Skocz do zawartości

[E46] 330Ci tomek.


#tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Na wstępie chciałem się z grubsza przywitać. Nie było mnie tutaj nigdy, choć z BMW do czynienia mam nie od dziś. 
Trafiłem tutaj z nadzieją ukierunkowania i pomocy w kwestii mojego auta, którym jest E46 cabrio z M54B30. 
Auta szukałem ponad pół roku na rynku niemieckim, holenderskim i belgijskim. W grę wchodziła tylko trzylitrowa benzyna, polift z fabrycznym mpakietem w nienagannym stanie. Za pomoc w poszukiwaniach chciałem podziękować Madzi Kivi z Waszego forum (choć oficjalnie jest nasza), która wydzwaniała za moimi wynalazkami, bo ja ferszteje nyśt :( 
W końcu po kilku egzemplarzach, które albo się sprzedały albo okazały niewarte uwagi, ustaliliśmy dwa konkretne, sprawdzenie historii pojazdów i wyjazd 1500km w kierunku Stuttgartu. Po dojechaniu na miejsce po ujrzeniu pierwszego auta wiedziałem, że to raczej nim wrócę do domu. Cały lakier zadbany, bez zniszczeń, otarć, skóry tak samo. Po odpaleniu brak zastrzeżeń. Jazda próbna i godzinę później transakcja. Powrót z Niemiec już własnym, wiadomo, po przesiadce z M47 podnieta milion  :-P 

Po przyjeździe do kraju szybki serwis: 
Motul Xcess 5w40
komplet filtrów knecht. 
odma

Następnie

komplet sworzni wahacza

Z optycznych spraw samochód przeszedł korektę lakieru. Na lakierze nie było ani jednej grubej rysy, nie wiem jak to możliwe, mimo wszystko korekta przysporzyła trochę zabaw, jak to z twardym lakierem w BMW... Obecnie na lakierze siedzi colli 476, w marcu odświeżymy lakier i położymy jakąś dobrą powłokę, tak żeby to jakoś wyglądało i było odpowiednio zabezpieczone. 
Dach zabezpieczony najpierw 303, teraz preparatem z Koch Chemie. Na skórach powłoka gyeon.

Ogólnym założeniem jest wsadzenie ładnego koła oraz obniżenie go. Auto to raczej daily car, więc bez cudowania, ale żeby było ze smakiem. Głównym pretendentem są aktualnie Kerschery CS18, ale nie wykluczam innej opcji w 19". Gwint już mam, choć sposób amortyzowania oryginalnego zawieszenia Mtechnik tak mi przypasował, że rozważam kupno sprężyn eibach, aczkolwiek nie wiem czy na tym wszystko się spasuje tak, jak bym chciał.
Chciałbym również znaleźć rude skóry oraz listwy w kolorze drewna fortepianowego. 
Z technicznych spraw rozglądam się za wydechem eisenmanna na rynku wtórnym.

VIN:

Model: 330CI (EUR)   E-F-R series: E46 CFL   Series: 3   Type: CABRIO   Steering: LL   Doors: 2   Engine: M54   Displacement: 3.00   Power: 170 (231 hp)   Drive: HECK   Transmission: MECH   Paint code: 317 - ORIENTBLAU METALLIC   Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR   Prod.date: 2003-07-05 S167 EU4 exhaust emissions standard S226 Sports suspension settings S302 Alarm system S313 Fold-in outside mirror S338 M Sports package II S380 Hardtop-preparation S387 Wind deflector S388 Softtop, black S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior rear-view mirror with auto dip S459 El. front seat adjustment w. memory S464 Ski bag S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain sensor S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S606 Navigation system Business S676 HiFi speaker system S710 M sports steering wheel, multifunction S716 Aerodynamics package S760 High gloss shadow line S772 Interior strip strips, Alu Black Cube S785 White direction indicator lights S788 BMW LA wheel, Individual L801 NATIONAL VERSION GERMANY S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S964 Navi DVD to be requested at shipping

Koła są z du**, wiem, ale założyłem ten temat również z nadzieją, że może ktoś rzuci jakiś fajny pomysł. Do początku sezonu na coś na pewno zmienię. 

Fotki:
jztFKKM.jpg

 

6ICr6JC.jpg

 

ZnaHrVr.jpg
0lSm6SS.jpg
yZB2Eym.jpg
dMFvx5C.jpg
LKrayHN.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Przyszedł czas na małe zmiany. Tu chciałem podziękować Sebie, którego męczyłem przez jakiś miesiąc tekstami typu "a te upchnę?" i który cały czas cierpliwie mi wszystko wyliczał. 
2x 8,5j ET25
2x 10j ET22

Zostało odświeżyć lakier, który nie jest w złym stanie i położyć jakąś powłokę, prawdopodobnie pójdzie cztery warstwy artdeshine virtuous i sezonowo jakiś spray, który doda trochę szkła. 

I uczę się jeździć od nowa...
Pierwsze jakieś fotki na szybko.

 

 

 

 

 

kW3Rg3X.jpg

 

Lakier aktualnie po umyciu wygląda tak, więc wstydu nie ma, ale wiadomo - detailing jest najważniejszy. 

xAGyhwy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a firma? bo to tez wazne ;) i daj wiecej zdjec 

Przód falkeny, tył continentale.

 

Zdjęcia jakieś wrzucę, jak pogoda dopisze, bo narazie kiepsko... Chyba że takie telefonowe okażą się satysfakcjonujące, to podjadę za godzinkę :D

 

W tym tygodniu oczyszczę i zakonserwuję ponownie dach i chciałbym jeszcze zaciski na jakiś neutralny kolor machnąć, macie jakieś propozycje? Myślałem o jakimś szarym kolorze z drobną perłą po prostu. Do wymiany został emblemat przód, pełny detailing zewnętrzny + powłoka w przyszłym tygodniu. Myślę też, że jeszcze w kwietniu wlecą czarne nerki od schmiedmanna i rozpórka przód, tu pytanie - od nakrętki? 

 

Kupię chętnie też listwy wewnętrzne drewno fortepianowe, marcepanowe skóry sporty. 

 

PS: Montował ktoś nerki black chrome z performance BMW i ma jakieś fotki, jak to wygląda? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że odwiedzę ten dzień "dla gości", bo zgłoszenia nawet nie wysyłałem, podobno ma być poziom fest :) Wpadniemy z fotografem i kamerzystą, skręcimy jakiś mały materiał ;) 
Tył zdarza się że coś tam delikatnie przytrze, ale to raczej kwestia mojego douczania się jazdy na glebie. Przód docelowo jeszcze z 1cm w dół.
Zderzak przód do lakierowania, bo są drobne odpryski i dół poprzycierany, emblemat na maskę nowy i myślę tylko, czy robić nerki w czerń, czy sobie odpuścić... Mam wrażenie, że to teraz takie w miarę "zgrane" jest, kolor felg, nerki i lampy przód. 
W przyszłym tygodniu detailingi, ma być lustro opór  :wytrysk:

Macie jakieś pomysły co do nerek jako bardziej doświadczeni?

Fotki będą, tylko czekamy na pogodę i doprowadzenie lakieru do elegancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemne cabrio masz shadow line listwy to nerki tez dawaj na czarno

Pozdro

Myślę cały czas nad tym shadow chrome, bo listwy mam też te błyszczące... Żeby to się jakoś spasowało, a nie była choinka tysiąc kolorów najlepiej byłoby dobrać idealnie pod kolor błyszczącego shadow line, ale właśnie nie potrafię sobie tego zbytnio wyobrazić. Zaryzykuję chyba i zamówię nerki z performancebmw shadow chrome, jak nie siądą to zawsze jest chyba 14 dni na zwrot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy później...

Dzień dobry. 
Gdyby ktoś był zainteresowany - 52.000 tak jak stoi, bez negocjacji.
Cały lakier ori, absolutnie bezwypadkowe, bezkolizyjne. Stan taki jak jest + doszedł pakiet zabezpieczeń (lakier, dach). Nie będę pisał o jakichś pierdołach typu "wymieniłem odmę i uszczelkę pokrywy zaworów", bo to uważam za normalne rzeczy. Auto w 100% sprawne, wszystko działa jak należy. Jest to M54B30, więc co 1000km dolewam +/- 0,6l, mówię bez zbędnego pier**lenia (w trasie mniej, przez 1500km trasę stan prawie nie drgnął). Uszczelniaczy, głowicy itd. nie ruszałem. Początkiem grudnia jestem umówiony na ogarnięcie vanosów. Auto na takich kołach jak jest lub na 17" z Z4, wtedy cena 3000 w dół. Jak ktoś jest zainteresowany bezwypadkowym, niewytłuczonym cabrio, to będzie wiedział ile takie egzemplarze kosztują. Średnie spalanie 70% miasto/30% trasa to 10-11l. W trybie eco zszedłem do 6,7/100. Skrzynia 6 biegów to duży plus. 

Nie wystawiam nigdzie, bo 3/4 polskich Januszy biznesu "za te piniondze to kupi dwa, a może i trzy takie" i przede wszystkim nie muszę go sprzedawać, a gdybym miał to już zrobić, to chciałbym żeby trafiło w ogarnięte ręce. Jeśli ktoś szuka bezwypadku w ori stanie, doceni ten samochód i jego stan. 
Jakby ktoś miał jakieś pytania - zapraszam na PW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 k za e46 :D??

A co Cię w tym dziwi? Zawsze możesz tak jak ja, szukać pół roku bezwypadkowej budy w ori lakierze, koniecznie z mpakiem, xenonem, sportami i dużą navi wbitymi w vin, koniecznie 3.0 w manualu, przejechać się do Niemiec 1500km w dwie strony (ryzykując, że możesz wrócić bez auta i op***dolić wycieczkę 3000km), jeżdżąc wcześniej po Polsce i oglądając gówna na kółkach za 35k, które kupy się nie trzymają i wszystko w nich trzeszczy, a połowa to angliki, albo po prostu wejść na autoscouta i kupić sobie chociażby srebrny egzemplarz: za 55:

http://www.autoscout24.pl/oferty/bmw-330-baureihe-3-cabrio-330-ci-m-paket-benzyna-srebrny-295275672

lub czarnego golasa za 56:

http://www.autoscout24.pl/oferty/bmw-330-baureihe-3-cabrio-330-ci-m-paket-benzyna-srebrny-295275672

pamiętając przy tym, że jak przywieziesz to auto do Polski dodasz sobie do tej ceny jeszcze 18% jakiegoś podatku, no i na koła dołożysz z 5k. 

Ja Ci oszczędzam tych nerwów i oddaję Ci obiekt mojej pasji, którego szukałem ponad pół roku, który został zakupiony przez pracownika salonu BMW i który ma pełną historię serwisową z wymianą płynu hamulcowego włącznie, więc jak nie masz nic rozsądnego do powiedzenia lub po prostu w du*** byłeś i gówno widziałeś, to spróbuj czasem przemilczeć pewne sprawy. 

 

Pozdrawiam. T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...