Envis Napisano 11 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Witam wszystkich! to mój pierwszy temat na syndykacie - osobiście zdecydowałem się tutaj zarejestrować po odwiedzeniu GF 2k17. uprzedzam tylko że ten post będzie dość długi bo auto już od prawie roku jest w remoncie i sporo się działo. posty kopiuje z forum orr (02.2015) przez jakiś czas szukałem tego modelu na niemieckich stronach aż nagle pojawiła się ciekawa oferta na allegro, długo się nie zastanawiałem, podpiałem lawetę i ogień do Nowego Sącza. dojechałem jak już było ciemno jednak auto stało na parkingu pod marketem gdzie bylo w miarę widno (obok jeszcze kilka e23 + e12).Oczywiście nie oczekiwałem "Cuda" po 40-sto letnim samochodzie ale pierwsze ogledziny bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, progi zdrowe- byłem w szoku! krótka rozmowa z właścicielem, sprawdzenie dokumentów i pakowanie auta na lawetę.co do danych pojazdu i dokumentów mam troche nieścisłości bo jest napisane bmw 3.0 L a pojemność 2,8L także mogła być jakas pomyłka, na tabliczce znamionowej i w dokumentach napisane bmw 3.0 L a silnik wygląda na 2.8 L i znaczek na klapie bagażnika również 2.8L.Co ciekawe - znalazłem ksiażke serwisową od tego samochodu ;>z Vinu raczej dużo się nie dowiem o rozkodowaniu ale kilka informacji które znalazłemBMW e3 1976 2800 dwa gaźniki Zenith, 170KM, skrzynia automatyczna, wersja Long.po przywiezieniu auta wybiłem przednią szybe gdyż i tak była popękana wysprzątałem auto, wyciągnalem fotele.oczywiście jest kilka braków. z tego co na razie dopatrzyłem: tapicerka drzwi (klamki, popielniczki i korby są), 3xuchwyty boczne drzwi, plastiki kierunków przód, kilka listw chromowych bocznych i tylnej klapy,koniec pisania, kilka fotekco do planów to oczywiście generalny remont od podstaw ;> zmiana koloru, lekka gleba , dobre koła, i brązowa skóra w środku ;D auto zalałem świeżymi płynami i postanowiłem spróbować odpalić oto efekty: (04.2016) temat od dawna nie ruszany, a teraz duża zmiana. z moja pierwszą e3 miałem problemy z rejestracją, musiałbym rejestrować od razu na żółte blachy a na razie nie chce.poza tym auto jest nie kompletne, brakuje kilku części które są nie do zdobycia- jak np boczki drzwi w wersji long.długi czas szukam drugiego takiego wozu, na części bądź w lepszym stanie jako baze. w gre wychodzila tylko wersja Long. w święta natrafiłem na bardzo ciekawy model. dogadałem szczegóły i zaraz po świetach wypad do niemcowni.i tak oto kupiłem kolejną bmw e3 2.8L 1976rco najciekawsze auto z MANUALNĄ skrzynią (4 biegowa) oraz z KLIMĄ :] a to już wypas.auto oczywiście jest do remontu i to nie podlega dyskusji, myśle że z dwóch sztuk już zrobi sie ładnego klasyka.auto co bardzo ważne jest kompletne a nawet dostałem trochę części gratisowych, częściowo rozebrane ale odpala i jeździ :]]według Brifu dwóch właścicieli i w 1986r auto już wyrejestrowane więc przebieg 104tys moze być całkiem realny, sprzedający zapewniał mnie że prawdziwy a stan silnika wydaje sie super.a tutaj kilka fotek i filmya tu filmik z odpalenia auta oraz z krótkiej jazdy. teraz rozpoczęcie remontu to tylko kwestia czasu, (04.2016) i zaczęło się.dawca po ponad roku garażowania w końcu ujrzał światło.oby dwa samochody przetransportowane do mojego kumpla gdzie wóz będzie rozebrany jestem po pierwszej przejażdżce i jestem bardzo zadowolony z jazdy, wiadomo że hamulce i wszystko trzeba doprowadzić do perfekcji ale auto jeździ, hamuje i skręca :] transport dawcy :transport bazy do remontu:a tutaj juz obydwie razem w miejscu gdzie będzie remont. wiem że warsztat nie wygląda zbyt profi ale uwierzcie że chłopaki wiedzą co robią.w pierwszej kolejności zakupiłem nowy akumulator bo te które miałem u siebie okazały się już szmelcem.z tego co się dowiedziałem to chłopaki zmierzyli kompresję i wyszło 10 barów na pierwszych tłoku oraz 12 barów na tłokach 2-6.przeczyszczenie gaźników, niedługo będą wymienione wszystkie uszczelki na nowe. (05.2016)postanowiłem przymierzyć wieksze koło żeby mniej wiecej wiedzieć jak to może siąść - wpadła 19- 8,5" z mojej e34. ostatnie zdjęcia przed rozbiórkąna próbę wzialem się za odnowienie kilku chromow, lusterko oraz gril. bede jednak musiał dokupić lusterko prawe (strona pasażera) w aso bo nigdzie nie moge znaleźć takiego w sieci a lusterko pasażera bylo opcją przy zakupie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 11 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Jak byś mógł zedytować zdjęcia żeby się wyświetlały tak jak te na początku to by było spoko bo fajnie się czyta temat ale klikanie w każdy link jest trochę męczące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 silnik już wyciagniety...dużo czasu pochłoneła rozbiórka drzwi, jak widać po rozbiórce drzwi wygladaja tak jak w coupe.na prawym nadkolu znalazła sie pierwsza wieksza dziuraauto juz prawie całe rozebrane, zostało wyciagnąć szyby oraz deskę rozdzielczą. a tutaj tylko przymierzenie grila, jak widać na zdjeciach wyżej mam kilka sztuk - przymierzyłem ten który wedlug mnie był w najlepszym stanie i pasuje super (05.2016) auto już praktycznie całe rozebrane :]] problem był z wyciagnieciem szyb, jedna ekipa przyjechała i nie podjęła się ale druga wyciągnęła juz bez problemu i z włożeniem również nie będzie problemu.auto na razie przewiezione do mnie do domu. teraz czekam na telefon z warsztatu kiedy będę mógł wstawić samochody. w warsztacie będzie zbudowana rama i wtedy wezme do siebie cały zawias Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 (08.2016) w temacie przez długi czas nic sie nie dzialo.... po problemach z warsztatem blacharskim w czewie i poszukiwaniach innych alternatyw zdecydowalem się na Wiesiołka ktory ma warsztat 10km od mojego domu i zajmuje się tylko zabytkami już od wielu lat. co prawda jest chyba najdroższym warsztatem w ktorym byłem ale za tym idzie mega dokładność i wiedza dotycząca remontu takich aut. prowadzi kilka projektów renowacji na raz i znalazł miejsce dla mojej e-trójeczki. co prawda czekałem prawie 2 miesiace żeby wstawić auto ale to i tak nie jest źle. dzisiaj zawiozłem pacjenta plus dawcę i teraz auta spędzą tam około 6-7 miesięcy.... za jakieś 2 tyg powinno być robione wstepne piaskowanie także wtedy wrzucę kolejne materiały a tym czasem zabierzemy sie za silnik i skrzynie. (09.2016) kilka dni temu wybrałem się do warsztatu zobaczyć co się dzieje. auto stoi już rozebrane z drzwi oraz klapy bagażnika. przygotowane do pierwszego piaskowania.niestety trzeba przyznać że podłoga nie jest w tak świetnej kondycji jak sie na początku zdawała - jest kilka dziur a blacha jest mieka także mysle że podłoga będzie nowa. wszystko jeszcze wyjdzie w piaskowaniu czyli mniej wiecej za tydzien.wielkim fartem udało mi sie zakupić emblemat słupka C z bmw e9 - niestety tylko jeden ale jest to rzecz niemal nie do dostania także bardzo sie cieszę. głęboko zastanawiam się nad zamontowaniem takich emblematów w mojej e3 - nie wychodziło to seryjnie w tym modelu ale bardzo mnie kusi żeby coś takiego zrobić. co wy o tym sądzicie?i kilka fotek (11.2016) powoli zaczynamy prace, zdjęcia z wstepnego czyszczenia silnika i skrzyni, na dniach wysyłam tarcze sprzegła do okucia w kewlar.projekt małymi kroczkami idzie do przodu.w tym tygodniu doszła mi okuta w kewlar tarcza sprzegła i docisk, różnice sami oceńcie wybrałem się dzisiaj do warszatatu blacharskiego licząc że bedę mógł zrobić kilka fotek ale jeszcze nie do konca jest wypiaskowana, za to drzwi już szykowane oraz pierwsza partia fantów z aso, uszczelka miski, pokrywy świece itdpowoli do przodu (11.2016) kolejna porcja kilku zdjęć. dzisiaj rozbieranie silnika, czyszczenie, wymiana uszczelek i do przodu (11.2016) pierwszy poważniejszy problem w projekcie. postanowiliśmy zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze, uszczelke i zobaczyć jaki jest stan. okazalo się że szósty tłok jest urwany i oklepana jest głowica według mechanika musiało coś spaść przez gniazdo świecy i narobiło szkód bo po silniku widać bardzo minimalne zużycie. zamiast remontować ten silnik postanowiłem wyciagnać z dawcy, od razu na aucie została zdjęta głowica i wszystko wyglada bardzo dobrze. teraz wyciagniecie silnika i remont. całe szczęście że ta glowice ściagneliśmy bo ch****o byłoby taki uszkodzony silnik włozyc a potem od nowa rozbierac. kilka fotek:natomiast z karoserią postępy. auto wypiaskowane, i jest dużo lepiej niż sie spodziewałem oczywiście są dziury ale wszystko do zrobienia i wyglada obiecującoauto już pomalowane w podkład reaktywny Novol żeby ruda nie atakowała zdrowych elementów po piaskowaniuzdjęcia co prawda kalkulatorem, za jakiś czas zrobie aparatem to będzie lepsza jakośc (01.2017) małe postępy z silnikiem. głowica już po sprawdzeniu i remoncie. Kupiłem nowe pierścienie tłokowe które przez kilka lat leżakowały w sklepie. również farba do malowania bloku już czeka, polecana przez mojego blacharza serii Novol for Classic. oprócz tego uszczelka pod głowice, komplet uszczelek gaźników oraz wkład filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 (02.2017) zbieranie części ciąg dalszy, najbardziej cieszą mnie nowe reflektory można porównać na zdjęciach do starych lamp z "dawcy". dostałem rowniez sterownik elektrycznych lusterek z e12.dzisiaj wziałem się za rozebranie zestawu lamp żeby pomalowac okulary i wypolerować ramki, (03.2017) obecnie jestem na etapie odnawiania części, które mam w paczkach, dużo chromów, plastików itp. w wolne wieczory siadam przy biurku i grzebię, a muszę przyznać, że sprawia mi to ogromną frajdę. nie chcę bardzo zaśmiecać tematu wiec wrzucę tylko kilka fotek odnawianych części, z poważniejszych rzeczy to w przyszłym tygodniu powinienem już odebrać komplet obszytych na nowo foteli i kanapy. już się nie mogę doczekać samego procesu składania e-trojeczki :] (03.2017) jako że jakiś czas temu dojechałem emblemat e9 z słupka C, postanowiłem sobie zrobić jakiś fant do mieszkania. Tak powstał taki obraz z znaczkami e3/e9 + grill e3 (04.2017) kolejna partia fotek z odnawiania części. Oraz kilka nowych: komplet ori klocków przod + tył, oraz nowa antena radia. silnik powoli już składany ;] (04.2017) a wiec dalej... zawias już zdjęty, ostre prace blacharskie trwają niedługo rozbiorę zawieszenie i całkowicie je odnowię[/b]Częsci silnika umyte i wyszkielkowaneprzed:i po:ramki reflektorów rownież przechodzą małą regeneracje, a pokrywy zaworów.... hmmm tutaj może być sporo kontrowersji ale to auto będzie pewnie ich miało sporo, a wiec pierwsza z nich to pokrywa zaworów. zdecydowałem się na czarną + złotowanie, oceńcie sami (05.2017) a silnik z dnia na dzień uzbrajany w kolejne części i to by było na razie tyle. jak pisałem wcześniej auto dostanie nowy lakier ale nie z palety bmw dlatego na pewno będzie to dość kontrowersyjny projekt na ten rok koła które wpadną do będą te którze przymierzałem z mojeje e34 19" ale na przyszły rok na pewno coś 3tlg. jeśli chodzi o zawias to na tą chwilę planuje obnizyć na sprężynach z e12 -40mm bo jedynie takie są dostępne, ale nie wykluczam ze w przyszłości wpadnie customowy gwint. i to na razie tyle prace trwaja wszystkich chętnych zapraszam do śledzenia fanpage na fejsiehttps://www.facebook.com/bmwe3envis/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Jak byś mógł zedytować zdjęcia żeby się wyświetlały tak jak te na początku to by było spoko bo fajnie się czyta temat ale klikanie w każdy link jest trochę męczące już poprawiłem, musiałem dodać w kilku postach bo forum odrzucało gdy dałem wszystko w jednym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stammek Napisano 11 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 czekam na wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 11 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 już poprawiłem, musiałem dodać w kilku postach bo forum odrzucało gdy dałem wszystko w jednym Dzięki!!! I nie wiem czemu ale uwielbiam czytać takie tematy gdzie wszystko jest robione od początku i zapowiada się naprawdę gruby klasyk czekam na kolejną aktualizację i życzę powodzenia!!! A co do pokrywy zaworów to mi się ona podoba Grizzly dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbak Napisano 11 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Czapki z głów - takie podejście do tematu na pewno opłaci się idealną sztuką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCwat Napisano 11 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Bede zagladac Jak cos mam prawe lusterko elektryczne od e21 nie wiem czy to takie jak szukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Bede zagladac Jak cos mam prawe lusterko elektryczne od e21 nie wiem czy to takie jak szukasz. jesli masz takie elektryczne jak to ze zdjęć wyżej to jestem bardzo zainteresowany! co prawda udało mi sie jedno kupic ale nie jest w najlepszym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymi Napisano 15 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Wszystko na najwyższym poziomie Zdradziłbyś swój sposób na te chromy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 16 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Wszystko na najwyższym poziomie Zdradziłbyś swój sposób na te chromy? na zdjęciach wyżej widać pudełko od pasty autosol metal polish - to właśnie tą pastą + miniszlifierka z filcem a potem wiertarka ze sprasowanymi szmatami lub mikrofibra i gotowe wiec to raczej domowy sposób, co prawda jakieś mikroryski zostały ale to trzeba sie dobrze przyjrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karczewa9 Napisano 17 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Uwielbiam taka dbałość Powodzenia i wytrwałości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymi Napisano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 na zdjęciach wyżej widać pudełko od pasty autosol metal polish - to właśnie tą pastą + miniszlifierka z filcem a potem wiertarka ze sprasowanymi szmatami lub mikrofibra i gotowe wiec to raczej domowy sposób, co prawda jakieś mikroryski zostały ale to trzeba sie dobrze przyjrzeć Jak na domowy sposób na zdjęciach wygląda kozak ! dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sidey Napisano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Świetny projekt i podejście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 19 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 zawieszenie rozebrane, wypiaskowane, pomalowane dzisiaj doszła pierwsza partia części z Bawiaria Motors gdzie auto dostało się do programu BMW Koneser wszystkie gumy zawieszenia za to prace blacharsko- lakernicze idą zdecydowanie zbyt wolno, auto już powinno być dawno pomalowane a blacharka nie jest jeszcze skończona zna ktoś jakąś firmę która robi sprężyny obniżające na zamówienie? do e3 jedyne jakie znalazlem to pasujące z e12 -40/-40mm. ewentalnie która firmę wybrać:1. H&Rhttp://www.ebay.pl/itm/H-R-Federn-Tieferlegung-fur-BMW-5er-E12-40mm-29533-1-/262095320643?hash=item3d06193643:g:39QAAOSw9mFWH8ir2. TA TECHNIXhttp://allegro.pl/bmw-5-e12-sprezyny-sportowe-40-40mm-ta-technix-i6848172673.html Thepiekarz dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin607 Napisano 21 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Åoooo matko co za galeria- świetny projekt- szacunek za podjęcie się realizację całej imprezy. Gumeczki spineczki pierdołeczki powoli do celu- z kupu rdzy będzie cudeńko - super super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiking Napisano 25 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2017 No widać że pracy ogrom zarówno za Tobą, jak i jeszcze przed Tobą Będzie naprawdę niespotykane i ciekawe auto. Lubie takie podejście do szczegółów. Tylko nie wkładaj tych 19' Bo takie współczesne koła wygląda tragicznie w klasykach. Lepiej niech już zostanie na tych ATS z baloniastymi oponami, póki czegoś ciekawszego nie znajdziesz. Kwestie koloru też dokładnie bym przemyślał i celował bym w jakiś oryginalny kolor z palety BMW z tamtych lat. (a bywały już wtedy też całkiem ciekawe - np. taiga grun). Powodzenia w dalszych renowacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aniolki Napisano 28 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 nie no wielkie brawo za ratowanie klasyka i dużo jeszcze przed tobą wytrwałości w składaniu tych puzlii..plan na skończenie 2017 czy już 2018 lub niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 3 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 No widać że pracy ogrom zarówno za Tobą, jak i jeszcze przed Tobą Będzie naprawdę niespotykane i ciekawe auto. Lubie takie podejście do szczegółów. Tylko nie wkładaj tych 19' Bo takie współczesne koła wygląda tragicznie w klasykach. Lepiej niech już zostanie na tych ATS z baloniastymi oponami, póki czegoś ciekawszego nie znajdziesz. Kwestie koloru też dokładnie bym przemyślał i celował bym w jakiś oryginalny kolor z palety BMW z tamtych lat. (a bywały już wtedy też całkiem ciekawe - np. taiga grun). Powodzenia w dalszych renowacjach. to koło będzie przejściowo na ten sezon tylko, ewentualnie mam jeszcze AC schnitzer w 19" a na przszły sezon już customy a teraz jak dla mnie bardzo przyjemna część prac czyli składanie przednich lamp lampy nowe, okulary wypiaskowane i pomalowane, i co tam sie tylko dało to odnowione może w przyszłości wymienię jeszcze ramki chromowane na nowe chociaż na razie wyglądają bardzo dobrze auto niedługo będzie lakierowane, wiele osób mówi mi że szkoda że nie będzie lakier z palety bmw. też nad tym troche ubolewam bo jest mnóstwo kolorów które mi się podobają i pewnie przy następnym projekcie pójdzie coś ori jednak na to auto wymarzyłem sobie kolor którego w palecie bmw niestety nie ma ma być coś w tym typie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaś 523i Napisano 14 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 przyjemnie się czyta takie tematy nie mogę się doczekać finału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris82 Napisano 31 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 można w ASO dokupić te śmieszne plastikowe pokrętła do ustawienia lamp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Envis Napisano 31 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 można w ASO dokupić te śmieszne plastikowe pokrętła do ustawienia lamp? niestety sa już niedostępne. ostatnio trafiłem na kolor z palety bmw który mega mi się spodobal i którego będę robił próbkę - ruby rot II, chyba najbardziej zbliżony kolor do tego którego mi się podoba z palety BMW podejdzie do e3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dante Napisano 3 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Jestem mega ciekaw jak siądzie ten kolor, a nie myślałeś o Calypsorot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.