Skocz do zawartości

[E36] Tora - 316i


ToraToraTora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam na imię Luiza, po bardzo długich namysłach, (jeszcze dłuższych niż zajęło mi zdecydowanie się na założenie galerii na 3er) zasięganiu opinii tu i tam czy założyć galerię czy nie założyć galerii, odwiecznych marzeniach i wielkim zafascynowaniem Syndykatem, postanowiłam odważyć się i założyć temat.

 

Jak już wcześniej wspomniałam auto posiada temat na 3er więc opis tutaj będzie zbliżony do opisu z tamtej galerii.

 

Moja fascynacja BMW zaczęła się w chwili kiedy to w wieku 13 lat zostałam pasażerem e30 w wąskiej lampie u mojego wujka. Już wtedy wiedziałam albo bmw albo bilet na autobus new_tongue.gif Kupując BMW nigdy nie myślałam, że będę je zmieniać (jednak życie chciało inaczej..) dla mnie to po prostu spełnienie dziecięcych marzeń.

 

Po półrocznych poszukiwaniach w jakie zaangażowałam owego wujka przyjechał do mnie arktyczny sedan z silnikiem 1.6. Auto jest już ze mną od prawie 4 lat. W Polsce jest od 2012 roku wcześniej jeździło po niemieckich drogach. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce a ogólnie drugim.

 

 

VIN:

Kod typu: CA71
Typ: 316I (EUR)
Typoszereg E: E36 (4)
Seria: 3
Rodzaj konstrukcji: LIM
Układ kierowniczy: LL
Drzwi: 4
Silnik: M43
Pojemność skokowa: 1.60
Moc: 75
Napęd: HECK
Skrzynia biegów: MECH
Kolor: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka: STOFF/ANTHRAZIT (C3AT)
Data prod.: 1997-05-07

S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR): Kierownica z poduszką powietrzną
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER: Poduszka powietrzna pasażera
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL: Brak napisu modelu
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN: Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK: Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET: Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN: Podłokietnik przedni
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND: Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT: Regulator zasięgu świateł
S520A NEBELSCHEINWERFER: Lampa przeciwmgłowa
S534A KLIMAAUTOMATIK: Klimatyzacja automatyczna
S668A RADIO BMW REVERSE RDS: Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG: Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA: Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR: Literatura pokładowa, niemiecki
S548A KILOMETERTACHO: Licznik kilometrów
 
Klasyczna seria kupiona w stanie niemalże idealnym, Niemiec chuchał, dmuchał i mało co rozkręcał. Odchamiać nie trzeba było new_smile.gif
tgqrxb3e.jpg
 
I tak cieszyłam się bardzo z faktu posiadania BMW :D
vnvanhi3.jpg
 
Tutaj również bez zmian jedyne co się zmieniło to felgi które służyły mi w lato. Lecz zachciało mi się zmiany koloru..
hw8l54z6.jpg
 
..na niebieski do tego mały polerowany rant :P
bct98trh.jpg
 
Przyszedł październik 2015 rok czas zmian.. Seryjny zawias został zastąpiony gwintem, złotym MTS'em. W trakcie wymiany okazało się, że decyzja była słuszna ze względu na to, że ze 4 amortyzatorów tylko jeden okazywał oznaki życia, zawias z przodu okazał się nigdy nie wymieniany a o tym tylnym dużo by pisać i tracić nerwy.. Wpadły również rozpórki z przodu i z tyłu.
2czpvdzj.jpg
 
Może nie wyglądało to najlepiej ale zima była czasem by przywyknąć do zupełnie innego zawieszenia. Jako, że et felgi 47 więc na przodzie musiał znaleźć się dystans 25mm. W tą zimę auto nie będzie używane.
bah934qf.jpg
 
Przyszedł maj 2016 roku i zadziało się całkiem sporo, BMW zmieniło swój wygląd znacząco.
Zostało pomalowane i porządnie zakonserwowane.
Pomarańczowe kierunki zostały zastąpione dymionymi TYC, kierunki w błotnikach również dymione.
Halogeny zmieniły się na oryginalne Yellow Hella.
Lampy tył zmienione na oryginalne mpakietowe (w końcu mogę oficjalnie podziękować dla Åukasz///3 za lampy :) )
Myślę, że zdjęcie dobrze obrazuje jak było i jak jest, mówili, że było dobrze :)
5zi2ikb7.jpg
 
Wpadła również listwa w stylu US musiałam się trochę namęczyć nim ją znalazłam bo w katalogu szukając konkretnie pod mojego sedana listwa taka nie istnieje no ale mam :mrgreen:
blydx9n6.jpg
 
Tak auto wyglądało z boku
uyq4j29m.jpg
 
Środek:
 
Czysto, klasycznie i spokojnie.
c6hcbtv3.jpg
 
Całkiem nie dawno wpadło serducho 13.gif
45yi52zo.jpg
 
i8rc5juc.jpg
 
Coś z czego moi pasażerowie korzystają chętniej niż ja new_tongue.gif
dkzy454t.jpg
 
Działający klimatronik i radio. Inne radio już czeka na zamianę bo te już trochę odmawia posłuszeństwa i niezły festiwal kabli i kostek jest za tym radiem..
uhuijeia.jpg
 
Zakupione zostało również kompletne OBC na którego montaż czekam
oqmhofpp.jpg
 
Felga..za docelową felgę obrałam sobie Oz Mito, felga ujęła mnie od pierwszego spojrzenia, została wypatrzona gdzieś na fb u German Rims :)  no i po latach marzeń i westchnień dwa tygodnie temu przybyli czterej czarnoksiężnicy z krainy Oz :mrgreen: radości nie ma końca do dziś. 
 
Felgi Oz Mito 4x8.5 cala, et25.
pko3tkcw.jpg
 
Na każdej śrubce jest oznaczenie OZ.
l9ah9bit.jpg
 
Konsekwentnie do celu new_biggrin.gif
xuzb7vus.jpg
 
Przy okazji zmiany kół z letnich na zimowe Mito zostało przymierzone :)

cpkplhbx.jpg
 
b6xnvu52.jpg
 
q6ql3s4d.jpg
 
Staram się dbać o detailing auta. Musi być czysto.
iv94c5ev.jpg
 
Jakiś czas temu postanowiłam wybrać się na dokłade mycie auta do zaprzyjaźnionej firmy detailingowej, jako, że auto było malowane więc odradzano mi forsowanie lakieru detailingiem, bmw nie miało na sobie grama wosku ale chłopaki postanowili to zmienić new_tongue.gif po wypryskaniu magicznym środkiem karoserii doznałam szoku

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Z ciekawostek taka niespodzianka mnie spotkała przy wymianie filtra kabinowego, syf made in Niemcy, jak się doczytałam na tym filtrze i później w książce serwisowej wymiana była w 2003 roku. Tak to Niemcowi szkoda było rozkręcać BMW new_tongue.gif
ztfnn77q.jpg
 
To wszystko co chciałam przedstawić, jak widać troszkę się zmieniło i będzie zmieniało się dalej, bo skoro powiedziało się a trzeba powiedzieć i b'e. Auto chce utrzymać w jak najlepszym stanie i raczej będzie zbliżone do vinu. W najbliższym czasie chciała bym zmienić listwy na szerokie bez żadnych emblematów zdaje się, że jest to mtechnik no i nieszczęsny wydech końcowy ale jeszcze nie myślałam co i jak konkretnie. Priorytetem jest naprawa alternatora który nie wiadomo czemu zaczął kuleć chociaż już raz był w regeneracji :( .
 
Mam nadzieję, że nic nie pomieszałam za ewentualne pomyłki przepraszam. Liczę na konstruktywną krytykę która zawsze jest okej. Byle do wiosny :) Pozdrawiam.
trxylmjz.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem wstępu na początek serdecznie dziękuję dla osoby która zaakceptowała galerię tym samym dając mi szansę :) Dziękuję również dla Zkumeku za pomoc przy ogarnięciu foteczek.

 

Czpieniu ja wiem, że ty z chęcią byś przygarnął moje YH ale wiesz jak jest ;)

Marku szczerze powiem, że żal mi tych halogenów się pozbywać tym bardziej, że swoje przeleżały w szafce bo zostały kupione w sumie spontanicznie a, że pomarańczowy kierunek mi do nich zupełnie nie pasował do białego kierunku też jakoś nie koniecznie byłam przekonana to padło na dymione i póki co tak zostanie, tragedii nie ma.

 

Pasowaniem mito zajmą się specjaliści więc mi tylko pozostanie jazda :mrgreen: Na tą chwilę skłaniała bym się ku top serii chociaż dla mpaka nie mam nic przeciwko. Wszystko w sumie czas pokaże, wiadomo, że malowanie i zakup alu pochłonęło trochę plnów więc trzeba się teraz odbić. 

 

Atos jak to we wszystkim można znaleźć coś dobrego hehe.

 

Oczywiście dziękuję za miłe przyjęcie czego nie koniecznie się spodziewałam :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Skoro już tu jestem więc wypadało by zaktualizować galerię. Za dużo się nie zadziało ale zawsze coś. Konsekwentnie po woli do założonych celów :)

 

OBC z manetką na które długo długo czekałam zostało zamontowane, działa jak trzeba.

 

sfezd5i2.jpg

 

p6smpx9z.jpg

 

Alternator został wymieniony na alternator Bosch ponieważ Valeo walnęło na amen i nie było sensu regenerować po raz kolejny (chociaż i tak udało się przejechać na kulawym alternatorze ponad 400km).

 

Szerokie listwy m-technik są już w drodze. Najważniejszą rzeczą dla mnie będzie wymiana wydechu bo to co jest nie wygląda ani za dobrze ani za ciekawie.. :/  tym bardziej, że jest to jakiś zamiennik oryginalnego wydechu do bmw o ile dobrze pamiętam.

 

7wla6fge.jpg

 

Najważniejsze, że w miejscu nie stanęłam, motywacja jak najbardziej jest :mrgreen:

 

Serdecznie dziękuję za to, że moja galeria mogła znaleźć się w tej części forum :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo teraz oblukałem temat, prosze bardzo za M pakowe lampy miło ze sie podobają i cieszą.

 

 

działaj powoli a z głowa mito siadzie tu pieknie  :mrgreen: kiedys do tego heble z e46 330i zeby juz całkiem sie komponowało tak jak trzeba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Åukasz ///3 lepiej późno niż później :P Co do hebli to wiem, że kiedyś będą musiały pójść do wymiany żeby wyglądało estetyczniej ale póki co nie zmieniam bo te co teraz mam są całkiem nowe a wtedy jeszcze nie wiedziałam, że trafi się mito  8)

 

Buciek jaki ty pamiętliwy ale może też pamiętasz jak celów konkretnych nie było a już na pewno nie Syndykat ale jestem i baaardzo mnie to cieszy :mrgreen:

 

Z głową działać będę na pewno a jak nie to mnie poprawcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi sie podoba jak robisz swoje auto czyli z glowa i podoba mi sie to co napisalas na koncu swojego postu 😊 Samemu Ameryki sie nie zbuduje mnie tez w duzo rzeczach kuzyn poprawia zeby to mialo rece i nogi albo raczej glebe i kola czy jakos tak 😂 Pozdro i bede sledzil 👊ðŸ»ðŸ»

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Åukasz ty Ameryki nie buduj tylko Germana :P Dziękować za dobre słowo a słuchać się warto i mieć w sobie trochę pokory też warto ;)

 

Åukasz ///3 opony na Mito w rozmiarze takim jak napisałeś najpewniej i ostatecznie Dunlopy.

 

Tak jak wspominałam szerokie listwy przybyły. Zdecydowałam się na te bez żadnych emblematów bo uważam, że lepiej będą pasowały do seryjnych nie mpakietowych zderzaków.

 

wwqfi3gv.jpg

 

Estetyczna pierdołka w postaci podszybia, obecne już nie koniecznie dobrze wygląda (pewnie i tak nie było wymieniane od fabryki :P )

 

rlq998dr.jpg

 

Nowy wolnoopadający schowek co by środek też ładniej wyglądał :)

 

6bgh5fyi.jpg

 

Wiosno przybywaj! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli m paka mie bedzie hmm to dał bym progi nie krecone  aby z boku ładnie wygladało do tych listw, Dunlop fajnie siadzie na 8.5J 

 

 

 

Americana german jest pod moja opieka  :mrgreen:  ciekawe czy sie mu spodoba jak bede go odbierał z lotniska   :-P

 

będziesz polerować ranty czy jest ok ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Åukasz ///3 póki co mpaka nie będzie ale na odległą przyszłość nie mówię nie ;) Progi hym..fakty i mity wiem, że ładnie by to wyglądało ale jest pewno ale od niejednego słyszałam, że pod nakładkami progi szybciej gniją..no niestety ale jak już zrobi się ciepło to auto będzie do jazdy na co dzień czy to w słońce czy to deszcz.

 

Patrz żeby Americano nie upadł z wrażenia na tym lotnisku :P

 

A co do rantów to dla mojego najsurowszego krytyka chyba się podobały <3 hehe :P

 

xpj874uc.jpg

 

Ale wygląda to mniej więcej tak, zle nie jest wiadomo, że to tylko zdjęcie. Chociaż nie powiem marzy mi się całe Mito w wibracyjnej polerce :)

 

yvtbmvr5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli m paka mie bedzie hmm to dał bym progi nie krecone  aby z boku ładnie wygladało do tych listw, Dunlop fajnie siadzie na 8.5J 

 

 

 

Americana german jest pod moja opieka  :mrgreen:  ciekawe czy sie mu spodoba jak bede go odbierał z lotniska   :-P

 

będziesz polerować ranty czy jest ok ? 

Hahaha oczywiscie ze mi sie spodoba w 100% 

 

Åukasz ///3 póki co mpaka nie będzie ale na odległą przyszłość nie mówię nie ;) Progi hym..fakty i mity wiem, że ładnie by to wyglądało ale jest pewno ale od niejednego słyszałam, że pod nakładkami progi szybciej gniją..no niestety ale jak już zrobi się ciepło to auto będzie do jazdy na co dzień czy to w słońce czy to deszcz.

 

Patrz żeby Americano nie upadł z wrażenia na tym lotnisku :P

 

A co do rantów to dla mojego najsurowszego krytyka chyba się podobały <3 hehe :P

 

xpj874uc.jpg

 

Ale wygląda to mniej więcej tak, zle nie jest wiadomo, że to tylko zdjęcie. Chociaż nie powiem marzy mi się całe Mito w wibracyjnej polerce :)

 

yvtbmvr5.jpg

zebym tylko nie upadl jak na Gf16 hahaha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że konsekwentnie dążysz do założonego celu.

 

Åukasz ma rację, pomyśl nad gładkimi listwami progowymi - dobrze się to skomponuje do szerokich listew bocznych i odświeży troszkę auto

 

Nakładki na progi mogę mieć nawet na już ale tak jak pisałam często słyszę, że od tego szybciej gniją progi a to działa na mnie na nie mimo, że ładniej by wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zrobieniu otworów montażowych progu wystarczy dobrze zabezpieczyć dziury przy okazji napsikać przez nie do środka czegoś aby zabezpieczyć progi, wystarczy to pewnie na jakieś 3/4 sezony jeśli to konieczne można znów powtórzyć zabieg i z głowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...