Skocz do zawartości
Bartu

[E36] Touring Avusblau by Bartu

Polecane posty

Posiadane auto:
- Marka: BMW
- Model: E36
- Rok produkcji:1997
- Kolor: Avusblau
- Pojemność: 1998
- Moc: 110KW/150KM
- Silnik: BENZYNA+LPG Prins
- Wyposażenie: KLIMATYZACJA,EL.SZYBY,EL.I PODGRZEWANE LUSTERKA,SZYBERDACH,KONTROLA TRAKCJI ITD.


MODYFIKACJE:
- Felgi: Sezon 2015 AZEV A 8.5 przód 10 tył/Sezon 2016 Rial Mesh 8.5 ET13 przód 9.5 ET20 tył
- Opony: 205/40/17 przód 215/40/17 tył
- Zawieszenie: Gwint Tuning Art
- Wnętrze: Materiałowe Sportsitze
- Układ wydechowy: Oryginalny katalizator, środkowy, końcowy Eisenmann EB 5201 dedykowany w wersji SS, końcówki 2x83mm

Plany:

-Zrobić koła ,czyli rant w polerke  :ok:
-Listwy zewnętrzne M-pakietowe  :ok:
-Camber arms  :ok:
-Wyciąć tłumik środkowy (raczej już z tego zrezygnowałem)
-Doprowadzenie do jak najlepszego stanu technicznego i wizualnego (cały czas trwa)
-Dbanie o szczegóły
-W odległych planach chciałbym M52B28 lekko porobione
-Szpera 25% lub 40%

Rozkodowany numer VIN:
Data for vehicle identification number: WBACE51060EN69848
Model description:    320i
Market:    Europa
Type:    CE51
E-Code:    E36 (3)
Chassis:    touring
Steering:    links
Doors:    5
Engine:    M52 - 2,00l (110kW)
Drive:    Heckantrieb
Transmission:    manuell
Body Color:    Avusblau Metallic (276)
Upholstery:    Stoff Amaretta Boa/boa/avusblau (E7AV)
Production date:    17.09.1997
Assembled in:    Regensburg

Code    Serienausstattung    Standard Equipment
S214A    Automatische-Stabilitäts-Control (ASC+T)    Automatic stability control (ASC+T)
S440A    Nichtraucherpaket    non-smoker package
S465A    Durchladesystem    Through-loading system
S497A    Mittelarmlehne im Fond    Centre armrest, rear
S548A    Kilometertacho    Kilometer-calibrated speedometer

Code    Sonderausstattung    Optional Equipment
S243A    Airbag Beifahrer    Airbag for front passenger
S260A    Seitenairbag für Fahrer/Beifahrer    Side airbag for driver/passenger
S269A    BMW LM Rad Radialspeiche 32    BMW light alloy wheel, radial spoke 32
S305A    Fernbedienung für Zentralverriegelung    Remote control for central locking
S386A    Dachreling    Roof railing
S401A    Schiebehebedach elektrisch    Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A    Fensterheber elektrisch vorne    Window lifts, electric, front
S423A    Fussmatten Velours    Floor mats, velours
S428A    Warndreieck und Verbandstasche    Warning triangle and first aid kit
S431A    Innenspiegel automatisch abblendend    Interior mirror with automatic-dip
S481A    Sportsitz    Sports seat
S494A    Sitzheizung Fahrer/Beifahrer    Seat heating driver/passenger
S498A    Kopfstützen im Fond mechanisch    Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A    Leuchtweitenregulierung    Headlight aim control
S520A    Nebelscheinwerfer    Fog lights
S528A    Automatische-Umluft-Control    AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL
S534A    Klimaautomatik    Automatic air conditioning
S556A    Aussentemperaturanzeige    Outdoor temperature indicator
S668A    Radio BMW Reverse RDS    Radio BMW Reverse RDS
S704A    M Sportfahrwerk    M Sports suspension
S710A    M Lederlenkrad    M leather steering wheel
S715A    M Aerodynamikpaket    M Aerodynamics package
S719A    Edition Sport    Sports Edition
S775A    Dachhimmel anthrazit    Headlining anthracite
S785A    Blinkleuchten weiss    White direction indicator lights
L801A    Länderausführung Deutschland    National Version Germany
S863A    Händlerverzeichnis Europa    Retailer Directory Europe
S879A    Bordliteratur deutsch    On-board vehicle literature German
P971A    Exklusiv-Paket    Exclusive package
S999A    Auftragssteuerung "HEA"    Job order management "HEA"

Auto było kupione rok temu w czerwcu w nie najgorszym stanie, do ogarnięcia parę rzeczy mechanicznych i wizualnych. Miało już oryginalne zawieszenie Mtechnic'owe niższe od standardowego, M-Pakiet, szczebelki i całkiem niezłe wyposażenie min. grzane sportsitze, klimatronic, szyberdach itd.

Z autem na dzień dzisiejszy nie zamierzam się rozstawać.
Zdjęcia z dnia zakupu:

vaereg9.jpg
KFqqVEb.jpg

Kilka dni potem auto zostało porządnie wymyte nawoskowane i posprzątane po mojemu:

nDFAKzz.jpg
oQomeOa.jpg
He2GAkD.jpg

Później przyszła pora zimowa to przy aucie niewiele się działo prócz ogarniania spraw mechanicznych i rzeczy eksploatacyjnych, ponieważ zbierałem kase na zawias, koła i inne pierdoły.

51tI0QM.jpg
A6OEYGN.jpg
aj24oxb.jpg

Przyszła wiosna zakupiłem gwint Tuning Art z mega twardymi odbojami na tył, planowałem wsadzić 10J na tył, a z opinii ten gwint ma miękki tył. Doszły jeszcze nowe kierunkowskazy białe w błotniki, kierunkowskazy przednie z pomarańczową bańka dosyć rarytasowe firmy Fifft, lampy przód z soczewką firmy ZKW i nowe halogeny.Auto dosyć mocno siadło, ale efektu nie było na oryginalnej 16" BMW Styling 32.
GaWfquK.jpg
eNGGGxq.jpg
kVuzZ3k.jpg
faSBVZm.jpg
JRympa8.jpg
tPDCNAe.jpg

W międzyczasie kupiłem koła Azev A 8.5 przód 10 tył, miały być one całe w polerce, lecz po zdarciu całego lakieru do gołego aluminium zabrakło chęci na dalszą robotę, więc postanowiłem zostawić je narazie tak jak są, a jak będą fundusze oddać je do wypolerowania rantów i ewentualnego polakierowania rotorow. Na Azev'y wstrzeliłem 205/40/17 Barum'a i 215/40/17 Nankang'a.

Tutaj zdjęcia od razu po założeniu:
tp4EGAD.jpg
AwoR8pb.jpg
4f2TkU6.jpg

Musiałem podkręcić gwint, bo na tej konfiguracji z przodu tarłem cały czas nawet na prostej. Tutaj po podwyższeniu (straszna japa) :

jYSf8Jp.jpg
w2axEjQ.jpg
E3L5h7m.jpg
cdACzQu.jpg
NfWYZIc.jpg
6sPb10L.jpg

Zamontowałem w tym czasie Eisenmann'a w wersji SS.Później była regulacja gwintem przez 2 dni żeby był spas, ale też żeby się dało jeździć i tak wyszło:

yzZUE30.jpg
mEmTGl4.jpg
vu1dbH8.jpg
HwLI41L.jpg
dHZ5OZd.jpg
6QFIHc3.jpg
XlEGnmD.jpg
Cxbs2Co.jpg
d5PFTtF.jpg
TGPx95V.jpg
IJMo81T.jpg
yApaYeW.jpg
pJOH21r.jpg
Lm93P6s.jpg
nlNxWaZ.jpg

Filmiki z poprzedniego sezonu z dźwiękiem Eisenmanna.

 

https://youtu.be/W39JCO1rcPI



Nagrywane telefonem, więc wideo nie oddaje dźwięku w 100% jaki jest w rzeczywistości.

 

                                                                                Sezon 2016

 

W nowym sezonie największą zmianą były koła. Trafił się Rial Mesh 8.5 E13 przód i 9.5 ET20 tył, w międzyczasie zbierałem graty, które drażniły oko, ale i takie, które były konieczną zmianą do lepszego wyglądu i prezentacji auta.

 

Fotka z piwnicy jeszcze z oponami (255/45/17):

fFwEWP4.jpg

Pojechałem zdjąć opony, umyć felgi, a po wszystkim zawiozłem je na wypolerowanie rantów : piwo:
Zdjęcia po myciu:

1GLs2m7.jpg
8ypOYRe.jpg
pyEACqe.jpg
d3OHoCl.jpg
9wKkafH.png

I z nowości kupiłem jeszcze cambery na tył, a pózniej trafiły się listwy w bardzo fajnym stanie oryginalne M-pakietowe:

rRSDVe9.jpg
 

Po jakimś czasie były już efekty polerowania rantów:

 

g2mpY8z.jpg

 

Po odebraniu zmierzyłem rant i okazało się, że ma 3.5 cala, więc efekt po polerce jest naprawdę świetny, bo jednak to kawał aluminium.

OeWYpct.jpg
7Yf4ChP.jpg
8lmrnQ4.jpg

 

Tak prezentuje się na aucie, dzień po założeniu bez wosku i dressingu na aucie:

 

kFQoZQP.jpg

 

Po kilku dniach była świetna pogoda, więc podziałałem przy lakierze. Ogarnąłem auto kompleksowo po mojemu, czyli tak jak lubię. Nie mam zdjęć z mycia, bo chciałem się wyrobić przed zachodem słońca żeby coś pocykać. Ogólnie akcja trwała około 7 godzin. Na początek wleciała piana aktywna ValetPro, glinka, płukanie, mycie właściwe na dwa wiadra, osuszanie porządnie całego auta, BlackHole od Poorboy's, i na koniec wosk naturalny również od Poorboy's Nattys Blue  Z efektu jestem zadowolony i brakowało mi tego przez całą zimę. Fotki muszę przejrzeć, a na razie wrzucam filmik. 

 

Filmik:

 

Później z kumplem i jego E30 przegoniliśmy zimową aurę wypadem na opuszczoną stacje żeby porobić fotki:

 

XUgl3cE.jpg
POTmsrW.jpg
ASpdjMY.jpg
UczVvOA.jpg
USVfcgy.jpg
yB9YTPJ.jpg
oQW5uxP.jpg
UzFF9Pf.jpg
cwn21tj.jpg

 

Teraz zdjęcia samego Avus'a:

18D2wAH.jpg
L7Axvg4.jpg
hYQyrSQ.jpg
yiRvqOf.jpg
LgDFOSA.jpg
DRrkkwo.jpg
RjMLt86.jpg

Plany na najbliższy czas to ogarnięcie szczegółów, które kłują w oczy i denerwują, a po wszystkim chce wysłać zgłoszenie na ShowShine Azoty Arena które odbędzie się 23-24 kwietnia w Szczecinie.

i3nvT0S.jpg
KPJGCb3.jpg
6p1DBWi.jpg
YtOMngV.jpg

 

Wcześniej wspomniane denerwujące rzeczy:

 

Wleciały nowe "stare" listwy progowe wewnętrzne:
EsXirCu.jpg
Wymieniłem żarówki we wnętrzu, jedna była przepalona, a od włącznika świateł nie działała od początku:
yyfRvic.jpg
U7SI3Ib.jpg
Wymieniłem też cewkę razem z fajką, bo wypadał zapłon na pierwszym cylindrze. Na założenie czekają listwy M-pakietowe, wymiana stelażu lusterka, bo jest lekko pęknięty. Z takich pierdół jeszcze wymienie znaczki przód tył, nowe śruby kół i może coś jeszcze się znajdzie w tym czasie do wymiany.

 

Parę zdjęć z sesji po obróbce:

 

eMfpQQB.jpg
14aVtvf.jpg
uVV1AZ3.jpg
ZFnp5SY.jpg

Mam nadzieje, że ilość fotek i treść tematu się spodoba, pozdro dla całego Syndykatu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fajny turas i na tym ostatnim kole wyglada spoko, 

 

dzialaj dalej pozdro

 

ps, jak dodajesz fotki to nie rob ich jakims tam aparacikiem tylko czyms co robi zdjecia bo nie ktore sa slabe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bardzo schludnie, podoba mi się, pewnie trochę z sentymentu do avusa. Co do zdjęć to faktycznie marnej jakości, a ten retusz przesadzony. Powodzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt zdjęcia marnej jakości, ale chciałem pokazać jak auto wyglądało od początku. Zdjęć osobiście nie przerabiałem. Myśle też nad dołożeniem dystansu na tył, co myślicie o tym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajny zadbany turas, też właśnie zaczynam przygodę z touringiem, a nawet złożyło się, że także przebywam w Szczecinie, także może uda nam się zgadać, jak będziesz miał ochotę? Ten sam rok, tylko, że techno violet. Właśnie wskakuję w gwint i koło po zakupie.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za opinie, chociaż do ideału wiele brakuje. Pewnie, zazwyczaj wyjeżdżam na Szczecin w weekend, ale zdarza się i jakaś runda w tygodniu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ogarnąć jakiegoś spota, bo w Szczecinie mało się dzieje. Dostałem odpowiedz w związku z imprezą ShowShine Azoty Arena i wynik jest pozytywny :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bardziej są spoty między znajomymi, bynajmniej w moim przypadku. Na Azotach też będę bo kolesie się wystawiają, ja niestety nie zdążę się wyrobić. To pewnie uda nam się zobaczyć bo auto już znam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale na Azotach auto nie będzie do końca ogarnięte, a konkretnie chodzi o lakier, czwarty raz poprawiany, a nadal spier***... Dzisiaj wpadają cambery, nowe tuleje, łączniki stabilizatorów, a w sobote zbieznosc i dalsze przygotowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie jeszcze dasz radę trochę ogarnąć na ile się da. No myślę, że raczej spotkamy się bez problemu skoro Bartu będzie się wystawiał. No ja też chciałem startować, lecz wszystko się opóźniło i dopiero dziś kupiłem koła, teraz szukam właśnie opon. Trafiły mi się fajne stylingi 32 w dobrej konfiguracji i będę teraz upychał, ale myślę, że nie będzie problemu. Twojego turasa też z chęcią pomacam na żywo bo jednak tego nic nie zastąpi, a jak się uda jeszcze złapać kumora to będzie bajka. Musimy się zgadać w najbliższym czasie.  :twisted:  :mrgreen:

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto w sobotę odwiedziło Shine&Shine Motoshow Azoty Arena Szczecin. W piątek była walka żeby jak najlepiej przygotować auto i według mnie nie wyszło źle. Zmiany jakie zaszły to:założona szeroka listwa M-Pakiet,dystans 12mm tył, czyli obecnie jest 9.5 J ET8,nowy znaczek przód,nowe śruby felg,znaczki na koła BMW i jakieś tam mniejsze pierdoły. Na razie wrzucam jedną fotkę z neta: dGjqJdR.jpg

Imprezę zaliczam do udanych, jest to mój pierwszy event i pierwszy dla E36, a mam nadzieje, że w tym roku jeszcze gdzieś się pojawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakieś zdjęcia pojawiły się na internecie, przód na MotoShow został obniżony około jednego centa. A teraz fotki ;)

 

MdNXWKg.jpg

Rebg6uP.jpg

puS7ZPz.jpg

ZFxqred.jpg

gti8qb8.jpg

2FlxAIz.jpg

 

A tutaj przyłapany na pucowaniu żeby jakoś to tam się błyszczało:

 

 

2KkXFnB.jpg

 

Co do znaczków BMW to są naklejki na wymiar naklejone na odtłuszczoną powierzchnie:

 

S2FPnWD.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej przerwie niewiele się zmieniło, auto do końca września było użytkowe, a potem wstawiłem do garażu i teraz raz na jakiś czas w suchy dzień wyjeżdżam. Na następny sezon są plany, ale zobaczymy co uda się zrealizować. Jakiś czas temu wpadły ori białe kierunki, później naszło mnie na motipa do lamp co wyglądało okropnie, ale stwierdziłem, ze będę szukał ori MHW i niedawno trafiłem wymarzone lampy. Na pewno powoli będę zbierał graty i pieniądze na porządne polakierowanie, bo poprzedniej roboty pseudo lakierników nie będę komentował. Wrzucam jakieś tam foty żeby można było pooglądać tego sztrucla.

 

FrDj4ob.jpg

0yxbyyG.jpg

6RAcemo.jpg

sOpcssN.jpg

QSe3f9g.jpg

fXRLw1f.jpg

r3a45dN.jpg

3rUlI9F.jpg

qxtWIhw.jpg

lifKc3A.jpg

FEJ2nZz.jpg

U37XkGv.jpg

4r2mfru.jpg

0GCXplJ.jpg

PDPlRFl.jpg

LeasWMg.jpg

gdwrYEZ.jpg

9VMTduK.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

Wróć na stronę główną forum

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×