Skocz do zawartości
Richie_G

[E46] 320CD CABRIO DAILY GERMAN by Richie

Polecane posty

Witam. 
 
Chciałbym przedstawić mój skromny projekt E46 Cabrio 320CD z 2005 roku. Samochód zakupiony od pierwszego właściciela 6 lat temu. Szukałem tylko i wyłącznie czarną sapphire metallic (475) z jasnym wnętrzem i dieslem z małym przebiegiem. Wiem wiem będzie pocisk za diesla w Cabrio ale jest to auto na co dzień latem cabrio zimą coupe z hardtopem, robię dość duże przebiegi (120k od zakupu) stąd też padło na silnik diesla.
 
Cabrio jest i będzie przerabiane oczywiście w stylu GS :) jest już prawie na ukończeniu także w następnych postach zaktualizuje co już zostało zrobione.
 
Samochód docelowo na sezon 2017 będzie prezentował się tak:
 
Silnik             - Na tą chwilę seria ale na pewno w przyszłym sezonie przybędzie mocy kopciuchowi :)
Lakier            - Polerka + Ceramika Gtechniq
Lampy           - Przód BH Style ale nie do końca (O tym później) + nowe soczewki bi-xenon z gładkimi szkłami
Zawieszenie - Bilstein B14 + wszystkie nowe elementy zawieszenia przód
Hamulce       - Nowe łącznie z zaciskami przód i tył
Koło               - Custom Kerscher CS 19" Przód 9,5 ET41 Rant 2.5" Radinox Tył 10,5 ET41 Rant 3.0" Radinox
Opony            - Dunlop Sport Maxx RT Przód 225 35 19 Tył 255 30 19
Nadkola        - Tył lekko zrolowany
Wydech         - Dedykowany Eisenmann Race 2x76mm + dyfuzor od 330
Audio             - Galaxy Tab 7.7 3G matryca Amoled sterowanie z kierownicy, wzmacniacz Infinity Kappa Four + 8 głosników Infinity Kappa Perfect 6.1
Wnętrze        - Dekory Birch Antrazit lub Ori Carbon (Jeszcze nie padła decyzja które założę), wszystkie zużyte elementy wymienione na nowe.
Detale            - Nerki M Performance, Lusterka oryginalne M3, Wykonane na zamówienie zostały czarne emblematy z aluminium (nie chińskie :)
 
Wszystkie części już czekają na montaż, cześć prac już wykonana część w trakcie realizacji.
 
 
Rozkodowany VIN
 
VIN                  WBABS72050PR55423
 
Type code       BS72
Type                320CD (EUR)
E series           E46 (CFL)
Series             3
Type               CABRIO
Steering          RL
Doors              2
Engine            M47DO1
Displacement 2.00
Power            110
Drive              HECK
Transmission MECH
Colour            BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery     STANDARDLEDER/HELLBEIGE 2 (ARBEITSN (N6HC)
Prod.date       2005-02-03
 
Vehicle options
 
S167        EU4 exhaust emissions standard
S1CA        Selection of COP relevant vehicles
S226        Sports suspension settings
S249        Multifunction f steering wheel
S302        Alarm system
S320        Deleted, model lettering
S338        M Sports package II
S380        Hardtop-preparation
S387        Wind deflector
S388        Softtop, black
S423        Floor mats, velours
S428        Warning triangle and first aid kit
S431        Interior mirror with automatic-dip
S438        Fine wood trim
S459        Seat adjuster, electric, with memory
S473        Armrest front
S481        Sports seat
S508        Park Distance Control (PDC)
S534        Automatic air conditioning
S650        CD player
S661        Radio BMW Business (C43)
S692        Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S710        M leather steering wheel
S716        Aerodynamics package
S760        High gloss shadow line
S787        BMW alloy wheel, M double spoke 135
L812        National version England / Ireland
S850        Dummy-SALAPA
S863        Retailer Directory Europe
S877        Delete cross-pattern operation
S880        On-board vehicle literature English
S8SM       Car ident. number visible from outside
S8SP         Control unit COP
S210         Dynamic stability control
S251         Runflat indicator
S399         Softtop, electromech. all-autom.
S520         Fog lights
S550         On-board computer
S785         White direction indicator lights
S832         Battery in luggage compartment
S853         Language version English
 
Zdjęcia po zakupie.
 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Próbowałem już kilka różnych zawiasów.

K-Sport niestety nie do jazdy na co dzień :(

 

image.jpg

 

Eibach Pro Kit + Sachs Advantage moim zdaniem najlepsza kombinacja na której w życiu jeździłem niestety przód koza!

 

image.jpg

 

Eibach Sportline + Sachs Advantage (Aktualnie na aucie)

 

image.jpg

image.jpg

 

Bilstein B14 czeka już na montaż :)

 

image.jpg

 

Każdy posiadacz E46 wie jak trudno o fajne koło w 19" z odpowiednim rantem, na początku myślałem o Style 32 od sandała jak tylko pierwszy raz je zrobił.

To koło jest moim zdaniem najlepiej wyglądającym kołem do E46, lecz jak pomyślałem że przypadkowy gość możliwe że czasem na kacu :) spawa mi rotory to zrezygnowałem. Postanowiłem więc wziąć odpowiedni rotor i zrobić customa sam :)

 

image.jpg

image.jpg

 

Udało mi się kupić 3 felgi z których zdemontowałem rotory, ostatni kupiłem nowy prosto ze sklepu Kerschera :) Trochę żałuje że od razu nie kupiłem wszystkich nowych bo kasa prawie taka sama by wyszła.

 

image.jpg

 

Rotory po proszku.

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Polerka Radinoxu to jest jakaś masakra, znane firmy nie chciały się podjąć pracy a firma która się podjęła niestety nie sprostała zadaniu.

Nie chcę nikomu robić anty reklamy więc nie napiszę co to za firma ale tak wyglądał rant po usłudze. 

 

image.jpg

 

Było to nie do zaakceptowania więc sam się zabrałem do pracy i wyszło tak :)

 

image.jpg

image.jpg

 

Skręcanie.

 

image.jpg

 

Gotowe koło :)

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

To tylko część gratów które czekają na montaż.

 

image.jpg

 

Jak temat zostanie zaakceptowany to uzupełnię resztę, bo trochę jest materiału. Pozdrawiam!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No z tymi radinoxami to ktoś poleciał...

Swoją drogą ktoś też musiał o nie bardzo dbać zeby doprowadzic radinoxy do takiego stanu :/

Ogólnie kibicuję bo zarówno fanty jak i podejście do tematu- dobre!

Co raz więcej E46 Convertible na forum ! :drive: :drive:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No z tymi radinoxami to ktoś poleciał...

Swoją drogą ktoś też musiał o nie bardzo dbać zeby doprowadzic radinoxy do takiego stanu :/

Ogólnie kibicuję bo dobre fanty, zarówno jak i podejscie!

Co raz więcej E46 Convertible na forum ! :drive: :drive:

 

Ranty i bębny są nowe, jedyne co musiałem sam doplolerować to płaszczyzny gdzie są śrubki w 3" rantach. Maszyna polerska w fabryce nie sięgała tej płaszczyzny a ja zostałem o tym poinformowany. Zgodziłem się bo nie sądziłem że polerka Radi to taki problem. Wysłałem je więc do firmy, a otrzymałem ranty w takim stanie jak na zdjęciu wyżej. Na płaszczyźnie gdzie wcześniej była ładna polerka rysy :/ Ale ogarnąłem temat i wyszło dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale gniot ! :D hahaha

 

A tak serio zdanie moje znasz osobiscie :)

 

Pokaz zdj na felgach a nie !

 

Ha ha ha postaram się dzisiaj wszystko nadrobić i dodać już aktualne foty :) Wszystko po kolei Kawul :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za akceptacje, no to lecimy z aktualizacjami.

 

Moja E46 seryjnie została wyposażona w audio business  :? Bieda straszna więc trzeba było coś z tym zrobić. Zakupiłem Galaxy TAB 7.7, wzmacniacz Infinity Kappa Four, 2x Zestaw Infinity Kappa Perfect 6.1 (łącznie 8 głośników) maty, ramkę 2din, przewody, końcówki i zabrałem się do pracy :)

 

20130628_184806.jpg

20130628_184807.jpg

20130628_184808.jpg

20130628_184809.jpg

20130628_185021.jpg

20130629_155722.jpg

20130629_170555.jpg

20130629_170556.jpg

20130701_174055.jpg

 

Głośniki z przodu zmieściły się na styk :)

 

20130701_174056.jpg

20130703_212747.jpg

20130705_172955.jpg

20130705_192747.jpg

20130705_192757.jpg

20130705_192804.jpg

20130707_134709.jpg

 

Mała ro***erducha :)

 

20130718_162248.jpg

20140612_165937.jpg

 

DIY Sterowanie z kierownicy ;)

 

20140612_170020.jpg

20140612_170021.jpg

20140612_170022.jpg

 

Ramkę 2din musiałem przerobić tak żeby spasować ją z tabletem, następnie polakierowałem ją plastidipem przez co nie odróżnia się zbytnio od reszty czarnych elementów wnętrza.

 

20140612_170023.jpg

20140612_170024.jpg

20140612_170025.jpg

 

Galaxy TAB 7.7 Amoled ma wbudowany DAC co w połączeniu z resztą zestawu daje mega jakość dzwięku a na tym mi najbardziej zależało.

 

Finalnie wygląda to tak. 

 

20140612_170026.jpg

20140612_170027.jpg

 

Przy okazji pracy nad audio listwy wewnętrzne zostały oklejone folią carbon 3M, lecz docelowo będzie albo prawdziwy carbon albo ori Birch Antrazit.

 

Zostały także zamontowane nowe elementy wnętrza.

 

20140612_170028.jpg

20140612_170029.jpg

20140612_170030.jpg

20140612_170031.jpg

 

Oraz kierownica obszyta grubą napą.

 

20140612_170032.jpg
 

Z zewnątrz wpadły nerki M Performance.

 

20140612_170033.jpg

20140612_170034.jpg

20140620_095924.jpg

 

Tymczasowa końcówka wydechu i dyfuzor od 330, docelowo będzie Eisenmann Race.

 

20150615_163107.jpg

 

Trochę ją przerobiłem.

 

20150618_143651.jpg

20150618_143735.jpg

20150618_143809.jpg

 

Zderzaki przód i tył zostały odświeżone, dodatkowo z przodu dodane nowe halogeny z osłonami oraz nowy grill.

 

20150618_143810.jpg

20150618_143811.jpg

 

Lampy w trakcie konwersji na BH Style ale nie do końca ponieważ migacze będą nadal białe. Zostaną dodane nowe soczewki z gładkimi szkłami, chromowane ringi zostaną polakierowane na czarno a w długie światła wpadną krzyże.

 

20150618_143812.jpg

 

Na zimę hartop w oryginalnym kolorze.

 

20160503_201758.jpg

 

Na zamówienie zostały wykonane czarne emblematy z aluminium nie chińskie :) Wiem że to kontrowersja na tym forum ale nawet na filmie z GF 2016

widać Z4 z czarnymi emblematami ;)

 

DSCN2779.jpg

DSCN2780.jpg

 

Kilka fotek z pierwszej przymiarki felg  :-P

 

DSCN3390.jpg

DSCN3399.jpg

DSCN3405.jpg

DSCN3406.jpg

DSCN3510.jpg

DSCN3519.jpg

 

To na tyle na razie, następny post już z aktualnymi fotkami :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ranty i bębny 19" wycięte w fabryce Schmidta pod rotor Kerscherów.

 

domyślam się że koszt nie mały, ale efekt mi się bardzo podoba piwo

 

rotory są z 17' czy 18' ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedz jak Ty to wypolerowałeś że jest takie lustro???????

 

Bawełniane lub filcowe krążki na wiertarkę lub szlifierkę kątową oraz twarde pasty polerskie do metali. Ogólnie bardzo żmudna praca nie to co polerka aluminum ale efekt rekompensuje wszystko :)

Np. taki zestaw ---> http://www.ebay.co.uk/itm/Bench-Grinder-Aluminium-Alloy-Brass-Steel-Metal-Polishing-Kit-12pc-6-x-1-2-/291392509813?hash=item43d858d775:g:lu4AAOSwyjBW45b7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

domyślam się że koszt nie mały, ale efekt mi się bardzo podoba piwo

 

rotory są z 17' czy 18' ?

 

Dziękuje za miłe słowa :) Rotory w Kerscher CS 17" i 18" są takie same czyli takie jak w 17"

W 17" jest niski step lip a w 18" wysoki step lip plus dodany dystans między śrubkami a początkiem rantu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę aktualnych fotek.

 

Auto na tą chwilę stoi na sprężynach Eibach Sportline także przydało by się z 2cm niżej z przodu ale to już się zrobi na gwincie wkrótce :)

Kąty też będą ustawione już na nowym zawieszeniu, także zdjęcia tylko poglądowe jak to mniej więcej będzie wyglądać.

 

Nie śmiać się proszę z lamp depo z przodu :) E46 jest cały czas w eksploatacji więc są tylko na czas przeróbki oryginalnych lamp.

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

W następnym poście będzie już galeria gotowego auta, mam nadzieje że ogarnę do końca miesiąca. Pozdrawiam!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podziwiam Cie za utrzymanie srodka w aucie na codzien :D krem, a wyglada jak nowy :D

 

 

Do momentu kiedy ja sie nie wpie... w swoich roboczych ciuszkach hahaha !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba owslczyc o lepsze spasy ale wiem jak wleci gwint, tak jak Patrykowi nie leżą mi emblematy, lepiej zostawić ori, sprzęt tez dobrze ogarnięty, jestem ciekaw jak to gra

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba owslczyc o lepsze spasy ale wiem jak wleci gwint, tak jak Patrykowi nie leżą mi emblematy, lepiej zostawić ori, sprzęt tez dobrze ogarnięty, jestem ciekaw jak to gra

 

Pozdro

 

Właśnie tak jak wpadnie nowy zawias to będą ustawione kąty i spasuje to odpowiednio co do milimetra, emblematy wymienię na nowe ori żeby nikogo w oczy nie kuły ;)

A jak prezes zaakceptuje mi auto warunkowo, to na GF 2017 będziesz miał okazję posłuchać audio ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobry motyw z tym kerscherem 17" na 19" choć finalnie przez ten mały rotor i tak wyglądają jak 18" Stan samochodu nieprzeciętny, modyfikacje też ciekawe, kiera w oryginale wyglądała wg mnie lepiej, emblematy już nawet nie wspomnę ale do GF myśle że bedzie ogarnięte ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie auto na prawde piękne. Szkoda tylko nim tak ganiac na codzień ale wiadomo że to inna kwestia :P

Co do felg to racja. Na 19 to po prostu nie wyglada :/ Mimo tego mnie najbardziej odstraszają te lampy przednie które wygladają na podróbki podróbek.. O znaczkach juz nie wspomne. Nie ma się co sugerować że ktoś na GF wjechał z takimi znaczkami.. Na GF dużo się pije i może po prostu nikt nie zauważył ! :mrgreen:  piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobry motyw z tym kerscherem 17" na 19" choć finalnie przez ten mały rotor i tak wyglądają jak 18" Stan samochodu nieprzeciętny, modyfikacje też ciekawe, kiera w oryginale wyglądała wg mnie lepiej, emblematy już nawet nie wspomnę ale do GF myśle że bedzie ogarnięte ;)

 

Może na zdjęciach rzeczywiście optycznie rotor trochę pomniejsza felgę ale na żywo zdecydowanie widać że to 19"

Kiera według mnie też lepiej wyglądała w oryginale ale 6 lat temu jak kupiłem auto, teraz była już tak wytarta że musiałem ją odświerzyć.

Obszyta została jak oryginał z tym że chciałem gładką napę, ponieważ po prostu lepiej leży w ręku. Co do emblematów, ori już zamówione nowe ;) 

A przy okazji dziękuje za akceptację na GF, auto ogarnę w ciągu najbliższego miesiąca ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...