Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
david

E46 compact 318ti david

Polecane posty

Dość dawno nie zakładałem tutaj nowego tematu dlatego sam nie wiem czy auto w ogóle pasuje do charakteru forum ale pomyślałem ,że może komuś kto ma diesla i chce dłubnąć  przyda się trochę info na ten temat.

 

Auto kupiłem częściowo porobione. Powiedzmy jako dziewicze 330td,  pierwszym właścicielem był Wojtek z groupeaie.pl

 

VIN long WBAAU51050KN03433

Type code AU51
Type 318TI (EUR)
Dev. series E46 (5)
Line 3
Body type COMP
Steering LL
Door count 3
Engine N42
Cubical capacity 2.00
Power 105
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)
Prod. date 2002-04-04

Order options
No. Description
210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
262 HEAD AIRBAG
315 REAR WINDSCREEN WIPER
321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR
338 M SPORTS PACKAGE II
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
520 FOGLIGHTS
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
650 CD PLAYER
661 RADIO BMW BUSINESS
710 M LEATHER STEERING WHEEL
716 M AERODYNAMICS PACKAGE II
772 INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE
775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
790 M LT/ALY WHEELS WITH MIXED TYRES
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
915 NO OUTER SKIN PROTECTION
930 CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY

Series options
No. Description
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Dodatkowo Wojtek założył podgrzewane stołki, multifunkcję, lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, navi 16:9 z czytnikiem mk4.

 

Mniej więcej w momencie zakupu :

 

eff6113f4d04.jpg

 

cdb0278f1837.jpg

 

cea07f9de0d1.jpg

 

6c66d8d072f0.jpg

 

w trakcie :

 

f5e1e23ac5d0.jpg

 

c032cb9046b8.jpg

 

65cae358c992.jpg

 

23ba7bc1b28e.jpg

 

d775cb8a0a12.jpg

 

obecnie :

 

e7b4d123d722.jpg

 

97f0cbded744.jpg

 

f826ce8ff9a5.jpg

 

cc1503bb51c2.jpg

 

68f08e98b3c6.jpg

 

i film :

 

https://youtu.be/4qE7akD_0co

 

efekt filmu :

 

ff395c3fe004.jpg

 

 

 

 

 

A teraz tuningi :

Kompletny swap na m57n euro3 , zregenerowane wtryski z 535d (tzw faza 3 w BOSCH SERVICE) , nowe turbo gt2260v z którego jest zrobiona hybryda w TURBOSPEC, kolektor żeliwo po portingu, filtr k&n , brak klapek, egr, kata itp ,wydech DP + pełen przelot 3" z nierdzewki z jednym końcowym i pojedynczym kranem , skrzynia z e60 530d , nowy dwumas z e60 530d i sprzęgło, nowe koło pasowe, pełen serwis olejowy + świece żarowe, moduł świec etc, zawieszenie demontowane , piaskowane i malowane proszkowo - dosłownie wszystko co tylko tego wymagało , oczywiście złożone potem na lemforderze, gwint h&r monotube, stabilizator z m3, hamulce z 330d z przodu a z tyłu 328i, szpera 40% by groupeaie.pl , wydech pełen przelot 3" z nierdzewki z jednym końcowym i pojedynczym kranem, lampy tył polift, nowa gałka, cupholder, ramka navi , emblematy, nowe conti sport contact, dystanse h&r 20mm i 25mm przykręcane do piasty, rozpórka od nakrętki, lampy na soczewkach bi halogenowych z f10,  itp itd 
Na aucie jest powłoka ceramiczna. Auto bezwypadkowe, nieumordowane "proste" ale lakierowane w DE czego efekt widać w różnicy odcieni.


Jest jeszcze trochę planów min hamulce ,  koła inny dyfer , sprzęgło inna hybryda itd

 

 

 

Autko na tą chwilę daje bardzo dużo frajdy , jedzie lepiej niż m3 e46 , porównywalnie z m5 e39.

Trudno go nazwać serią trudno germanem. To bardziej funcar ale niski i będzie szeroki . Jeśli się Wam podoba to niech zostanie jeśli nie to też przeżyje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję pojeździć z kaliną tym autem,i byłem pod wielkim wrażeniem jak to jeżdz...

Bardzo elastyczny silnik przy umiarkowanym spalaniu,można się zdziwić na światłach....

Teraz dobra kosmetyka,koło 3lgt,zawias..i.,fajny compacik....do codziennego przemieszczania...Gratulacjie...pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję pojeździć z kaliną tym autem,i byłem pod wielkim wrażeniem jak to jeżdz...

Bardzo elastyczny silnik przy umiarkowanym spalaniu,można się zdziwić na światłach....

Teraz dobra kosmetyka,koło 3lgt,zawias..i.,fajny compacik....do codziennego przemieszczania...Gratulacjie...pozdro

Powiem Ci, że od czasu jak jechałeś z Kaliną auto sporo się zmieniło mechanicznie. Takie porównanie mi do głowy przychodzi , że wtedy jechało powiedzmy jak 320i a teraz jak 330i (wiadomo , że jest znacznie szybsze ale chodzi o punkt odniesienia)

Co do 3tlg to nie będzie. Kupiłem dobre 19" skręcane ale bardziej do tego auta pasuje mi wizja lekkich , racingowych 18" i dlatego kupiłem też Bbs Rk 002/010.

A jaki byś zawias proponował ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ISC,BC Racing...Nie są aż takie drogie ale swoje zastsowanie wykonują perfekcyjnie...

Co do przejaszczki z kaliną to rzeczywiście nie jechało wtedy jak powinien bo rura spadała od

turbo albo od intercolera bo za duże ciśnienie tam było...ale robiło WOW...Trzeba powiedzieć...

Teraz jak jest dopieszczona przez ciebie to na pewno lepiej lata,może kiedyś będzie możliwość to chętnie

porównam jak teraz jeżdzi...oczywiście na miejscu pasażera....Oby jeździła bez awaryjnie bo naprawdę fajne autko...

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ISC,BC Racing...Nie są aż takie drogie ale swoje zastsowanie wykonują perfekcyjnie...

 

obecnie mam gwint h&r monotube dedykowany do m3. chyba nie jest gorszy od isc albo bc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę coś około 350km i 750nm. Auto jest sporo szybsze o e92 320km 650nm i wolniejsze (ale nie sporo) od e46 400km.

Ale moc się jakoś cały czas koryguje bo auto jest jeszcze dopieszczane softowo. Zajmuje się tym Przemek4net - jednen z bardziej kumatych gości w PL jeśli chodzi chiptuning w 3.0d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

david odśwież temat i daj aktualne foty Compota :wink:

ps.wiem że dżeltelmeni nie gadają o kasie ale na Syndi każdy się nią chwali wiec pieprzyć to i mam pytanie,ile trzeba wykartkować aby zrobić silnik i napęd jaki masz?pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

7ab6a2d0325a.jpg

 

Nawet nie zauważyłem , że fotki umarły.

Na tą chwilę auto legitymuje się mocą 378km i 718nm - moment trochę zmniejszony , żeby sprzegło chwilę pożyło.

Co do kwot to ciężko to naprawdę wycenić ale z grubsza jak się oddaje do firmy i odbiera gotowe gdzie nic po drodze nas nie interesuje to koszt jest niemały bo wiadomo , że chcąc mieć mocnego dizla trzeba trochę nowych części powkladać. Powiedzmy , że sam swap z nowym sprzęgłem , dwumasem chłodnicami , skrzynią 6 na zwykłym dyfrze i hamulcach z 330d to koszt około 15-17k ale u mnie jest customowa szpera , hamulce, hybrydowe turbo, intercooler, nowe wtryski z 535d ,wydech 3" z kwasu, kolektor wydechowy custom z żeliwa dolot itd itp to wiadomo , że cena rośnie bardzo dużo w stosunku do samego swapa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej podobnie do kosztu swapa takie mody wychodzą.

Skrzynia się zmieli przy tej mocy i momencie szybciej niż na D przerzucisz - poza tym te skrzynie to są straszne muły i się nadają co najwyżej do jakiegoś m54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...