Skocz do zawartości

[E36] British-Racing Green by Budrys


Budrys

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie V8 dokładnie zagości pod maska?

 

b44

 

Zaniedbany temat na Syndykacie czas uzupełnić. Przynajmniej będzie zwięźle.

 

 Wskazówki oryginalne, emblemat ory, licznik przed lift ale jest spoko :cwaniak2: 

 
vaqo2.jpg
 
 sezon sie skończył już dawno tak wiec nadszedł czas na pomoczenie, szukałem silnika w głowie już od dawna i właściwie do końca nigdy nie wiedziałem co to będzie. Jak kopiłem dawce z 4,4 to teraz mogę mówić ze będzie Vka. 
Idę pod prąd bo wiem ze mile widzianym silnikiem tu byłoby coś z S z przodu i sam również tak uważam, jednak serce moje było bardziej za tą V8 mimo wszystko. Myślę, że też nie ma co biadolić bo ja nawet nie wiem czy to ten docelowy piec w moim BRG wiec czas pokaże ale już na pewno nie tak szybko. 
2ngtwk6.jpg
 
Silnik bardzo zasyfiony, no tak z niego lało że wszystko uwalone, wymieniam wszystkie uszczelki, oringi, simeringi na nowe pompa wody, termostat odma, maluje obudowy rozrządu i pokrywy, śrubki ocynk oczywiście.  trudno będzie uzyskać efekt czystości w komorze z tym silnikiem ale nie będzie też syfu wiadomo.
28ump3a.jpg
 
 
Jak coś się już robi to graty standardowo udokumentować trzeba.
 
pudło uszczelek 
20jpt28.jpg
pompa wody + nowy termostat 
mt0z6.jpg
 
2gt57xw.jpg
pokrywa płaszcza wodnego i duperelki 
ta0neh.jpg
 
4tw0na.jpg
2rhofpc.jpg
rvkbnt.jpg
eg7m1v.jpg
qn60xh.jpg
2rmb03k.jpg
30j42kn.jpg
 
pompa przerobiona według instrukcji od Adama Walczaka z miską itp 
2z9f9xz.jpg
 
W międzyczasie ogarnąłem zaciski, klocki i tarcze na tył od e46 330i/d 320mm, dodadzą uroku trochę. Zaciski kupiłem po regeneracji wiec tylko przemalowałem na złoto.
Do tarcz tylnych zostały wprasowane tuleje redukcyjne dzięki którym ręcznego nie trzeba będzie modyfikować (mocowań szczęk).
 
5le9vk.jpg
 
2e0k8ko.jpg
 
 8wd4ro.jpg
 
5zeerq.jpg
 
Również dotarły ocynkowane śrubki, mocowania i sprężyny na tył. Jak ktoś nie wie gdzie to można zrobić to polecam Maciek Kozłowski (MPperformance). Szybko i tanio, z wysyłkami za to co na foto + obie tarcze hamulcowe 
2i7pfeh.jpg
 
2uhua8n.jpg
 
2wgy9tl.jpg.
 
Czas składać piec. :yeah:
 
 Jeszcze jeden grat który był nie zbędny. Gałka podświetlana 6b. Miałem podświetlaną 5b myślałem, że zmienię tylko emblemat, jednak okazało sie, że nie ma takich w ASO i tylko cale gałki są. No i jest 
 
ddko7b.jpg
 
 
Tymczasem 
b3os9c.jpg
 
Przy swapie trzeba zmienić drążek kolumny kierowniczej na chudszy by zrobić więcej miejsca na kolektor wydechowy.
35a6mpk.jpg
 
Po za tym mam jeszcze zagwozdkę bo trafila mi sie szpera z M3 3,2 typ. 210 i trzeba by caly wozek zmieniać, a dopiero co to robiłem wiec mi sie to nie widzi, a mam już torsena z Z3 przeklada sie do duzej bani z e36 na długość 2,93 na razie na tym zostanie. 
2m43kmx.jpg
2hqup1z.jpg
 
 
stare było już na wykończeniu
1zmnpti.jpg
2wdn885.jpg
 
qoc7pf.jpg
 
dotarły kolejne zapomniane graty 
ke6ctd.jpg
 
 Short shifter od bmw z3 i niezbędny zestaw naprawczy
2q86f81.jpg
 
 
2epreow.jpg
 
No i te najważniejsze detale
2vws46x.jpg
 
1t61xh.jpg
 
x3adcj.jpg
 
2505pp0.jpg
 
 
  :P
 
 

w miedzy czasie 

10752j9.jpg

 

15nvhwz.jpg
 
Przewody hamulcowe w koszulkach termokurczliwych aby ukryć tani wygląd miedzi.
rk6ipi.jpg
 
Niebawem pierwszy start  :cwaniak: 
n52ds0.jpg
 
 
Znowu piasek i proszek, z zawieszenie zostaly przednie wachacze niepiaskowane i lakierowane bo i nie ma potrzeby takiej, Reszta do zrobienia niebawem czyli wał półosie i dyfer jeszcze, 
hx24aa.jpg
 
2h80kz4.jpg
 
2poa8sm.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja odrazu wierzyłem w podejscie, zapytam z innej strony....będzie CLEAN pod maską ?  :)

 

 

 

Robię co mogę aby tak było, a jak wyjdzie? sam ciekaw jestem, trochę brakuje mi weny w sprawie doboru kolorów pod maską,  elementów typu zbiorniczki wody i hamulcowego płynu oraz nie do końca jestem przekonany co do pokrywy silnika|(czy ma być i jeśli już to w jakiej kolorystyce) i mętlik w głowie coraz większy. Wbrew pozorom to ważne jakie będą kolory pod maską, żeby był czysty wygląd, a też nie można przekroczyć pewnej granicy tzw kiczu itp.

 

No motywacji od was tyle dostałem, że już będę aktualizował częściej chyba temat :)

 

 

 

Lista do przejazdu(Chotowa):

1Bartas

2Bobson

3

 

Kozienice:

1 Wally

2 Akrobeta

3 i inni 

 

Hah no mam nadzieję, że będzie czym sie jarać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczyłem ten update,to od razu przypomniał mi się twój temat na którymś forum,gdzie pytałeś o jakiekolwiek informacje dotyczące takiego swapa.Raczej zbyt wiele optymizmu się tam nie pojawiło.Wszystko mega ciasno siedzi,grzeje się jak reaktor itp No i ta nieszczęsna miska olejowa do której prototypu własnej roboty chciał wszystkich przekonać koleś z Adamatu.Z lektury wynikało,że wtedy ci się odechciało niestety i pomyślałem że szkoda bo przydałby się ktoś z odpowiednim podejściem kto pokaże że da radę to sensownie zrobić i przede wszystkim aby dało się tym jeździć jak normalnym autem.No i okazuje się,że jednak nie odpuściłeś,co mega cieszy.Czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój wydarzeń,bo podejście do tematu na wysokim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozwieje twoje wątpliwości co do mostu - dyferencjału

Torsen-a zZ3 z dyfrem e36 2,93 raczej w sposób prosty nie połączysz, potrzebny będzie pierścień, co potem bardzo utrudnia ustawienie luzu międzyzębnego.

Co przy takiej mocy i momencie raczej nie da nic dobrego na dłuższą metę.

Poza tym głowa 188mm czyli duża e36 liczona był dla momentów max 250Nm.

Według mnie głowa M3 210mm na pewno była by  na pewno trwalsza. Mniejsze prawdopodobieństwo oberwania uzębienia, oraz uszkodzenia półosi.

A co najważniejsze przy typie twojego zawieszenia tył - Torsen często będzie się zastanawiał "działamy-nie działamy" szczególnie przy skrętach i ruszaniu w skręcie.

Zasada działania Torsena (stosowanego w BMW) w takiej sytuacji spowoduje że blokada nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozwieje twoje wątpliwości co do mostu - dyferencjału

Torsen-a zZ3 z dyfrem e36 2,93 raczej w sposób prosty nie połączysz, potrzebny będzie pierścień, co potem bardzo utrudnia ustawienie luzu międzyzębnego.

Co przy takiej mocy i momencie raczej nie da nic dobrego na dłuższą metę.

Poza tym głowa 188mm czyli duża e36 liczona był dla momentów max 250Nm.

Według mnie głowa M3 210mm na pewno była by  na pewno trwalsza. Mniejsze prawdopodobieństwo oberwania uzębienia, oraz uszkodzenia półosi.

A co najważniejsze przy typie twojego zawieszenia tył - Torsen często będzie się zastanawiał "działamy-nie działamy" szczególnie przy skrętach i ruszaniu w skręcie.

Zasada działania Torsena (stosowanego w BMW) w takiej sytuacji spowoduje że blokada nie zadziała.

 

pożyjemy zobaczymy, torsen już przełożony.  Mnie wcale nie martwią rzeczy typu oberwanie uzębienia i półosi. 

Nie wiem o jaki moment Tobie chodzi bo w z3 jest typ 188 z silnikiem s54b32, wiec liczone były do max 250Nm? a zakładane nawet do s54? jakoś mi to sie nie zgadza.

 

to nie motosport ale uwagi Twoje są konkretne i będę się uczył na swoich błędach... dzięki za sensowne informacje. piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak mamy uściślać to jeszcze w M3 e36 3,0 była głowa 188. Ale w 3,2 już nie popełniono tego błędu.

Mamy dwa wyjątki M3 3,0 i Z3M z tą różnicą że auta te a w szczególności Z3 było autem dość lekkim.

Producent świadomy że mamy większy moment z silnika od konstrukcyjnego mechanizmu szpery zastosował 2 zmiany:

1. zastosowano śruby do mocowania wieńca zastosowano M14(jak w nowszych wersjach 210) zamiast standardowych M12 w głowie 188.

2. w obu przypadkach zastosowano większe półosie, dzięki specjalnym flanszą. Więc z Z3M mamy półosie z przegubami jak M3 3,0 lub 3,2.

BMW Z3 z silnikami S50 lub S54 nie było produkowane w jakiś dużych ilościach i ciężko w  tą konstrukcję było wepchnąć głowę 210. Tu dodatkowo zastosowano jeszcze chłodzenie oleju w celu optymalizacji pracy mechanizmu i łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...