Skocz do zawartości

[E36/8] Z3 Coupé by Chilli


Chilli WonderBoy

Rekomendowane odpowiedzi

Moje auto to BMW Z3 coupe z 2Q roku 2002, czyli ostatnie wyprodukowane egzemplarze tej serii. Samochód jest jednym z 3853 sztuk z fabrycznym M54B30, który był produkowany w latach 2001-2002.

Specyfikacja fabryczna VIN:

 

Type code CK71

Type Z3 3.0 (EUR)

Dev. series E36 (7C)

Line 3

Body type COUPE

Steering LL

Door count 2

Engine M54

Cubical capacity 3.00

Power 170

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)

Upholstery LED.WALK NAPPA/WALNUSS (Q8SY)

Prod. date 2002-04-02

 

Order options

No. Description

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER

263 LT/ALY WHEELS W MIXED TYRES

305 REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING

314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES

428 WARNING TRIANGLE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

530 AIR CONDITIONING

550 ON-BOARD COMPUTER

658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

710 M LEATHER STEERING WHEEL

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

801 GERMANY VERSION

818 MAIN BATTERY SWITCH

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE

 

Series options

No. Description

209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

345 CHROME LINE INTERIOR

423 FLOOR MATS, VELOUR

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Auto w chwili zakupu wyglądało seryjnie:

 

5XNV6gS.jpg

e9uWu4F.jpg

 

i moje zdjęcie w chwili zakupu:

 

IMG_5968_zps6lvwqjup.jpg

IMG_5969_zps3q6xapds.jpg

 

Po zakupie, standard, czyli wymiana płynów. Skrzynia i dyferencjał dostał Fusch, silnik po płukance Archoil zalany został Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH, czyszczenie, pranie...czyli procedura cieszenia się z zakupu  8)

 

Kolejną, troszkę poważniejszą zmianą niż powyższe był zakup dedykowanego zawieszenie AP Sportfahrwerke

 

12628127_223307741339689_2114965322_n.jp

 

wraz z zmianą kocówek stabilizatorów Myle HD, zawieszenie zainstalowałem, tu dalej na fabrycznych 17" BBS

 

12677622_976857575697139_1764041306_n.jp

 

Momo, iż tył stoi skręcony max, pozostała tylko podkładka od regulacji wysokości, samochód nie położył się zbytnio, jednak fabrycznie ten model stoi dość wysoko i wbrew pozorom zeszło jej ok. 6cm

 

Kolejnym planem było koło, nie wyobrażałem sobie, i nigdy nie miałem nic innego jak BBS, i tak się stało i tym razem

 

12751289_1679914425624420_2056710292_n.j

 

BBS CH 18" w szerokości 8,5" i 10"

Felgi zostały wyczyszczone do zera po malowaniu proszkowym przez poprzednika i przygotowane metodą systemowego lakierowania z szczotkowanym "rantem"

 

IMG_5337_zpsv6e91w4e.jpeg

 

dostały nowe nakrętki wentylków

 

12751178_936742319707890_510530430_n.jpg

IMG_1184_zpscybv3goz.jpg

IMG_1178_zpsewluujvy.jpg

 

opony 205/40/18 oraz 225/40/18 i ostatnie przymiarki i dystansowanie, przód +5mm tył +15mm

 

IMG_0602_zpsqqum7c3p.jpg

10251445_1756170351278653_638855882_n.jp

IMG_0361.JPG-1_zpslograz7x.jpeg

 

oraz finał prac z felgami

 

12599300_1735374183360956_1364444940_n.j

IMG_0508_zpsdxad7zbw.jpg

 

Przynajmniej tak myślałem, dopóki chwilę później nie kupiłem BBS Le Mans, na które polowałem już długo.

Tu zdjęcia z przymiarki jednej strony, czyli szansa na porównanie LM i CH

 

12912675_811839002254378_2070693687_n.jp

BMW%20Z3%20_zps5fcivcnf.jpeg

 

"old whte" nie pasował mi do auta, więc felgi zostały "na szybko polakierowane" na ten sezon, tak by móc ich już używać, po sezonie zostaną kompletnie odbudowane.

 

13092425_1747223848848767_9903414_n.jpg?

 

Zmieniłem także ET, skręcając rotor felgi od środka ranto-bębnów, gdy fabrycznie te numery LM były skręcone od zewnątrz. Felgi to 8,5" i 9,5" z oponami 205/40/18 oraz 225/40/18

 

12959987_1673724662890534_1711932106_n.j

13259668_900607516733249_1563617028_n.jp

 

Między czasie wpadło mnóstwo spineczek, śrubek,  zaślepek, nowych emblematów BMW oraz Z3 i 3.0i z ASO BMW. Robiąc jakieś prace rozbiórkowe przy aucie, te części starałem się uzupełniać i wymieniać na nowe, niestety tu bez zdjęć (poprawie się), ale nowe dywanik mam sfotografowane.

 

IMG_0272.JPG_zps5vrzb7jd.jpeg

 

Ucieszyłem się, że oryginalne dywaniki BMW do auta z lat '00 są ciągle produkowane i to w technologii tych najnowszych, a w tym wypadku to na "+"

 

W wolnej chwili rozebrałem zderzaki, miały drobne zarysowania, więc oddałem je do malowania, a sam zająłem się konserwacją auta.

 

IMG_1469_zpsik0xwqfo.jpg

2e9fee3a-9d5c-477d-8a0a-fcb3b3b02960_zps

IMG_1544_zpshgyimt6w.jpg

IMG_1548_zpsuvea7kfb.jpg

 

Kupiłem nową, dedykowaną rozpórkę kielichów Wiechers Sport

 

IMG_1650_zpsixqzgz2n.jpg

 

oraz gumy mocowania wahaczy przednich.

 

13437218_859391904166481_2141146547_n.jp

 

Wylądowałem na Dub It w Kielcach:

 

13495268_1659187697737252_2482813767818313580660_1130420897003788_43631858958447

 

To była moja pierwsza impreza z BMW  8)  bardzo mile wspominam ten wypad.

Tuż przed imprezą kupiłem też radio, na którym mi mocno zależało. Becker Traffic (nie bmw)

 

9w3VHoW.jpg

 

ustąpił miejsce oryginalnemu BMW CD Business, w którym wymieniłem laser na fabrycznie nowy, oraz pokrętło głośności z ASO.

 

Kupiłem "spoilerek"  :wink: na przód, to EZ Lip. Szukałem czegoś delikatnego, myślę, że idealnie się sprawdzi jako rozwiązanie tym czasowe, tym bardziej, że montaż/demontaż nie wymaga żadnej trwałej ingerencji w auto.

 

IMG_2359_zpszscsqujh.jpg

 

Wpadły też nowe felgi, jednak 19" nie zagoszczą raczej na Z3, to już za duża szpulka, ale napewno uda się ją zagospodarować

 

13744282_204771293254519_1173597314_n.jp

 

i prawie już odnowione, brakuje śrubek, wentylków, dekielków BBS "3d", ale już coś widać.

 

14145316_349724775365542_928469786_n.jpg

 

Wracając do Z3, nowym i chyba ostatni poważniejszy zakup w tym roku to układ hamulcowy

 

IMG_2656.JPG_zpsjbtn4m22.jpeg

IMG_2663.JPG-2_zpsmskm3ivk.jpeg

IMG_2664.JPG_zpsxl1kaomo.jpeg

 

to zestaw z BMW 135i oraz komplet przewodów w oplocie Goodridge i tarcz ATE 345mm 28mm z BMW e46 M3 CSL ( i klocki oczywiście )

 

IMG_2950.JPG-1_zpsuc0lplfd.jpeg

 

a między czasie zaliczyłem świetną imprezę w Åodzi, See You Next Year:

SYNY%2025%20of%20176_zpseycwqjzg.jpg

 

SYNY%20103%20of%20176_zpsv3bodbas.jpg

 

SYNY%2023%20of%20176_zpskk0ufjs1.jpg

 

Po powrocie z imprezy, powróciłem także do prac przy hamulcach, zostały rozebrane i oczyszczone

 

IMG_6948_zpsfbckq4be.jpeg

 

zakupione lakiery, podkłady, utwardzacze i rozpuszczalniki.

 

IMG_7692_zpsodl3r7za.jpeg

 

Pomalowane a następnie wygrzane i wysuszone, wybrałem drugą, oryginalną kolorystykę BMW Performance, Phoenix Yellow

 

IMG_2914.JPG_zpsxjxrm09u.jpeg

 

Przód w e36 jest opanowany i nie wymaga w tym setupie zbyt dużo przeróbek, jest prawie P&P (dzięki @Broder i @Piotres)

 

14288100_1788473991390310_838905597_n.jp

 

Tak, wiem, po chwili zauważyłem, kierunkowa tarcza jest nie na tej stronie, to tylko przymiarki...była pod ręką

Tu już w pełni zainstalowane, właściwie i sprawnie, odpowietrzone i działające hamulce.

 

IMG_3004_zpsfteequz0.jpg

 

Z całą pewnością C.D.N...

Podjąłem pierwsza walkę z tylnymi hamulcami, gdzie chce zainstalować zaciski z kompletu. Jest sporo innych planów, którymi postaram się na bierząco dzielić na forum, robiąc lepiej przygotowane foto-relację.

 

Jeśli administracja ma jakieś zastrzeżenia co to tematu, jego formy czy samych zdjęć, proszę o PW, postaram się poprawić tak, aby były zgodne z formułą przyjętą na tym forum. 

 

Dziękuję za przyjęcie do forum BMW-Syndykat, stay tuned..!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń :)

Gdyby tak wyglądał każdy temat zakładany na forum...

Długo czekałem na grube Z3 Coupe na sindi. Nie powiem, jestem pod wrażeniem.

Dobra robota i czekam na więcej !

 

Bardzo się cieszę, że temat daje radę, nie chciałem się pokpić, dziękuję też za miłe przyjęcie

 

 

Widzę, że wreszcie znalazłeś trochę czasu, żeby pokazać Zetkę :) Mega mi się podoba podejście do tematu, żadnych półśrodków. To zresztą widać od razu oglądając Twoje auto na żywo. Na pewno będę tu zaglądał! 5! :)

 

 

Tu się z Tobą nie zgodzę, przy Twoim projekcie, to są same półśrodki, chciałbym każdą rzecz zrobić lepiej i dokładnej

 

 

Idealna z3 coupe.Może kiedyś mi się uda takie cudo kupić.Cabrio wcale za mną nie przemawia ale coupe jest mega,rarytaśne auto.

 

Dzięki za słowa uznania, w sumie się zgodzę, dla mnie to jeden z tych nielicznych przypadków gdzie wersja coupe zjada cabrio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Kiloff :-D

 

Fajnie się prezetuje. A foty srodka będą ?

 

Mam te z ofery sprzedaży, i tak wygląda to dziś poza radiem. Wymieniłem spalone żarówki panelu nawiewu, naprawiłem lampkę włącznika świateł oraz zmieniłem gałkę miany biegów na krótszą z pakietu M e46, tu postaram się uzupełnić o nowe zdjęcia, liczę, iż przy okazji zimowej regeneracji skór

 

HXotW0Z.jpg

9w3VHoW.jpgHWfG0EN.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem na DUBIT, z daleka idę i mówię sobie w myślach "no nie znów DARKI"   :P

 

No tak, ale to poniekąd nie mój problem  :P

W mojej opini to najlepsze koło z epoki jakie tu mogłem wsadzić, fakt zalania rynku jego podróbkami nie był wystarczającym powodem abym zmienił plany. LM może straciły przez to na "lansiku", ale napewno nie na najwyższej jakości kutych BBS, a to dla mnie było wyższym priorytetem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo lubie ten model, jak dla mnie te 19' pasują tu idealnie, nie są zbyt duże. Zostawiłbym :)

 

tu są 18" mam drugi komplet 19" ale raczej nie do tego BMW

 

jest dobrze tylko gleba tutaj potrzebna bo spasy są póki co tragiczne 

 

 

No tak, nie ma spasów wcale, ale gwint się skończył  :? pozostała tylko nakrętka z tyłu, czyli ok.1cm, przód jeszcze ma trochę zwojów. Chcę się tym zająć, ale po sezonie, czyli już niebawem...Po odnowieniu felg będę mierzył, może wrócę do fabrycznego skręcenia rotorów, będzie troszkę węziej, ale niżej napewno, czas i ten temat pokaże

 

 

Masz jeszcze jakiś konkretniejszy plan co do wnętrza? Widziałbym tu na pokładzie Vadery. Jakoś te "kubełki" z zetki nie przemawiają do mnie w ogóle.

 

 

Foteli raczej nie ruszę, szkoda mi tej elektryki wymieniać na M3, ale planów jest sporo, głównie w obrębie oryginalnych części, deska przednia oraz elementy ze skóry, kokpit środkowy z dodatkowymi zegarami Z3M, wole jednak nie rozwodzić się o planach, bo wiele tematów na planach się kończy właśnie, spróbuję podziałać z autem i na bierząco prowadzić temat.

 

Zdjęcie auta z już zainstalowanymi przednimi zaciskami BMW 135i 

 

14359358_1192444227466057_794814435_n.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły nowe śruby prowadzące klocki, stare już nie błyszczały...

 

IMG_3047_zpss3lji3z4.jpg

 

 


Z boku z tą oponą wygląda jak dragster   :? Nie wiem czy to przez zdjęcie czy faktycznie za duży ten profil.

 

przód to 205/40 tył 225/40 więc nie jest jakiś wyjątkowo wysoki profil, zresztą to te same opony co na innych zdjęciach, a tam już nie rzuca się w oczy dysproporcja, jednak przyznaje, wyglądają w tym ujęciu jak drakster :-)

 

Zastanwaiem się nad zmianą opon na lato, co sądzicie o 215/35r18 na 8,5" oraz 235/35r18 na 9.5" chętnie zasięgnę Waszej opinii lub rady...

 

 

ładnie wygląda, natomiast jak już wcześniej napisano, za duży profil tylnej opony w stosunku do przodu :P ale wszystko idzie w dobrym kierunku, zetka w takim nadwoziu to prawdziwy rarytas, wiec dbaj i nie sprzedawaj :D

 

 

No nie myślę o sprzedaży, raczej zasili garaż na dłużej, zakup jak najbardziej planowany, więc tylko pieścić, dbać i kochać...

 

 

update:

wpadły dekielki czerwono-złote od BBS:

14374219_1686096771712646_10411284665791

 

14369042_169101203533986_537649021346591

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

nie ma tak, że nic się nie dzieje z autem kiedy śpi... :mrgreen:

 

Z drobnych rzeczy zakupiłem lusterko fotochromatyczne, które zamieniłem ze swoim, sprawa właściwie P&P, nie ma się czym chwalić, ale zawsze upgrade.

IMG_4029_zpsen9r8dbb.jpg

 

aby to działało, przełożyłem układ sterowania z pilota oraz podłączyłem układ fotochrom i zamknąłem wszystko w nowej obudowie wraz z szkłem fotochrom.

Tu mój układ radiowego sterowania auta, który musiałem przełożyć do nowego lusterka

 

IMG_4030_zpse27oddxt.jpg

 

W kostce pin auta dołożyłem pin odpowiedzialny za podłączenie biegu wstecznego i wyprowadziłem dodatkowy przewód w instalację auta. Wolne miejsce to właśnie pin od sygnały biegu wstecznego

 

IMG_4031_zpssfprtgez.jpg

 

Lusterko poskładałem, podpiłem, wszystko działa idealnie, fotochrom oraz centralny zamek z pilota, tu video:

https://youtu.be/qrlsjNtXcV8

 

Między czasie wymontowałem fotele, mimo, że ich stan był bardzo o.k. nie zaszkodzi ich kompleksowe odświeżenie, zwłaszcza w miejscach bardziej wyeksploatowanych, tu z pomocą pełen zestaw od colourlock

 

IMG_4090_zpsihuwc42q.jpg

 

i z prac, tu czyszczenie

 

IMG_4071_zpsk4j0dimq.jpg

 

c.d.n...

 

między czasie postępują inne prace, ale o tym później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

pogoda ostano zniechęca do spędzania czasu w garażu, ale powoli do przodu...

 

Przy rozbieraniu tylnej listwy, przykra ale klasyczna niespodzianka:

IMG_4102_zpsjfcmzlys.jpg

 

wyczyszczona oraz zabezpieczono dokładnie...napewno powrócę tu jeszcze kiedy przyjdzie czas na malowania całego auta, na tą chwilę nie robiłem "wpyłek". Powierzania została zabezpieczona przed dalszą degradacją. Oczywiście całe ramie wycieraczki dostało nowe lakierowanie.

 

BMW śpi sobie w garażu i czeka na dalsze prace

 

IMG_4298_zpsnemyp9eh.jpg

 

A tym czasem nowa uszczelka listwy i sam nowa listwa z ASO

 

IMG_4359_zpso6ftfm9z.jpg

 

Wróciły też felgi z profesjonalnego malowania, uzupełniono ubytki w rantach, wszystko wróciło do stanu słusznego, bębny zostały pomalowane na srebro, a rotory Hyper Silver

 

IMG_4575_zps4mrjqttf.jpg

 

Czekam na śrubki z chromowania oraz powłokę ceramiczną do zabezpieczenia świeżo polerowanych rantów. 

P.S. macie doświadczenia z tego typu ochroną felg?

 

i wspomnieniowo jeszcze z SYNY, jak auto się załapie na 2K17, jestem na bank!

 

SYNY%2096%20of%20176_zpsj6tbsbq2.jpg

 

Wraz z poprawą pogody, ruszą bardziej zaawansowane prace...obiecuje, zbieram fanty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...