Skocz do zawartości

[E46] Damian - 325Ci


feconi

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie dlatego zdecydowałem się żeby robić na kanapkę. Rotor swoją grubością zabiera około 0.75 cala więc gra warta świeczki.

Mam opony z poprzedniego sezonu 205/40 na przód i 225/35 na tył. Zobaczymy jak siądzie. O ile tył myślę, że przy 9.5 będzie spoko to z przodu może być trochę za duży naciąg. Jeśli wyjdzie sraka to pomyśle nad 215/35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co moim zdaniem będziesz mieć ponad 9 cali przód i pod 10 tył. rotor zeby zrobił 0.25" szerokości by musiał miec 7mm, a bankowo ma około 15mm co daje ponad pół cala.. te 205 na przód będzie sporo za mało, nie wiem czy nie trzeba będzie dać 225 na przód na na tył 235 kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartek.P napisał:

Szerokości rantów jakie zapodasz beda robiły robotę na tych kołach!!! U siebie mam na 8,5" 215/35 a na 9,5" 225/35 więc możesz sobie zobaczyć jak to siado. 

Juz podpatrywałem własnie parę razy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BartoszzG napisał:

wiesz co moim zdaniem będziesz mieć ponad 9 cali przód i pod 10 tył. rotor zeby zrobił 0.25" szerokości by musiał miec 7mm, a bankowo ma około 15mm co daje ponad pół cala.. te 205 na przód będzie sporo za mało, nie wiem czy nie trzeba będzie dać 225 na przód na na tył 235 kupić. 

No właśnie też tak niestety myślę... 6" + 2.75" + grubość rotoru tak jak mówisz 1.5 cm co w sumie daje jakies 9.~15 więc tak dociągnąc trzeba do 9.25. Na tyle będzie 9.75 około. 

 

Chyba najlepiej na przód wrzucić 225\35. Sprzedać 205\40 i dołożyć do 235\35 lub nawet 245\35. Ten sezon chcę więcej mięsa na felgach. Już mam dość naciągania opon i tej myśli z tyłu głowy, że może to pospadać.

 

PS. Przepraszam za double posta. Nie zauważyłem dwóch odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy różnicy pół cala na szerokości felg (około 13mm) osobiście założył bym opony o różnicy w szerokości na poziomie 10mm. ja mam teraz przy różnicy 1 cala na felgach 30mm różnicy w oponach i bardzo widać różnicę w naciągach. na 10j mam 225 i myślę, że 225 na 9,25j będzie w punkt. ładny naciąg i bez stresu, że coś się wydarzy. na tył szkoda przesadzać z 245. 235 będzie w sam raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, BartoszzG napisał:

przy różnicy pół cala na szerokości felg (około 13mm) osobiście założył bym opony o różnicy w szerokości na poziomie 10mm. ja mam teraz przy różnicy 1 cala na felgach 30mm różnicy w oponach i bardzo widać różnicę w naciągach. na 10j mam 225 i myślę, że 225 na 9,25j będzie w punkt. ładny naciąg i bez stresu, że coś się wydarzy. na tył szkoda przesadzać z 245. 235 będzie w sam raz. 

Na przód sprawa myślę załatwiona. Wpadnie 225\35. 

Jednak jeśli chodzi o 235\35\18 to szczerze cięzki temat z zakupie... nie ma nowych par z tego co szukałem na oponeo, tylko komplet i nie ma w czym wybierać. 

Więc albo 245/35 albo 235 ale o profilu 40... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, goryl napisał:

Ja na 10 calach mam 225/40 ...chyba lepiej ...na przód wtedy 215/40..obawiam się czy przzy profilu 35 dobrze to spasujesz żeby jeszcze dało się jechać :-D

Wolał bym zostać przy profilu 35 bo już mam taki na 225. Jest nadzieja na kupno 235/35 lub 245/35. Zobaczymy co będzie l..co ciekawe profil 35 to nie milimetry tylko procent opony tj np. 245/35 to 245/(35% szerokości 245 czyli 8.57 cm) a przy 225/35 to 7.87 cm.

Przynajmniej tak gdzieś słyszałem. Jak mówię głupoty to proszę poprawcie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi to 18 " :grin:myslalem że wiesz haha

Także jesli mam rację z tymi procentami a profilem, to będzie zauważalna różnica.

Na przodzie miałem 205/40 które są wysokie na 82mm

Teraz planuje dać 225/35, które mają 78.7mm.

Różnica około cm bo roznice trzeba pomnożyć x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, goryl napisał:

powiem Ci ,że różnica 4mm to czasem granica :-D gdybym u siebie dał 4mm niżej to już bym nie pojeździł :-D.. w sumie masz przecież doświadczenie z podobnym rozmiarem bo miałeś wcześniej 0058 więc dasz sobie radępiwo

Rondell nie był spasowany wcale, tylko obniżone zawieszenie gdzie przód mógł iść spokojnie 1.5 cm w dół jeszcze lecz jeździło mi się komfortowo, bez ani jednej przycierki to tak zostawiłem.

Teoria teorią a życie życiem. Będą felgi u mnie, podejmę decyzję jaka szerokość na dupę i założy się. Wtedy będziemy myśleć co dalej :-) dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrącę swoje 3 grosze. Ja na rondlach miałem 8.5j na 215/40 i przy 10j 245/35.

I o ile przód byl bez naciągu kompletnie, mimo ze miałem z przodu nankangi czyli słynące z naciągania, to juz z tyłu byl delikatny naciąg. 

Myślę, ze przy 18 mozesz spokojnie z przodu dać 215/40 i bedzie delikatny naciąg, a i będzie dało sie normalnie jeździć, bo nie będzie mega gleby, a z koleii tyl bym zostawił 225/35. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Brodi97 napisał:

To i ja wtrącę swoje 3 grosze. Ja na rondlach miałem 8.5j na 215/40 i przy 10j 245/35.

I o ile przód byl bez naciągu kompletnie, mimo ze miałem z przodu nankangi czyli słynące z naciągania, to juz z tyłu byl delikatny naciąg. 

Myślę, ze przy 18 mozesz spokojnie z przodu dać 215/40 i bedzie delikatny naciąg, a i będzie dało sie normalnie jeździć, bo nie będzie mega gleby, a z koleii tyl bym zostawił 225/35. 

Też jest to opcja którą rozważam właśnie. 215/40 przód. Między 225/35 a 215/40 różnica wysokości to prawie cm a to sporo od ziemi. Choć na 9.25 215/40 żeby zbyt mało nie było.

 

Co do profilu 35, @Bartek.P jak się jedzie ? Trudno było popasowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę, ze 215/40 przy 8.5j nie miałem naciągu praktycznie wcale, to myślę ze jak założysz to na 9.25 to będzie idealny, delikatny naciąg ze "smakiem". Miły dla oka i bezpieczny :) No i mimo profilu 40 to przód byl już naprawdę nisko. Wszystkie progi, a także wyboje czy uskoki powyżej 50km/h przecierałem plastikami w podwoziu, wiec boję sie pomyśleć co by było przy profilu 35... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Brodi97 napisał:

Biorąc pod uwagę, ze 215/40 przy 8.5j nie miałem naciągu praktycznie wcale, to myślę ze jak założysz to na 9.25 to będzie idealny, delikatny naciąg ze "smakiem". Miły dla oka i bezpieczny :) No i mimo profilu 40 to przód byl już naprawdę nisko. Wszystkie progi, a także wyboje czy uskoki powyżej 50km/h przecierałem plastikami w podwoziu, wiec boję sie pomyśleć co by było przy profilu 35... :lol:

Powiem szczerze, że ja na 205/40 przy 8.5 lekki naciąg miałem. Widać na fotkach moich w temacie rondella. 

Miałem też 205/40 na 9.5j i był lekki niedociąg nawet. Dodając 215/40 na 9.25 było by lepiej lecz byl by już naciąg. Opony zawsze można zmienić w sumie. Poszukam inspiracji, może gdzieś ktoś wrzucił podobny profil na felgę taką. Widziałem foto 215/35 na 9.25 i naciąg wygląda dobrze.

1 godzinę temu, goryl napisał:

W sumie faktycznie trochę falstart z dyskusją bo nie wiadomo na 100% jakie wyjdą szerokości:-D

Teorii nigdy dość :-) a szerokości znane, szerokość bębnów znam, rantów , teraz dodać tylko do tych wartości 15mm rotoru.

 

Willtheyfit pomocne będzie. Na szybko wrzucając profile i szerokości chyba lepiej iść w 215/40 na przód. Różnica między 225/35 to ponad centymetr.

 

Btw. Epopeja się zrobiła w temacie tych opon podobnie jak u Wiśni w temacie dyskusja o tarczach hahah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, patrykm88 napisał:

Prosze to Ci pomoże.  I będziesz tez widzial czy wychodzi podobny naciąg. Www.willtheyfit.com 

Wiem dzięki, znam tę stronkę. Pisałem nawet wyżej że korzystam. Lecz w nawale tych mądrości o oponach mogło umknąć hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, feconi napisał:

 

Co do profilu 35, @Bartek.P jak się jedzie ? Trudno było popasowac?

Jest nisko!!! Jeśli chodzi o spasy to naciąg jest ok. Jedyne zastrzeżenie miał bym może do wysokości opony. Przód jest delikatnie niższy od tyłu. Więc zastanawiam się nad opona 205/40 na przód, tym bardziej że plastikowe chlapacze przednich nadkoli szorują o każdą nierówność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bartek.P napisał:

Jest nisko!!! Jeśli chodzi o spasy to naciąg jest ok. Jedyne zastrzeżenie miał bym może do wysokości opony. Przód jest delikatnie niższy od tyłu. Więc zastanawiam się nad opona 205/40 na przód, tym bardziej że plastikowe chlapacze przednich nadkoli szorują o każdą nierówność.

Jakbyś chciał takową to mam na sprzedaż ze swojego auta. Mi się już nie przyda. Jakbyś chciał więcej szczegółów to pisz na prywate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bartas zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...