Skocz do zawartości

[E36] Cabrio Hellrot- BUCZO


BUCZO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam_ Chciałem Wam pokazać moje e36 cabrio w kolorze piekielnej czerwieni :mrgreen: Kilka danych z vin decoder:

 

Model description:

318I

Market:

Europa

Type:

BH31

E-Code:

E36 ©

Chassis:

Cabriolet

Steering:

links

Doors:

2

Engine:

M43 - 1,80l (85kW)

Drive:

Heckantrieb

Transmission:

manuell

Body Color:

Hellrot (314)

Upholstery:

Leder Standard/schwarz (P8SW)

Production date:

20.01.1997

Assembled in:

Regensburg

 

  •  

Code

Sonderausstattung

Optional Equipment

S243A

Airbag Beifahrer

Airbag for front passenger

S255A

Sport-Lederlenkrad Airbag

Sports leather steering wheel

S305A

Fernbedienung für Zentralverriegelung

Remote control for central locking

S341A

Stossfänger komplett in Wagenfarbe

Bumpers completely in body colour

S380A

Hardtop-Vorbereitung

Hardtop-preparation

S388A

Verdeck schwarz

Softtop, black

S399A

Verdeck EM vollautomatisch

Softtop, electromech. all-autom.

S428A

Warndreieck und Verbandstasche

Warning triangle and first aid kit

S494A

Sitzheizung Fahrer/Beifahrer

Seat heating driver/passenger

S510A

Leuchtweitenregulierung

Headlight aim control

S520A

Nebelscheinwerfer

Fog lights

S556A

Aussentemperaturanzeige

Outdoor temperature indicator

S570A

Stärkere Stromversorgung

Reinforced power supply

S668A

Radio BMW Reverse RDS

Radio BMW Reverse RDS

L801A

Länderausführung Deutschland

National Version Germany

S818A

Batteriehauptschalter

Battery master switch

S863A

Händlerverzeichnis Europa

Retailer Directory Europe

S879A

Bordliteratur deutsch

On-board vehicle literature German

 

Czyli szału ni ma ale zauroczył mnie jej stan wizualny i techniczny oraz fakt, iż w DDR posiadał tylko jednego właściciela znajomego, mojego znajomego. A zapomniałbym o kolorze :mrgreen: . Ponadto książkowo przejechała tylko 120 tys. km w sezonach letnich z uwagi na to, że na codzień właściciel posiadał dupowóz- taki dla zwykłych zjadaczy chleba. Nie twierdzę, że była idealna ponieważ można zauważyć, że jest to rocznik 1997, a atrapę ma przedliftową i błotniki bez kierunków. Być może korozja lub coś innego spowodowało wymianę tych elementów Jest on z 20.01.1997 roku, a czytałem gdzieś, że początki liftu były dziwaczne, tzn. mieszano przedlift z liftem ale tego nie mogę potwierdzić, piszę tylko to co przeczytałem. Najważniejsze, że był dokładnie sprawdzany przez fachowców i większego dzwona nie ujawnili

 

Teraz najważniejsze czyli: oto on po zakupie w miesiącu wrzesień 2014r.

 

28m0bpv.jpg

2cdem1l.jpg

 

i z moim codziennym, tanim w eksploatacji dupowozem e46 touring 320d

 

 

sl5zsg.jpg

5ckjtl.jpg

rszd5g.jpg

25slguu.jpg

 

- Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem to sprawdzenie całego układu jezdnego podczas pierwszego przeglądu w kraju. Wyszło wszystko idealnie i o dziwo znajomy diagnosta stwierdził, że posiada prawdopodobnie wszystkie elementy zawieszenia oryginalne ( nasze dziurawe drogi szybko sobie z nimi poradzą ) oprócz jednego sworznia. Z uwagi na wykonywany przegląd miałem ustawianie zbierzności gratis,  z czego skorzystałem i przed tym wymieniłem drugą gałkę sworznia bo miała malutki luz- wybrałem lemforder-a. Innych nieprawidłowości nie stwierdzono, a jedyny mały wyciek z tylnego mostu- uszczelniono i po sprawie 

- Następnie:

- wymiany świec na NGK BKR6EK, kable w dobrym stanie 

- wpłynął: do silnika olej Valvoline Maxlife 10W-40, do wspomagania Valvoline Maxlife ATE i chłodnicy Prestone. Oczywiście układ został prawidłowo odpowietrzony, na co poświęciłem trochę czasu, oczywiście wleciały też nowiutkie filtry- nie pamiętam jakiej firmy, chyba Mann-a

dw6sfp.jpg

- wymianę oliwy w skrzyni biegów i płynu chamulcowego zostawiłem na później

- przekazałem samochód celem wykonania profesjonalnej konserwacji podwozia łącznie z piaskowaniem i konserwacją profili, nadkoli i drzwi wewnatrz. Odkryto tylko jedną malutką dziurkę w przedniej części progu, którą oczywiście załatano i odpowiednio wszystko zabezpieczono ( jak na 1997 rok to według mnie rewelacja ). Na konserwację dostałem 2 lata gwarancji

- wewnatrz wszystko działało więc nie było roboty 

- na koniec podstawowych prac wleciało odpowiednie zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą, podobno skuteczne

 

Jak samochód wyglądał po zakupie widać na zamieszczonych fotkach. Później się zaczęło dziać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Moim założeniem było i nadal jest doprowadzenie go do stanu perfekcyjnego pod każdym względem, a szczególnie wizualnym / wszystko lub prawie wszystko oryginalne / Styl jaki sobie założyłem to raczej cult, chociaż cult i german według mnie są zbliżone w jakimś tam stopniu do siebie. A więc pod cult i związany z tym styl retro zakupiłem okazjonalnie

2a7bcw8.jpg

2je4dop.jpg

2qduz5k.jpg

sgmoi0.jpg

 

Oryginalne prościutkie RC 090 nie jeżdżone po naszych drogach, a co najśmieszniejsze od mojego znajomego 10km od miejsca mojego zamieszkania. O tym dowiedziałem się dzwoniąc pod numer z ogłoszenia z OLX.pl. Można powiedzieć, że te felgi mu wykradłem, takie były tanie

 

Pierwsze przymiarki, nie mogłem się oprzeć. Od dawna o takich myslałem nawet żeby dać je na e46- po prostu mi się podobają

21m9ncl.jpg

2i0gk1x.jpg

 

Później felgi pojechały na polerkę rantów, chromowanie śróbek i malowanie rotorów ( w sumie rotory nie były w złym stanie aledla mnie musiały być idealne ). Tu polecam Felga Desige Zabrze- to nie reklama, firma solidna i nie naciąga cenowo. Tam też zamówiłem nowe oponki Nankang NS-2 205/40/17. Po całym zabiegu wygladają tak

 

2myzxx0.jpg

xcuel3.jpg

2mo75no.jpg

 

Dalej wpadła ori uszczelka pod antenę i antena, nowa tylna szyba, ori lampy tylne z białymi kierunkami w stanie- jak nowe 

 

14vmy3c.jpg

 

Przedni zderzak, który był dla mnie zagadką ( ni to seria, nie to ori m pakiet ) wyjechał, a jego miejsce zajął ori m pakiet z nowymi ori listwami, tylny również wymieniony na ori m pakiet z nowymi ori listwami. Progi zostawiłem proste bo kręcone mi się nie podobają. Zawitały również nowe ori listwy szerokie m pakiet. Kierunki i tu uwaga :mrgreen:  nie ori tylko nowe TYC dymione, żarówki kierunków Osram Diadem- tył i przód. Lampy przednie z soczewką zostały- Boscha i halogen też- Hella.

wspra9.jpg

2le3w5i.jpg

2h2h7x2.jpg

 

A i widać nowy tłumik końcowy dedykowany e36 G-POWER - cały mega wypolerowany Autosolem Metal Polish. Jest głośny ale "dodaje" mocy M43

 

Na ostatnich fotkach cabrio jest już po profesjonalnej polerce ( nie takiej, którą robi lakiernik na szybko za 150zł ) i zaprawkach. Według mnie jest dobrze. Zabezpieczyłem to Dodo Juice Orange Crush Wax, który dedykowany jest takim kolorom

 

15iagip.jpg

 

Poszedł też w ruch cały mój zestawik i tak:

 

- dach czyszczenie Hit the Spot z Surf City Garage i dwukrotna impregnacja Hight Tech Fabric Guard z 303

- opony zbezpieczone Bold N Bright Gel z Poorboy's World

- felgi zabezpieczone Wheel Sealant z Poorboy's World

- środek i listwy zewnetrzne nasączone #108AS z Finish Kare

- skóry czyszczone i zabezpieczone kosmetykami Furniture Clinic

- zapachy od California Scents

- mycie budy na dwa wiadra z sepatorami brudu rękawicą z wełny merino, szampony Gold Class lub NXT z Meguiar's

- odpowiednie szczotki do opon, felg, pendzelki do detali, ręczniki do suszenia po myciu i mikrofibry

 

także jak mówi pewien kulturysta- Nie ma lipy 

 

2db1lqd.jpg

 

Ok_ zaszło jeszcze dużo zmian ale o tym po zaakceptowaniu mojego tematu bo wszystko bym zdradził za pierwszym razem

 

regulaminowo - co czeka jeszcze mojego hellrota:

 

- wymiana oliwy w skrzyni biegów i płynu hamulcowego

- nowe zaciski hamulcowe + tarcze Jurida + kloski ceramiczne Jurida i lepsze przewody hamulcowe

- kierownica- serducho - bo nie zdąrzyłem zakupić

- sprzęt audio ( kable już podciągnięte )

- stabilizatory H&R przód tył

- konkretny gwint aby tylne koła schowały sie w nadkole i przód wyrównał

- i wiele innych ulepszeń o których później

 

A może jeszcze jedna fotka ze środka 

 

2cfqvwk.jpg

 

Pozdrawiam i podziwiam Was za ogrom prac włożonych w Wasze BMW bo tylko my wiemy ile to kosztuje czasu, poświęcenia i pieniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat zaakceptowany więc najpierw podziękowania dla marszala i Binio_ Jeszce wymienie błotniki i będzie pełny polift bo atrapa jak widać na foto już jest. A teraz opiszę dalsze mody

 

- założona rozpórka by Staffa

avq8e8.jpg

 

- ori elektryczne lusterka m3 z wkładami w stanie idealnym

 

2qxojyd.jpg

2hxlhep.jpg

 

A w środku:

 

- elektryczne stołki w czarnej skórze z e46 coupe m3. Zastanawiałem się nad Vaderami ale te mi się spodobały. Dzięki mik :/

- wiatrołap kupiony od kogoś tam na OLX-ie

- nowa gałka krótka m-pakiet

- schowek i progi motorsporta ( muszę wymienić emblematy na listwach zewnętrznych bo są "m-pakietowe" ale czekam na lepszą cenę bo nie dam 280zł i coś takiego )

 

dm9v8w.jpgouw58x.jpg

 

2ijpz4g.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i do wymiany i kupna wewnątrz :

 

- kierownica- serducho, jak najszybciej

- może kiedyś podłokietnik ale już się przyzwyczaiłem do jazdy bez niego

- boczki przód i tył albo ori w czarnej skórze z przeszyciami albo dam do obszycia bo teraz jest pseudo skóra i na jednym tylnym puchnie :?

- sprzęt audio ale bez szaleństw :/ Wzmacniacz 5-kanałowy Kenwooda został mi z poprzedniej instalacji, kondensator Hollywood kupiony, kabelki do głośników i radia podciągnięte. Głośniki muszę kupić. Może w lato to ogarnę ale zastanawiam się czy przerabiać przednie boczki pod 16-ki czy dać na dystansach 16-ki w ori miejsca po przeróbce co będzie łatwiejsze, przerobić tyły na 13-ki i sub w miejsce pomiędzy tylną kanapę. Wszystko bardzo dyskretnie bo nie potrzebuję mega mocy, basu, itp.

 

samochód nie ma klimy, posiada OBC 7 ale nic z tym nie będę robił. Po prostu nie przeszkadza mi to.

 

Dodam jeszcze kilka fotek jak wygląda z zewnątrz :/

wspra9.jpg

j9si7n.jpg

vyl2xu.jpg

dg2j47.jpg

 

I z równie fajowym cabrio mik-a :/

 

2m61fd1.jpg

ta0gsx.jpg

3533y3d.jpg

b3kkkp.jpg

dyogoy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor fajny,

Niestety skoro to styczeń 1997 to powinien mieć pełny polift- zadna przejściówka.

Przedni zderzak który miałeś załozony to z pakietu zendera jeśli dobrze widzę.

Fotele chyba nie bardzo od e36 :mrgreen:

Tk myślałem, że to zender :mrgreen: ale szczerze m- pakiet duzo lepszy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zostaje czy wpadnie coś mocniejszego?

Czas pokarze k3rmit :-) du** nie urywa ale tak jak pisałem ma 120 tys. km, zero wycieków i jest prosty w budowie jak cep a co się z tym wiąże praktycznie bezawaryjny_ Czasami chodzą mi po głowie myśli o wymianie,a później schodzę na ziemię_ w sumie to do bujania się tu i tam nie jest zły_ Szczerze to mam go od września 2014r. i zrobiłem max. może 500km i to licząć trasę spod Rzeszowa skąd go kupiłem, całą późną jesień, zimę i wczesną wiosnę odpoczywał sobie w cieplukim garażu_ traktuję go raczej hobbystycznie_ Szczerze to teraz jest w dużo lepszym stanie niż moje e46 z 2003 roku :mrgreen:  Może wpadnie mi do głowy jakiś inny projekt, jak skończę ten i wtedy bedzie to 3.0 min. :mrgreen:  Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarzuc czarna nere. Pewnie to juz standard,ale grill nie rzuca sie tak w oczy

szczerze to myślałem o tym ale wtedy pójdę już bardziej w German. Chyba kupię drugi komplet i będę miał na zmianę. A jak myślą inni sreberko czy black ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne cabrio, ale wypierdziel z tamtąd te fotele bo one są z innej epoki i ani troche nie pasują do stylistyki E36.

Bardzo ładny kolorek, widać ze auto zadbane :)

W tej niebieskiej wydech jest "śmieszny" ale tak to też ładniutka :P

No i ja bym zostawił gril w chromie. U siebie też o tym myślę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne cabrio, ale wypierdziel z tamtąd te fotele bo one są z innej epoki i ani troche nie pasują do stylistyki E36.

Bardzo ładny kolorek, widać ze auto zadbane :)

W tej niebieskiej wydech jest "śmieszny" ale tak to też ładniutka :P

No i ja bym zostawił gril w chromie. U siebie też o tym myślę :P

 

Wiesz zanim zobaczyłem na żywo te stołki to też miałem mieszane odczucia i w ciemno bym ich nie kupił bo przeglądając fotki z sieci wydawały mi się jakieś takie duże, zbyt nowoczesne, ale zdanie zmieniłem szybciutko :mrgreen:  Nawet dokonywaliśmy z mikiem pomiarów ze sportami i praktycznie są takie same_ Porobię więcej fotek to sam ocenisz :roll: Trzymanie boczne i twardość pierwsza klasa :mrgreen: Wiadomo vadery to vadery ( klasyka )  ale cena mnie dobija, chyba wolałbym kupić zamiast nich BBS- y RS-y _pozdrawiam i dzięki za opinię_ Licze się z Waszymi opiniami i sugestiami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...