Skocz do zawartości

[E24] Stanced BMW E24 by Bzyku


BzykuLDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witacie, 
Tak naprawdę od dawna śledzę Wasze forum, ale jakoś nigdy nie miałem okazji założyć tutaj tematu. Mam na to jednak wytłumaczenie  :-P  Siedem lat temu miałem na krótko E46 M52TU i zmieniłem dość szybko to auto na E90 320d. Miałem jakiś pomysł na ten samochód, jednak nim się za niego zabrałem miałem dość poważny wypadek nie z mojej winy i skończyło się na całce. Kolejna była E60 M57N, ale nie zdążyłem się z tym autem nawet zapoznać i mi go ukradli. Zmieniłem na 2 lata markę, ale powracam ponownie do jedynej słusznej  8) Mam nadzieję, że tym razem będę miał do niej większe szczęście.
 
MODEL:

BMW 635CSI

Auto przechodzi w tym momencie bardzo żmudny proces odbudowy. Część blacharsko-lakierniczą powierzyłem czołowej firmie z Polski i Europy - Infinitum Classic Cars. Nie mam do tego zaplecza, a wychodzę z założenia, że renowacja pojazdu ma być zrobiona mega profi. Po zdarciu lakieru okazało się, że auto jest w miare przyzwoitym stanie i nie wymaga totalnej odbudowy blacharsko-lakierniczej. Odbudowie uległ przedni fartuch, podłoga oraz progi. Piaskowaniu poddaliśmy tylko niektóre elementy, bo nie było sensu przy takim stanie piaskować całości. To co jest na pewno kontrowersyjne to lakier. Zmieniam oryginalny Baltic Blau na rzecz czerni. 

SILNIK:

M30 635CSI, 218KM, wtrysk Bo-Mot.

Silnik jest po renowacji, rozkręcony na części pierwsze. Okazało się, że jest w bardzo dobrej kondycji i naprawa ograniczyła się jedynie do wymiany uszczelniaczy etc i ogarnięciu go pod kątem wizualnym- szkiełkowanie, korundowanie, w ostateczności malowanie proszkowe. 

UKLAD WYDECHOWY:

Na razie jest zamontowany jakiś badziew, który kupiłem razem z samochodem. Będzie wszystko z kwasówki, ale jeszcze nie wiem jaka średnica.


ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:

Seria

UKLAD NAPĘDOWY:
Seria

KOÅA:

Był poczciwy Rondell 0058 i na takim kole kupiłem ten samochód. Udało mi się kupić ACS1 17x9.5 i 17x10.5, lip 3/3.5. Felgi poddałem renowacji: rotory pomalowałem proszkowo, bębny pomalowałem proszkowo, śruby galwanizowane na złoto, nowe ranty, uszczelnione. Planów na koło jest kilka. Nie chcę robić kolejnej E24 na poczciwym RS'ie, bo to już staje się trochę nudne, więc w planach mam zrobienie customa na 18" i poszerzenie 9.5 na 12, a tył chciałbym wrzucić na przód. 

ZAWIESZENIE:

Auto kupione na serii. Kupiłem gwint BC Racing I-34 z możliwością regulacji kątów na przedniej osi. W związku z tym jest potencjał do upchania tam solidnych szerokości. Gdzieś tam w głowie przewija mi się zrobienia okuć na tych amorach, żeby posadzić to auto totalnie na cycach. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Szkoda mi tyrać auto po renowacji na staticu.

UKLAD HAMULCOWY:

Auto kupiłem na tarczach Zimermanna, ale i one zostaną wymienione na coś o większej średnicy, tak aby ładnie wypełnić rotor. To dopiero ustalę po przymiarkach.


BODY-KIT:

Seria. W związku z tym, że auto jest z końca 1982r. jest to CS1. Moja subiektywna opinia jest taka, że to najlepsze zderzaki jakie montowali w tym modelu w wersji EU.

ŚRODEK:

Kupiony w serii. Na tą chwilę trwa walka z wnętrzem, ponieważ zdecydowaliśmy się na materiały trudniej dostępne, które jakościowo są nieporównywalnie lepsze, aniżeli te standardowo używane przez tapicerów. Skóra Nappa Crema (kod.5561), dywan Beige z katalogu Mercedes-Benz nr 23545. Obszywamy fotele przód/tył, boczki, podłokietniki, tunel środkowy, tylne osłony zagłówków, rączki boczków przednich. Dywan główny na podłogę kabiny wraz z wyklejeniem boczków drzwi, komplet dywaników wystawowych oraz bagażnik i dywan półki tylnej. Podsufitka będzie jasna z zasłonkami przeciwsłonecznymi w kolorze ciemnym. Dwa słupki środkowe z czarnego skaju. 

CAR-AUDIO:

Oryginalne radio kasetowe BAVARIA. Jedyne co to wymieniam głośniki w całym samochodzie, ale zostaną one w oryginalnych obudowach. Wiadomo, że wtedy radio służyło do słuchania wiadomości, a nie słuchania muzyki ;)

 
INNE:
-wszystkie chromy na aucie zostały spolerowane i doprowadzone do stanu zadowalającego. Sześć z nich nie nadawało się do niczego, więc zostały wymienione na nowe.
-wszystkie uszczelki nowe
-oczyszczanie strumieniowe elementów zawieszenia, lakierowanie wg specyfikacji fabrycznej
-podwozie zabezpieczone przed korozją, przekroje zamknięte
-reflektory zostały rozebrane na czesci pierwsze. Odblaski zostały poddane metalizacji próżniowej dla uzyskania nowego lustra, regulatory i prowadnice odnowione, soczewki i ramki chromowane zostały wypolerowane, uszczelki przeszły zabieg rewitalizacji. Całość osadzona na odnowionych wspornikach a reflektory przykryto nowymi szkłami zabezpieczonymi powłoką Rain Screen firmy Diamondbrite.
-została wymieniona przednia i tylna szyba
- wszystkie rygle i zamki poddane galwanizacji
-regeneracja rozrusznika i alternatora
-tylny most wymagał tylko ogarnięcia wizualnego i wymiany oleju
-nowa wiązka elektryczna
-regeneracja przekładni kierowniczej
Niektóre prace są jeszcze w trakcie, więc będę wrzucał na bieżąco zdjęcia z przebiegu renowacji ;)

 

Auto po zakupie:

 

M7bVB5D.jpg
0sEyB5M.jpg
JYgCiU1.jpg
idLSnSY.jpg
AfMO0Gh.jpg
 
Przymiarka:
4oHjgvS.jpg

 
Prace blacharsko-lakiernicze:
1d1396V.jpg
onKSwzl.jpg
y7QS0g4.jpg
2sHufoa.jpg
xuYbOOa.jpg
TgKHoH5.jpg
dkGsGHO.jpg
EzVASWI.jpg
KzPn1wA.jpg
xQW3Xfg.jpg
qz2eZ1q.jpg
Gio0OjQ.jpg
n2TVsVu.jpg
 
Prace nad silnikiem i skrzynią:

KNFHaJ7.jpg
kNGNRTc.jpg
h0RBuPD.jpg
9GqTk4A.jpg
whfqHkP.jpg
j9P4Vdi.jpg
MjY14dh.jpg
t6jATrr.jpg
YF2WFEv.jpg
oI0vcvx.jpg
mWKneB2.jpg
Pu7IrMG.jpg
ZwHKPyE.jpg
GFOvShU.jpg
vT2F2BH.jpg
HF6SX4E.jpg
WcdBFDt.jpg
l5QLYk4.jpg
2mhWZPg.jpg
jwmVuTj.jpg
nvmF5uM.jpg
YhypRhS.jpg
Inne:

dG6M1qA.jpg
bNPcFpA.jpg
ZRVXxdG.jpg
NYkwzTP.jpg
OyWtQKb.jpg

 

Zawieszenie:

LMZFjrJ.jpg

MyyCKMI.jpg

XsNDgFT.jpg

MtMyYd9.jpg

 

Koła:

e95HHjf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się cieszę, że wreszcie znalazłem czas, żeby zebrać to wszystko do kupy i jakoś to opisać na forum :D Co do koloru. Zawsze marzyłem o E24 w kolorze czarnym i plułbym sobie w brodę, jeśli podczas prac na taką skalę pozostawiłbym kolor, który jednak mnie nie przekonuje ;)

 

Faktycznie 6er trochę wysyp. Ja jeszcze nie wiem ile będzie w moim posiadaniu, ale cel jest prosty. Doprowadzenie tego auta do perfekcji, pojeżdżenie sezon, może dwa, powrót do stanu fabrycznego i wypchnięcie go za granicę. Dlatego właśnie zdecydowałem się powierzyć renowację ludziom, którzy przygotowują takie auta bardziej europejskim klientom. Nie ukrywam , że jeśli zamienię E24 to na 99% będzie to E9. ;)

 

Co do żółtych blach to z tego co wiem nie ma szansy na powrót do białych.

Sprawa jest dosyć złożona jeśli chodzi o modyfikacje auta zarejestrowanego jako zabytek. Istnieją dwa typy rejestracji. Pierwsza opcja to wpis auta do rejestru zabytków, a druga opcja to wpis auta do ewidencji zabytków. Jest to bardzo ważna i kluczowa kwestia w dalszym modyfikowaniu samochodu zarejestrowanego jako zabytek. Jeśli auto wpisane jest do rejestru zabytków to podlega ono dosyć poważnym restrykcją. Każdą rzecz, którą chcemy wymienić musimy zgłosić do konserwatora. Mowa tutaj nawet o częściach eksploatacyjnych. Nie będę się rozpisywał na temat innych zagadnień związanych z taką rejestracją, bo mógłbym napisać o tym książkę :D

Co innego gdy auto jest wpisane do ewidencji zabytków. Mamy wtedy możliwość wymiany części eksploatacyjnych bez zgody konserwatora zabytków. Możemy rownież bez zgody zmienić kolor auta czy też obszyć wnętrze skórą. Daje to jakąś furtkę do modyfikacji. Trzeba jednak pamietać, aby części, które wymieniamy pochodziły z tego modelu. Zatem np. montaż zawieszenia pneumatycznego jest teoretycznie niemożliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te wszystkie metody zawiodły (a były takie sytuacje, gdy element był w bardzo złym stanie) to ostatecznie je malowaliśmy. Oczywiście wygląda to o niebo lepiej, tym bardziej gdy elementy są lekko widoczne pod pokrywą. Kolektor ssący i sama pokrywa silnika mimo, że na zdjęciach wygląda ok, wolałbym żeby nie była jednak lakierowana, bo traci to trochę swój urok. Tych elementów będę jeszcze szukał w stanie do ogarnięcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny Fp auta które śledzę na fejsie (mimo, że tego nie pochwalam :P). Cieszę się że znalazłeś czas na założenie galerii tutaj. Dodawaj dużo zdjęć i nie mogę się doczekać aż poskładasz te cierepe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście dużo osób po zobaczeniu mojej e24 na żywo, szczególnie w półmroku stwierdza, że ten kolor jest strasznie nudny. Na zdjęciach wygląda on dużo lepiej, zapewniam :) Czarny to bezpieczny kolor do klasyka, poza tym tak jak wspomniałem- od zawsze marzyłem o 6er w takim kolorze. Teraz już nie ma wyboru, bo tapicerka obszywana jest pod kolor budy i będzie jasna ;) Wstawię niebawem zdjęcia z ostatnich prac blacharsko-lakierniczych, prac nad wnętrzem, prac nad podwoziem i detali. Strone na fejsie założyłem dla fun'u ;) chciałem, żeby ludzie zobaczyli ile takie auto wymaga pracy, aby doprowadzić jest do sensownego stanu. ;)

Nie wiem czy będzie to ruch zgodny z założeniami forum, ale zamówiłem kierownicę drewnianą Nardi Torino z nabą pod e24 wraz z drewnianą gałką :) do takiego koloru wnętrza powinno to świetnie zagrać.

c6b39f8s-960.jpg

J5jPMiz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba odbudowa trzeba przyznać. 

Co do samej bazy to pamiętam że wisiała jakiś dłuższy czas na allegro. W pamięci utkwił mi fragment opisu: "Na błotniku zszedł klar, podczas nieumiejętnego 

zrywania naklejki" - mniej więcej tak to szło... Wnioskuję więc że lakier na tym aucie za ciekawej jakości nie był ;) No ale z tego co widze po zdarciu do gołego to faktycznie jest dość zdrowa. Będziesz obszywał skórą te zwykłe stołki? Według mnie warto byłoby poszukać recaro, jak już wywalać kupe forsy na tapicerkę, to przynajmniej konkretne fotele obszywać :P Co do zmiany koloru to również nie rozumiem tej decyzji, no ale to już jak kto sobie chce...

 

Acha, wspomniałeś coś o możliwości pogonienia auta na chandel za zachodnią granicę w przyszłości. W takim razie przemyśl dobrze jeszcze raz wszystkie modyfikacje. Zmienisz kolor, tapicerkę i może to być zrobione mega zayebiście, powoduje jednak jeden problem... zayebisty - niezgodność z vinem i grupa potencjalnych zainteresowanych się zawęża ;) A klient skłonny wyłożyć worek forsy za E24, to już raczej klient świadomy. Custom nigdy nie będzie tak cenny jak dobrze zachowany lub odbudowany oryginał. Wiadomo - koła, zawieszenia i jakieś dodatki, to można zmienić na ori w pare godzin wymienić, a z tapicerą i lakierem to już inna sprawa...

 

Tak czy siak, napewną będę śledził ten temat, bo jest na co popatrzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, tak to szło w ogłoszeniu. Jechałem bardzo sceptycznie nastawiony do tego konkretnego auta, ale z takich wstępnych oględzin, które mogłem zrobić z moim kumplem, oboje stwierdziliśmy, że auto jest warte uwagi. Jak się okazało zrobiłem całkiem niezły krok z kupnem tego auta, bo już na wstępie Panowie z Infinitum powiedzieli, że taka baza jest warta trochę więcej ;) Co do stołków to absolutnie nie myślałem o ich zmianie. Są już po regeneracji, więc to praktycznie od podstaw zrobione fotele, ale akurat ten element chciałem zostawić w oryginale. Zanim podjąłem decyzję co do zmiany koloru i tapicerki rozmawiałem na ten temat z ludźmi, którzy rzeźbią mi auto. Jakby nie patrzeć na kilkanaście aut, które robią tylko kilka jest z Polski. Owszem, zachowanie auta w oryginale na pewno podwyższa jego wartość i to jest niekwestionowane, ale jeśli ktoś ma całą dokumentacją auta od samego opuszczenia fabryki, całą dokumentację zdjęciową i opisową odbudowy to podejście potencjalnego klienta jest nieco inne. Sam się o to mocno martwiłem, bo mam zamiar sprzedać to za jakieś sensowne pieniądze, bo niewątpliwie do E9 będę musiał i tak dołożyć znaczną kwotę. Dlatego raczej zaufałem ludziom, którzy zjedli na tym zęby ;) Ale ostatecznie przekonam się na własnej skórze przy sprzedaży tego wozu. :) Mam nadzieję, że nie będę pluł sobie w brodę. I tak podchodzę do tego wozu ze sporym szacunkiem, dlatego tak niewiele mam zamiar zmieniać w samym wyglądzie, a bardziej kosmetyce. Jedyne co się zmieni w froncie to japońskie kierunki wystające poza obrys. Oczywiście oryginalne zostawiam dla siebie, aby w razie sprzedaży je zmienić. 

 

Śledź, śledź, będzie mi bardzo miło! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam takie drewniane kierownice lubię, sam sobie podobne Nardi sprawiłem ostatnio do swojej :) Tyle że ramiona w czarnym macie i troche innego kształtu.

Co do gałki to też rozmyślałem nad takową do kompletu, stwierdziłem jednak że ten plastikowy pierścień na środku mi się nie podoba i szukam dalej. 

Kiera powinna siąść dobrze, choć osobiście wolałbym bardziej stonowaną wersję - w czarnym macie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko obserwując zdjęcia widac ze na blache został nałożony podkład wypełniający i nic pod niego a to nie jest dobre rozwiązanie ,przy takim samochodzie i takiej renowacji warto było zainwestować pareset złotych na dobry podkład antykorozyjny ,chyba ze tylko nie zostało to na zdjęciach uwiecznione ,a jeśli mam racje to szlak trafi całą renowację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę powściągliwości synku. Takie teksty kieruj do swoich koleżków, a nie do mnie. Można wyrazić swoją opinie w bardziej kulturalny sposób o czym świadczą powyższe posty. Jak na tym forum to normalka to proszę o usunięcie tematu, bo nie mam zamiaru zniżać się do takiego poziomu. Niżej leży chyba tylko Titanic. EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...