Skocz do zawartości

[E30] 325i Baur TC by Feli


feli007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

na forum jestem od 2012 r., ale dopiero dziś postanowiłem przedstawić Wam mój projekt, którym jest nietuzinkowe E30 w wersji Baur Top Cabrio. 

Zawsze chciałem mieć "auto wyróżniające się z tłumu". Mój egemplarz udało mi się kupić od znajomego, z mojego miejsca zamieszkania w 2011r. 

Pewnie większość z Was wie co to jest, ale dla tych którzy jeszcze się z tym nie spotkali wyjaśnię, że firma BAUR GmbH przerabiała E30 z wersji coupe do wersji Baur Top Cabrio, które sprzedawane były w salonie bmw.

 

Na początek trochę danych:

 

Kod typu | 1151
Typ | 320I (EUR)
Typoszereg E | E30 ()
Seria | 3
Rodzaj konstrukcji | LIM
Układ kierowniczy | LL
Drzwi | 2
Silnik | M20
Pojemność skokowa | 2.00
Moc [kW] | 95
Moc [KM] | 129
Napęd | HECK
Skrzynia biegów | MECH
Kolor | LACHSSILBER METALLIC (203)
Tapicerka | ANTHRAZIT STOFF (0269)
Data prod. | 1988-10-22
 
KOD | NAZWA (INTERFEJS) | NAZWA (ETK)
S311 | ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL | 
S320A | MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL | Brak napisu modelu
S410A | FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN | Siłownik szyby elektryczny przedni
S481A | SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER | Fotel sportowy
S551A | BORDCOMPUTER II MIT FERNBEDIENUNG | Komputer pokładowy II z pilotem
S829A | CABRIOUMBAU-VORBEREITUNG | Przygotowanie do modyfikacji Cabrio
 
Po sprowadzeniu auta od "wroga", został włożony silnik m20b25 wraz z nowymi uszczelkami.
 
Poprzedni właściciel zastosował kilka drobnych zmian jak np:
- Black Hella przód ori
- Amortyzatory Bilstein + sprężyny H&R (60/40)
- Końcowy tłumik DTM style
- Dokładka pod zderzak IS Lippe (ori ale posklejana)
- Lotka na tylną klapę ori M-Technik I
- Klosze lamp Tylnich - czerwone kierunkowskazy
- Przednie kierunkowskazy Depo z postojówkami
- Sporty skórzane (malowane na czarno)
- Szpera 25%
i kilka innych drobiazgów, których już nie pamiętam.
 
Po zakupie w 2011r. auto wyglądało tak:
7e579e2743b5b4a0med.jpg
4c6487cbe9b297demed.jpg
 
Od razu po kupnie auta wymieniłem olej wraz z filtrami i rozrząd oraz pompę wody.
 
Następnie stopniowo coś się działo:
- nowe wisco
- ori tylne klosze (niebiescy zabrali dowód)
- tłumik końcowy na wzór ori (DTM'owski wogole nie pasuje do golej - bez m-techa - budy E30)
- alu na przód (też borbet A 9x16")
8dcdcf5d7a0e95abmed.jpg
 
wnętrze było czarne, więc boczki zamontowałem też czarne
d6e27099c817bd4dmed.jpg
 
W 2012 r. wybrałem się na GF, by zobaczyć co z czym się je :D
52753ec754a3f8d1med.jpg
 
Po jakimś czasie, wziąłem się za realizację mojego planu germanizacji Baura.
Długo wyszukiwany, ale w końcu się udało:
c824c8a1821bc4c5med.jpg
 
ori dywan, następnie ori boczki:
9ceee5627e5c01d3med.jpg
 
do całej układanki brakowało "jednego" elementu...
Zdecydowałem się obszyć nowe fotele, ze względu na stan moich sportów.
Trochę to zajęlo, nim wogóle kolor znaleźli, ale po otrzymaniu paczki banan z buzi nie schodził :D
1dbd9013f7bfda7fmed.jpg
 
Dzięki Mariuszd2000 ranty w borbetach wyglądają jak lustro
fa87fa6f7294815dmed.jpg
 
W 2014 r. wybałem się do Chotowej
ddc25cb3f9c45912med.jpg
8164d9c8eeeefbb4med.jpg
 
Po GF nadszedł czas by spełnić marzenie o finalnym setupie do Baura i tak trafiły się:
4444cb50318a075dmed.jpg
 
BBS RS 16" - przód 7,5" / tył 9"
 
(Golfiaste oponki ze zdjęcia wyleciały)
 
Modyfikacje auta będą zmierzać w kierunku German Style, moje plany na przyszłość to:
- gwintowane zawieszenie
- szerokie ranty
- dokończyć wnętrze: obszyć kierownicę, wymienić kilka plasticzków itp.
- nowy lakier
- nowe poszycie dachu
- z pewnością jakieś mechaniczne naprawy
itp.
 
Później wkleję jakieś zdjęcia aktualnego stanu Baura.
 
Teraz możecie komentować, hejtować, krzyczeć i co najważniejsze doradzać :D
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za mile slowa. 

 

Zaponialem dodac, ze przed zalozeniem RSow tez dokonalem kilka modow:

- zaciski hamulcy odmalowane i poskladane na nowych uszczelkach + nowy plyn do ukladu hamulcowego

- konserwacja spodu czarnym barankiem

- nerki pomalowane na czarno (zmatowione sreberko)

- IS Lippe ori w b. dobrym stanie (poprzednia byla klejona)

- nowy wlot powietrza z ASO w pas przedni (pod rejestracja) z wersji 324d, podobno niektore 325i tez mialy wlot powietrza, a nie zaslepke

 

a teraz kilka swiezo po zalozeniu RSow (na tych smiesznych oponkach):

0d77bff7b4853d87.jpg

804dbb1ce0dd99a9.jpg

35dee672aba5a169.jpg

0ad45d1d81e6a6d1.jpg

6d3887882a373d52.jpg

c501825ceed80b3c.jpg

 

oczywiscie opona 165 na feldze 7,5" wygladala komicznie, wiec zalozylem troche wieksze opony:

19405ff590effb91.jpg

b64de2d6484e731a.jpg

 

na koniec kilka fotek wnetrza:

17e80f65df5913f5.jpg

b40d2ffad9aee7c1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nowy wlot powietrza z ASO w pas przedni (pod rejestracja) z wersji 324d, podobno niektore 325i tez mialy wlot powietrza, a nie zaslepke

 

nie bylo go w zadnej 324d tylko w 324td oraz w każdej 325i szerokiej lampie.

 

fajne wnetrze, chcialbym takie do swojego cabrio. Niestety mam tylko oklepane bananowe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna targa ;)

wlasnie... co do nazwy, to Porsche juz opatentowalo nazwe targa, dlatego Baur musial inaczej nazwac swoj wytwor: Top Cabrio :) 

 

 

Klasycznie i z głową, tak trzymaj bo jest ich coraz mniej.

 

Elegancko sie prezentuje na tym kole  ;)

Jak ja kocham RSy  :)

bedzie z tego taki oem +  

Ja tez, chorowalem na te kola od czasu kupna Baura :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko,  pamiętam doskonale tego GFa z 2012 a i chyba w 2010 się widzieliśmy, staliśmy nie daleko siebie no i popiliśmy trochę, piękne czasy to były i pełno ludzi już "zginęło" w prozie życia od tego czasu.

Baura znam, zmiany powolne, ale do przodu, ja trzymam kciuki, no i ciesze się, że tak długo jest w jednych rękach i konsekwentnie dłubiesz. Środek jest świetny do tego koloru nadwozia.

Mam nadzieję do zobaczenia wkrótce.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko,  pamiętam doskonale tego GFa z 2012 a i chyba w 2010 się widzieliśmy, staliśmy nie daleko siebie no i popiliśmy trochę, piękne czasy to były i pełno ludzi już "zginęło" w prozie życia od tego czasu.

Baura znam, zmiany powolne, ale do przodu, ja trzymam kciuki, no i ciesze się, że tak długo jest w jednych rękach i konsekwentnie dłubiesz. Środek jest świetny do tego koloru nadwozia.

Mam nadzieję do zobaczenia wkrótce.

 

Pozdro.

W maju 2011 r. kupilem Baura, wiec w 2010 r. to z pewnoscia nie  bylem ja. Od czasu 2012 r. po GF obmyslilem plan na Baura i powoli daze do celu. Niestety zmiany powolne, poniewaz jak go kupilem bylem studentem :P jeszcze troche i sie zaczna zmiany, tylko dozbieram na wesele :D

 

Åadna sztuka

Środek w tym momencie jest taki hak powinien, kolorek moim zdaniem ładnie siadł

Delikatnie bym ją uwalil na glebę i spasowal koła

Ale wiadomo nie wszystko na raz

Bd zaglądał

Zadko spotykana wersja w germanie będzie

W planach juz jest gwint, tak samo jak nabranie szerokosci w RSach. Za jakis czas bedzie Baur w germanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w 2010 nie byłeś przypadkiem bez auta, tylko w odwiedzinach?

nie, nie, ja trafilem na syndykat w 2011 r., a w 2012 r. pierwszy raz bralem udzial w GF w Tarnowie

 

 

p.s. przez ulamek sekundy widac mnie na klipie z 2014r.

 

(0:28 i 1:59)  https://www.youtube.com/watch?v=RIS1IxVea6k

 

zawsze mozna sie poznac podczas ktorejs z kolejnych edycji GF :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wnętrze jest świetne, mało spotykany kolor, fajnie kontrastuje z lakierem nadwozia. Przydały by się jeszcze jakieś godniejsze dywaniki i nowe obszycie kierownicy, bo póki co rażą takie wycieruchy ;)

Ogólnie bardzo fajny BAUR, mimo że fanem szerokiej lampy nie jestem.

A tym co nie lubią BAURów powiem tylko tyle - zwyczajnie nie jeździliście takim i nie wiecie ile frajdy jest z tego składanego dachu. I wiem co mówię, kiedyś takiego miałem i niedawno sprawiłem sobie znowu takiego fikusa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Odswiezam temat, chociaz ze wzgledu na pogode auto zimuje w garazu. W 2015 jeszcze przed sniegami zdazylem posmigac na letnich:

 

2bfc24ca950c8a3b.jpg

155c6ec4325f3f75.jpg1b494e1f9e6d140e.jpg7d3dd380977671b1.jpgf6b83d1017858093.jpg

 

jesli chodzi o modyfikacje to tylko mechanika:

- wyeliminowanie luzow lewarka zmiany biegow (troche zabawy przy tym mialem)

- wymiana simeringu skrzyni biegow (przy wybieraku)

- wymiana czujnika biegu wstecznego w skrzyni biegow

- wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow (wklejona na czerwony silikon)

- nowe gumy tlumika oraz "uszczelki" laczenia tlumikow (oczywiscie pasta tez posmarowane)

 

cba4c23be503d81e.jpge5700de8a37598af.jpgd795d92308a68bcc.jpg

 

to by bylo na tyle...

Ciag dalszy bedzie wiosna, poki co za zimno na dlubanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...