Skocz do zawartości

[e3] 2.8L 1976 by Envis


Envis

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

blacharka już zakonczona co mnie bardzo cieszy bo w koncu widać duży krok w całym procesie.   wrzucę kilka zdjęć choć przy odbiorze karoserii dostanę również pełną dokumentację fotograficzna przeprowadzonych prac ale to będzie dłuższa lektura ;)


q0fubu1xs5od.jpg
0w47x9dj0m1g.jpg
652szhd4db4s.jpg
r85aog3h70pf.jpg
hs4w8vv64xnx.jpg
m4bltqhvs079.jpg

karoseria została pokryta jakimś specjalnym preparatem chroniącym przed rdzą - nie wiem jak to się nazywa.   natomiast wlasciciel warsztatu pokazał mi kawałek blachy który takim preparatem pomalował i leży na zewnątrz 2 lata i rdza nie wychodzi więc tym bardziej jestem spokojny o auto :) po tym preparacie przyszła pora na podkład epoksydowy novol :) niebawem będzie kolejna część filmu - etap tego podkładu.

e6xhfm2vew27.jpg
zmjkvrtubeet.jpg


zrobiłem równiez kilka próbek kolorów ori oraz customowych, niestety bardzo ciężko jest to pokazać na zdjęciach - zwłaszcza czerwone.   prawdopodobnie auto będzie pomalowany na kolor czerwony coś pomiędzy tymi dwoma ciemniejszymi.  pewnie przez wiele osób zostanę znienawidzony ale tak sobie to auto wymarzyłem i tak będzie ;)

vnmapafx6ich.jpg
vrigft6d3sfv.jpg
iguq47tlkgo9.jpg  


felgi które wczesniej pokazywałem ori odnowiłem żeby zrobić jedną sesje na oryginalnych kołach. sesja po części dla mnie ale również do białej karty przy rejestracji na żółte blachy.  mam kilka kół które będę mierzył na aucie lecz najprawdopodobniej będą to styling 37   8J przód 9,5J tył

6vhsotcv1iww.jpg

poniżej film e28 na takim wlasnie kole.

https://www.youtube.com/watch?v=j5EFbhIERig

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2018 o 22:11, Bartas napisał:

koło nowoczesne na NIEEE !!!!  Poszukaj "oklepanych" eresów, odnów je po swojemu i później mi podziękujesz ;)

Co do nadwozia to robota pierwsza klasa. Cały czas czekam na więcej!

 

 

BBS 3tlg to jest pewne że wpadną :D  ale to na spokojnie bo najpierw czeka w kolejce do malowania już po blacharce kolejny projekt czyli e23 . o bbs-ach będę myślał pod koniec roku.  jakoś będzie trzeba ten sezon na biednym stylngu 37 przejeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo lubię zaglądać do tego tematu, podobnie jak z Marcinem od e21 i Byniem e30, każda strona tematu jest wypełniona po brzegi konkretami. Należy Ci się ogrom uznania za wytrwałość w odbudowie tego klasyka ;) Mam nadzieję, że będzie mi dane zobaczyć kiedyś to auto na żywo i pogadać chwilę z właścicielem ;)

Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w końcu mialem czas żeby ogarnąć film - 3 etap czyli auto w podkladach, choć prace są już pociągnięte dalej to zaległy film wrzucam :)


https://www.youtube.com/watch?v=GeYixgqSOFQ&feature=youtu.be

 

poza tym ostatnio odwiedziłem targi Essen techno classica i miałem przyjemność obejrzeć dokładnie 2x e3, przed i polift.  chwile pogadalem z wlaścicielem i muszę przyznać że miałem wielką nadzieję że wlasnie w takim stanie e3 tam spotkam :D

um9b2ypp384f.jpg
b8ktpasyn5ru.jpg


na targach udało mi sie kupić nakładki na końcówki wydechów które wyglądaja bardzo epokowo.  tutaj mała przymiarka ;)


0rzynhxs5mj4.jpg
zv1yaaat0sz0.jpg
gy0fkm4ve7hb.jpg  
gi74gbja8poo.jpg
2isg3429csax.jpg


przyszla kolejna partia części z BMW Koneser.   gumy do amortyzatorow,  zaślepki, wąż do filtra powietrza, przewód do spryskiwaczy, łożyska amortyzatorów przednich i jeszcze jakies inne rzeczy których teraz nie pamietam.   Znalazłem nowe amortyzatory na tył.  gorzej było z przednimi i zakupiłem od e24 635csi ale okazało sie ze niestety nie pasują :/ postanowiłem więc rozebrać amortyzatory z dawcy częśći i na moje szczęście były tam amortyzatory w idealnym stanie.  w przyszłym tygodniu wszystko składamy w całość!


lu9i24wfz26f.jpg
zribmqq91k8n.jpg
nvccquqt85mo.jpg  
ijuvrwgssm5g.jpg
ahdw9tjm0ol6.jpg


po znajomości odkupiłem również nowiutką gumę zderzaka tylnego- część nie do kupienia w aso!   nie mam teraz zdjęć ale przy nowych chromach na pewno dopełni to calości efektu :)


na koniec miesiąca karoseria powinna być juz gotowa.  jeszcze daleka droga do złożenia wszystkiego w całość ale już jest coraz bliżej końca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

gratulacje dla właściciela za podjęcie się realizacji tej imprezy, świetnie się czyta :) Odnośnie wyboru koloru, jesli jeszcze nie jest wybrany - polecam spojrzeć na Barbera Rot, trochę ciemniejszy od Ruby Red, który wrzuciłeś wcześniej. Bede zaglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

długa przerwa w temacie chociaż cały czas się coś dzieje - przede wszystkim praca przy karoserii.  


to już na szczęście koncówka i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu karoseria będzie juz pomalowana.

linie złapane w aucie sa jak dla mnie idealnie.  jestem mega zadowolony.

el0cpd23bzaw.jpg
v0zby13buo2z.jpg

dobrze wiecie że dlugo długo walczyłem z wyborem koloru.  to byla bardoz trudna decyzja ale gdy zobaczyłem kolor który jest poniżej od razu wiedziałem że to jest to!  

teraz radzilbym usiąść bo ja prawie tak zrobiłem gdy usłyszałem od lakiernika że lakier który wybrałem kosztuje w serwisie około 8000zł za litr  a w mieszalni około 5000zł  (tak 5 tys zł za 1litr farby).  kolor to Soul Red Cristal 46v - nie mylić z kolorem mazdy 6 bo to zupełnie inna bajka.  mnie na szczęście udało się kupić jeszcze taniej ale dzwoniłem do dwóch lokalnych mieszalni lakierów i nawet nie byli w stanie mi tego zrobić.  

taki  kolor mi się podoba i farba już lezy u lakiernika.  
jak to niektorzy mówią zepsuje klasyka ale robie to auto pod siebie i o takim projekcie marzyłem :)


j316w08ulimw.jpg
sl0ech0igg2b.jpg

 

szyny pod fotele przednie poszły do szkiełkowania i malowania proszkowego:

1alm4kiyw1bf.jpg
bmdbwo9wu1gk.jpg


wcześniej wysłałem ori spreżyny do hartowania-ściśnięcia-hartowania dzięki czemu uzyskałem ori spręzyny niższe o około 7cm.  miałem zakupic do tego nowe amory bilnstein jednak po konsultacjach okazało się że te amortyzatory szybko by sie wybiły bo nie chodziłyby w swoim zakresie.  Na zlocie orr znajomy doradził mi że można amortyzatory skrócić i tak tez zrobiłem, co prawda używki bo chce sprawdzić jak to będzie w całości siedzieć.  jeśli system się sprawdzi następne amory jakie wpadną to będą wlasnie bilnstain również skrócone. poniżej skrócony amortyzator uzywany

j0gx98sfds2i.jpg

kolejne części tylko zawieszenia:

grxfvmsor06a.jpg

koła króte wpadną na ten sezon to styling 37 tak jak pokazywałem już wcześniej.
zostały wypolerowane ranty a teraz koła zawiozłem na położenie powłoki ceramicznej. zdjęcia zrobie jak juz je odbiore.

vrokc8aivcmj.jpg
jibi30v003ig.jpg


na forum przewineła mi się również u kogoś automatyczna antena i oczywiście też taką zamówiłem. ;)

cqa2ggqcvzcj.jpg
dkh9ywklckbg.jpg
7oqn1c3b3ogz.jpg


to na tyle, niebawem sporo sporo wiecej :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolorem moim zdaniem będzie sztos!!! Jedyny jaki mógłby go przebić to czarny... ale czarny ile jest czarny? Jedna trasa i brudny. Chociaż jak Ty na felgi nakładasz powłokę to pewnie by się nie zabrudził to też by poszło nano :-P WARIAT!!! Uwielbiam ten temat. Foty w ogóle robisz mistrz. Umiesz uchwycić detal i nadać mu "wyjątkowości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...

to jedziemy dalej :D

 

zamki zostały wypolerowane w zaprzyjaźnionym warsztacie.  po lewej przed polerowaniem a po prawej na zdjęciu już po (ostatni zamek po prawej to zamek klapy bagażnika który wcześniej zakupiłem nowy- on nie został wypolerowany ale raczej on wpadnie do karoserii.

 

21idrgm0m6zy.jpg

 

 

prace malarskie znów sie przeciągneły - tym razem przez "talezyki" ktore są zamontowane w podłodze. Blacharz o nich zapomniał a były przerdzewiałe i musiałem zamowić oczywiście nowe ale znów trzeba było przebrnąć temat podkładów itp.

 

fsdeuo6orpmb.jpg

fccd87fgw8hw.jpg

 

wkłady lamp tylnych rownież przeszły pewien proces. na początku zostały wyczyszczone i wyszprejowane aluminium ale nie dawalo mi to spokoju i dowiedziałem się o procesie "metalizacji" wkładów lamp,  na taki tez proces oddałem lampy.  jak widać nie wyszło to idealnie bo powstały pęcherzyki.  zastanawiam się czy oddawać te wklady jeszcze raz czy takie zostawić. ponieważ leżą już długi czas i nic sie z tym wiecej nie dzieje. a efekt lustra jest według mnie super.

 

tw2p1fsymlfk.jpg

 

 

w końcu przyszedł czas na malowanie.... cała karoseria łącznie z podłoga będzie pomalowana w kolor.

na tą chwilę pomalowana już jest podloga, wnętrze oraz bagażnik.  komora silnika oraz karoseria idzie już w połysk ;)

 

glbo27dqnb5q.jpg

xwulzi9aa6pk.jpg

l1q6flwe4ucf.jpg

93qkulmn8hx1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

kolejna część układanki :d tym razem kolektory wydechowe. zdecydowałem że zostawiam ori (nie będę robić baranów) i tutaj konieczne było aby coś z nimi zrobić. początkowo kupiłem bandaże termiczne i nimi miałam owinąć kolektory jednak natrafiłem na firmę która zajmuje się kładzeniem powłok aluminiowo-ceramicznych np na kolektory i tam je wysłałem 1f642.png:) efekt widać poniżej - ja jestem mega zadowolony!!

1mmltgqsz1b0.jpg

wlo3cbmg21yc.jpg

vy2p3by40rjp.jpg

ph29p5iakgt0.jpg

 

 

info od firmy która to robi:

dostępne w kolorze aluminium, żeliwa, czarnym satynowym, białym

odporna na temperatury sięgające 1100°C

zabezpiecza przed korozją

odporna na działanie środków chemicznych

posiada doskonałe właściwości izolacyjne dzięki czemu mniej ciepła wydzielanego przez wypływające spaliny jest emitowane na zewnątrz

właściwości izolacyjne są porównywalne ze specjalistycznym taśmami służącymi do owijania kolektorów i sprężarek jednak w przeciwieństwie do nich powłoki nie utrzymują wilgoci, która sprzyja korozji

ograniczenie ilości ciepła emitowanego przez kolektor obniża temperaturę w komorze silnikowej co poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem

zwiększa prędkość wypływu spalin

poprawia opróżnienie cylindrów ze spalin

ogranicza występowanie spalania detonacyjnego

 

 

 

auto bedzie też miało personalizowana tabliczkę mojego pomysłu umieszczona prawdopodobnie gdzies obok tabliczki znamionowej w komorze silnika

fjr3gthb5yta.jpg

 

 

 

karoseria w koncu pomalowana i jest aktualnie na etapie polerowania jestem mega zadowolony!!

 

5lj1sgq3m6f0.jpg

k7x4jcd3d3ce.jpg

 

 

 

wiecej zdjęć będzie na pewno już po skonczeniu polerowania i przewiezieniu auta do warsztatu gdzie bede auto uzbrajał.

zrobiłem tez krótki wywiad sam ze sobą - opowiadam trochę o samochodzie ;) chętnych zapraszam do obejrzenia filmiku. na pewno co jakiś czas będę wrzucał coś tego typu ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...