Skocz do zawartości

[E34] M5 Touring by Smiley.


Sebczos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wreszcie na koniec roku udało mi się zebrać żeby napisać post z opisem eMki która miała się pojawić na Chotowej w tym roku ale z powodu problemów z silnikiem nie wyrobiłem się nią na czas.

 

Od zawsze byłem jestem i chyba już tak zostanie fanem E34, jakoś zawsze ta buda przemawiała do mnie dużo bardziej niż cała reszta. A moim największym marzeniem było zawsze własnie M5 e34 i żadny inny samochód  Miałem wiele samochodów z pod znaku BMW serii 5 i 3, starszych i nowszych, ale nigdy nie czułem się tak jak własnie w e34. Miałem też kilka e34 sedanów ale jednak zdecydowanie wolę kombi, to poczucie przestrzeni. Daje mi wiekszy komfort i większe możliwości zwłaszcza ze lubię podrożować z psem. Lubię też dobre nagłośnienie, które dużo łatwiej osiągnąć w kombi.

a więc samochód jest na prawdę w stanie idealnym i sądzę że bardzo cieżko byłoby znaleźć druga taka eMke, tym bardziej że samochód jest konkretnie zrobiony na sportowo. Wsadzone kupę części od znanych firm tuningowych. Coraz ciężej o części to tych modeli jednak jak tylko znajduje coś co może poprawić osiągi to odrazu zamawiam, zobaczycie uwierzycie  :mrgreen:

 

a teraz powód prze który nie dostałem się na Germanfest: Coś się skończyło 

 

5mf28l24.jpg9jrh9jfp.jpgi5ge27qy.jpg

 

No a teraz troszkę zdjęć jak beema wyglądała przez te ostatnie lata  8)

 

d2yqg6uy.jpgkouheetn.jpgo34i9o43.jpg29w25rrk.jpg6jux26d9.jpgp4g9gy5b.jpgfbn9vgnl.jpgjd633did.jpgxmwufz5g.jpg5ssado94.jpgpfffy7kh.jpgp373w936.jpgdys4vtlg.jpgfcguirc6.jpgn3dwimqz.jpgzycc89cx.jpgzg8ogmey.jpg65ijmcqw.jpgd9go8qrl.jpgsuquzl9g.jpgr5cuiawd.jpgv9hx27dp.jpg

Rozkodowany Vin:
Data for vehicle identification number: WBSHJ91010BL01375
Model description: M5
Market: Europa
Type: HJ91
E-Code: E34 (2)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: S38 - 3,80l (255kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Diamantschwarz Metallic (181)
Upholstery: (0475)
Production date: 19.10.1992
Assembled in: Dingolfing

S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S240A Lenkrad Leder Airbag Skórzana kierownica z poduszka powietrzną
S302A Alarmanlage Alarm system
S303A Innenraumschutz m. Neigungsalarmg. BURGLAR AL. WITH TILT ALARM SENSOR
S320A Entfall Modellschriftzug Usuniety znaczeko modelu
S339A Shadow-Line Shadow-Line
S530A Klimaanlage Klima
S657A Radio Bavaria C Reverse III Radio Bavaria C Reverse III
S782A Fahrwerk Nürburgring System zawieszenia Nürburgring

 

 

 

No cóż nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło biggrin.png mimo to że samochód był zmuszony przestać ten sezon to udało mi się na prawdę ogrom prac zrobić i cały czas cos udoskonalać.

Powiedziałem że skoro już robimy to zróbmy to tak żeby wszystko było jeszcze lepsze niż wyszło z fabryki

Na początek trochę suchych danych co było wymieniane (oczywiście na pewno coś się zawieruszyło)

Rozpórka na kielichach Racing Dynamics
Gwint K-Sport z Camberplates
Tuleje tylniego wózka Powerflex
Tuleje tylnego wahacza AKG Motorsport
Tuleje przednich wahaczy GS-Performance
Stalowe wahacze z e34 1995 M5
Stabilizator przód: 27mm Racing Dynamics z możliwością regulacji (na poliuretanach)
Stabilizator tył: 20mm z możliwością regulacji Whiteline (na poliuretanach)
Wszystkie elementy zawieszenia wymienione na nowe włącznie z przekładnią kierowniczą
Hamulce przód: 1995 M5 345mm. Nowe tarcze, zaciski odnowione i pomalowane proszkowo na czarno (4-tłoczkowe zaciski)
Hamulce tył: 1995 M5 328mm. Nowe tarcze, zaciski odnowione i pomalowane proszkowo na czarno
Klocki EBC Yellowstuff
Przewody giętkie w oplocie stalowym Turner Motorsport
Customowy dyfer Mobimech: 4:10, Szpera zacieśniona na 45%
Przewody w stalowym oplocie do sprzęgła UUC
6-biegowa skrzynia biegow z M5 1995, wyremontowana na częściach z e46 M3 SMG (100000km)
Odelżone koło zamachowe z E34 M5 3,6 (jednomas)
Docisk Sachs 765
Sprzęgło Sachs 4-spiekowe
Nowy siłownik sprzęgła
Dźwignia zmiany biegów UUC Evo3
Połączenie między dźwignią zmiany biegów a skrzynią UUC double shear selector rod
Nowy łącznik wału
Nowy krzyżak wału napędowego, nowa podpora i nowy przegub
Customowy wydech uspawany ze stali nierdzewnej z dwoma tłumikami bez katalizatora wszystko na częściach Ferrita
Nowa sonda lambda
Nowe łożyska przód i tył
Nowe osłony hamulcowe przód tył
Wszystkie części hamulca ręcznego nowe
Wszystkie wahacze i inne części podwozia polakierowane na czarno

Dodatkowo posiadam do niego zawiechę bilsteina z kolumnami i nowymi łożyskami, ale jak narazie zostaje gwint

Wnętrze:
Recaro Pole Position z szynami Recaro
CNC kuty wspornik UUC do zamontowania foteli kubelkowych
Nowe dywaniki M5
Customowe mocowanie dodatkowych wzkazników od Parkerperformance
Dodatkowe wskazniki od ProSport (ciśnienie oleju, temperatura oleju, temperatura wody) wskaźniki są niezależne od tych które są oryginalnie

Nowe lampy przód
Nowa przednia szyba
Nowa tylna szyba ze spoilerem z wbudowanym światłem stopu z e34 M5 1995
Wszystkie listwy dookoła samochodu są nowe
Listwy od M-pakietu na dole drzwi też są nowe
Cały samochód nie dawno był odmalowany na nowo smile.png
Ramiona wycieraczek nowe
Nowy zderzak tył i nowe nakładki na progi

Silnik:
Wszystkie uszczelki/uszczeleczki/uszczelniacze nowe
Napinacz łańcucha rozrządu z M3
Nowa pompa wody
Nowa pompa oleju
Wymienione pierścienie, wszystkie panewki, śruby głowicy i śruby od korbowodów
Nowe łańcuchy
Nowa chłodniczka oleju
Nowa chłodnica
Nowy wiatrak nawiewu
Nowy rozrusznik
Komora silnika pomalowana w kolorze lakieru
Nowe maty izolacyjne w komorze silnika
Nowy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy
Nowy zbiornik płynu chłodniczego
Wszystkie wężyki wymienione na nowe
Nowe świece
Nowe wtryskiwacze
Nowy przepływomierz
Nowy czujnik TPS
Nowe oprogramowanie do silnika ze szwecji od Fekzen, które teraz będzie zestrojone ECU masterem
Nowe szyny prowadzące łańcuch

W silniku było robione:
Głowica po portingu, powiększaniu kanałów i planowaniu
niektóre zawory trzeba było wymienić, regulacja zaworów
Wszystko w silniku dokładnie wyczyszczone żeby żaden nawed najmniejszy osad nie został
Blok silnika, głowica pokrywa zaworów, kolektor ssący itp. pomalowane na nowo
Wszystkie elementy silnika zostały sprawdzone i wywarzone
Kolektor wydechowy powiekszone kanały i został pokryty porcelana
Więcej w tym momencie nie pamiętam ale jak tylko mi się przypomnie to dodam smile.png

I do tego jeszcze kilka rarytasów które posiadam ale jeszcze nie zamontowałem:
Carbonowy Airbox kopia Racing dynamics
Nowa skórzana tapicerka z dwoma kolorami nici (niebieskim i czerwonym) tak jak w G-power
Kubełki recaro i czerwone pasy z Winkelhock edition
Klamki BMW Motorsport nowe oryginalne
Rozpórka SPR pod silnik

Felgi których tak na prawdę szukałem już kilka lat cool.png
3-częściowe oryginalne Hartge 18"
3-częściowe oryginalne pięcioramienne felgi Racing dynamics 19" które są na prawdę super lekkie, pasuja idealnie do charakterystyki tej M5

 

I na koniec troszkę zdjęć części :D

z2826spl.jpga9b9x8mh.jpgq48a7nuw.jpgnmf8gqx4.jpgyambo6e7.jpg5irc9i96.jpgixvzuxzx.jpgknj26j9b.jpgno2giv3j.jpgga97ettm.jpgadamshik.jpgju9g6lfa.jpg7jaaeumf.jpgj5t33k5w.jpgrynmcsbi.jpgy7uw26kd.jpg8mowkv9p.jpgl4tfdfsz.jpg42ktyg6w.jpgy8ev6k4q.jpg4b9abiqx.jpg2vdn4wb9.jpg8py5lr8r.jpgpgwr9vtg.jpgiczsol6n.jpgjeor7wol.jpgb4ftfxq9.jpgaprn4tx6.jpgmtwq5qdt.jpgrbxu9k4h.jpgnljhfjmr.jpg3clgdagp.jpga7j77h4w.jpgzll9kzy8.jpg3qmfipb9.jpggrs3guf7.jpgorpx3gex.jpgq29fntmr.jpg

 

Aktualnie dzieje się dużo modyfikacji głównie silnika, ale np tapicerka też została uszyta cała nowa no i felgi na następny sezon się szykują

xrwney4d.jpgtii9xhbl.jpgx582fxgx.jpgpaw4hyju.jpgujxk6iqf.jpg7xzwn3vh.jpgj8jqb4km.jpg

5uj5cf7e.jpgp3aahyqf.jpg

 

Jeszcze kilka rarytasików z wnętrza  :mrgreen:

 

mjww3m82.jpgbs3o57wn.jpgsccqzxth.jpgfxbmc9ls.jpg3dcgou3k.jpgutzi4y8n.jpg

 

 

Silnik już teraz będzie zrobiony na cacy a cała reszta jest zrobiona więc na GF nie powinno mnie zabraknąć i zapraszamy znowu do Norwegii na e30meet w lipcu  8)

 

P.S mam nadzieję że was nie zanudziłem tym wszystkim i że modelator mnie nie wyrzuci za ilość zdjęć a i sorry za jakość ale jeszcze nie miałem żadnej profesjonalnej sesji zdjęciowej :-P

Mam nadzieję Kujon się na mnie nie obraził że nie dotarłem eMka i mnie przyjmie za rok, jakoś nie mogłem się zmusić żeby napisać ten post ale Mikael mnie namówił     piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E34 M5 Touring <3 !

Chylę czoła za czas i wkład poświęcony temu wspaniałemu modelowi, lecz komora silnika w połysku i kolorowe nitki wewnątrz psują wizerunek "idealnej" M5... :/

Duzy plus za powrót do jawnych dołów zderzaka i progów, a co do felg to mam nadzieje, ze zostaną Hartge ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E34 M5 Touring <3 !

Chylę czoła za czas i wkład poświęcony temu wspaniałemu modelowi, lecz komora silnika w połysku i kolorowe nitki wewnątrz psują wizerunek "idealnej" M5... :/

Duzy plus za powrót do jawnych dołów zderzaka i progów, a co do felg to mam nadzieje, ze zostaną Hartge ;)

Będzie zupełnie odwrotnie niż mówisz  8)  komora silnika tak jak i dekiel zaworow i kolektor dolotowy pomalowany w kolorze nadwozia, zdjęcie z jawnymi dokładkami jest stare jak kwasówka była robiona teraz są pomalowane w kolorze nadwozia a nitki w środku są na wzór G-power.

Samochód ma być ulepszony żeby wyglądał i jeździł lepiej niż fabryka i moim zdaniem ten warunek jest spełniony  :-)  z tego powodu że jest to klasyk to wiem że wielu którym to się nie spodoba, wiadomo każdy ma swoje zdanie i ja to doceniam i szanuje a konstruktywna krytyka zawsze się przydaje  :D . Moim zdaniem wszystkie modyfikacje są zrobione z zachowaniem serca i duszy e34 M5 i to jest według mnie idealna jeszcze bardziej usportowiona M5.

Ogólnie jestem zdania że każdy powinnien modyfikować swoje auto żeby było idealne dla niego bo fabryka nie jest w stanie zrobić ideału dla wszystkich. Dla niektórych są to małe modyfikacje typu felgi, lotka, inny zderzak czy lampy a dla innych tak jak u mnie większe zmiany, wszystko po to żeby dopasować auto na swój IDEAÅ. :mrgreen:   piwo

 

Pamiętam zgłoszenie na Gf, szkoda że nie dojechales ale widzimy się w 2016 :-D, niesamowite M5

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

Oczywiście że się widzimy  piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robione auto każdemu sie spodoba. wiele pracy i pieniędzy bez oszczędzania to mi sie podoba w h.j :)

No mam nadzieję że będzie tak jak mówisz 😉

 

Świetny kawal roboty za ten wkład i dążenie do ideału, jestem po wielkim wrażeniem jak ta M-ka wygląda jak wpadną te sporty i hartege będzie co podziwiać.

Działaj tak dalej z tym zaangażowaniem w projekt.

Jak najbardziej działam dalej jeszcze silnik nie skręcone ale obiecuję że na wiosnę wszystko będzie na cacy 😊

 

Pogratulować słusznego wyboru e34 ma to coś a tu jeszcze e-mka to już inna bajka. Widzę że dużo serca włożyłeś gratuluje i bede śledził temat .

Jedyny właściwy wybór 😂 uwielbiam ten samochód 😀

 

Na jednym ze zdjec masz zielone norweskie firmówki a potem juz masz normalne a dalej nie ma wnętrza. Nie masz problemów z politi?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To są stare zdjęcia dlatego z zielonymi tablicami kiedyś był to samochód firmowy, później już nie był firmowym ale na torze jeździł bez tylnich siedzeń a teraz jest w pełni osobowym 😄 problemy z politi mam ale z innych powodów np z powodu gwintu i wydechu 😉 a po za tym to nie powinni się już do niczego przyczepić 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny turas bo M5, bo turing w e34 M5, nakład pracy , dobre teile no i turing M5 .

Czekam na 3tlg

No dużo ich nie wyszło 😀 a ja jak wystawiałem post to się bałem że będą komentarze w stylu że powinno być US że lepsze jest e34 sedan albo żeby dołożyć wyposażenie czy spryskiwacze na światła albo co najgorsze ze trąbki i filtr na każdy cylinder 😂 a tu proszę jakie miłe komentarze 😉

 

Sent fra min D6633 via Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieję że będzie tak jak mówisz [emoji6]

 

 

Jak najbardziej działam dalej jeszcze silnik nie skręcone ale obiecuję że na wiosnę wszystko będzie na cacy [emoji4]

 

Jedyny właściwy wybór [emoji23] uwielbiam ten samochód [emoji3]

 

 

To są stare zdjęcia dlatego z zielonymi tablicami kiedyś był to samochód firmowy, później już nie był firmowym ale na torze jeździł bez tylnich siedzeń a teraz jest w pełni osobowym [emoji1] problemy z politi mam ale z innych powodów np z powodu gwintu i wydechu [emoji6] a po za tym to nie powinni się już do niczego przyczepić [emoji3]

A dlaczego czepiają sie o gwint? Nie masz homologacji czy jak?

Ja milem tylko raz kontrole w Oslo, zapytali mnie czy mam

Gwint, air ride czy sprężyny. Odpowiedziałem ze sprężyny i czy mam

Im pokazać homologacje bo mam w dokumentach. Powiedzieli ze nie trzeba i życzyli miłej podróży. Fakt, ze mam auto na polskich numerach.

Moze byc pw żebyś nie śmiecił sobie tematu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego czepiają sie o gwint? Nie masz homologacji czy jak?

Ja milem tylko raz kontrole w Oslo, zapytali mnie czy mam

Gwint, air ride czy sprężyny. Odpowiedziałem ze sprężyny i czy mam

Im pokazać homologacje bo mam w dokumentach. Powiedzieli ze nie trzeba i życzyli miłej podróży. Fakt, ze mam auto na polskich numerach.

Moze byc pw żebyś nie śmiecił sobie tematu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie ma chomologacji to gwint typowo torowy K-sporta i na niego nie ma niestety homologacji, i trzeba było przerobić cała zwrotnice 😞 do dowodu mam wbite że samochód jest obniżony ale to było na moich bilsteinach b12 i sprezynach h&r które mam nowiutkie i leżą w garażu razie gdybym potrzebował do kontroli 😄

P.s eee tam to nie zasmiecanie niech się wszyscy dowiedzą jak w Norwegii jest ciężko zrobić jakie kolwiek modyfikacje tak żeby nie stracić dowodu za szybko 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dużo ich nie wyszło a ja jak wystawiałem post to się bałem że będą komentarze w stylu że powinno być US że lepsze jest e34 sedan albo żeby dołożyć wyposażenie czy spryskiwacze na światła albo co najgorsze ze trąbki i filtr na każdy cylinder a tu proszę jakie miłe komentarze

 

Sent fra min D6633 via Tapatalk

A niech tylko ktoś spróbuje coś złego napisać na turinga e34 w M5 i to jeszcze tak dobrze zrobionego  , z takimi gratami (wiochy nie ma a na koło czekamy) to na najbliższym GFie ma w ryj :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: 

 

Powodzenia w dążeniu do perfekcji GERMAN-STYLE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech tylko ktoś spróbuje coś złego napisać na turinga e34 w M5 i to jeszcze tak dobrze zrobionego , z takimi gratami (wiochy nie ma a na koło czekamy) to na najbliższym GFie ma w ryj :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Powodzenia w dążeniu do perfekcji GERMAN-STYLE

Dzięki wielkie 😀 ja oczywiście nie zawiode jak tylko skończe silnik to będę kombinował z hartge, jeszcze nie wiem jaki srebrny dać 😥 w każdym bądź razie do końca jeszcze jest trochę bo usuwam oryginalny komputer i będę wsadzal Emu 😊 ori dolot też będzie modyfikowany bo od kolektora mam zamiar zrobić carbonowa rurę a carbonowy airbox już mam no i oczywiście usuwam przeplywke 😂 dzięki za wsparcie i oczywiście będę dążył do perfekcji 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...