Skocz do zawartości

[E46 Cabrio] Puniek


Puniek

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano!

Po przejsciach z E30 które stanęło w miescju z powodu fachowca lakiernika z okolic Garwolina postanowilem ze nie ma co stać w miejscu i przy czymś trzeba dłubać!

Tak też stałem sie posiadaczem E46 320Ci.

Auto w niemczech miało tylko jedną właścicielkę od nowości. Pełna historia serwisowa. Oprocz skrzyni biegów w całości w oryginale razem z M Pakietem. Pozniej przyjechało do Polski, handlarzyna chwile pojezdził, włożył tatechnix, jebł trochę licznik i wszyscy zadowoleni :drive:

Ogólnie auto w bardzo ładnym stanie, dach wyglada jak nowy, lakierowane tylne nadkola, przednie błotniki i zderzak przód. Reszta ori ale lakier trochę zmęczony, kilka wgniotek i większych rys.

Jezeli chodzi o wyposażenie to brakuje kilku rzeczy do przysłowiowej full opcji ale najważniejsze rzeczy są :)

 

Tak wyglądało auto w dniu zakupu:

 

11ig29e.jpg

 

335fdbs.jpg

 

wty7hs.jpg

 

33op0dw.jpg

 

2vsma9s.jpg

 

4jbcm.jpg

 

Na początku wyleciało M54B22 a w jego miejsce wpadło M54B30 z anglika z przebiegiem 120tys mil.

Motorynka była rozebrana, uszczelniona na nowo oraz wymienione wszystko co to by się na przyszłość nie psuło  :twisted:  Dokładnie mowiac- podstawa filtra, dekiel zaworow, miska olejowa, termostat, cały komplet odmy z wszystkimi przewodami, dwie gumy dolotu powietrza, uszczelniacz wału korbowego, uszczelki kolektora wydechowego, rolka prowadząca, pasek, przepływomierz, wiskoza, poduszki silnika itd.

 

2v9x0d0.jpg

 

2j2wbgg.jpg

 

iw56dd.jpg

 

Po wsadzeniu motoru przyszedł czas na hamulce. Wleciał cały zestaw przód i tył od 330i.

Całość polakierowana proszkowo, wsadzone nowe tłoczki z wszystkimi gumami, nowe przewody hamulcowe ATE oraz zestaw klockow na przód i tył ATE Ceramic i tarcze ATE PowerDisc.

 

17z600.jpg

 

24ybbk9.jpg

 

35lbzp3.jpg

 

Podczas robienia hamulców strasznie denerwowała mnie tylna belka która standardowo w każdej E46 ma na sobie taki rdzawy nalot dlatego wypadło z auta całe tylne zawieszenie, belka pojechała w proszek, włożone zostały wszystkie nowe tuleje dwa wahacze oraz wszystkie śruby na nowe z aso. Przy okazji wymienione polosie.

 

dpd0kp.jpg

 

15zm3vc.jpg

 

293eqts.jpg

 

98hpaw.jpg

 

116p3t2.jpg

 

20h32v8.jpg

 

Po czym wpadło wszystko na auto a podwozie zostało umyte chemią+ kercher.

 

Następną rzeczą którą trzeba było wymienić to gwint.

Przy pomocy HTT udało mi się dostać zawieszenie ST.

 

md05qq.jpg

 

332w295.jpg

 

5x3m6r.jpg

 

Samochód mechanicznie ogarnięty na piątkę dlatego trzeba się zabrać za dodatki.

Kolejny etap to customowe koła zwaflowane od kolegi Fiśka.

Koła mega mi się podobają na E46 i chciałem takie same. Oczywiscie w mniejszych szerokosciach z powodu pojemności błotników. Felgi robione u Sandała który mimo złej opinii zrobił według mnie dobrą robotę.

 

1183xaq.jpg

 

28bvgwn.jpg

 

13zpwm0.jpg

 

2dbjmg1.jpg

 

2d6mjhf.jpg

 

Auto obecnie jest u lakiernika gdzie czeka na nowy lakier na całe auto. Dalszych planów na auto jest duzo ale hamuje troszkę brak czasu lecz gratów w garazu lezy cały regał więc na pewno będziemy działać! :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas robienia hamulców strasznie denerwowała mnie tylna belka która standardowo w każdej E46 ma na sobie taki rdzawy nalot dlatego wypadło z auta całe tylne zawieszenie, belka pojechała w proszek, włożone zostały wszystkie nowe tuleje dwa wahacze oraz wszystkie śruby na nowe z aso. Przy okazji wymienione polosie.

 

<3<3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bohater odcinka! Hahaha

Rzeczywiście auto w aso ma przebieg udokumentowany do 500tys km. Auto miało tylko jednego własciciela od nowosci- kobietę (tak jest w briefie) i serwisowane było do końca tylko w jednym salonie w niemczech. Pierdzielona lubiła sobie nałapać wiatru we włosy! :mrgreen:

W obronie sprzedającego moge powiedzieć tyle że powiedział mi o wszystkim co się dowiedział, poza tym auto kupiłem 500metrów od domu więc by obejrzeć daleko nie mialem. Z racji odległości i obaw obejrzałem auto bardzo dokladnie u siebie na warsztacie i bardzo się zaskoczyłem. Tym bardziej teraz kiedy juz pare rzeczy porobiłem wiem w jakim stanie jest auto, mocowanie tylnej belki które w e46 lubi się poddać, podłoga, gumy w belce, ogólny stan zawieszenia, a nawet prawie suche m54b22 które ciekło jedynie z pokrywy filtra oleju (nie mylić z podstawą filtra bo nawet ta była sucha) itd. Na dobrą sprawę wypadałoby tylko wymienić łącznik elastyczny na wale i łączniki staba przód i śmiało możnaby jezdzic ale ja chciałem czegoś więcej 8)  Żaden z chłopaków w serwisie ktorym pracuje po obejrzeniu nie przypisał autu tyle ile ma. Poza tym właśnie przez stan blacharko lakierniczy zdecydowalem się na auto. Żadnej rdzy, tony szpachli, wstawianych elementów itd. Poza tym ogladając dwa auta wcześniej z przebiegami o polowe nizszymi to oprocz cyferek na liczniku i tym ze w polowie byly wyjebane kitem to niczym się nie różniły. Po podpięciu Icoma odziwo brak choinki, brak tysiąca roznych błędów. Jedynie z czujnika poziomu oleju oraz brak adaptacji do skrzyni bo był automat i ktos niezbyt umiejętnie wrzucił manual.

Najlepsze jest to że silnik kiedy go wyjmowałem chodził jak ta lala i był oryginalny z tego auta więc jezeli ktoś powie mi ze m54 nie je***e pół bańki to dostanie blaszke! :mrgreen: Grunt to odpowiedni serwis! : :drive:

A tak z perspektywy mojej czyli osoby ktora na codzien pracuje w serwisie i oglada 10 sztuk E46 dziennie to wszystkie te laleczki ktore mają po 200tys nalatane a w budzie trzeci silnik i auto wymęczone jak koń po westernie nie dziwie się że ktoś skręcił auto na 180tys km (tyle jest na liczniku) bo gdyby nie historia w ASO to myślę że niewiele osob mialoby watpliwosci co do przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Przy aucie cały czas coś się dzieje.

Od września zajmował się nim lakiernik, po czym stało w podkładzie, w międzyczasie HTT rolował nadkola a ja zbierałem reszte elementów.

Tydzień temu auto odebrałem od lakiernika i wyglądało tak:

 

2cy0gv5.jpg

 

2pozhw0.jpg

 

t7jtl5.jpg

 

Pierwsze wleciały najważniejsze elementy czyli emblematy :mrgreen:

 

sotzsn.jpg

 

Później przyszedł czas na lampy- zakupione zostały nowe klosze w ASO z nowymi uszczelkami, zostały dokladnie wyczyszczone, włożone krzyże i nowe żarniki osram.

 

2hf2tli.jpg

 

abkw13.jpg

 

2hqx8ip.jpg

 

1g2fxt.jpg

 

35lytn5.jpg

 

10rv2iq.jpg

 

Teraz kwestia kół.

W wielkim skrócie. Mialy być styling 32 wyszło styling 15. :mrgreen:

Na razie tyle co wrzucone na auto. Spasy, wygibasy zostawiam na koniec..

 

midn40.jpg

 

15nqakg.jpg

 

Na dzien dzisiejszy samochod stoi w takim stanie. Powoli coś działam ale jak zwykle brakuje czasu. Poza tym cały czas ogarniam podstawowe tematy jak płukanke silnika, serwis olejowy- zalany Motulem 5w30, wymiane czujnika poziomu oleju, wymiane czujników ABS z przodu wymiana filtrów, wymieniony był kompresor klimatyzacji bo ciekł, zrobiony pełny serwis klimatyzacji itd.

Całe wnętrze wyjęte ponieważ wszystko pojechało do tapicera i czekam na odbiór :drive:

 

29q021i.jpg

 

2vx0x09.jpg

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wally, przy cabrio zrobiłem już masę roboty i na prawdę sporo już tego auta rozebrałem i poznałem. Wnioski? Wole te moje 500tys bez rudej na którą mam alergie niż większość tych smietników z 200tys na blacie z powstawianymi podluznicami, toną kitu na karoserii i masą rudej na kazdym elemencie.. Mimo tego co auto ma przejechane widać po poszyciu dachu, stanie blacharskim itd że ktoś kiedyś o nie mega dbał a to procentuje mimo nabitych kilometrów :) Z tego powodu mój DOŚWIADCZONY kabriolet będzie turlał się jeszcze dłuuuugi czas :drive:

Ciekawostka!

M54B22 które wyjąłem z auta było oryginalne z przebiegiem ponad 500tys. Silnik sprzedałem około 3 miesiecy temu i teraz za***rdala w kolejnej E46 więc niech ktoś powie że M54 to shit! :twisted:

 

Kujon, zgadzam się, imola jest fajna, ale powiem Ci że jak widzialem w Osiecku tego Waszego czarnucha to też nic tam nie brakowało :P

Dla mnie target to było tylko i wyłącznie czarne cabrio więc mi się podoba w chuuj :P

 

Bobson, temat e30 definitywnie odszedł na bok, części pohandlowane po znajomych i chyba już nic z niego nie będzie.

Tak jak wspomniałem wyżej mam alergie na rudą i patrzeć nie moglem jak z kazdym tygodniem wychodziło cos nowego po tej niby mega zajebistej robocie najwiekszego fachury z całej wsi..

Po prostu sie wkurwiłem i ją jebłem kąt :evil:

 

Jezeli chodzi o dalsze prace przy aucie to działam non stop!

do***rdole tego kabrioleta "starego wyjadacza" do ładu i składu i mam nadzieje że jeszcze troche posłuży! :drive: :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do celu...

Wpadły nowe nerki polakierowane w kolor nadwozia:

 

34hwcra.jpg

 

1g2nu0.jpg

 

Rozpórka przednia Weichers (komora uj***na jak stół w TVNie ale jeszcze chwilka zanim się ją zajmę :P )

 

w03neo.jpg

 

6h6qfr.jpg

 

Następnie wyleciały tylne lampy a w ich miejsce wpadły ori ledy w idealnym stanie z ori adapterami z aso 2 sztuki, pozostałe dwie (w klape) nowe depo.

 

6ycylf.jpg

 

2ps0jls.jpg

 

W środku zamiast ori radia wleciała chińszczyzna na androidzie. Poki co wrazenia jak najbardziej pozytywne.

 

kqel5.jpg

 

W związku z tym panel klimatronica został przeniesiony na dół, więc wymienione zostało również jej mocowanie które różni się takimi małymi ząbkami aby wszystko ładnie ze sobą grało :) Poza tym i tak była marna :P

 

2r56fq8.jpg

 

2m2b6vo.jpg

 

4pw01s.jpg

 

2ugmgsi.jpg

 

Juz niedługo kolejna porcja moich zmagań z cabrio!

Pozdro! piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...