Skocz do zawartości

[E36] 92' Avus Coupe by Jacko


jackolus

Rekomendowane odpowiedzi

Coupe posiadam kilka lat, raczej nigdy się go nie pozbędę a projekt ewoluuje z czasem.

Plany są ambitne :)

 

Mam aktualnie trzy sztuki E36, w najbliższym czasie z trzech powstaną dwie sensowne.

 

1) Przeklęty Compact z fałką jako buda testowa napędu

IMG_3595.JPG

silnik.jpg

 

Wiem, jest paskudną kozą ale nie zależy mi na wyglądzie.

Silnik ma trafić do Coupe w najbliższym czasie.

IMAG0629.jpg

 

2) Touring E36 w Avusie jako dupowóz

turek.jpg

Zdj%C4%99cie%2025.09.2015%2C%2013%2053%2

 

Aktualnie M43B18 w stanie byle jakim, docelowo M52TUB28 z Coupe

 

Mam już gwint ( TA-Śmietnix ) , wyciągnę nadkola i siądą Motorsporty na dystansie i niskiej oponie.

Potem się zobaczy.

 

3) COUPE 

 

 

TY%C5%81.jpg

 

 

Buda:

1992

Oryginalnie M50B20

Włochy-Sardynia

Blacha do lekkich poprawek, wstępnie ogarnięta

 

Silnik:

M52TUB28

Chip by Bagor

Kolektor dolotowy M54B30

DISA M54B30

Olej Millers 5W30

Klimatyzacja z wersji na ciepłe kraje

 

Wydech:

Brak katalizatorów

Tłumik końcowy firmy Upgrade

 

Napęd:

Manual ZF
Short Shifter Z3M

Brak elementów gumowych, wszędzie poliuretan

Szpera 25% 2.93

 

Podwozie:

Zawieszenie KW V3 Inox

Klocki - EBC Red Stuff

Tarcze - Zimermann Sport

Wszystkie przewody w stalowym oplocie

 

Nadwozie:

Oryginalnie Mauritius

Od 2011 Avus Blau

Dołożony Mpakiet

Szczeble i zaślepki halogenów w kolor

 

Wnętrze:

Grzane sporty w HellGrau

Biała podsufitka

Duże OBC

 

Audio:

Radio Alpine

Wzmacniacz Blaupunkt

Kondensator napięcia

Głośniki Blaupunkt

 

Koła:

Styling 37 z E38 Sport

8 + 9,5J po renowacji

 

 

Plany:

M60B40 daily z klimatyzacją

Felony form

Klatka

Będzie 3tlg w 18" na zakończenie projektu

 

Milion fotek poniżej :)

 

Szlaban.JPG

 

 

P1010002.JPG

IMAG7414.jpg

DSC00317.JPG

11700705_981031708610940_605607863231791

11412035_981031715277606_625385340687064

11722070_981031718610939_941981693327534

11713682_981031765277601_618571688545892

 

 

blysk-podjazd.jpg

kanal1.jpg

GOPR0282.jpg

DSC01747.jpg

DSC01572.jpg

S372.jpg

 

Zdj%C4%99cie%2025.09.2015%2C%2013%2054%2

 

 

Auto nie jest idealne, ale pracuję nad tym.

 

 

Uwagi / pytania / pomysły

Mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem że kierunki są odwrotnie ale z ich poprawą jest sporo roboty (muszę nadkole ściągać) więc na razie olałem bo auto zimuje pod kocem.

 

Felony będzie wklejane i w kolor, żadnych nitów.

Chcę robić skręt i potrzebuję 5cm na stronę, blachy tyle nie wyciągnę.

Co do koloru zawieszenia - i tak go nie widać z zewnątrz, a od spodu robi wrażkę i łatwo dostrzec jak coś niedobrego się dzieje.

 

Fałka będzie chyba jeszcze w tym sezonie, najpierw trzeba ogarnąć budę i pewnie klatkę bo silnik wszystko zniszczy jak w Compakcie.

Bardziej zależy mi na 2.8 w Touringu bo 1.8 zaraz wyzionie ducha.

 

Przepustnica jest zrobiona na adapterze.

Jest prosty jak ruchanie, od drugiej strony jest jeszcze uszczelka i wszystko szczelnie siada P&P

m54B30_1-528x528.jpg

 

Taka różnica w DISach , masakra

IMAG7655.jpg

 

No i światło kolektora większe, to wiadomo

P1010233.JPG

 

Odczucia po zmianie kolektora, chipie i filtrze K&N to tak jakby dołożyć VTEC :)

Daje wiele więcej niż M50 w M52

Nie było hamowane niestety, skoczę po zimie.

Porównując z innymi 2.8 orientacyjnie 220-230 koni , od serii odchodzi jakby stało. Na dwójce mam już jedną długość.

 

 

Pytanie do Was:

W Touringu mam cały wózek na małej głowie

Czy po wsadzeniu pieca ~250koni rozniesie wszystko w cholerę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze jak mozesz gdzie kupowales adapter i jaki koszt? Przepustnice miales ta duza z trakcja i normalnie weszla? Dopytuje sie o to dla kolezki bo cos marudzil ze nie ma opcji przykrecenia jej, ja tam twierdze ze wszystko sie da.  

 

Sam robilem do siebie (M54B22) adpter z kawalka alu, nie bylo zadnego problemu. Rowniez odczulem dosc spore przysrosty wiec moda jak najbardziej polecam kazdemu.

 

Mi bylo by szkoda tak ladnego avusa na felony ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało filmów mam :/

Ale gdyby ktoś z WWA miał M52 na kolektorze to chętnie się spróbuję. Objechał mnie tylko sedan wybebeszony do KJSów , żadne 2.8 z wnętrzem jeszcze nie dało rady.

Dlatego nie chcę sprzedawać tego silnika :)

250koni jest realne bo będę kombinował z wkładaniem obu wałków z M54 + EMU ( w Turku będzie LPG którym też będzie sterował )

Co do ~220kunia teraz, to przecież nie tylko kolektor i DISA. Jest zrobiony wydech na przelocie bez katalizatorów, chip na Pb98 i wkładka K&N

 

Adapter sam robiłem, wzorowałem się na Piotresie. Jeśli nie chce Ci się samemu strugać to może warto kupić, chyba 2 stówki sobie liczy.

Miałem kiedyś klejony kolektor, który nigdy nie był w 100% szczelny więc odradzam.

 

Co do Felony to trochę mnie przekonujecie...

Może udałoby się wyciągnąć po 5cm spawając nadkola w ten sposób ?

IMG_0443.jpg

 

 

a że postów bez fotek nikt nie czyta to jeszcze raz Coupe:

DSC01648.jpg

 

DSC01741.jpg

 

 

Lubię to auto :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Drobna aktualizacja w temacie

 

Zaczynając od strucla - Touring dostał gwint AP

Jestem pozytywnie zaskoczony komfortem, bez poliuretanów jest naprawdę spoko.

Próbowałem rolować nadkola na pełnej... niestety jedno robione kiedyś przez helmuta się poddało

 

Udało się włożyc Motorsporty z dystansami przód 35mm i tył 25mm

Opony to zimówki 205/40 i 215/40

Sorry za jakość fotek, ale to daily / wół roboczy , przy obecnej pogodzie jest wiecznie upierdzielony

 

Plik%2004.11.2016%2C%2010%2011%2046.jpeg

Plik%2010.10.2016%2C%2009%2021%2035.jpeg

 

 

 

Coupe poszło w dół, zrolowałem nadkola ile się dało bez "dziubków", dokręciłem dobicie w KW

Z lekkim pasażerem robi rondo bez obcierki

 

Plik%2002.09.2016%2C%2015%2055%2024.jpeg

DSC02544.jpg

Plik%2029.07.2016%2C%2010%2007%2043.jpeg

IMG_0491%202.jpg

 

Na przód przydałby się 1cm dystansu żeby koło wyszło poza obrys. Nie wiem czy to zrobię bo w planach jest skręt - 4,5cm na stronę trzeba jakoś zmieścić

 

No i tyle...
Wielkie zmiany dopiero na horyzoncie

 

Pozdro

Piątka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie jeden z moich ulubionych kolorów z palety BMW z ogromnym osobistym sentymentem, więc zazdroszczę podwójnie, całe auto prezentuję się bardzo dobrze! Fajnie, że kolejne piękne BMW staje na nogi! Felga nie do końca trafia w mój gust, ale to jest już kwestia indywidualna.

Powodzenia! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...