Skocz do zawartości

[E46] Damian - 325Ci


feconi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem Damian.

Od roku jestem posiadaczem e46 coupe m54b25 rocznik 2001.09, moje pierwsze auto. Anglik po przekładce ale zrobiona profi i nie odstraszyło mnie to, Do teraz wszystko okej, wprawne oko zauwazy różnice ale mi nie przeszkadza fakt przekładki.

Kupione za dobre pieniądze lecz ze swoimi wadami.

29.06.2020update zdjęć, bardzo dużo zdjęć znikło z hostingu, systematycznie i w miarę możliwości odświeżam wygasłe zdjęcia.

BYÅO 01.06.2016r.

 

Zdjecia tuz po zakupie.

 

received_801904199911527.jpeg.da4da6ed06e4034257cb838826b79d3e.jpeg

Po zakupie było do wymiany sporo rzeczy, lecz w głowie zawsze miałem plan aby było nisko i szeroko ale z gustem. Starałem sie iść w strone german. Zacząłem od wymiany zawiechy na sprezyny obnizające ale efekt był słaby wiec załozyłem gwint,

 

JEST 07.05.2017R

Po zakupie dokonałem niezbędnych napraw oraz zmieniłem pare kosmetycznych detali, nie bede o nich pisał bo szkoda gadać o pierdołach jak malowanie lamp czy zmiana kierunków, Było tego sporo... 2 miesiące temu po pewnej przygodzie (kobiety... :) ) musiałem zmienić zderzak z m-pak przód,( jako że nie mogłem dostać fajnego ori) pokusiłem sie o kupno wzoru m3 lecz pod zwykłe coupe.

received_1384862204949054.jpeg.a4590a96115d0ff658751f45f06c4ec2.jpeg

Po załozeniu słabe spasowanie ale z winy lakiernika, juz poprawione :)

Ogolnie wszystkie naprawy czy to mechanika czy kosmetyka staram sie robic sam, nie z powodu kasy ale po prostu mam zajawke na ten temat i lubie siedziec w garazu i miec satysfakcje ze sam cos ogarnalem. Oczywiscie z zachowaniem zdrowego rozsądku i bezpieczenstwa.

 

Nie dawno zrolowałem nadkola i siadły nowe felgi,

 

received_1037108339724444.jpeg.22e264fd0ca75991c0a0d2e51286b218.jpeg

Aktualny setup. Felgi RH model ZW-3 18" przód 8.5j et14 tył 9.5j et25 + dystanse,

 

Screenshot_20200629_100324_com.facebook.katana.jpg.e36734dad1f0bbc07b171721e0fbc9ff.jpg

Pod maska rozpórka, o auto bardzo dbam, wszystkie naprawy staram sie robic na bieząco.

 

PLANY

w niedalekiej przyszłości.

- sprzęgło kevlar(czerwiec)

- sterownik silnika od 3.0 z paroma modyfikacjami od znajomego z okolicy ( wlozyłem na próbe i bardzo fajnie jechało)

- Wieksze dystanse na przód ( ogolnie bedzie 45mm- felgi maja dosc spore ET- aktualnie 30mm) juz zamówone.

- Zmiana dystansu na tyle z 20mm na 30mm.

- Wymiana odmy i innych rzeczy ekspoatacyjnych (czerwiec)

- Zmiana bocznych kierunków na dymione.

- Ogarnąć blachę bo ruda szmata zaczyna szaleć zwłaszcza błotniki tył po rolowaniu

PLANY

przyszły sezon.

- Ogarnąć ciekawszy układ wydechowy, nie tylko końcowy.

- Stacja multimedialna eonon + lepsze głosniki ( aktualnie glosniki tył JBL + tuba i wzmacniacz 1000W) wszystko fajnie zrobione pod ori navi 16/9.

- Konserwacja i regeneracja lakieru oraz przednich lamp.

UPDATE 06.2020R

LISTA ZMIAN/NAPRAW

 

Pełnej listy zmian w tej chwili nawet nie jestem w stanie napisać. Nie pamiętam już tych wszystkich rzeczy. Sporo było drobnych ale bywały też grube inwestycje. O nich dalej w temacie jak np. koła od RH poprzed Rondell do aktualnego ACT.

 

Z główniejszych zmian:

- gwintowane zawieszenie MTS gold

- nowe poduszki przednie lemfordera

- nowe mocowanie amortyzatora tył lemforder

- nowe łączniki stabilizatora tył lemforder

- nowe łączniki wzmacniane stabilizatora przód, krótkie pod gwint

- nowa uszczelka pokrywy zaworów

- nowe paski i koła napinające

- przednia rozpórka staffa

- wydech końcowy robiony na zamówienie z kwasowki

- poliftowe klamki w drzwiach

- wypchane i zrolowane błotniki tylne

- oprócz prawego błotnika pomalowane całe auto(etapami)

- zrobiona korozja progów lewa + prawa strona

- licznik GB ze srebrnymi ramkami

- nowe czujniki zużycia klocków Febi

- nowy czujnik ABS febi

- nowe tarcze i klocki ATE przód i tył

- nowe łożyska FAG tył

- nowe łożyska FAG z piastą przód 

- nowa podpora wału febi

- nowy łącznik elastyczny wału lemforder

- regeneracja vanosa w BMW expert

- nowe wahacze przód z tulejami lemforder

- obszyta kierownica na nowo + renowacja lery

- dołożony nowy cupholder z monetnikiem z aso

- nowy błotnik lewy, stary miał korozję

- nowy emblemat ///M na gałkę zmiany biegów ASO

- nowe emblematy na maskę i tylną klapę

- nowy wkłady tylnych lamp

- nerki schmiedmanna

- tylne lampy zrobione na ciemno

- dymione przednie i boczne kierunki

- nowe podszybie z ASO

- nowe oryginalne nadkola przednie

- nowe dymione halogeny

- nowe złote śruby kół

- nowe wkłady lusterek, sferyczne niebieskie

- renowacja czarnych plastików lusterek, wlotów chłodzących tarcze i dyfuzora tylnego

- bagażnik obity pikowaną skórą

- odświeżone przednie fotele + naprawa rozdarc na skórze u tapicera

- cyfrowa zmieniarka wpięta pod ori navi 16/9

- przednie drzwi wygłuszone matami vibro + pianka GMD

- wygłuszony bagażnik i wnęki 3 warstwami pianki GMD 5mm dla lepszego wygłuszenia wnętrza

- przednie głośniki audison wraz z dystansami wpięte pod wzmacniacz audison w bagażniku

- nowe przewody głośnikowe od przednich drzwi do bagażnika

- sprzęgło kevlar 

- sprężyny tył custom twarde Ala beton

- nowe łożysko oporowe lemfordera

- nowy olej w skrzyni syntrans

- nowe dyszy spryskiwaczy xenona lewa i prawa strona + uszczelki i łączenia z ASO, stare popuszczaly płyn.

- aktualne felgi to rondell 58 18" 8.5+10

Plany na następny sezon - wrócić do koła skręcanego

- wymiana listwy shadow line 

- nowa wiązka PDC wraz z czujnikami

- nowy zamek klapki wlewu paliwa

- nowy stelaż pod climatronic pod panel przycisków z ASO (mój był wsadzony od wersji pod schowek + przyciski - wyglądał tragicznie)

- dołożone spryskiwacze xenonu + moduł świateł pod xenon

- sportowa wkładka filtra powietrza k&n

- wymienione listwy z uszczelkami tylnych szyb uchyknych

- nowa pompa wspomagania wzmacniana

- nowa kompletna odma z przewodami

- nowe świece i filtr paliwa

- nowe nadkola oryginalne przednie

- zrobione od podstaw aluminiowe klipsy tylnej rolety elektrycznej, miałem dość tych plastikowych badziewnych

- zregenerowana podsufitka oraz odklejający się materiał na słupkach

- zregenerowana osłona akumulatora w bagażniku oraz wkład bagażnika lewy

-nowe przełączniki szyb elektrycznych

 

Z ważniejszych rzeczy to wszystko.

Jak juz pisałem o auto bardzo dbam, jak dbasz tak masz, wszystkie zmiany robiłem sam więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam.

received_1402583236510284.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna poprawnie wyglądająca coupeta. Moim zdaniem zderzak oryginalny lepiej wygląda niż ten pseudo. No i zamiast dokładać dystansu pomyśl o zamianie rantu z tyłu na przód a na tył nowy szerszy. Wszystko spasować i będzie to wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zderzak kwestia gustu. Kupiłem nie jako na próbę. Myślę że wrócę do ori ale to na przyszły sezon. Szczerze to dzięki za dobry pomysł z rantami. Nie pomyślałem w sumie o tym jednak na ten sezon fundusze przeznacze na to co napisałem w poście. Już zamówiłem dystanse to założę, na przyszły sezon szukam rantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto schludne ale nie wiem co Cie skusiło że kupiłeś anglika? Przecież ani tam nie ma jakiegoś super hiper wyposażenia ani koloru auta. No chyba że cena była atrakcyjna ale mimo to , ja bym nie mógł latać autem które miało w VIN kiere z prawej strony. Później ciężko sprzedać takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma grzanych dup i harman-cardon'a tylko. Poza tym wszystko jest (roleta elektryczna, sporty w prądzie itp.) więc wyposażenie dobre moim zdaniem. Do zakupu zachęcił mnie stan, wyposażenie, (kolor i wnętrze kwestia gustu, mnie się podoba) oraz fakt że miałem 30 km po auto. Z cena też myślę że nie przepłaciłem jak za 2001 w full mpaku itp. Na VINie się nie jeździ a fakt że to Anglik mi nie przeszkadza. Sprzedawać nie zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mała aktualizacja. Na razie brak funduszy na wieksze mody, co nie zwalnia z dbania o samochód, chęci i odrobina czasu zawsze jest. Pierwsza zmiana to regulacja zawieszenia. Doszedłem do wniosku ze "raz sie żyje" i skręciłem niżej choc wiedziałem że nie wjadę do siebie na podwórko  :-P  :-P

received_1282350288533580.jpeg.fbeb99801d8ac5fb17aac3ff9cbe51b8.jpeg

 

Okazało się że ledwo bo ledwo ale na milimetry wjeżdzam jakoś na podwórko :D Następnie zająłem się przednimi kloszami lamp. Przepolerowane, wyczyszczone od środka .

 

Przed

received_1404533836315224.png.4fa79e893f9c7c546dd2e917678bc19e.png

 

Po polerce, wyszło całkiem fajnie ( aparat w komórce nie oddaje wyglądu na żywo zarówno przed jak i po)

 

received_1404533912981883.png.704dba2a3d522b41394f275c75a728f6.png

 

Na ten miesiąc bedzie robiona odma, Sierpień to sprzęgło a Wrzesień blacharka (może wygra sie w totka to wszystko pojdzie w lipcu :D) ale powoli do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam się rotor podoba, wjadą na zimę większe ranty na przód więc będzie też inaczej wyglądać, co do koloru kwestia gustu ale swoją drogą zimą jak będą zrzucone z auta mam plan żeby pomalować na srebro, zobaczymy co czas przyniesie, może faktycznie wpadnie nowa rolka, co będzie to będzie, na razie ogólny plan jest jak wyżej napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam E46 coupé na M-Pakiecie🙂 powiem tak kolor Topasblau na duży plus jeden z lepszych na Coupé😉ogólnie auto z zewnątrz wyglada schludnie i ładnie,jedyne co razi to przedni zderzak...zmień go na M-pakietowy będzie lepiej🙂 i zmienił bym jeszcze kolor rotorów na srebrny lub lekki grafit aby odbijało to na tyle z zewnątrz😃 Wnętrze szkoda że jasne,czarne by tu lepiej siadło,dekory też bym zmienił lub pomalował na Piano black🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotor lekki grafit do mnie przemawia, na zimę będzie zmiana 😉 zderzak może uda się wymienić na ori m pak na dniach. Nad dekorami też myślałem, hehe dziwne jakbyś czytał w myślach też na piano Black 😉 dzięki za rady, z autem działam non stop powoli do przodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dawno nic nie pisałem. Za dwa tygodnie leci obiecane sprzęgło do wymiany. Jednak nie standardowe, wpada docisk od m57 + tarcza Kevlar 240mm. Wstawie zdjęcia, opis jak idzie wymiana i jaki jest koncowy efekt. Październik auto idzie do blacharza, tutaj też lekko nie standardowo będzie ale to o tym za miesiac. Póki co na szybko pod markietem dwa zdjęcia .

.

 

2myrv9c.jpg

 

2020 rok updated. Zdjęcia szlak trafił, z modów i tak ch** wielki wyszedł bo wpadła tarcza ori 228 w kevlarze :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że tylko Ty uważasz że są tragiczne, nie wiem. Mnie tam bardziej leżą niż ori. Co do blachy pisałem wyżej że idzie do blacharza. Auto ma 16 lat, ma prawo mieć nie doskonałości na lakierze a od razu wszystkiego zrobić się nie da, przynajmniej ja nie dam rady, choćby na finanse. Jest to cel na październik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bartas zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...