558121_7874419_IMG_6527.JPG

Cynkowanie zacisków oraz śrub i drobnych elementów podatnych na korozję, a także malowanie zacisków.

8558129_7893111_IMG_6576.JPG

8558124_7893110_IMG_6577.JPG

8558160_DSC_0569.JPG

8558149_DSC_0556.JPG

Oczywiście przy okazji trzeba było zrobić małe zakupy. Masa spinek, kołków, mocowań, przewodów i innych gratów:

51 21 1 838 473 - zaślepka 3.35 x1
16 11 9 070 649 - przewód odpowietrzający zbiornika 106,40
16 11 9 070 648 - przewód odpowietrzajacy zbiornika 114,15
51 13 1 934 160 - końcówka 1.48 x3
51 16 2 239 737 - zaślepka 7.25 x3
51 16 1 881 149 - nit rozprężny 1.05 x4
51 71 1 904 603 - zaślepka 2.46 x4
51 71 1 938 940 - element zaciskowy 4.58 x4
07 12 9 901 748 - skrzynka prestol 2.12 x4
07 11 9 916 966 - blachowkręt 2,54 x4
16 12 1 155 060 - uchwyt 2.97 x5
16 12 1 107 928 - element zaciskowy 11.06 x4
34 34 1 163 565 - sprężynka 3.95 x5

Jak widać, jest drogo, i szczerze mówiąc zakupy w aso zupełnie się nie opłacają, no ale cóż każdy z nas wie, że pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, a pewne rzeczy są zupełnie nieuzasadnione z punktu widzenia szarego człowieka, jednak dla nas mają ogromne znaczenie.

6496622_DSC_0475.JPG

7980329_IMG_6691.JPG

8558120_7849729_IMG_6502.JPG

8558297_IMG_0060.JPG

8558127_8096092_IMG_6810.JPG

8558133_8368637_IMG_0044.JPG

8558143_8473488_IMG_0190.JPG

8558113_7849724_IMG_6498.JPG

8558115_7849726_IMG_6497.JPG

Tuleje wahaczy tył 4x febi 32407
Osłony przegubów z flanszami tył 4x meyle 3003321905
Podkładka uszczelniająca VL-107 Aso 26 111 229 504
Zestaw naprawczy zacisków tył x2 quick brake 113-1442X

7874418_IMG_6516.JPG

8558128_8096090_IMG_6840.JPG

8558130_8096093_IMG_6797.JPG

8558132_8368634_IMG_7054.JPG

8558134_8368697_IMG_0038.JPG

8558136_8368635_IMG_0010.JPG

8558164_DSC_0585.JPG

8558165_DSC_0619.JPG

8558166_DSC_0623.JPG

8558162_DSC_0613.JPG

8558145_DSC_0555.JPG

8558163_DSC_0618.JPG

8558161_DSC_0612.JPG

8558144_DSC_0554.JPG

8558146_DSC_0553.JPG

8558148_DSC_0552.JPG

8558151_DSC_05582.JPG

kolejna aktualizacja. Tył już zakonserwowany, zaczynamy montaż zawieszenia, oraz układanie przewodów hamulcowych oraz paliwowych.

JrX71hv.jpg

8558147_DSC_0557.JPG

8558153_DSC_0561.JPG

8558155_DSC_0564.JPG

8558295_IMG_7083.JPG

8558157_DSC_0566.JPG

8558159_DSC_0567.JPG

8558150_DSC_0558.JPG

8558296_IMG_7077.JPG

8558152_DSC_0562.JPG

8558156_DSC_0565.JPG

Edit - Samochód odebrany

zgłosiłem e34, do programu Bmw Koneser. Samochód oczywiście przeszedł pozytywnie weryfikację i został objęty programem. Nie jest to nic wielkiego, ale jednak cieszy. Program ten daje pewien pakiet korzyści:

50% rabatu na usługi serwisowe w Bawaria Motors
Darmowe sprawdzenie historii serwisowej samochodu.
Udział w konkursach oraz cyklicznych promocjach na akcesoria Bmw Lifestyle
Dostęp do rysunków, oraz wsparcie techniczne.
Pakiet rabatów i zniżek.

8245277_IMG_7028.JPG

Ostatni punkt jest tu dla mnie najważniejszy, ponieważ po przyznanych rabatach, zakupy w bmwautoparts.net przestają się opłacać.
Na dziesięć sprawdzonych pozycji, każda była chociaż o parę złotych tańsza. Dla mnie to fajny bonus bo dosyć często przychodzą do mnie paczki z Aso, a dodatkowo graty będą teraz przychodziły szybciej niż z Litwy. Polecam, bo mozna tylko zyskać.

E34 kilka tygodni temu wróciło już do mnie. Jeżeli chodzi o robotę Orła to mogę gorąco polecić jego usługi. Wszystko zgodnie z umową. Żadnych dziwnych kwiatków, profi robota. Wszystko tak jak powinno być. O pieniądzach mówić nie wypada, ale myśle, że za nakład pracy którą wykonał Bartek, w profesjonalnym zakładzie zapłaciłbym sporo więcej. Wciąż czekam na fotki, wiec jak tylko je dostanę to zaktualizuję galerię.
Po odebraniu okazało się, że przy piaskowaniu został uszkodzony uszczelniacz dyfra od strony wału. Koszt 160zł w Aso. Część szybko wymieniona, więc teraz cieszę się samochodem. Poniżej kilka fotek z efektem dzisiejszego woskowania Fusso Coat. Przy okazji wymieniłem listwy przedniego zderzaka, oraz przymierzyłem blendę z M5. Dodatkowo doszła dziś wkładka k&n, ale wymienię ją dopiero kiedy przyjdzie nowy wydech. Po przymiarce, Magnaflow, nie specjalnie pasował. Udało mi się go zwrócić. Zamiast niego, zamówiłem nowy końcowy w wersji street z Mgmotorsport, oraz xpipe'a który wpadnie zamiast środkowej puszki, która i tak nie jest ori.

8473482_IMG_0186.JPG

8473481_IMG_0187.JPG

8473484_IMG_0184.JPG

8473487_IMG_0189.JPG

8473486_IMG_0188.JPG

Oczywiście nie są to jeszcze wszystkie zdjęcia. Resztę uzupełnię w najbliższych dniach, tylko muszę jechać na podnośnik i zrobić fotki jak od spodu prezentuje się całość, oraz jak wyglądają nowe wymienione i poskładane w całość hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto widziane , macane itd , krótko mówiąc jest petarda. W końcu ktoś od nas z rejonów się pokazał tu na forum ðŸ»

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie jest problem. Byłem ma dwóch hamowniach, w Szczecińskim V-techu oraz w R motors. W żadnej nie udało się dobrze przeprowadzić pomiaru. Ponoć skrzynia na to nie pozwala. Nie można zablokować jej na konkretnym biegu. Hamowanie starego automata wcale nie jest łatwe. Na rolkach wychodziło od 239 do 257. A na koniec dodam, że auto na Race logicku robi 6.6 0-100 km/h. Tu może się wypowiedzieć ktoś kto hamował ten automat lub miał z tym jakaś styczność. Chętnie przeczytam coś na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brawo!!! Piękna jest. To jest właśnie ta przewaga starszych modeli nad nowymi. W zadbanej "serii" robią większy przeciąg niż nowe. Zajeb... podejście! Gratuluję auta. I tak jak KUJON napisał jeden z nielicznych z poza forum co ramki założył i nie ma wstydu  piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piękna maszyna :]    gratuluję.   teraz kupić jakaś 540i w przyzwoitym stanie nie jest łatwo niestety :/  tymbardziej podoba mi sie twoja i cała praca przy niej :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe przyjęcie. Faktycznie, znaleźć zdrową i fajną 540stkę graniczy ostatnio z cudem. Jedyna sensowna, która się ostatnio pojawiła to była brzytwy. Ceny strasznie poszybowały do góry. Ale widzę, ze to samo dzieje się z e36 czy e30.

 

Wracając do tematu, w końcu złożyłem spryskiwacze reflektorów. Brakuje mi jeszcze sprysków na halogeny, ale złożyłem to tak, że wszystko działa bez nich. Dysze na halogeny zamówię przy następnej okazji. A co do najbliższych planów, to przełożenie kierownicy z multifunkcą z przedliftowej e39. Obsługuje ona moje radio (cd43 business rds) oraz telefon.

 

8692940_IMG_0523.JPG

 

8692938_IMG_0607.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A teraz coś co może zbudzić trochę kontrowersji. Jak to, multi w e34? Tak więc zmieniłem kierownicę na multifunkcję z przedliftowej e38. Zrobiłem to dlatego, że chciałem żeby coś więcej świeciło i żebym mógł sterować radiem z kierownicy, bo tego mi brakowało. Moim zdaniem fajnie to pasuje i co najważniejsze działa. Podłączenie sterowania radiem nie stanowiło problemu, ale do tempomatu muszę jeszcze przysiąść za jakiś czas. Przy okazji założyłem też manetkę od intensywnego mycia.
8755653_DSC_0567.JPG

8755652_DSC_0593.JPG

8755654_DSC_0587.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu od zamówienia doszedł nowy wydech do v-ki. Końcowy komorowy w wersji street od Mgmotorsport oraz xpipe również wykonany przez mg. We wtorek jadę do montaż do G-squad garage. Pierwsze na co zwróciłem uwagę to jakość wykonania, wdł mnie na bardzo przyzwoitym poziomie. Nie mogę się już doczekać, mam nadzieję, że spełni moje oczekiwania, a przy tym nie pęknie mi głowa. Więcej info po montażu. Wrzucę także film przed i po.

 

8760179_IMG_0788.JPG

 

8760177_IMG_0786.JPG

 

8760174_IMG_0782.JPG

 

8760173_IMG_0784.JPG

 

8760175_IMG_0783.JPG

 

8760176_IMG_0785.JPG

 

edit 16.07

 

Wydech jeszcze nie zrobiony, bo w warsztacie dali d*** i się nie wyrobili wiec musiałem zabrać auto bo organizowaliśmy duże zawody na 1/4 mili. Wiem, że miałem się już nie ścigać, pojechałem z przedmuchami na wydechu, ale wystartowałem. Czasy gorsze niż zwykle, ale kategoria nie była jakoś bardzo mocno obstawiona. Drugi czas kwalifikacji. Wygrana z przedliftowym S8 D2 w automacie i przegrana w półfinale z audi tt 3.2fsi quattro która w kwali była wolniejsza.

 

8847762_IMG_0926.JPG

 

8847764_IMG_0937.JPG

 

8847766_IMG_0938.PNG

 

8847765_IMG_0935.JPG

 

edit 27.07

 

Pierwszy fuckup który dopadł e34, rozsypała się pompa wody, dostała sporych luzów, wiec szybka decyzja i wymiana na nową hepu.

Przy okazji zmieniony pasek na conti 7PK1605 i nowy płyn chłodzący.

 

8940422_IMG_1142.JPG

 

Jutro w końcu jadę na montaz wydechu, na początku tygodnia powinien być zrobiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odebrane i skończone . E34 na montaż wydechu pojechało do G-squad garage. Po kilku dniach samochód odebrany. Pierwsze odpalenie i banan na twarzy. Po powrocie do domu miałem wrażenie, ze jest nawet za cicho, ale jednak dźwięk idealnie dobrany do charakteru auta. Cat back złożony z xpipe'a oraz końcowego gra tak jak powinien. W środku jest cicho. Na zewnątrz przy normalnej jeździe subtelnie mruczy, a przy wyższych obrotach drze się jak na rasowe V przystało. Wydech jeszcze się wygrzewa, ale na dzień dzisiejszy już jest głośniejszy niż w chwili odbioru. W najbliższym czasie zmienię tylko jeszcze stare mocowania na vbandy do katów, które chce jeszcze wypolerować, żeby nie odstawały wizualnie od reszty. Nowy wydech jest końcem pewnego etapu prac nad samochodem. W najbliższym czasie (aż do pierwszego śniegu) mam zamiar cieszyć się jazda. A na zimę kolejna cześć pracy nad e34.

 

 

9022431_IMG_1294.JPG

 

9022434_IMG_1295.JPG

 

9022433_IMG_1296.JPG

 

9022437_IMG_1299.JPG

 

9022438_IMG_1300.JPG

 

9022466_IMG_1298.JPG

 

9022468_IMG_1303.JPG

 

9022439_IMG_1301.JPG

 

9022428_IMG_1264.JPG

 

9022430_IMG_1263.JPG

 

9022424_IMG_1305.JPG

 

9022444_IMG_1273.JPG

 

9022432_IMG_1293.JPG

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowisz o osłonach termicznych, to cześć zostaje a dwie muszę zamówić nowe. Te które zostają są już odnowione.

Tak o osłony termiczne mi chodzi i masz może zdjęcia przed oraz po odświeżeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Wróć na stronę główną forum

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×