Skocz do zawartości
kamils13

[e34] kamils13 -->> E34 540iA remake

Polecane posty

18 godzin temu, kamils13 napisał:

Zmieniam całą skrzynię biegów - z 5 biegowego starego 5hp30 na 8 biegowy automat np taki jak w M760il itp. - skrzynia z nowych BMW, Jaguarów i innych nowych szybkich.

Potrzebna jest mi łopatka bo jest 8 biegów do przodu i będę mógł klepać je ręcznie. Pobożnie życzę sobie urwania ~3s 0-200km/h.

 

EDIT: jednym z wymagań tej modyfikacji jest to, żeby jak najmniej ingerować w wygląd 540.

 

pozdro

Skrzynia 8hp70 akurat nie jest z m760li, bo tam siedzi 8hp90. Co do programów od Lamika, to to samo się robi za pomocą xHP. Sam mam ten program, ale w 6hp28 i przy stage 3 na ręcznej zmianie biegów, skrzynia za Ciebie nie przerzuci biegu, nawet jak wyjdziesz poza obroty, przetestowane. Szybkość zmian biegów zmienia się praktycznie dwukrotnie w i tak szybkiej skrzyni jednosprzęgłowej, poprzez wzrost ciśnienia w samej skrzyni. 

Pytałem o koszta, bo też rozmawiałem z Lamikiem o tej skrzyni, ale do mojego samochodu akurat i były tylko teorie. 8hp70 to jeszcze normalny koszt zakupu samej skrzyni, 8hp90 to już od 8k wzwyż za niewiadomo co. W twoim przypadku pewnie nie potrzebujesz aż takiej wytrzymałości na niutony więc i 8hp70 bez przeróbek tarczek w skrzyni starczy.

 

Co do efektów takiego swapa, w porównaniu do 5hp30, nawet po programie Alpiny czy coś, to po zaimplementowaniu 8hp70, nawet na seryjnym oprogramowaniu skrzyni, to będzie niebo a ziemia, właśnie przez brak tego pieprzonego długiego czwartego biegu i lepszego wykorzystania mocy i momentu przez możliwość ich rozłożenia na 8 biegów. 3 sekundy do urwania to na sam dobry początek do osiągnięcia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Sifacil napisał:

Skrzynia 8hp70 akurat nie jest z m760li, bo tam siedzi 8hp90. Co do programów od Lamika, to to samo się robi za pomocą xHP. Sam mam ten program, ale w 6hp28 i przy stage 3 na ręcznej zmianie biegów, skrzynia za Ciebie nie przerzuci biegu, nawet jak wyjdziesz poza obroty, przetestowane. Szybkość zmian biegów zmienia się praktycznie dwukrotnie w i tak szybkiej skrzyni jednosprzęgłowej, poprzez wzrost ciśnienia w samej skrzyni. 

Pytałem o koszta, bo też rozmawiałem z Lamikiem o tej skrzyni, ale do mojego samochodu akurat i były tylko teorie. 8hp70 to jeszcze normalny koszt zakupu samej skrzyni, 8hp90 to już od 8k wzwyż za niewiadomo co. W twoim przypadku pewnie nie potrzebujesz aż takiej wytrzymałości na niutony więc i 8hp70 bez przeróbek tarczek w skrzyni starczy.

 

Co do efektów takiego swapa, w porównaniu do 5hp30, nawet po programie Alpiny czy coś, to po zaimplementowaniu 8hp70, nawet na seryjnym oprogramowaniu skrzyni, to będzie niebo a ziemia, właśnie przez brak tego pieprzonego długiego czwartego biegu i lepszego wykorzystania mocy i momentu przez możliwość ich rozłożenia na 8 biegów. 3 sekundy do urwania to na sam dobry początek do osiągnięcia :)

 

Co do kosztów to kompetny swap taki, że jedyne czym ja musiałem się zając to kierownica powienien się domknąć w 20k. Z jeżdżeniem do nich na dwa auta itp.

 

W temacie osiągów to u mnie 5hp po prostu nie nadąża za silnikiem. Każda zmiana biegów to wpadnięcie w odcinę i strata czasu. Ile tego czasu? na każdej jednej zmianie biegu, ścigając się z autami w manualu ja zostaję minimum długość z tyłu. To samo ze startem, 1 do ~70km/h, 2 do 120km/h teraz.

Zanim pierwszy bieg się "obudzi" i wstanie doładowanie to auto w manualu jest szybsze o kolejną długość.

A 8hp jest szybsze od manuala nawet z bardzo wprawnym kierowcą.

 

Czyli do 200 mam 3 zmiany biegów i fatalny start. Myślę, że to wszystko się bardzo na plus zmieni.

 

Niestety nie RL a g-tech ale tak było na seryjnej 5hp

 

Obrazek

Obrazek

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kamils13 napisał:

 

Co do kosztów to kompetny swap taki, że jedyne czym ja musiałem się zając to kierownica powienien się domknąć w 20k. Z jeżdżeniem do nich na dwa auta itp.

 

W temacie osiągów to u mnie 5hp po prostu nie nadąża za silnikiem. Każda zmiana biegów to wpadnięcie w odcinę i strata czasu. Ile tego czasu? na każdej jednej zmianie biegu, ścigając się z autami w manualu ja zostaję minimum długość z tyłu. To samo ze startem, 1 do ~70km/h, 2 do 120km/h teraz.

Zanim pierwszy bieg się "obudzi" i wstanie doładowanie to auto w manualu jest szybsze o kolejną długość.

A 8hp jest szybsze od manuala nawet z bardzo wprawnym kierowcą.

 

Czyli do 200 mam 3 zmiany biegów i fatalny start. Myślę, że to wszystko się bardzo na plus zmieni.

 

Niestety nie RL a g-tech ale tak było na seryjnej 5hp

 

Obrazek

Obrazek

 

pozdro

5hp30 to skrzynia typowo do cruisingu. Do ścigów, jeszcze w tych latach, kompletnie się nie nadaje i tak jak mówisz, tracisz przez to bardzo dużo. Nie chcę teoretyzować, ale w Twoim przypadku, z dobrze skonfigurowaną skrzynią itp. powinieneś spokojnie 13-14s robić 0-200 jak dobrze sklei opona, a może i lepiej. 

No już 6hp26/28 jest na tyle szybka, że bardzo wprawiony kierowca jej nie dorówna, nie mówiąc już o 8hp70 po xHP. Jeśli chodzi o osiągi, to chyba po uturbieniu będzie to dla Ciebie najlepszy mod :)

W moim przypadku, przeróbka 6hp28 na 12000-1400nm to koszty +- 10k. Przy 8hp70/90 zrobionej też na 1200-1400nm by wytrzymywała to już 15k wzwyż. Zapewne przez to, że mam młodszy samochód i mniej elementów jest potrzebnych do przystosowania. Zawsze i tak trzeba mieć ten zapas, stąd pewnie taka kwota u Ciebie. 

Powodzenia w realizacji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

9uJnS65.jpg


Cześć,

540 w domu. Muszę zrobić docelową kierownicę, zamontować selektor trybów pracy skrzyni i wyświetlacz, na moją prośbę tego nie zamontowali.

Jak się okazało, od dłuższego czasu jeździłem z uszkodzonym zaworem WG. Skutkowało to późnym wstawaniem sprężarki i niestabilnym doładowaniem. WG wymieniony na większy + korekta softu na nowej skrzyni. efekt?

higq8hC.jpg
9GYQv0a.jpg

Jestem tak zadowolony, że nie wiem jak to powiedzieć. Albo wiem, jest rozpierdol!!! - nie moderować  :drunk: 

Od setupu Małeckiego doszło 25km i 23nm. Natomiast pełny boost pojawia się przeszło 1000 obrotów wcześniej co bardzo widać na wykresie, od 3k obrotów jest naprawdę mocno. Dzisiaj od rana było trochę sucho po mroźnej nocy i zrobiłem może z 10 kilometrów.

Pełnym ogniem nie da się iść bo 3-4 niema trakcji, na 5 potrafi się uślizgnąć jak złapiemy wilgotny asfalt. Ale jest wyraźnie szybsza.

Skrzynia - hmmmmmmm chyba się zakochałem.

W pełnym automacie jedzie płynnie. Fajne wrażenie jak przy 100km/h na 8 biegu mamy 1500 obrotów i totalny turbo gwintowy komfort.

W "szybszych trybach" jest przepaść do tego co było. totalna kosa, jak będzie pogoda kiedyś to pokręcimy jakieś filmy i zobaczycie.

Kolejna sprawa to starty z miejsca. Trans brake jest totalym kosmosem. Stajemy, ciągniemy łopatkę, wyświetla sie komunikat o włączeniu trans brake, gaz w podłogę. Obroty stają przed 3000/min, puszczamy łopatkę i dzieje się magia. Start pełnym ogniem z 1, 2 lub 3 biegu. Da się po starcie przebić na 3 i 4 i mamy regularnie zapalone opony i start w kłębach dymu 245/40r18. Nie mogę doczekać się dobrej pogody.

Sam sprawdziłem możliwości obecnego setupu może w 20% a już go kocham.

Czekam, na pogodę, pomierzymy czasy i zobaczymy jak jest. Ale jestem prze zadowolony!

Estetyka wykonania pracy i podejście Łukasza Lamika 11/10!

 

Pierwsze starty na brudnym suchym asflacie. 245/40 z tyłu, totalnie nie wjeżdżony.

https://www.youtube.com/watch?v=_TMO7cZzC3s

 

pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto świetnie wygląda, jeździ zapewne super i co najważniejsze cieszy właściciela.

O to w tym wszystkim chodzi.
Szerokości!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty. Pewnie sam doczekać się nie możesz suchych i klejących dni, by sprawdzić potencjał :D Samochód od dawien dawna kompletny, a teraz staje się obiektem pożądania szerokiego grona osób, w tym moim :D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pół roku minęło to można zrobić lekki up nie w GS klimacie.

540 z nową skrzynią jeździ i ma się całkiem dobrze. Zakładane około 3 sekundy 0-200 udało się urwać. W niedzielę przy 3% nachylenia drogi na + dla mnie wyszło 4.46 0-100 i przy jednej próbie 100-200 10.27s. Myślę, że 9.xx 100-200 jest realne. Zważona z prawie pustym bakiem 1640kg.

Cały ten sezon jeżdżę na BBS RK 8.5/10x18 z semislickami 235/40 i 265/35. - RS grzecznie odpoczywają.

TbeXhYx.jpg

MC2oZS8.jpg

tE4nE6z.jpg

WRLdCes.jpg

EMN1fBB.jpg

W majówkę Michał z Wrocławia zmontował mi hamulce na przód:

YTKjBO7.jpg

87uOehq.jpg

UskmXcP.jpg

6 tłoków i 360x36 tarcza - bardzo wydajny zestaw.

Na tył niebawem zrobimy zestaw 4 tłokowy na tarczy 345mm i hamulce będą skończone.

 

Ponieważ V8T było ledwo słychać to pozbyłem się końcowego tłumika:

vmOIEme.jpg

co zaowocowało takim brzmieniem:

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się da w e34, ale nie chciałeś tam multifunkcji ? Wnętrze robi wrażenie, niby nic ale te łopatki zwiastują coś dobrego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba przez brak multi właśnie widać nieszczęsne śrubki na łopatkach i jeszcze słabiej to wygląda. Niestety mega słabo te łopatki leżą do tej kiery. Nie ta epoka w ogóle. Ale znane są przyczyny tej modyfikacji więc nie ma co też dyskutować bo cel jest wyższy. Fura kot. Ładnie pooopierdala. Ciąłeś się już z jakimś super wozem? Ciekaw jestem jego miny hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Idzie to kompletnie nie w moją stronę, walka o każdy ułamek sekundy itp. mnie to już nie jara chyba za stary jestem. Auto zrobiło się póki co sleeperem, co jest pocieszające że nie ma jeszcze "widocznych zewnętrznie patentów" zwiększających moc. Wolałem germańskie wydanie, a do zabawy ścigania itp budowałbym osobiście całkiem inne nadwozie ale to tylko moja opinia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na przemian w pracy autami z DSG i prywatnie klasycznym, ociężałym automatem GM'a także w 100% rozumiem posunięcie ze zmianą skrzyni na szybszą. Pomijając kwestię urwanych sekund w przyspieszeniach, uwierzcie mi na słowo, że nawet przy spokojnej jeździe różnica jest kolosalna pomiędzy pracą starego automatu a nowoczesną skrzynią. W dobie E34 za 1500zł ledwo toczących się po drogach Twoja musi robić na drodze niezły whiskas z mózgu posiadaczom wszelakich gofów er itp wynalazków dla bananowych dzieci. Jedynie co to przy zachowaniu maksymalnej oryginalności i oldschoolu wnętrza także mnie "rażą" wystające z dołu elementy łopatek oraz 4 "gajgerki". Myślę, że w takim projekcie i przy takich nakładach awron byłby ciekawszym rozwiązaniem, mniej rzucającym się w oczy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszło mi zamówione dragy więc szybkie pomiary. 

0-100:

PAYiX5m.png

 

100-200:

TU8ulIC.jpg

 

i 1/4 mili:

66hN1ZP.png.

 

0-100 było 5.47 jest 4.78

100-200 było 12.79 jest 10.27 tu trzeba poprawić bo jest jak jest. Na e34 bardzo spoko ale generalnie średnio. 

 

Zważona bez zapasu, z małym aku i na rezerwie 1640kg.

Do tego fun jaki daje nowa skrzynia biegów - zdecydowanie było warto. 

 

To tak w ramach walki o setne sekundy... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...