Skocz do zawartości

[E24] BMW 635CSI (L6) '88r. USA


wiking

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że stosunkowo mało tu klasyki, to stwierdziłem że wrzuce mój projekt ;) . Projekt póki co drugoplanowy, gdzie prace posuwają się dość wolno, ale chyba warty pokazania.

Szóstka to jeden z pojazdów który po prostu musiałem kiedyś kupić. Koniecznie musiała być czerwona i mieć 'schnitzerowskie' felgi. Taka miała być i taka jest, co prawda do pełni szczęścia brakuje sportsitze i manualnej skrzyni, ale nie ma co wybrzydzać. Szczególnie jeżeli nie ma się nieograniczoneo budżetu. 

Stan ogólny mojego egzemplarza można uznać za dobry (czyli dobra baza do renowacji :D ). Tu i uwdzie ślady napraw blacharskich, ale nic poważnego. Sporo drobnych wgniotek na całej karoseri. Lakier oryginalny jest tylko na dachu... cóż dobre i to. Wszystke szyby oryginalne i nie ma śladu poważnych dzwonów. Generalnie póki co skupiam się na ogarnięciu pojazdu 

pod względem mechanicznym i skompletowaniu wszystkich detali.Nowy lakier ma być ukoronowaniem całego projektu. Trochę konkretnych danych na temat pojazdu:

Jest to amerykańska wersja BMW 635CSI (L6) z '88r. Czyli typ CS2. Wersja wyposażenia 'higline' jak w kultowym passeratti  :-P

 

VIN long WBAEC8410K3268432 

Type code EC84 

Type 635 CSI (USA) 

Dev. series E24 () 

Line

Body type COUPE 

Steering LL 

Door count

Engine M30 

Cubical capacity 3.50 

Power

Transmision HECK 

Gearbox AUT 

Colour ZINNOBERROT (138) 

Upholstery SCHWARZ LEDER HL (0268) 

Prod. date 1988-10-18 

 

Order options

No. Description 

209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) 

216 SERVOTRONIC 

240 LEATHER STEERING WHEEL 

290 BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V 

441 Volleder - Ausstattung 

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 

533 FONDRAUM-KLIMA-GEBLäSE 

925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE 

 

Auto sprowadzone ze stanów, przestało niezarejestrowane 3 lata w garażu w Polsce, po czym trafiło w moje ręce.

Po paru latach postoju remontu wymagał układ hamulcowy. Również pare elementów zawieszenia kwalifikowało się do wymiany. Opony były zdeformowane od stania na 'kapciach'.

Co do silnika to aktualnie jeździ już na full syntetyku Valvoline'a (był zalany mineralem) ubytków oleju po sezonie nie zauważyłem. Przez cały okres posiadania przy silniku został zrobiony: remont głowicy przy okazji zmiany uszczelki pod nią. Wymiana świec, przewodów WN (kuna mi wpierdoliła)  i reszty. Wymiana sparciałych kanałów gumowych przy przepływce, regeneracja pompy wspomagania i przekładni kierowniczej (niestety zrobił to partacz jak się okazało i po roku znowu cieknie. Naprawa wiązki elektrycznej silnika. Wymieniona pompy wody. Wleciał nowy katalizator i sonda lambda. założona nowa pomapa paliwa i regulator ciśnienia. I inne pomniejsze drobiazgi których już nie spamiętam... 

Obecnie mogę stwierdzić że przez jakiś czas auto było w nieodpowiednich rękach, było co nieco amerykańskiego druciarstwa... Ale z miesiąca na miesiąc jest tylko lepiej.

A tak to wyglądało po zakupie:

 

DSCF2776_zps6mtvdwl0.jpg

DSCF2761_zpsk3zavezc.jpg

DSCF2754_zpssiiy2cqf.jpg

DSCF2743_zpsfhgrzfma.jpg

DSCF2750_zpsyadxfmsf.jpg

DSCF2759_zpsycdydve5.jpg

DSCF2742_zps5alxaaoi.jpg

 

Jak widać du** strasznie siedziała względem przodu, tak jakby auto było bez silnika. Z tyłu jest zawieszenie NIVO, a raczej było... Ktoś zastąpił je kitem amor+ sprężyna firmy DELPHI. Siedzi to nawet nieźle tyle że zapomniano o przodzie... Oryginalne zawieszenie udało mi się przypadkowo zakupić i leży na półce (na starość będzie jak znalazł :D

Następnie zakupione zostały takie oto koła - RH XD-RAD w rozmiarze 4x 18J8,5. Nigdy jeszcze nie rozkręcane i jeszcze z klarem na rantach.

DSCF2767_zpscxw3ngx1.jpg

 

Następnie został obniżony przód , żeby to jakoś wyglądało względem tyłu. I tak to sobie śmigało jeden sezon. W międzyczasie pojawiły się też żółte blachy. Wiem, wiem chromowane ramki to wiocha, teraz to widze. Myślałem żę bedzie to jakoś współgrać z resztą chromów na aucie  :roll:

 

DSCF8170_zpsdf62fd7b.jpg

DSCF8163_zps0dcdb184.jpg

DSCF8160_zps338a68bd.jpg

 

NA następny sezon zostały założone dystanse na tył - 2 cm na strone. Wymagało to niestety lekkiego podgięcia rantów nadkoli... Poprawione zostały przednie błotniki, były strasznie spartaczone po amerykańskiej 'naprawie' blacharaskiej i nie dało się na to patrzeć. Lakier spolerowaliśmy - a raczej zrobiliśmy co mogliśmy. Wymieniona została popękana blenda pod rejestrację i założone tablice o amerykańskich wymiarach. Wymienione też sporo detali niewidocznych na 

pierwszy rzut oka. I tak auto wygląda po dzień dzisiejszy:

 

DSCF0710_zpsvxzxizov.jpg

DSCF0695_zpslfvufq7s.jpg

DSCF0725_zpsepnq0oye.jpg

DSCF0729_zpsvu6s3di8.jpg

12191819_1637355216526869_40821466305778

21658864534_7459b37cce_k_zpsz0hdbyeb.jpg

 

 

Co do planów na ten pojazd to dalsze działania renowacyjne + lekka germanizacja. Póki co mam zamiar wywalić dystanse z tyłu i poszerzyć RH do 10 - 10,5 cala (jeżeli ktoś ma namiary na szersze ranty do RH XD-RAD 18' to prosze o PW )

 Myślę też nad niewielkim dystansem z przodu,problemem jednak są błotniki (chcę aby nadkola zachowały oryginalny kształ) O dalszych planach nie piszę, bo wole pisać o planach, nie marzeniach ;)

Na pewno, Felg wystających 2cm poza obrys, tudzież schowanych w nadkola, opon ponaciąganych do granic możliwośći i dużych negatywów tu nie będzie - bo i po co, to jest szóstka :wink: A ja nie jestem radykałem :P

 

 

pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę wygląda teraz znakomicie! Wydaje mi się, że przedni zderzak jest zdeformowany? chromowe obwódki też nadają się do oddania do galwanizatora.

Pracuj pracuj nad detalami a naprawdę zrobi małe zamieszanie tutaj :)

 

PS skoro to drugoplanowy projekt to co jest tym pierwszym? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szóstka robi na prawdę dobre wrażenie, jak dla mnie to popracował bym tylko nad detalami i doprowadził je do ideału, tylko chromow się nie pozbywaj bo w takich klasykach wygladaja świetnie 👌 masz może jakieś zdjęcia środka? Fotele recaro czy zwykle, elektryczne? 😊

 

Sent fra min D6633 via Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde no cudowna jest jak woda w Częstochowie, w dodatku czerwona, no coś fantastycznego! Fajnie, że ogarniasz auto, powoli ale konsekwentnie. Trzymam mocno kciuki, bo póki co to ani do roboty, ani do planów nie ma co się czepiać. Wywalić ten amerykański "łamacz kolan" ze środka, bo to jest okropne, wywalić dystanse, poszerzyć RH, dopaść sporty do środka i cieszyć się kuźwa jazdą legendarnym autem.

 

P.S. Ten pierwszoplanowy projekt to te audi quattro, którego przód widać na jednym ze zdjęć?

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wydaje mi się, że przedni zderzak jest zdeformowany? chromowe obwódki też nadają się do oddania do galwanizatora.

 

 

Przedni zderzak, a właściwie ta górna listwa jest faktycznie jest zdeformowany, poprawialiśmy już to i wygląda to lepiej. SZukałem tego elementu, ale to co udało mi się znaleźć nie było wcale w lepszym stanie. Problem w tym że ten element jest zrobiony z twardej gumy w której zatopiona jest metalowa listwa. Jeżeli gdzieś pęknie ta guma, to listwa  zaczyna korodować i wszystko puchnie... Pewnie w końcu skończy się to zamówieniem z BMWautoparts ;)

Obwódki są dobre, tyle że faktycznie przydałoby się troche pracy z pastą polerską. Aktualnie na wysyłkę do galwanizacji czekają ramki tylnych lamp (są ze ZnAlu i mają ubytki  i nerki bo mają wgniotki.

 

 Wywalić ten amerykański "łamacz kolan" ze środka, bo to jest okropne, wywalić dystanse, poszerzyć RH, dopaść sporty do środka i cieszyć się kuźwa jazdą legendarnym autem.

 

P.S. Ten pierwszoplanowy projekt to te audi quattro, którego przód widać na jednym ze zdjęć?

 

 

Rozumiem że chodzi o tablice 'USA' ?? Sęk w tym że zderzak ma blendę pod taką tablice właśnie i nie da się sensownie zamontować polskiej tablicy... Musiałbym wymienić blendę na europejską i skrócić/wymienić te czarne listwy zderzaka... Poza tym mnie akurat to nie razi jakoś więc nie bede tego ruszał. ;)

Sporty to ciężki temat w elektryce... W dodatku tapicerka w highline ma zupełnie inne przeszycia. No ale gdyby się trafiło takie coś to na pewno bym się skusił.

 

Brawa za spostrzegawczość, na pierwszym planie faktycznie jest ur-quattro. Ja po prostu jestem fanem youngtimerów i nie ograniczm się tylko do BMW. W kolekcji jeszcze jest E30stka na wąskiej.

 

.............................................

 

Troche bieda z fotkami wnętrza, może jutro uda mi się coś porobić sensownego i opisać co i jak... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszoplanowy to e30 323i baur?

To projekt 3cio planowy  :mrgreen: , ale już jestem w nim zakochany na amen.

 

 

Åamacz kolan miałem na myśli ta amerykańska półkę pod kierownica we wnętrzu.

 

Aaaaaaa... :-D  No tak, faktycznie nie jest to zbyt piękny element. Co najlepsze demontowałem tę obudowę i pod nią w zasadzie nic nie ma... A w każdym bądź razie nic co usprawiedliwiało by jej rozmiary  :shock:

Taką tylko fotkę znalazłem wnętrza i akurat ten element jest dobrze widoczny:

DSCF0693_zpswcs2xslg.jpg

Może jutro uda się wrzucić coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejską osłonę przekładni kierowniczej musisz dorwać i ja zastąpić. Amerykanie w tamtych czasach mieli jakiś dziwny przypał z tymi "łamaczami kolan" (tak je nazwano, bo nawet przy niewielkich wypadkach łamała ta pólka ludziom nogi), montowali je te z w szmelcwagenach z tamtych lat. Oprócz braku praktyczności i pewnego niebezpieczeństwa jest to po prostu brzydkie i warto zmienić :)

Powtarzam raz jeszcze, że piękne auto, naprawdę!

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...