Budrys Napisano 9 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Jakie V8 dokładnie zagości pod maska? b44 Zaniedbany temat na Syndykacie czas uzupełnić. Przynajmniej będzie zwięźle. Wskazówki oryginalne, emblemat ory, licznik przed lift ale jest spoko :cwaniak2: sezon sie skończył już dawno tak wiec nadszedł czas na pomoczenie, szukałem silnika w głowie już od dawna i właściwie do końca nigdy nie wiedziałem co to będzie. Jak kopiłem dawce z 4,4 to teraz mogę mówić ze będzie Vka. Idę pod prąd bo wiem ze mile widzianym silnikiem tu byłoby coś z S z przodu i sam również tak uważam, jednak serce moje było bardziej za tą V8 mimo wszystko. Myślę, że też nie ma co biadolić bo ja nawet nie wiem czy to ten docelowy piec w moim BRG wiec czas pokaże ale już na pewno nie tak szybko. Silnik bardzo zasyfiony, no tak z niego lało że wszystko uwalone, wymieniam wszystkie uszczelki, oringi, simeringi na nowe pompa wody, termostat odma, maluje obudowy rozrządu i pokrywy, śrubki ocynk oczywiście. trudno będzie uzyskać efekt czystości w komorze z tym silnikiem ale nie będzie też syfu wiadomo. Jak coś się już robi to graty standardowo udokumentować trzeba. pudło uszczelek pompa wody + nowy termostat pokrywa płaszcza wodnego i duperelki pompa przerobiona według instrukcji od Adama Walczaka z miską itp W międzyczasie ogarnąłem zaciski, klocki i tarcze na tył od e46 330i/d 320mm, dodadzą uroku trochę. Zaciski kupiłem po regeneracji wiec tylko przemalowałem na złoto. Do tarcz tylnych zostały wprasowane tuleje redukcyjne dzięki którym ręcznego nie trzeba będzie modyfikować (mocowań szczęk). Również dotarły ocynkowane śrubki, mocowania i sprężyny na tył. Jak ktoś nie wie gdzie to można zrobić to polecam Maciek Kozłowski (MPperformance). Szybko i tanio, z wysyłkami za to co na foto + obie tarcze hamulcowe . Czas składać piec. :yeah: Jeszcze jeden grat który był nie zbędny. Gałka podświetlana 6b. Miałem podświetlaną 5b myślałem, że zmienię tylko emblemat, jednak okazało sie, że nie ma takich w ASO i tylko cale gałki są. No i jest Tymczasem Przy swapie trzeba zmienić drążek kolumny kierowniczej na chudszy by zrobić więcej miejsca na kolektor wydechowy. Po za tym mam jeszcze zagwozdkę bo trafila mi sie szpera z M3 3,2 typ. 210 i trzeba by caly wozek zmieniać, a dopiero co to robiłem wiec mi sie to nie widzi, a mam już torsena z Z3 przeklada sie do duzej bani z e36 na długość 2,93 na razie na tym zostanie. stare było już na wykończeniu dotarły kolejne zapomniane graty Short shifter od bmw z3 i niezbędny zestaw naprawczy No i te najważniejsze detale w miedzy czasie Przewody hamulcowe w koszulkach termokurczliwych aby ukryć tani wygląd miedzi. Niebawem pierwszy start :cwaniak: Znowu piasek i proszek, z zawieszenie zostaly przednie wachacze niepiaskowane i lakierowane bo i nie ma potrzeby takiej, Reszta do zrobienia niebawem czyli wał półosie i dyfer jeszcze, Wilku_kbj, Thepiekarz, KUJON i 1 inny dodali reakcje 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ŁukaszKokot Napisano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Szczene z gleby zbieram,za***iste podejscie Masz,kibicuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas Napisano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 jaram się jak ksiądz nowym ministrantem na GF zamawiam z Tobą rundę Andrzeju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Americano Napisano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Pelna profeska ðŸ‘ðŸ»ðŸ»ðŸ» Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koko2403 Napisano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Noo zajebi##e podejscie do tematu. Po syndykatowemu dbałosc o szczególy. Muszę ja usłyszec!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buciek Napisano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Wcześniej też było czysto Niczego innego się nie spodziewałem Dobra robota jak zwykle Będzie za***rdalac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scythe Napisano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 O j****** w d*** pie****** poszedł grubo! Oby więcej takich aktualizacji tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Lubię to! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 I dlatego tu wciąż jestem!!! Dla takich projektów. Mega robota. Tego w tym aucie brakowało. Jest SZTOS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik3er Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 I będzie kolejna świnia pod maską brawo ty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobson Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Gratulacjie auta... Pierwsza liga,pieknie sie to oglada i fajnie ze dbasz o szczegoly i detale... Bedzie asfalt zwiac maszyna... Jestem drugi po bartasie na przejaszczke ....hehe P.s.Tam podesciem do sprawy dajesz jak najwyszy poziom gratki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malyzmc Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Dopieszczasz każdy szczegół. Klasa! Wcześniej zegary były poliftowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 ja odrazu wierzyłem w podejscie, zapytam z innej strony....będzie CLEAN pod maską ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ŁukaszKokot Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Polifty sa wyskalowane tylko do 240km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budrys Napisano 10 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 ja odrazu wierzyłem w podejscie, zapytam z innej strony....będzie CLEAN pod maską ? Robię co mogę aby tak było, a jak wyjdzie? sam ciekaw jestem, trochę brakuje mi weny w sprawie doboru kolorów pod maską, elementów typu zbiorniczki wody i hamulcowego płynu oraz nie do końca jestem przekonany co do pokrywy silnika|(czy ma być i jeśli już to w jakiej kolorystyce) i mętlik w głowie coraz większy. Wbrew pozorom to ważne jakie będą kolory pod maską, żeby był czysty wygląd, a też nie można przekroczyć pewnej granicy tzw kiczu itp. No motywacji od was tyle dostałem, że już będę aktualizował częściej chyba temat Lista do przejazdu(Chotowa): 1Bartas 2Bobson 3 Kozienice: 1 Wally 2 Akrobeta 3 i inni Hah no mam nadzieję, że będzie czym sie jarać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamster Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Jak zobaczyłem ten update,to od razu przypomniał mi się twój temat na którymś forum,gdzie pytałeś o jakiekolwiek informacje dotyczące takiego swapa.Raczej zbyt wiele optymizmu się tam nie pojawiło.Wszystko mega ciasno siedzi,grzeje się jak reaktor itp No i ta nieszczęsna miska olejowa do której prototypu własnej roboty chciał wszystkich przekonać koleś z Adamatu.Z lektury wynikało,że wtedy ci się odechciało niestety i pomyślałem że szkoda bo przydałby się ktoś z odpowiednim podejściem kto pokaże że da radę to sensownie zrobić i przede wszystkim aby dało się tym jeździć jak normalnym autem.No i okazuje się,że jednak nie odpuściłeś,co mega cieszy.Czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój wydarzeń,bo podejście do tematu na wysokim poziomie. PiotrekE36 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk7250 Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Lecisz grubo z tematem Budrys, trzymam kciuki oby wszystko się udało Zaklepuję przejażdżkę na 3erze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz ///3 Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 tez jestem ciekaw jak to wszystko wyjdzie i ile zajmie czasu widzimy sie w Chotowej i musze oblukac jak to sie odpycha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 mysle że kolorystyka m52TU i tu by siadła dobrze, klasycznie z kilkoma złotymi akcentami ja u siebie miałem pomysł naklejenia paska jako skala na zbiorniczek , psiknac w ciemno i zerwać paseczek no to jest powód by walić na kozienice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malyzmc Napisano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Polifty sa wyskalowane tylko do 240km/h Tak, wiem. Też założyłem przedlift sek w tym ze inaczej idzie sygnał do kontrolki abs i chyba airbag bo te kontrolki po zapłonie wcale się nie zapalają i chciałem zapytać czy bydrys już to rozwiązał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budrys Napisano 11 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Tak, wiem. Też założyłem przedlift sek w tym ze inaczej idzie sygnał do kontrolki abs i chyba airbag bo te kontrolki po zapłonie wcale się nie zapalają i chciałem zapytać czy bydrys już to rozwiązał? nie wiem tego Budrys dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasm5 Napisano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Może rozwieje twoje wątpliwości co do mostu - dyferencjału Torsen-a zZ3 z dyfrem e36 2,93 raczej w sposób prosty nie połączysz, potrzebny będzie pierścień, co potem bardzo utrudnia ustawienie luzu międzyzębnego. Co przy takiej mocy i momencie raczej nie da nic dobrego na dłuższą metę. Poza tym głowa 188mm czyli duża e36 liczona był dla momentów max 250Nm. Według mnie głowa M3 210mm na pewno była by na pewno trwalsza. Mniejsze prawdopodobieństwo oberwania uzębienia, oraz uszkodzenia półosi. A co najważniejsze przy typie twojego zawieszenia tył - Torsen często będzie się zastanawiał "działamy-nie działamy" szczególnie przy skrętach i ruszaniu w skręcie. Zasada działania Torsena (stosowanego w BMW) w takiej sytuacji spowoduje że blokada nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Młody92 Napisano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Dobra robota! Będę obserwował: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budrys Napisano 11 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Może rozwieje twoje wątpliwości co do mostu - dyferencjału Torsen-a zZ3 z dyfrem e36 2,93 raczej w sposób prosty nie połączysz, potrzebny będzie pierścień, co potem bardzo utrudnia ustawienie luzu międzyzębnego. Co przy takiej mocy i momencie raczej nie da nic dobrego na dłuższą metę. Poza tym głowa 188mm czyli duża e36 liczona był dla momentów max 250Nm. Według mnie głowa M3 210mm na pewno była by na pewno trwalsza. Mniejsze prawdopodobieństwo oberwania uzębienia, oraz uszkodzenia półosi. A co najważniejsze przy typie twojego zawieszenia tył - Torsen często będzie się zastanawiał "działamy-nie działamy" szczególnie przy skrętach i ruszaniu w skręcie. Zasada działania Torsena (stosowanego w BMW) w takiej sytuacji spowoduje że blokada nie zadziała. pożyjemy zobaczymy, torsen już przełożony. Mnie wcale nie martwią rzeczy typu oberwanie uzębienia i półosi. Nie wiem o jaki moment Tobie chodzi bo w z3 jest typ 188 z silnikiem s54b32, wiec liczone były do max 250Nm? a zakładane nawet do s54? jakoś mi to sie nie zgadza. to nie motosport ale uwagi Twoje są konkretne i będę się uczył na swoich błędach... dzięki za sensowne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasm5 Napisano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Jak już tak mamy uściślać to jeszcze w M3 e36 3,0 była głowa 188. Ale w 3,2 już nie popełniono tego błędu. Mamy dwa wyjątki M3 3,0 i Z3M z tą różnicą że auta te a w szczególności Z3 było autem dość lekkim. Producent świadomy że mamy większy moment z silnika od konstrukcyjnego mechanizmu szpery zastosował 2 zmiany: 1. zastosowano śruby do mocowania wieńca zastosowano M14(jak w nowszych wersjach 210) zamiast standardowych M12 w głowie 188. 2. w obu przypadkach zastosowano większe półosie, dzięki specjalnym flanszą. Więc z Z3M mamy półosie z przegubami jak M3 3,0 lub 3,2. BMW Z3 z silnikami S50 lub S54 nie było produkowane w jakiś dużych ilościach i ciężko w tą konstrukcję było wepchnąć głowę 210. Tu dodatkowo zastosowano jeszcze chłodzenie oleju w celu optymalizacji pracy mechanizmu i łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.