Skocz do zawartości

[E30] Suchar 330i


Suchar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dłuższej przerwie!

 

Niestety przerwa ta spowodowana była nieszczęśliwym wypadkiem, tzn zmiażdżeniem całego tyłu mojego poprzedniego projektu - Kompocika 2.8 przez nieostrożnego kierowcę TIR'a...

 

Trochę trwało, zanim pozbierałem się do kupy, wywalczyłem swoje od ubezpieczyciela, ale teraz wracam tutaj z kolejnym - myślę, że jeszcze lepszym projektem.

 

Ci, którzy zaglądali w mój poprzedni wątek zapewne pamiętają białe e30, o którym pisałem. Znajomy, z którym budowaliśmy równocześnie nasze samochody oraz ciągle napędzaliśmy się wspólnie w wyścigach o pietruszkę doszedł do wniosku, że pora na zmianę samochodu. Po wielu rozmowach doszliśmy do wniosku, że dobrze będzie, jeżeli samochód zostanie w Warszawie i trafi we właściwe ręce. I w myśl zasady "If you can't beat them, join them."  stałem się następnym jego właścicielem, w momencie, gdy samochód prezentuje się i jeździ jak nigdy wcześniej. 

 

Parę słów o aucie;

 

E30 coupe, produkcja grudzień 1990, oryginalnie 316i, alpinweiss 2, sprzedana w 1991r, w PL od 2005r.

 

Poczynione modyfikacje;

 

- Buda pomalowana w oryginalny kolor, zabezpieczone profile zamknięte oraz podwozie,

- Swap silnika na M54B30, złożony na wiązce, wtryskach i komputerze z M52B28, kolektor ssący z M50B25 przerobiony pod osprzęt M52,

-Przesunięte odcięcie na 6890 obr, wyłączona obsługa katalizatorów, szybka odcinka, przesunięcie momentu wyłączenia się vanosa na 5 tys,

- Przelotowy układ wydechowy w całości z kwasówki  na 1 tłumiku Magnaflow + barany (średnica rury 6.5"),

- Zawieszenie + hamulce z e30 325 + zawieszenie obniżone i utwardzone,

- Sprzęgło z 2.8 M52 + skrzynka biegów z e36,

- Szpera duża głowa 3.07,

- Felgi Custom z ori słoneczek, ranty, śrubki i bębny z felg O.Z. 9j, 10j, x 17", ranty przód 3", tył 3.5"

- Dołożona kierownica MT, wnętrze fotele sporty (fotele i kanapa w czarnej skórze), czarny dywan. komputerek OBC,

- Lampy przód BH

- Dołożony oryginalny  pakiet IS + splitter z przodu od Szwagra,

- Rozpórki przód + tył,

- Nowe audio,

 

Oto, jak autko obecnie się prezentuje;

18010033_1264006903720474_26933466794633

 

18056929_1264011280386703_12091310431431

 

18057809_1263616353759529_73710336250227

 

17952762_1263615953759569_64017611224481

 

17992023_1263616003759564_20781359558337

 

18118413_1263616110426220_53032198211311

 

18118545_1263616270426204_33933832697200

 

18118472_1263615917092906_51194299153561

 

18056764_1263616383759526_86989277363860

 

18119023_1263616463759518_91449784209941

 

18034227_1263615850426246_26738359769071

 

18341851_1278202842300880_33688811557625

 

18425415_1286093474845150_45105984405301

 

 

18423724_1286093028178528_90850805981750

 

 

18423738_1286092361511928_85832068642544

 

18447476_1286093448178486_78736603012707

 

18425081_1286091394845358_29658961504720

 

 

19399115_1323581537763010_46344732293121

 

19260527_1323581257763038_55049846656152

 

19366477_1323581317763032_96848808357649

 

19399031_1323581267763037_24778802600839

 

19260443_1323581481096349_30608998905951

20258505_1352748548179642_55965928407420

 

Teraz trochę cyferek - wykresy z dwóch hamowni - na tej z VTG nałożony wykres przed i po przestawieniu vanosa. Widać zredukowany "dołek", który na 4 biegu był już bardzo mocno wyczuwalny...

 

18118475_1263615813759583_40794403297955

 

 

18057054_1263615787092919_74380057446080

 

 

Jeszcze jedno foto z rozpoczęcia sezonu z Youngtimer Warsaw, kiedy to miałem przyjemność osobiście opowiadać o autku 

 

18275045_1278203005634197_54294815129782

 

Następna stacja - Auto Nostalgia.

 

Postaram się na bierząco uzupełniać inforamcje o samochodzie i wszelkich modyfikacjach czy pracach renowacyjnych pod moim okiem ;)

 

Do zobaczenia na trasie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a dla mnie cos jest nie tak

buda ladna kola tez ale jakos to nie wspolgra razem ze soba

auto bardzo wysoko stoi,widac to szczegolnie po tyle samochodu

jaki tam masz profil na tych felgach? bo wyglada jakby kola byly o cal za duze albo opony balony

 

obstawiam przód 205/40/17, tył 225/35/17

wydaje Ci się... przód opuści jeszcze z 1,0-1,5 cm i będzie lepiej :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko e30...pomyślałbym na lotką mt1 na klape.

 

Co do silnika...nigdy nie rozumialem takiego modzenia m54 skoro i tak wyszła seria z troche mniejszym momentem.

Osobiście wróciłbym do ori kolektora,wiazki,kompa itd...jedynie kolektory wydechowe z m52 lub barany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki przód 205/40, tył 215/40. Na razie na tym zawieszeniu nie ma sensu schodzić niżej, bo auto ma nie tylko wyglądać ale też jeździć wszędzie o własnych siłach i nie z prędkościami wózka inwalidzkiego ;) Z czasem wpadnie może jakiś lepszy zawias, to się coś pomyśli o lepszych spasach :)

Co do silnika to tak został złożony, bo trafił się goły słupek bez osprzętu i został złożony na tym, co było pod ręką :) Przynajmniej jest prosto i bezawaryjnie, a mocowo i tak autko daje sobie radę :D 

 

Wizualnie auto zostanie jak jest, jedynie zostanie odmalowany przód, bo trochę mu się przez ostatnie 2 sezony oberwało piaskiem spod kół. Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzy to dopóki będzię cieszyć moje oko, to raczej nic się nie zmieni. Nie będe podrkadać Wam pakietów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to fajna E30 ale ten tył

 

Nie podoba mi się wcale wygląda jak SUW w tym momencie :( I masz może jakieś fotki wnętrza?

 

 

 

Perspektywa ma znaczenie ;) Takie zdjęcie. Fot wnętrza nie mam, zapomniałem poprosić, następnym razem nadrobię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wrzucam link do filmiku jak autko się napędza;

 

https://drive.google.com/open?id=0B0sPoTKXuBVXUHdXaGtPT0JxSms

 

Tak, jak stoi. Pełen gaz powyżej 120. Oczywiście na niemieckiej autostradzie ;)

 

Na 15' kołach powyżej 200 dużo lepiej się napędza, ponieważ szeokie, duże i wystające poza obrys auta koła generują dużo więcej oporów, co przekłada się wyczuwalnie na osiągi.

 

Co do osprzętu - zaletą M52 jest dużo mniejsza ilość czujników, 2 zamiast 4 sond i dużo mniej problemów z ekspolatacją, jakie powodują np przepływomierze m54 (ich cena i dostępność w porównaniu do M52), disa, czy brak martwień z wypadaniem zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...